Aivan ihmeellinen tekstari, vähän jopa pelottaa
Yöllä oli tullut ilmeisesti prepaidista seuraava viesti:
-Lopeta tuo pelleily tai lopetan sen itse.
Aamulla laitoin takaisin: En ymmärrä. Viesti on tullut ilmeisesti väärään numeroon. Vastasi nopeasti:
-Kyllä on tullut ihan oikeaan numeroon
Vastasin: kerro kuka olet niin voidaan selvittää asia, en tosiaan tiedä mistä on kyse
-kyllä tiedät ja tiedät kuka olen. Älä esitä.
En vastannut enää mitään. En keksi yhtään mitään töistä, en kavereista, en perhetutuista, en sukulaisista, en naapureista, mihin tämä voisi liittyä. Mitään konfliktin tapaistakaan ei ole ollut ainakaan pariin vuoteen. Silloin oli pieni naapuririita, mutta en voi mitenkään uskoa, että liittyy siihen.
Odottelenko vain vai mitä teen? Ei tämä nyt tässä vaiheessa mikään poliisiasiakaan ole, kun ei ole selvää uhkailua.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen viesti meni lähettäjältä väärään numeroon, jota hän ei huomannut ja luuli että se, jolle viesti oli tarkoitettu, vastasi.
Unohda koko juttu ja jos vielä kerran tulee viesti samasta numerosta, poistat sen lukematta.
Luulisi tarkistavan, kun aloittaja jo epäili omassa viestissään väärää numeroa.
Mutta jatkosta samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitä numero tiedustelusta?
Totta kai tämän tein ensimmäiseksi.
No selvisikö mitään?
No mitäs luulet, Sherlock?
Kannattaa tallentaa numero ja sitten katsoa whats appista (jos käytät ko. sovellusta) näyttääkö se numerolle mitään tietoa, sieltä voi löytää jopa kuvan ja nimen jos tyyppi on niin typerä että omasta numerostaan tuommoisia lähettelee.
Ilmoittakaa nämä 112 ja heti ! Tämä on tärkeää! Häiriköstä jää juova häkeen. Emme tiedä minkätason hullu siellä on ja suojelette muitakin! Outoa on ettei ne 50 nettifobbaa te mitään näille ...
Hätänumeroon ei soitella mistään tekstareista! Rikosilmoitus poliisille, jos jotakin.
Tuo on muuten hyvä idea, että tallennat numeron ja katsot löytyykö whatsappia. Itse varmaan myös ostaisin prepaidin ja soittaisin kys numeroon.
Sairasta pilaa tai joku häiriintynyt kaveri. Ei naurattaisi minuakaan tuommoinen.
Vierailija kirjoitti:
Hätänumeroon ei soitella mistään tekstareista! Rikosilmoitus poliisille, jos jotakin.
Kaiken uhkaavan materiaalin saa soittaa heti häkeen! Eihän vastaanottaja tiedä tuleeko tyyppi oville ja jos pelottaa niin saa pelottaa! Poliisi ei jostain syystä tee mitään siksi on saatava kaikki häirintä nauhoille myös!
Nimittäin jos poliisin toimimattomuudesta valittaa voi liittää myös ilmoitukseen jo tehdyt 112 ilmoituksetkin jotka saadaan oikeuteen saakka nauhoilta näyttönä siitä että uhka on ollut jo pitkään. Siinäpä fobba selittelee miksi ei toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa nämä 112 ja heti ! Tämä on tärkeää! Häiriköstä jää juova häkeen. Emme tiedä minkätason hullu siellä on ja suojelette muitakin! Outoa on ettei ne 50 nettifobbaa te mitään näille ...
Varmaankin niiden nettifobbien pitäisi ensin tietää asiasta ja sitten sen pitäisi vielä varmaan täyttää jonkun lain osoittamat vaatimukset että sille jotain voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Hätäkeskus on hätätilanteita varten. Eli olet itse tai joku toinen hengenvaarassa. Tai vakavassa terveyttä uhkaavassa tilanteessa.
