Mies pääsee klo14 eikä millään saa lapsia ulos!
Lähden välillä illaksi tekemään keikkatyötä ja mies on kotona töiden jälkeen 1v ja 5v kanssa. Vaikka ruoka on valmiina jne kaikki heillä niin mies saa aikaiseksi lähteä ulkoilemaan lasten kanssa vasta joskus kuuden aikaan. 1v ehtii jo monet itkut välissä ja alkaa jo hermostua, sitten kun tulevat sisälle on väsy ja itkuinen. Mies vetkuttelee kotona juoden kahvia jne....hälläväliä lasten aikatauluista tai mistään. Harmittaa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aamuisinkin ulkoilevat jos ei ole neuvolaan tms. Jos mies veisi esim viikonloppuna tai muuten lapsia ulos niin pyörittää lapsille lastenohjelmia pari tuntia ja saa lähdetyksi pihalle suurin piirtein siinä vaiheessa kun pienemmällä jo nälkä ja päikkärit lähestyy. Ap
No aika monet äiditkin tekee näin. Ja myös ulkoilevat lasten kanssa vasta illalla. Miksi viikonloppuaamuna tarvii pingottaa sen ulkoilun kanssa, sit ollaan vähemmän aikaa jos toisella nälkä. Jos kyse olisi vaikka sun kaverista niin tuskin kokisit oikeutta mennä nalkuttamaan ulkoiluajoista. Kyllä se isäkin saa kasvattaa omat lapsensa niinkuin parhaaksi näkee, ehkä se jopa vois oppia virheistään jos saisi olla lasten kanssa niinkuin parhaaksi näkee. Nalkuttamalla siitä tulee vaan ex-mies niinkuin tästäkin ketjusta käy ilmi.
Oiskohan miehelle ok antaa naisen vaihtaa auton renkaat ihan sillein omalla tyylillään kokeillen miten olisi kivointa tehdä? Ehkä siihen on joku syy miksi asioissa kannattaa kuunnella kokeneemman ohjeita. Itelle ei tulisi mieleenkään alkaa pätemään jossain asiassa jossa joku toinen on selkeästi parempi tai ainakin kokeneempi.
Ymmärrätkö, että sä olet itse keksinyt ne aikataulusi. Ei ne ole mikään kiveen kirjoitettu luonnon laki. Niitä aikatauluja voidaan koska vain muuttaa.
Ei silloin, kun on kysymys ihan pienistä lapsista. Vauvat ja taaperotkin nukkuvat suurimman osan vuorokaudesta. MLL:n sivujen mukaan puolivuotias tarvitsee 14 tuntia ja leikki-ikäinen lapsi 10 - 13 tuntia unta. Lasten tärkein toiminta on syödä, leikkiä ja nukkua. Miehen kahvittelutarpeista ei puhuta mitään. Jos lapsi ei saa syödä eikä nukkua silloin kun tarve on, hänestä tulee levoton ja itkuinen.
Eikö ole miehellekin helpompaa pitää lapset tyytyväisenä noudattamalla lasten luontaista uni- ja ruokailurytmiä! Ei, kun miehen kahvittelu on paljon tärkeämpää! Kahvinkin voi ottaa termospullossa mukaan leikkipuistoon.
Väärin opetetut rytmit. Lapset nukkukoot silloin kun mies juo kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Lähden välillä illaksi tekemään keikkatyötä ja mies on kotona töiden jälkeen 1v ja 5v kanssa. Vaikka ruoka on valmiina jne kaikki heillä niin mies saa aikaiseksi lähteä ulkoilemaan lasten kanssa vasta joskus kuuden aikaan. 1v ehtii jo monet itkut välissä ja alkaa jo hermostua, sitten kun tulevat sisälle on väsy ja itkuinen. Mies vetkuttelee kotona juoden kahvia jne....hälläväliä lasten aikatauluista tai mistään. Harmittaa.
Kahvi termariin ja porukalla retkelle. Nahjusmaisuus on jonninjoutavaa pikkuisten kanssa. He voivat porukalla ottaa päikkärit retken jälkeen.
Jos ei tepsi, palkkaa kerran MLL:n henkilö viemään pikkuiset ulos. Sano iloisesti miehelle: Voit levätä ite sen ajan. Hän on nyt isä, ei setä, eno tai pappa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitti:
Mua ärsyttää kun mies pekkaspäivinään tai muina vapaapäivinään ei saa lasta päiväunille ajoissa, vaan heräilevät sitten päikkäreiltä siinä klo. 16.30-maissa, kun minä tulen töistä kotiin. Yritä siinä sitten saada lapsi ajoissa nukkumaan illalla, kun seuraavana päivänä pitää hoitoon. Näinä öinä lapsi myös heräilee ja nukkuu muutenkin huonosti, kun on nukkunut päikkärit liian myöhään. Ja minä olen aina se, joka joutuu "nukuttamaan" lapsen illalla ja heräilemään sen kanssa yöllä.
