Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillain ihmisillä ei ole mitään käsitystä paljonko lapsen elättäminen maksaa?

Vierailija
27.03.2017 |

Kun lapsi meni ekan kerran exälle kesälomalla pariksi viikoksi, alkoi vinkuna että menee ihan hirveästi rahaa. No daa, niin menee. Menee joka kuukausi hiukan enemmän kuin lapsilisä ja minimielarit jotka exä suostuu maksamaan.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

klonkun_iloinen_paiva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään maksa. Lapset on pelkkää rahantuloa kaikenlaisten tukiaisten muodossa.

t. Saul

Lapsista saa 100€ kuussa lapsilisää, joka mainiosti korvaa " menetystä" .

Köyhien ei sitten kantsi tehdä.

Just joku eukko aikoi hoidattaa tonnilla koiranrakin hampaita ja valitti kuinka lapsi vie perikatoon

Kato ämmät on tyhmiä.

Se summa oli 350e. Valehtelija. Tunnistan sinut kyllä. Se eukko olin minä. Hae nyt jo apua itselles, jos pitää palstalla muistella raivon kera menneitä juttuja, niin ei voi olla kaikki muumit laaksossa. Ei hyvää päivää, kaikkea se leipä elättää.

Kato, arvasin!! :D

Sama vinkuiina vinkuu jatkuvasti!

Taisit oikeasti kuvitella tienaavasi mukulalla?

"Hankinpa penikan niin voin joltain ukko- raasulta hankkia rahat koiran hampaisiin ja pummia sossusta lisää"

Ei hyvä ihminen, sulla ei ole mitään tajua mistään.

Usko jo, koiran hampaita ei putsata ja hampaita poisteta 350 eurolla.

Tää on oikein kunnon elättimamma!!!

"Lääkkeet, lääkkeet, miss' on mun lääkkeet?! Mun tärkeet lääkkeet...Mun lääkkeet!"

Eikun kato sä oot niin tyhmä, siis oikeasti tyhmä että sulla ei oo varaa 150 euron raitoihin eikä n. 350+350 euron eläinlääkärimaksuihin hoitovapaalla ja täällä sä sitten komppaat että lapsi vie 800 kuussa.

Et sä nyt ihan tässä maailmassa elä.

Ja mies tienaa huonosti ja elämä potkii päähän ja muksut ja koirat pörrää.

Mä en oo oikeassa elämässä tavannut tuollaista ääliötä ikinä.

Vieläkö sä jatkat täällä. Tuo ei ollut minun kommentti. Niinkuin ei ne kaikki sun saamat lukuiset alapeukutkaan tulleet minulta. Pitäisikö katsoa peiliin?

En ole sanonut ettei ole varaa. En ole kompannut 800 euroa. Raidat tuli päähän tänään. Elämä ei potki päähän kuin sinua itseäsi.

Ja se koiran hampaanpoisto ja puhdistus on 350e. Miten jaksat jankata jostain tuntemattoman eukon koiran hampaasta kaksi päivää, ei kiesus sentään. Vaikutat aika yksinäiseltä, ehkä saat mun koirasta kirjekaverin. Saat sitte kirjottaa mitä haluat - yksipuolisesti. Kun sun mielipidehän on aina oikea, eikös?

T. Se eukko

Vierailija
102/106 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klonkun_iloinen_paiva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään maksa. Lapset on pelkkää rahantuloa kaikenlaisten tukiaisten muodossa.

t. Saul

Lapsista saa 100€ kuussa lapsilisää, joka mainiosti korvaa " menetystä" .

Köyhien ei sitten kantsi tehdä.

Just joku eukko aikoi hoidattaa tonnilla koiranrakin hampaita ja valitti kuinka lapsi vie perikatoon

Kato ämmät on tyhmiä.

Se summa oli 350e. Valehtelija. Tunnistan sinut kyllä. Se eukko olin minä. Hae nyt jo apua itselles, jos pitää palstalla muistella raivon kera menneitä juttuja, niin ei voi olla kaikki muumit laaksossa. Ei hyvää päivää, kaikkea se leipä elättää.

Kato, arvasin!! :D

Sama vinkuiina vinkuu jatkuvasti!

Taisit oikeasti kuvitella tienaavasi mukulalla?

"Hankinpa penikan niin voin joltain ukko- raasulta hankkia rahat koiran hampaisiin ja pummia sossusta lisää"

Ei hyvä ihminen, sulla ei ole mitään tajua mistään.

Usko jo, koiran hampaita ei putsata ja hampaita poisteta 350 eurolla.

Tää on oikein kunnon elättimamma!!!

"Lääkkeet, lääkkeet, miss' on mun lääkkeet?! Mun tärkeet lääkkeet...Mun lääkkeet!"

Eikun kato sä oot niin tyhmä, siis oikeasti tyhmä että sulla ei oo varaa 150 euron raitoihin eikä n. 350+350 euron eläinlääkärimaksuihin hoitovapaalla ja täällä sä sitten komppaat että lapsi vie 800 kuussa.

Et sä nyt ihan tässä maailmassa elä.

Ja mies tienaa huonosti ja elämä potkii päähän ja muksut ja koirat pörrää.