Miettikää nyt olisiko ambulanssi koskaan paikalla, jos jokaisesta epämääräisestä tekstarista soitettaisiin hätänumeroon?
Eli jos ap päätyy poliisille ilmoittamaan, niin tietysti virka-aikana kiireettömään numeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitä numero tiedustelusta?
Totta kai tämän tein ensimmäiseksi.
No selvisikö mitään?
No mitäs luulet, Sherlock?
No anteeksi kun kysyin. Ajattelin vain, että oliko salainen vai prepaid numero, koska jos jälkimmäinen niin tuntuisi etukäteen suunnitellulta teolta eikä hetken päähänpistolta. Mutta en häiritse sinua enempää tyhmillä kommenteillani.
Teillä on täysi oikeus soittaa 112 . On erittäin outoa jo se ettei n.itä muka saisi ilmoitella jos ihmisiä pelottaa vaikka illalla yksi ollen ja uhataan tulla hakkaamaan.
Jokin ei nyt täsmää poliisinkaan työssä. Näitä nettipoliiseja piti tulla 50 mutta HÄIRINTA VAAN LISÄÄNTYY palstalaisille ja niin taitavasti ettei kukaan pääse kiinni ynnä poliisi ei tutkikaan. Mielenkiintoinen yhtälö .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hätäkeskus on hätätilanteita varten. Eli olet itse tai joku toinen hengenvaarassa. Tai vakavassa terveyttä uhkaavassa tilanteessa.
Miettikää nyt olisiko ambulanssi koskaan paikalla, jos jokaisesta epämääräisestä tekstarista soitettaisiin hätänumeroon?
Eli jos ap päätyy poliisille ilmoittamaan, niin tietysti virka-aikana kiireettömään numeroon.
Kyllä se on hätätilanne jos joku uhkailee tulla oville. Ei tarviste vaan mennä nukkumaan ilmoittamatta!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten hyvä idea, että tallennat numeron ja katsot löytyykö whatsappia. Itse varmaan myös ostaisin prepaidin ja soittaisin kys numeroon.
Ei löydy.
Ja mitä tässä nyt kannattaa prepaid ostaa, tietysti tajuaa että se on minä, joka soitan tai valtuuttamani henkilö.
ap
Nyt on kevät, joka on tietyntyyppisille mt-ongelmille pahinta aikaa. Itselleni on käynyt niin, että jouduin juuri samaan aikaan vuodesta paranoidin, psykoottisen henkilön epäilysten kohteeksi. Kaikki alkoi juuri tekstiviesteillä, joista en tajunnut hölkäsen pöläystä. Vasta pitkän ajan päästä selvisi, että kyseessä oli henkilö, johon liittyvää asiaa olin joutunut hoitamaan töiden puolesta ihan pienen hetken.
Henkilön elämä oli alkanut pyöriä minun pelkäämiseni/ajattelemiseni ympärillä siitä lähtien. Olin hänen kuvitelmissaan jonkin ison salaliiton pääpiru, joka seurasi ja vakoili häntä ja esti häntä tekemästä mitään. Oikeuteen oli minua haastamassa, kaikenlaista muuta laittomampaa myös uhkaili ja veti paljon muitakin ihmisiä mukaan. Itse otin kylmän linjan, en vastaillut mitään. Informoin kylläkin työpaikkani johtoa ja pikkupaikkakunnan poliisia tilanteesta. Jälkimmäinen sai lopulta muidenkin tahojen kautta henkilöstä ilmoituksia, jonka jälkeen hänet vietiin tahdonvastaiseen hoitoon. Viestittely loppui siihen, kun tämän henkilön mt-ongelman vaihe meni siltä kertaa ohi.
Eli samat neuvot kuin muutkin ovat antaneet. Ei yhtään lisää polttoainetta viestittelijälle, mutta kerro ainakin jollekin. Jos ei ole mitään tietoa kuka tämä voisi olla, kannattaa ehkä jonkin aikaa olla varovaisempi ja vältellä yksinäisiä paikkoja, joissa joku voi odotella.
Älä vain laita watsuppiin, näkee tällöin myös sinut.
