Olen tt-tukiasiakas, ja buukkasin juuri itselle Äkkilähdön!
Hiphej! Matkakuume nousi, ja kohta nousen minäkin, nimittäin ilmaan lentokoneen kyydissä! Hejhej suomi!
Kommentit (17)
Missä nämä tällaiset tt-tukiasiakkaat elää? Itse olen myös tt-tukiasiakas eikä ole varaa matkustaa edes Kuopioon mikäli mielii vuokran maksaa ja ruokaa ostaa.
Muista sitten, että ulkomailla olet kohdemaan sosiaalituen piirissä. Tiedätpähän minne lähettää hotellilasku.
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä tällaiset tt-tukiasiakkaat elää? Itse olen myös tt-tukiasiakas eikä ole varaa matkustaa edes Kuopioon mikäli mielii vuokran maksaa ja ruokaa ostaa.
Porvoossa.
Mäkin oon meinannut. Mut mä olenkin eri asemassa kuin monet muut ttt-asiakkaat kun olen jälkihuollossa. Saan tt-tukea vaikka on vähän säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Asuvat isin ostamassa kartanossa tai myyvät varastettua tavaraa/huumeita. Onhan noita lukuisia eri tilanteita missä on mahdollista.
Tämä on niin totta. Sosiaalituet menevät todella epätasa-arvoisesti ja hallitus ei ymmärrä ollenkaan missä mennään.
Mutta hauskaa matkaa ja hejhej.
Ei haittaa. Nauti lomastasi, olet sen ansainnut kaikkien lukuisien työhakemusten, stressaavien haastatteluiden ja pettymysten jälkeen. Kun palaat lomalta kirkassilmäisenä seuraavaan haastatteluun, saat varmasti työpaikan kun olet niin iloinen, eneginen ja onnellinen! ❤
Ja tuo 9 kommentti tuli siis työssään pahasti stressatulta ihmiseltä. Tätä stressiä kyllä riittää töissä, ei kannata stressata enää työttömänä.
Onhan näitä jotka käyttävät tukirahat kaikkeen muuhun kuin mihin pitäisi.
Ilmeisesti AP saa liikaa tt-tukea, kun kerran pääsee ihan ulkomaille asti niillä rahoilla.
Järkyttävää, miten jotkut nykyään ylpeilevät sillä, että elävät yhteiskunnan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Harmaassa taloudesssa työttömyysetuudet ja toimeentulotuki muodostavat perustulon.
Kynnys ottaa vastaan esim. 7 eur / tuntia duunia on hyvinkin matala. Tai harjoittaa harmaan talouden osto ja myyntitoimintaa.
En yhtään ihmettele jos joku tt-tukiasiakas ostaa itselleen äkkilähdön. Itsekin kävin opiskeluaikana sossussa ja siitä olisi saanut vaikka miten paljon rahaa säästöön kuussa kun eli nuukasti eikä käynyt baareissa tai juonut muutenkaan alkoholia. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.
Anoin kunnalta itselleni verovapauden ja nyt sosiaalietuuksista ei mene senttiäkään veroa! Rahaa säästyy kesän festareille ihan huomaamatta! Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten, että ulkomailla olet kohdemaan sosiaalituen piirissä. Tiedätpähän minne lähettää hotellilasku.
Eikä ole. Lomamatkalle saa jokainen halutessaan matkustaa. Jos on eläkeläinen saa siellä jopa vuoden verran asua. Kohdemaan tukien piiriin pääsee/joutuu sinne pysyvästi muuttaessaan ja tietyn ajan maassa oleskeltuaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti AP saa liikaa tt-tukea, kun kerran pääsee ihan ulkomaille asti niillä rahoilla.
Järkyttävää, miten jotkut nykyään ylpeilevät sillä, että elävät yhteiskunnan piikkiin.
Mihin niiden pitäisi sinusta mennä?
Asun poikaystäväni omistamassa asunnossa, virallisesti olen koditon. Vuokran osan asumisestani olen maksanut hänelle etukäteen silloin kun sain loppupalkan työpaikastani. Ruokaa olen hamstrannut pitkällä aikavälillä kaappeihin. Vaatteet ompelen itse, puhelinlasku on maksettu 17€/kk. Muita laskuja ei ole, paitsi sähkö 3kk.n välein 50% poikaystäväni sähkölaskusta. Mitä minun pitäisi rahoilla sinusta tehdä? lahjoittaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin niiden pitäisi sinusta mennä?
Asun poikaystäväni omistamassa asunnossa, virallisesti olen koditon. Vuokran osan asumisestani olen maksanut hänelle etukäteen silloin kun sain loppupalkan työpaikastani. Ruokaa olen hamstrannut pitkällä aikavälillä kaappeihin. Vaatteet ompelen itse, puhelinlasku on maksettu 17€/kk. Muita laskuja ei ole, paitsi sähkö 3kk.n välein 50% poikaystäväni sähkölaskusta. Mitä minun pitäisi rahoilla sinusta tehdä? lahjoittaa sinulle?
Anna mä arvaan, hän katsoo ettei sun tarvi saada mitään kun on poikaystävä elättämässä.
En oo koskaan ymmärtänyt tätä tukien käytöstä syyllistämistä vaikka oon itsekin töissä ja maksan veroja 13 000€ vuodessa. Olis tosi kiva jos eivät verottas niin paljon, mutta on myös tosi kiva ettei työtön joudu syömään pikkukiviä ja saa joskus jotakin kivaa myös omaan elämäänsä kuten uuden puseron, käheän puhelimen ja edullisen ulkomaanmatkan jne.
Mä kyllä ymmärrän että kaikki tuo antaa ihmisarvoa ja tuo iloa siihen puuduttavaan rahattomuuteen. Mielummin säästää tt-tuista ja käy pikkulomalla kun sortuu pikavippiin ja hajottaa koko taloutensa.
Hyvä!!