Mä en oo oikeassa elämässä tavannut tuollaista ääliötä ikinä.

Vieläkö sä jatkat täällä. Tuo ei ollut minun kommentti. Niinkuin ei ne kaikki sun saamat lukuiset alapeukutkaan tulleet minulta. Pitäisikö katsoa peiliin?

En ole sanonut ettei ole varaa. En ole kompannut 800 euroa. Raidat tuli päähän tänään. Elämä ei potki päähän kuin sinua itseäsi.

Ja se koiran hampaanpoisto ja puhdistus on 350e. Miten jaksat jankata jostain tuntemattoman eukon koiran hampaasta kaksi päivää, ei kiesus sentään. Vaikutat aika yksinäiseltä, ehkä saat mun koirasta kirjekaverin. Saat sitte kirjottaa mitä haluat - yksipuolisesti. Kun sun mielipidehän on aina oikea, eikös?

T. Se eukko

Itsepähän tartuit taas. Kyllä ottaa koville.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta tein karkean laskelman. Lapsi maksaa n. 3800€/v eli n. 316€/kk. Tässä siis huomioitu korottunut vuokra, vaatteet, lomat, koulu/kerhomenot, hupi, lahjat, huonekalut yms. kaikki mitä nyt lapselle tulee hankittua. Toki menot riippuu lasten iästä sekä mitä kukin ostaa. Mutta meillä siis maksaa n. 3800€/v/lapsi.

Vierailija
104/106 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta tein karkean laskelman. Lapsi maksaa n. 3800€/v eli n. 316€/kk. Tässä siis huomioitu korottunut vuokra, vaatteet, lomat, koulu/kerhomenot, hupi, lahjat, huonekalut yms. kaikki mitä nyt lapselle tulee hankittua. Toki menot riippuu lasten iästä sekä mitä kukin ostaa. Mutta meillä siis maksaa n. 3800€/v/lapsi.

Ja saan n. 375€/kk/lapsi. (Lapsilisä, lapsikorotus, elatustuki). Toki kun kasvavat, ruokakulut nousevat jne. Mutta aika hyvin ovat päättäjät näyttäneet laskevan tukien kattavan lasten menot.

Vierailija
105/106 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossunpummit huutelee kun totuttu lapsillekin laskeen omat neliöt.

Ne jotka itse harvemmin maksaa, tietävät, koska heidän täytyy tietää mitä täytyy osata vaatia.

Miten muuten selitätte lehdissä olleet pummiperheet jotka saa kaikki mahdolliset tuet?

Voin sanoa näille täällä muutamalle räkyttävälle ämmälle, että joo, työssäkäyvät ja itse asumisensa ja ruokansa ja lapsensa maksavat tekevät sen edullisesti.

Asutaan ahtaasti pienillä neliöillä ja ruoka valmistetaan edullusesti.

Ei kattokaa pysty RÖYHIMÄÄN kuten te, kun ne itte maksetaan ja omat täytyy riittää.

Ei omakotitalosta muuteta isompaan kun tiietään että kela maksaa isompaan kämppään isommat asumistuet, sitten vaan tiivistetään.

Vaikutat mielisairaalta.

Vierailija
106/106 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vakuutukset 25 e/ kk

Vitamiinit ja apteekki 10 e/kk

Vaatekulut (vaatteet kirpparille pääosin, mutta ulkovaatteet ja kengät uusina) 50 e/kk

Lapsen ruoka (maitoallergia) 150 e/kk

Osuus sähköstä ja vedestä 40e/kk

Tavarat (rattaat, tuolit, sänky, petivaatteet, reput, pyörä jne.) 50 e/kk

Matkustaminen (n. 1 lentäen tehty loma vuodessa, 3-4 kotimaan lomaa 2-5 pv) 50 e/kk

Säästöön opiskeluaikaa varten 100 e/kk

Vaipat 50 e/kk

Oma huone (12 neliötä lisää maksoi 15 000 e)

Tässä 2-vuotiaan menot viiden viimeisen kuukauden mukaan jaoteltuna.

Meillä kolmevuotias ja laskelma vaikuttaa aika osuvalta. Meillä vaatekulut ehkä kalliimmat, koska en käytä kirppareita. Ulkovaatteitakin tarvitaan ainakin kahdet per kausi (esim. toppavaatteita kahdet, kuravaatteet ja saappaat sekä hoitoon että kotiin, välikausivaatteita kahdet, jne.) Säästöön meillä laitetaan vähemmän ja vaippoja ei enää käytetä. Lisäyksenä listaan päivähoitomaksu 232 euroa. Selkeästi kyllä huomaa, että ennen lasta oli ylimääräistä rahaa, nykyään mennään paljon tiukemmalla. Etenkin tuo "tavarat" osio on sellainen, että aina on jotain ostettavaa tai uusittavaa (keinu pihalle, turvaistuin, you name it...) vaikka kaikkea turhaa yritämmekin välttää ostamasta. Tietysti voisi olla ostamattakin suunnilleen mitään tai ostaa kaikki halvalla käytettynä, mutta näin tämä nyt meillä on mennyt.