Osta prepaid, laita watsuppiin ja katso sitten (vierailla tiedoilla tietysti). Voithan sä yrittää soittaa siihen, kyselet vaikka Jonnaa, ei se tajua että olet sinä, koska aina voi tulla puhelu väärään numeroon. Äänestä saatat kuulla onko tuttu vai ei
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kevät, joka on tietyntyyppisille mt-ongelmille pahinta aikaa. Itselleni on käynyt niin, että jouduin juuri samaan aikaan vuodesta paranoidin, psykoottisen henkilön epäilysten kohteeksi. Kaikki alkoi juuri tekstiviesteillä, joista en tajunnut hölkäsen pöläystä. Vasta pitkän ajan päästä selvisi, että kyseessä oli henkilö, johon liittyvää asiaa olin joutunut hoitamaan töiden puolesta ihan pienen hetken.
Henkilön elämä oli alkanut pyöriä minun pelkäämiseni/ajattelemiseni ympärillä siitä lähtien. Olin hänen kuvitelmissaan jonkin ison salaliiton pääpiru, joka seurasi ja vakoili häntä ja esti häntä tekemästä mitään. Oikeuteen oli minua haastamassa, kaikenlaista muuta laittomampaa myös uhkaili ja veti paljon muitakin ihmisiä mukaan. Itse otin kylmän linjan, en vastaillut mitään. Informoin kylläkin työpaikkani johtoa ja pikkupaikkakunnan poliisia tilanteesta. Jälkimmäinen sai lopulta muidenkin tahojen kautta henkilöstä ilmoituksia, jonka jälkeen hänet vietiin tahdonvastaiseen hoitoon. Viestittely loppui siihen, kun tämän henkilön mt-ongelman vaihe meni siltä kertaa ohi.
Eli samat neuvot kuin muutkin ovat antaneet. Ei yhtään lisää polttoainetta viestittelijälle, mutta kerro ainakin jollekin. Jos ei ole mitään tietoa kuka tämä voisi olla, kannattaa ehkä jonkin aikaa olla varovaisempi ja vältellä yksinäisiä paikkoja, joissa joku voi odotella.
Tämän kirjoittaja on luultavimmin itse häirikkö sillä yrittää saada saajan olemaan selvittämättä kuka on . Ja jättää vielä uhkaa päälle kehoittamalla välttämään yksinäisiä paikkoja jossa joku voi odotella.
Juuri näin nämä kontrolloivat palstalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Soita numeroon.
Ei kannata soittaa koska jos häirintä jatkuu ja voidaan osoittaa sinun ottaneen itse yhteyttä se vaikeuttaa lähestymiskiellon saantia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli eilen illalla tuo ketju jossa joku provoili "että minua seurataan " . Se ilmoitettiin 112 een sillä vaikka oli provo oli rikollisislla asioilla ja ketjussa oli myös uhkailuja ja viittauksia poliisin toimintaan (!)
Tämä lienee sama porukka. Ja fobbahan vaan naurattelee näille . Ilmoittakaa nämä AINA! Mieluiten 112 koska sillätavoin saadaan painetta saada poliisi ottamana ne kiinni . Sillä mitä useampi ilmoittaa 112 een niin sitä enemmän materiaalia kertyy nuhalle.
Soita siis 112 ja aloita sanomalla ettei ole hätä mutta ilmoitat vaan tulleesta uhkaavanoloisesta viestistä.
Soitin itsekin äsken samasta asiasta sinne . Kaikki jää nauhalle! On sama tekeekö poliisit mitään mutta vastaisuuden varalle kaikki jää nauhalle jos jotakin tapahtuu!
Joo, ilmoittakaa vaan häkeen kaikesta mahdollisesta, niin todelliset apua tarvitsevat, jotka viruvat jossain henkitoreissaan sydänkohtauksen tai onnettomuuden jäljiltä, saavat odotella vähän kauemmin apua. Se mikä ei tapa vahvistaa, vai miten se meni...
Elikkä olet sen lähettäjä. Saaja älä poista missääntapauksessa näyttönä toimivaa viestiä!!!!!!