Onneksi mies ei ole kovin usein vapaalla :)
Siinäpä se. Kun elää vierailevana tähtenä omien lastensa elämässä, ei näe, millaista tuhoa tekee lasten luontaiselle rytmille. Pistä se mies vastaamaan lasten elämästä enemmän, jotta näkee tekojensa seuraukset.
Ne luontaiset rytmit ovat 95% itse opetettuja. Tästä on tutkimuksiakin. Ainoastaan unirytmi on ihmisellä luontainen joka vaihtelee valon mukaan.
Sinkkumies
Tutkimukset esille, tai niitä ei ole. Linkkiä kehään.
Kerropa tämä pikkunaperolle, että sinut vain on opetettu tuntemaan nälkää, kun vatsa on tyhjä. Turhaan huudat siinä nälkäisenä. Ja turhaan huudat siinä päiväuniakaan. Et pääse nukkumaan, koska nyt on ihan liian valoisaa tutkimusten mukaan.
Että anna nyt vain miehen juoda kahvia, kun nyt on miehen itse opetetut tarpeet saatava tyydytettyä. Aikuisen miehen OPITUSTA kahvinjuonnin tarpeesta on mielestäni helpompi joustaa kuin lasten luontaisesta uni- ja ruokatarpeesta. Tämän tajuavat naiset kokemuksesta. Yritystä ja erehdystä tässäkin on tarvittu, miksei sitten miehet tätä opi vaan jatkuvasti pitää lyödä päätä seinään.
Palstalla viisastelevan sinkkumiehen kannattaakin pysyä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota se on miesten touhu. Nainen korjaa aina perässä koska "antaa miehen tehdä omalla tavallaan" eikä "palstamamman tapa ole lainkaan paras". Nuo, jossa mies sotkee selkeän rytmin ja aiheuttaa siten esim yövalvomisia on kaikkein paskinta.
Nainenhan sen on sotkenut. Oikeassa rytmissä kahvitellaan ilman kiireitä ennen ulos lähtemistä.
Oikea rytmi miehelle muttei lapsille. Ap sanoi että lapset ovat niiden kahvitteluiden jälkeen väsyneitä ja nälkäisiä. Miten tämä voi olla niin vaikeeta.
Naisen opettama väärä rytmi. Täytyyhän sekin ottaa huomioon, että mies tarvitsee pienen lepohetken töiden jälkeen. Ei opeta tuommoisia huonoja rytmejä lapsille.
Luuletko sä että äiti "opettaa rytmejä" lapselle oman mielensä mukaan!? Lue viesti 38, joku tiivistänyt asian hyvin.
Ei vaan viesti 34. Siinä oli hyvä tiivistys. T. Äskeinen
Käyttäjä3552 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet menee aina lasten suhteen missä aita matalin: roskaruokaa, liian pitkiä päiväunia, puistoilu muuttuukin ostoskeskustepasteluksi, hampaidenpesu ksylitolitabletiksi. Ja näistä kun huomautat, olet päällepäsmäröivä nalkuttava akka.
Nimim. 3 lasta, 2. aviomies
Ei pidä paikkaansa. Meitä on muunkinlaisia. Huonosti olette valinneet tai sopineet. Usein Voi tosin olla kyse puoliprotestista, jos mies kokee, että kaikki on mietitty hänen puolestaan ja ajattelu ulkoistettu - käyttäytyy sitten sen mukaan.
Kyllä se parikin kuukautta lasten kanssa olisi miehille hyväksi. Mieluiten niin että nainen samalla tosi vaativissa töissä - siinä sitten voidaan yhdessä huomata, että ei se ruoho aidan toisella puolella ollutkaan niin makeaa (kummallekaan).Mutta edelleen: on paljon miehiä, jotka panostavat valinnoissaan ja teoissaan lastensa parhaaksi.
Kerro minullekin mistä näitä miehiä löytyy! Voisin vaihtaa omani vastuuntuntoiseen mieheen välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilua aamulla tarpeeksi. Ehkä mieskin on väsynyt töiden jälkeen eikä jaksa rassata vaatteita lapsille
Kumpi se menikään etusijalle, aikuisen vai lapsen hyvinvointi...? :O
Pidemmän päällä varmasti se ensimmäinenkin vaikuttaa toiseen.
