Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pääsee klo14 eikä millään saa lapsia ulos!

Vierailija
27.03.2017 |

Lähden välillä illaksi tekemään keikkatyötä ja mies on kotona töiden jälkeen 1v ja 5v kanssa. Vaikka ruoka on valmiina jne kaikki heillä niin mies saa aikaiseksi lähteä ulkoilemaan lasten kanssa vasta joskus kuuden aikaan. 1v ehtii jo monet itkut välissä ja alkaa jo hermostua, sitten kun tulevat sisälle on väsy ja itkuinen. Mies vetkuttelee kotona juoden kahvia jne....hälläväliä lasten aikatauluista tai mistään. Harmittaa.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mies sanoo mulle et "aika itkunen se on, pukeminen ulos varsinkin niin tuntuu että se jo väsyny..". Sitten kun sanon miksi ei välitä ja vie aiemmin kun aikaa hyvin olisi, mies suuttuu "Älä saatana nalkuta turhasta, aivan hyvin teen, kaikki kuule ihan kunnossa älä yhtään kuule mulle valittamaan siinä!".. ap

Eivätkö ne muksut ole saaneet ulkoilla ihan tarpeeksi jo päiväkodissa? Minkä pirun  takia ne pitää vielä raahata illalla ulos? Ihan hyvä vaan jos mies käyttää maalaisjärkeä ja laittaa muksut katsomaan Pikku Kakkosta. Sinä ap voisit heittää niillä täydellisen lapsenkasvatuksen oppailla vesilintua ja keskittää ulkoilut viikonloppuun. Sinä s**tana nalkutat oikeasti ihan turhasta, mies on oikeassa.

Vierailija
22/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota se on miesten touhu. Nainen korjaa aina perässä koska "antaa miehen tehdä omalla tavallaan" eikä "palstamamman tapa ole lainkaan paras". Nuo, jossa mies sotkee selkeän rytmin ja aiheuttaa siten esim yövalvomisia on kaikkein paskinta.

Nainenhan sen on sotkenut. Oikeassa rytmissä kahvitellaan ilman kiireitä ennen ulos lähtemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä kotipäivä, oltiin pyjamassa koko päivä ja syötiin 1 lämmin ateria. Mulla raskausviikko 8 ja voisin vaan nukkua.

Mies tuli töistä 18:30 ja sanoi, että olen hyvä äiti kumminkin. Jos olisi alkanut haukkua, olisin varmaan murtunut.

Vierailija
24/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilua aamulla tarpeeksi. Ehkä mieskin on väsynyt töiden jälkeen eikä jaksa rassata vaatteita lapsille

Kumpi se menikään etusijalle, aikuisen vai lapsen hyvinvointi...? :O

Vierailija
25/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miehen kanssa sopia yhteiset rutiinit, josta kumpikin pystyisi pitämään kiinni. Voi olla, että mies on poikki esim. työpäivän jälkeen. Muutama kuppi kahvia voi virkistää.

Sinkkumies

Vierailija
26/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut aktiivinen ja innokas seksin suhteen, mutta nyt viime aikoina en halua enää miehen kielenkäytön ja välinpitämättömyyden vuoksi. Kaipaan kyllä seksiä. Ap

Vierailija
27/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo aamuisinkin ulkoilevat jos ei ole neuvolaan tms. Jos mies veisi esim viikonloppuna tai muuten lapsia ulos niin pyörittää lapsille lastenohjelmia pari tuntia ja saa lähdetyksi pihalle suurin piirtein siinä vaiheessa kun pienemmällä jo nälkä ja päikkärit lähestyy. Ap

No aika monet äiditkin tekee näin. Ja myös ulkoilevat lasten kanssa vasta illalla. Miksi viikonloppuaamuna tarvii pingottaa sen ulkoilun kanssa, sit ollaan vähemmän aikaa jos toisella nälkä. Jos kyse olisi vaikka sun kaverista niin tuskin kokisit oikeutta mennä nalkuttamaan ulkoiluajoista. Kyllä se isäkin saa kasvattaa omat lapsensa niinkuin parhaaksi näkee, ehkä se jopa vois oppia virheistään jos saisi olla lasten kanssa niinkuin parhaaksi näkee. Nalkuttamalla siitä tulee vaan ex-mies niinkuin tästäkin ketjusta käy ilmi.

