Kuinka paljon olet maksanut kun olet kolhinut ovella
Kommentit (11)
Ei maksanut mitään. Vakuutus korvasi, koska olin kyydissä matkustajana
600 eur. Naapuriautoon tuli minimaalinen klommo, melkein mitätön. Oltaisiin sovittu rahalla, mutta kun oli leasing auto, niin ehdot edellyttivät täyttä korjausta. AUTS!
Lähen vaan menemään. Peltilehmiähän ne vaan on.
Jos pitää auto ajaa 30 cm päähän minun autosta vaikka on yli metri tilaa toisella puolella niin kolautan ovea. Ruetkaa osumaan siihen ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei maksanut mitään. Vakuutus korvasi, koska olin kyydissä matkustajana
Tämä on vähän tunnettu tosiasia. Nimittäin matkustajan (jos ei ole auton haltija tai omistaja) aiheuttama vahinko korvataan auton liikennevakuutuksesta. Mitään kaskoa ei tarvitse eikä haltijan bonuksetkaan laske. Aina ei tarvitse luikkia pakoon...
Ja lisättäköön vielä, ettei liikennevakuutuksessa ole edes omavastuuta.
Jos selkeä lommo ts. peltivaurio niin sitten vakuutusyhtiön kautta mutta jos pelkkää pintanaarmua jonka saa vaikka itsekin hiovalla vahalla pois niin sitten ei ole mitään järkeä alkaa edes mitään maksuja sovittelemaan koska niitä pikkujälkiä tulee autoon aina ihan normaalissa käytössäkin. Tosin ne pienet ja kohtalaisen isotkin lommot saa itsekin oikaistua vaikka hiustenkuivaajan avulla, youtubessa hyviä videoita. Ihmisillä ihmeellinen harhakäsitys että vakuutuksen piikkiin saa ilmasiksi korjattua, ei saa. Kaikki vahingot mitkä menee vakuutusyhtiöön laskevat bonuksia ja vaikuttavat vakuutuksien hintaan jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ihmeellinen harhakäsitys että vakuutuksen piikkiin saa ilmasiksi korjattua, ei saa. Kaikki vahingot mitkä menee vakuutusyhtiöön laskevat bonuksia ja vaikuttavat vakuutuksien hintaan jatkossa.
Höpöhöpö, ainakin osittain. Se onko "ilmaista" vai ei, riippuu siitä kuka kolhii, kuten viesteissä 3 ja 7 on kerrottu. Vahingot tietysti lopulta nostavat kaikkien vakuutusmaksuja, joten se siitä ilmaisuudesta.
Jos kuski kolhii, niin sitten tarvitaan kaskoa tai lompakkoa. Kaskon käyttäminen laskee bonuksia.
Jaa jaa. Mutta paikalta vähin äänin häipyminen saattaa silti olla helpoin keino.
0€
Kannattaa ottaa äkkiä hatkat.