Ja muuten hyvin paljon toisinkin päin.
Hyvä kun täällä joku sinkkumies motkottaa kotirutiineista. Hanki hiukan kokemusta ennen kuin alat pätemään. Joillain naisilla on tapana olla hyvinkin niuhoja just samanlaisen rutiinin pitämisestä, mutta se ei millään muotoa tee oikeutetuksi sitä, että satunnaisempi osapuoli sotkee arjen ja jättää toisen paikkaamaan vahinkoja.
Ketjussa kommentoineet miehet taitavat vinoilla ärsyttääkseen, olla tietämättömiä tai verukkeilla puolustella löhöpässiyttään.
T: isä 39vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitti:
Mua ärsyttää kun mies pekkaspäivinään tai muina vapaapäivinään ei saa lasta päiväunille ajoissa, vaan heräilevät sitten päikkäreiltä siinä klo. 16.30-maissa, kun minä tulen töistä kotiin. Yritä siinä sitten saada lapsi ajoissa nukkumaan illalla, kun seuraavana päivänä pitää hoitoon. Näinä öinä lapsi myös heräilee ja nukkuu muutenkin huonosti, kun on nukkunut päikkärit liian myöhään. Ja minä olen aina se, joka joutuu "nukuttamaan" lapsen illalla ja heräilemään sen kanssa yöllä.
Siinäpä se. Kun elää vierailevana tähtenä omien lastensa elämässä, ei näe, millaista tuhoa tekee lasten luontaiselle rytmille. Pistä se mies vastaamaan lasten elämästä enemmän, jotta näkee tekojensa seuraukset.
Ne luontaiset rytmit ovat 95% itse opetettuja. Tästä on tutkimuksiakin. Ainoastaan unirytmi on ihmisellä luontainen joka vaihtelee valon mukaan.
Sinkkumies
Kerropa tämä pikkunaperolle, että sinut vain on opetettu tuntemaan nälkää, kun vatsa on tyhjä. Turhaan huudat siinä nälkäisenä. Ja turhaan huudat siinä päiväuniakaan. Et pääse nukkumaan, koska nyt on ihan liian valoisaa tutkimusten mukaan.
Että anna nyt vain miehen juoda kahvia, kun nyt on miehen itse opetetut tarpeet saatava tyydytettyä. Aikuisen miehen OPITUSTA kahvinjuonnin tarpeesta on mielestäni helpompi joustaa kuin lasten luontaisesta uni- ja ruokatarpeesta. Tämän tajuavat naiset kokemuksesta. Yritystä ja erehdystä tässäkin on tarvittu, miksei sitten miehet tätä opi vaan jatkuvasti pitää lyödä päätä seinään.
Kyllä se lapsi voi syödä ennen ulos lähtemistäkin, kun ei syötä sitä täyteen nopeita hiilareita, jotka alkavat väsyttämään. Eikä se ulkoillessa nukkuminenkaan mikään synti ole, jos ei ole kirjoittanut omaan päähänsä minuuttiaikataulua ja mikä kaikki on elämässä oikein (kaikki mitä itse tekee) ja väärin (mitä muut tekevät)
Vierailija kirjoitti:
Palstalla viisastelevan sinkkumiehen kannattaakin pysyä sinkkuna.
Olen samaa mieltä. Hänen kannattaisi myös pistää siemenjohtimet visusti poikki, ennen kun pääsee levittämään epäkelpoja siemeniään maailmalle. On vastuuntunnotonta lisääntyä ja levittää tuollaisia perintötekijöitä.
Olen töissä lastensuojelussa. Ja voin ammatin puolesta sanoa,että aika harvoin asiakkaitani ovat perheen,joissa on selkeät rytmit ja rutiinit.
Ei ole mistään hatusta heitettyä,että aikataulut ja selkeät toistot arjessa luovat turvallisuuden tunnetta ja selkeyttä elämään. Ei vain pienten(ja suurten)lasten kohdalla vaan myös niille vanhemmille.
Miltä teistä itsestä tuntuisi mennä töihin ja pomo sanoisi,että tehkää nyt jotain duunia,katotaan sit myöhemmin monelta on lounastauoko jos on ollenkaan ja mahdollisesti joudutte jäämään x-ajaksi ylitöihin. Tuskin moni aikuinen hihkuisi innosta,että kuulostaapa kivalta työpäivältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet menee aina lasten suhteen missä aita matalin: roskaruokaa, liian pitkiä päiväunia, puistoilu muuttuukin ostoskeskustepasteluksi, hampaidenpesu ksylitolitabletiksi. Ja näistä kun huomautat, olet päällepäsmäröivä nalkuttava akka.