Oiskohan miehelle ok antaa naisen vaihtaa auton renkaat ihan sillein omalla tyylillään kokeillen miten olisi kivointa tehdä? Ehkä siihen on joku syy miksi asioissa kannattaa kuunnella kokeneemman ohjeita. Itelle ei tulisi mieleenkään alkaa pätemään jossain asiassa jossa joku toinen on selkeästi parempi tai ainakin kokeneempi.

Vierailija
28/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mies sanoo mulle et "aika itkunen se on, pukeminen ulos varsinkin niin tuntuu että se jo väsyny..". Sitten kun sanon miksi ei välitä ja vie aiemmin kun aikaa hyvin olisi, mies suuttuu "Älä saatana nalkuta turhasta, aivan hyvin teen, kaikki kuule ihan kunnossa älä yhtään kuule mulle valittamaan siinä!".. ap

Sinullapa varsinainen aarre miehenä ja lasten isänä. Vähät välittää lasten omasta rytmistä. On hyvä syytellä vaimoa, kun on muutenkin epäsensitiivinen ja huono lukemaan lasten tarpeita eikä näe, milloin lapset ovat väsyneitä ja nälkäisiä. 

Vierailija
29/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden välillä illaksi tekemään keikkatyötä ja mies on kotona töiden jälkeen 1v ja 5v kanssa. Vaikka ruoka on valmiina jne kaikki heillä niin mies saa aikaiseksi lähteä ulkoilemaan lasten kanssa vasta joskus kuuden aikaan. 1v ehtii jo monet itkut välissä ja alkaa jo hermostua, sitten kun tulevat sisälle on väsy ja itkuinen. Mies vetkuttelee kotona juoden kahvia jne....hälläväliä lasten aikatauluista tai mistään. Harmittaa.

Et sinä mihinkään keikkatöihin mene. Mies siis käy töissä ja pitäisi hoitaa lapsetkin? Mistä sinä tiedät mitä siellä tapahtuu, jos töissä olet?

Vierailija
30/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo aamuisinkin ulkoilevat jos ei ole neuvolaan tms. Jos mies veisi esim viikonloppuna tai muuten lapsia ulos niin pyörittää lapsille lastenohjelmia pari tuntia ja saa lähdetyksi pihalle suurin piirtein siinä vaiheessa kun pienemmällä jo nälkä ja päikkärit lähestyy. Ap

No aika monet äiditkin tekee näin. Ja myös ulkoilevat lasten kanssa vasta illalla. Miksi viikonloppuaamuna tarvii pingottaa sen ulkoilun kanssa, sit ollaan vähemmän aikaa jos toisella nälkä. Jos kyse olisi vaikka sun kaverista niin tuskin kokisit oikeutta mennä nalkuttamaan ulkoiluajoista. Kyllä se isäkin saa kasvattaa omat lapsensa niinkuin parhaaksi näkee, ehkä se jopa vois oppia virheistään jos saisi olla lasten kanssa niinkuin parhaaksi näkee. Nalkuttamalla siitä tulee vaan ex-mies niinkuin tästäkin ketjusta käy ilmi.

Oiskohan miehelle ok antaa naisen vaihtaa auton renkaat ihan sillein omalla tyylillään kokeillen miten olisi kivointa tehdä? Ehkä siihen on joku syy miksi asioissa kannattaa kuunnella kokeneemman ohjeita. Itelle ei tulisi mieleenkään alkaa pätemään jossain asiassa jossa joku toinen on selkeästi parempi tai ainakin kokeneempi.

Ymmärrätkö, että sä olet itse keksinyt ne aikataulusi. Ei ne ole mikään kiveen kirjoitettu luonnon laki. Niitä aikatauluja voidaan koska vain muuttaa.

Vierailija
31/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota se on miesten touhu. Nainen korjaa aina perässä koska "antaa miehen tehdä omalla tavallaan" eikä "palstamamman tapa ole lainkaan paras". Nuo, jossa mies sotkee selkeän rytmin ja aiheuttaa siten esim yövalvomisia on kaikkein paskinta.

Nainenhan sen on sotkenut. Oikeassa rytmissä kahvitellaan ilman kiireitä ennen ulos lähtemistä.

Oikea rytmi miehelle muttei lapsille. Ap sanoi että lapset ovat niiden kahvitteluiden jälkeen väsyneitä ja nälkäisiä. Miten tämä voi olla niin vaikeeta.

Vierailija
32/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten mies puhuu mulle ihan hirveää kieltä kun sanon asiasta, että lapset tulisi hoitaa ja huolehtia kunnolla. Miehen mielestä nalkutan vaikka sanon asiasta ja lasten etu ajatellen. Suuttuu ja huikein kommentti oli "nyt hiljaa, tietäisit turpaas saada tosta kälättämisestä". Puhun asiallisesti. Mies sanoo mulle halveksivasti takaisin eikä vähää tunnu välittävän. Pari kertaa sanonut että senkus sitten otat ja häivytte ja että täyden huoltajuuden saat sitten molemmista, hän ei sen jälkeen puutu enää mitenkään. Miten voi puhua noin?? Lapsille tällaisten puheiden jälkeen (mitä mulle sanonut) puhuu kauniisti, halailee ja lukee iltasatua vähääkään välittämättä....

Miten kauan aiot kestää miehesi epäkunnoittavaa käytöstä? 

Vierailija
33/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet menee aina lasten suhteen missä aita matalin: roskaruokaa, liian pitkiä päiväunia, puistoilu muuttuukin ostoskeskustepasteluksi, hampaidenpesu ksylitolitabletiksi. Ja näistä kun huomautat, olet päällepäsmäröivä nalkuttava akka.

Nimim. 3 lasta, 2. aviomies

Onkohan nämä vaan matalasta koulutettujen miesten ominaisuuksia/ tyyliä lasten suhteen alittaa rimaa?

Kyllä mun diplomi-insinöörini pystyy ihan samaan. Silkkaa välinpitämättömyyttä, ettei viitti pitää kiinni lapsen rytmeistä. Ei ne aikataulut ole minua, vaan sitä lasta varten. Todella röyhkeää heitellä tuollaista, että ei sen niin väliä, että aina silloin tällöin aikataulut heittää häränpyllyä. Mikä isien etuoikeus se on luistaa perusarjesta, ja (työssäkäyvienkin) äitien velvollisuus hoitaa se lapsen arki ja rutiinit???

Ne teidän rutiinit ovat aivan teidän omassa päässänne keksittyjä. Lapset kyllä tottuvat mihin vain rutiineihin.

Juu mutta ne rutiinit ei sais vaihtua päivästä toiseen. Sillon ne ei ole enää rutiineja. Eikä se ole minun keksimääni, että koska lapsi esim. tarvitsee unta tai koska sillä on nälkä. Kuten sanoin, ne aikataulut on sitä lasta, eikä minua varten. Pienen lapsen rutiinit muodostuu syömisen ja nukkumisen ympärille ja se kaikki muu, kuten ulkoilu, on sujautettava sinne väliin eikä kahvitella niin pitkään, että ulos mennään nälkäisen lapsen kanssa. Aina ei tarvii lähteä ulos, mutta on isältä melkosta itsekkyyttä aina kykkiä kahvikupin kanssa kotona omalla hoitovuorollaan ja olettaa, että joku muu (=äiti) hoitaa liikunnan ja raittiin ilman. En mäkään aina ihan riemusta kiljuen sinne puiston reunalle lähde seisomaan, mutta lapsen takia menen, vaikkei huvittais.

Vierailija
34/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilua aamulla tarpeeksi. Ehkä mieskin on väsynyt töiden jälkeen eikä jaksa rassata vaatteita lapsille

Kumpi se menikään etusijalle, aikuisen vai lapsen hyvinvointi...? :O

Pidemmän päällä varmasti se ensimmäinenkin vaikuttaa toiseen. 

35/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet menee aina lasten suhteen missä aita matalin: roskaruokaa, liian pitkiä päiväunia, puistoilu muuttuukin ostoskeskustepasteluksi, hampaidenpesu ksylitolitabletiksi. Ja näistä kun huomautat, olet päällepäsmäröivä nalkuttava akka.

Nimim. 3 lasta, 2. aviomies

Ei pidä paikkaansa. Meitä on muunkinlaisia. Huonosti olette valinneet tai sopineet. Usein Voi tosin olla kyse puoliprotestista, jos mies kokee, että kaikki on mietitty hänen puolestaan ja ajattelu ulkoistettu - käyttäytyy sitten sen mukaan.

Kyllä se parikin kuukautta lasten kanssa olisi miehille hyväksi. Mieluiten niin että nainen samalla tosi vaativissa töissä - siinä sitten voidaan yhdessä huomata, että ei se ruoho aidan toisella puolella ollutkaan niin makeaa (kummallekaan).