Nimim. 3 lasta, 2. aviomies
Onkohan nämä vaan matalasta koulutettujen miesten ominaisuuksia/ tyyliä lasten suhteen alittaa rimaa?
Kyllä mun diplomi-insinöörini pystyy ihan samaan. Silkkaa välinpitämättömyyttä, ettei viitti pitää kiinni lapsen rytmeistä. Ei ne aikataulut ole minua, vaan sitä lasta varten. Todella röyhkeää heitellä tuollaista, että ei sen niin väliä, että aina silloin tällöin aikataulut heittää häränpyllyä. Mikä isien etuoikeus se on luistaa perusarjesta, ja (työssäkäyvienkin) äitien velvollisuus hoitaa se lapsen arki ja rutiinit???
Ne teidän rutiinit ovat aivan teidän omassa päässänne keksittyjä. Lapset kyllä tottuvat mihin vain rutiineihin.
Juu mutta ne rutiinit ei sais vaihtua päivästä toiseen. Sillon ne ei ole enää rutiineja. Eikä se ole minun keksimääni, että koska lapsi esim. tarvitsee unta tai koska sillä on nälkä. Kuten sanoin, ne aikataulut on sitä lasta, eikä minua varten. Pienen lapsen rutiinit muodostuu syömisen ja nukkumisen ympärille ja se kaikki muu, kuten ulkoilu, on sujautettava sinne väliin eikä kahvitella niin pitkään, että ulos mennään nälkäisen lapsen kanssa. Aina ei tarvii lähteä ulos, mutta on isältä melkosta itsekkyyttä aina kykkiä kahvikupin kanssa kotona omalla hoitovuorollaan ja olettaa, että joku muu (=äiti) hoitaa liikunnan ja raittiin ilman. En mäkään aina ihan riemusta kiljuen sinne puiston reunalle lähde seisomaan, mutta lapsen takia menen, vaikkei huvittais.
Tämä juuri.
Kun miehet tajuais että ei äidit niitä rutiineja ja päivittäisiä toimintoja ylläpidä ja oleta/toivo miehenkin ylläpitävän miesten riesaksi. Ne on lapsen takia. Ja se että mies tekee omalla hoitovuorollaan ihan mitä/miten sattuu, niin on perseestä! Se on perseestä
A) lasta kohtaan ("isi täs juo kahvia ja möllöttää, lähetään ulos sit ku pitäis jo oikeestaan tulla sisälle ja valmistautua nukkumaan" "no mitäs sä siinä itket, ei kai sua vielä väsytä")
B) äitiä kohtaan ("älä sä rupee neuvomaan mua, kato mä hoidan tän omalla tavallani (=en hoida, juon kahvia ja möllötän), "jos sä kerran haluut juosta lekkipuistoissa, kerhoissa yms. ni oma on valintas, mä teen tän tavallani"
-> ilmainen vinkki miehille: voi olla että äiditkin saattaisi joskus keksiä muutakin puuhaa kuin juosta puistossa yms, mutta niissä käydään lapsen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitti:
Sinkkumies
Kyllä se lapsi voi syödä ennen ulos lähtemistäkin, kun ei syötä sitä täyteen nopeita hiilareita, jotka alkavat väsyttämään. Eikä se ulkoillessa nukkuminenkaan mikään synti ole, jos ei ole kirjoittanut omaan päähänsä minuuttiaikataulua ja mikä kaikki on elämässä oikein (kaikki mitä itse tekee) ja väärin (mitä muut tekevät)
Ja kaikki tämä sen vuoksi koska mies. Voi luoja!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitti:
Sinkkumies
Ja kaikki tämä sen vuoksi koska mies. Voi luoja!!
Tai sen vuoksi koska provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aamuisinkin ulkoilevat jos ei ole neuvolaan tms. Jos mies veisi esim viikonloppuna tai muuten lapsia ulos niin pyörittää lapsille lastenohjelmia pari tuntia ja saa lähdetyksi pihalle suurin piirtein siinä vaiheessa kun pienemmällä jo nälkä ja päikkärit lähestyy. Ap
No aika monet äiditkin tekee näin. Ja myös ulkoilevat lasten kanssa vasta illalla. Miksi viikonloppuaamuna tarvii pingottaa sen ulkoilun kanssa, sit ollaan vähemmän aikaa jos toisella nälkä. Jos kyse olisi vaikka sun kaverista niin tuskin kokisit oikeutta mennä nalkuttamaan ulkoiluajoista. Kyllä se isäkin saa kasvattaa omat lapsensa niinkuin parhaaksi näkee, ehkä se jopa vois oppia virheistään jos saisi olla lasten kanssa niinkuin parhaaksi näkee. Nalkuttamalla siitä tulee vaan ex-mies niinkuin tästäkin ketjusta käy ilmi.
Vähän outoa verrata omien lastensa isää omaan kaveriin ja hänen lapsiinsa.
Kupletin juoni on kyllä siinä, että miehet ovat niin herkkähipiäisiä, oikeita ammattiloukkaantujia, jotka ottavat kaikki ystävällisetkin puheet nalkutuksena. Minunkin eksäni pelotteli lapset puolikuoliaaksi karjumalla lapsille, jkun he itkivät nälkää ja väsymystä. Mies kun halusi hoitaa lapsia niin kuin parhaaksi näkee. Kun siitä sitten sanoin ystävällisesti, kuultuani jälkeenpäin tämän, olin nalkuttava akka ja vaikka mitä.
Ymmärrän täysin ap. Jotkut täällä ovat sitä mieltä että kun ja jos se mies on ehkä niin väsynyt töittensä jälkeen ettei jaksa oikeen enää sitten, yms lässytystä. Huoh, sinä kuitenkin jaksat ulkoilla lasten kanssa aamupäivällä, tehdä ruokaa ja ihan nyt vaan hoitaa arkea siinä kotona ja vielä lähdet töihin illaksi niin on nyt kumma juttu jos miehen ei tarvitse töiden jälkeen muuta kuin istahtaa persilleen ja laittaa vähän tv:stä ohjelmaa että lapset pysyy tyytyväisinä.
Ja vielä tämä että miksi pitää lähteä ulos jos on aamupäivällä käynyt. En vain voi käsittää ihmisiä jotka norkoilee päivät pitkät sisällä..
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisitte asemassani? Ap
Lopettaisin nalkutuksen ja natseilun, enkä pitäisi itseäni maailman ainoana ihmisenä joka osaa hoitaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisitte asemassani? Ap
Sinuna vaatisin miestä lukemaan muutaman lastenkasvatusoppaan ja myös soveltamaan oppimaansa isänä ja kasvattajana. Myös parisuhdeterapia voisi tehdä teille hyvää. Miehesihän puhuu sinulle todella rumasti.
Jos mies ei kuitenkaan suostu näkemään käytöksessään mitään korjattavaa vaan hän jatkaa edelleenkin sinun sättimistäsi, ottaisin eron. Syynä miehen epäkunnioittava käytös vaimoaan kohtaan = henkistä väkivaltaa.
Vaatisin lasten lähivanhemmuuden. Lapsille viikko - viikko -systeemi, jos miehessä on vähänkin oppimskykyisyyttä. Ehkä hän vihdoinkin oppisi näkemään, miten hänen käytöksensä vaikuttaa lapsiin.
Jos oppimiskykyä ja itsereflektointia puuttuu - kuten arvelen kommenttiesi perusteella - hänen mielestäänhän hänen käytöksessään ei ole mitään vikaa - vaatisin mahdollisimman lyhyet isä-tapaamiset kunnes lapset ovat niin isoja, että osaavat tehdä itse ruokansa ja mennä omatoimisesti nukkumaan isänsä luona, koska isästä ei ole tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan miehelle ok antaa naisen vaihtaa auton renkaat ihan sillein omalla tyylillään kokeillen miten olisi kivointa tehdä? Ehkä siihen on joku syy miksi asioissa kannattaa kuunnella kokeneemman ohjeita. Itelle ei tulisi mieleenkään alkaa pätemään jossain asiassa jossa joku toinen on selkeästi parempi tai ainakin kokeneempi.
Vertaatko sinä ihan vakavissasi lastenhoitoa autonrenkaan vaihtoon? Kumpi sinun mielestäsi on pätevämpi lastenhoidossa, äiti vai isä? Mielestäni tämän ei pitäisi olla niin, että äiti on pätevä lastenhoitaja ja isä vain apulainen. Myös miehen pitäisi opetella tekemään havaintoja oman lapsensa luonnollisesta rytmistä. Nyt kuitenkin miehet luistavat vastuustaan käyttäytymällä kuin olisivat äidin pikku apulaisia tai niin, että heidän ei muka tarvitse välittää lastensa tunteista eikä tarpeista. Vielä vähemmän he tuntuvat välittävän vaimonsa tunteista. Viittaan törkeään kielenkäyttöön vaimoa kohtaan.
Luuletko sä että äiti "opettaa rytmejä" lapselle oman mielensä mukaan!? Lue viesti 38, joku tiivistänyt asian hyvin.