Mutta edelleen: on paljon miehiä, jotka panostavat valinnoissaan ja teoissaan lastensa parhaaksi.

Vierailija
36/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitti:

Mua ärsyttää kun mies pekkaspäivinään tai muina vapaapäivinään ei saa lasta päiväunille ajoissa, vaan heräilevät sitten päikkäreiltä siinä klo. 16.30-maissa, kun minä tulen töistä kotiin. Yritä siinä sitten saada lapsi ajoissa nukkumaan illalla, kun seuraavana päivänä pitää hoitoon. Näinä öinä lapsi myös heräilee ja nukkuu muutenkin huonosti, kun on nukkunut päikkärit liian myöhään. Ja minä olen aina se, joka joutuu "nukuttamaan" lapsen illalla ja heräilemään sen kanssa yöllä.

Onneksi mies ei ole kovin usein vapaalla :)

Siinäpä se. Kun elää vierailevana tähtenä omien lastensa elämässä, ei näe, millaista tuhoa tekee lasten luontaiselle rytmille. Pistä se mies vastaamaan lasten elämästä enemmän, jotta näkee tekojensa seuraukset. 

Vierailija
37/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että sä olet itse keksinyt ne aikataulusi. Ei ne ole mikään kiveen kirjoitettu luonnon laki. Niitä aikatauluja voidaan koska vain muuttaa.

Ne aikataulut on olemassa lasten vuoksi, ei äidin. Tai toki äidin vuoksi siinä mielessä että kun pysytään rytmissä niin elämä on helpomoaa = lapset hyväntuulisia ja virkeitä, syövät hyvin, nukkuvat hyvin. Miten joku ei voi tajuta päivänselvää asiaa.

Vierailija
38/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea rytmi miehelle muttei lapsille. Ap sanoi että lapset ovat niiden kahvitteluiden jälkeen väsyneitä ja nälkäisiä. Miten tämä voi olla niin vaikeeta.

Naisen opettama väärä rytmi. Täytyyhän sekin ottaa huomioon, että mies tarvitsee pienen lepohetken töiden jälkeen. Ei opeta tuommoisia huonoja rytmejä lapsille.

Vierailija
39/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitti:

Mua ärsyttää kun mies pekkaspäivinään tai muina vapaapäivinään ei saa lasta päiväunille ajoissa, vaan heräilevät sitten päikkäreiltä siinä klo. 16.30-maissa, kun minä tulen töistä kotiin. Yritä siinä sitten saada lapsi ajoissa nukkumaan illalla, kun seuraavana päivänä pitää hoitoon. Näinä öinä lapsi myös heräilee ja nukkuu muutenkin huonosti, kun on nukkunut päikkärit liian myöhään. Ja minä olen aina se, joka joutuu "nukuttamaan" lapsen illalla ja heräilemään sen kanssa yöllä.

Onneksi mies ei ole kovin usein vapaalla :)

Siinäpä se. Kun elää vierailevana tähtenä omien lastensa elämässä, ei näe, millaista tuhoa tekee lasten luontaiselle rytmille. Pistä se mies vastaamaan lasten elämästä enemmän, jotta näkee tekojensa seuraukset. 

Ne luontaiset rytmit ovat 95% itse opetettuja. Tästä on tutkimuksiakin. Ainoastaan unirytmi on ihmisellä luontainen joka vaihtelee valon mukaan.

Sinkkumies

Vierailija
40/109 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silloin, kun on kysymys ihan pienistä lapsista. Vauvat ja taaperotkin nukkuvat suurimman osan vuorokaudesta. MLL:n sivujen mukaan puolivuotias tarvitsee 14 tuntia ja leikki-ikäinen lapsi 10 - 13 tuntia unta. Lasten tärkein toiminta on syödä, leikkiä ja nukkua. Miehen kahvittelutarpeista ei puhuta mitään. Jos lapsi ei saa syödä eikä nukkua silloin kun tarve on, hänestä tulee levoton ja itkuinen.

Eikö ole miehellekin helpompaa pitää lapset tyytyväisenä noudattamalla lasten luontaista uni- ja ruokailurytmiä! Ei, kun miehen kahvittelu on paljon tärkeämpää! Kahvinkin voi ottaa termospullossa mukaan leikkipuistoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä