Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan ihmeellinen tekstari, vähän jopa pelottaa

Vierailija
27.03.2017 |

Yöllä oli tullut ilmeisesti prepaidista seuraava viesti:

-Lopeta tuo pelleily tai lopetan sen itse.

Aamulla laitoin takaisin: En ymmärrä. Viesti on tullut ilmeisesti väärään numeroon. Vastasi nopeasti:

-Kyllä on tullut ihan oikeaan numeroon

Vastasin: kerro kuka olet niin voidaan selvittää asia, en tosiaan tiedä mistä on kyse

-kyllä tiedät ja tiedät kuka olen. Älä esitä.

En vastannut enää mitään. En keksi yhtään mitään töistä, en kavereista, en perhetutuista, en sukulaisista, en naapureista, mihin tämä voisi liittyä. Mitään konfliktin tapaistakaan ei ole ollut ainakaan pariin vuoteen. Silloin oli pieni naapuririita, mutta en voi mitenkään uskoa, että liittyy siihen.

Odottelenko vain vai mitä teen? Ei tämä nyt tässä vaiheessa mikään poliisiasiakaan ole, kun ei ole selvää uhkailua.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut läpi ketjua, mutta onko uudehko liittymä? Jonkun toisen numero ollut aikaisemmin tai lähettäjä kirjoittaa numeron ulkomuistista ja kaksi numeroa vaihtaa paikkaa tai yksi numero väärin. Tämä siinä vain tapauksessa, ettei ole tallentanut numeroa puhelimeen ja ulkomuistista naputtelee.

Vierailija
62/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vain laita watsuppiin, näkee tällöin myös sinut.

Osta prepaid, laita watsuppiin ja katso sitten (vierailla tiedoilla tietysti). Voithan sä yrittää soittaa siihen, kyselet vaikka Jonnaa, ei se tajua että olet sinä, koska aina voi tulla puhelu väärään numeroon. Äänestä saatat kuulla onko tuttu vai ei

Eikä nää. Whatsappissa näkee ainoastaan ne, jonka yhteystiedot on tallennettu omaan puhelimeen.

Ja meinaat että tää pelottelija ei ole tallentanut aapeen numeroa? No en kuitenkaan omaani laittaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun 10v poikani sai puhelun jostain numerosta, soitin sinne takaisin niin ei meinannut millään uskoa, että kyseessä 10v pojan numero, joku mies jättänyt tulematta jonnekkin minnelie oikeudenkäynti,, ulosotto, poliisi tms tärkeään juttuun, en nyt muista mikä paikka se oli, mutta ilmeisesti antanut tahallaan väärän numeron. Ei millään uskonut kun selitin puhelimessa, että tämä on pikkupojan puhelinnumero, luuli että tuo tavoittelemansa henkilö huijaa tulleen väärään numeroon

Vierailija
64/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mt-ongelmainen. Soita jostain toisesta numerosta tai mene samantien poliisille niin he voivat soittaa. Prepaid-puhelinta ei oikein voi jäljittää mutta paikantaa edes sinne päin, jos se yhtään auttaa hahmottamaan kuka takana voisi olla (joku tuttu).

Vierailija
65/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä poliisille ilmoittaa, mutta ei se oman kokemukseni mukaan ole kovin kiinnostunut tällaisista piilotetuista uhkauksista. Eräs tyytymätön asiakkaani lähetti kerran viestin, jossa sanoi haluavansa "halata, puristaa oikein kunnolla kun tavataan" ja tietävänsä kotiosoitteeni. Poliisin reaktio asiaan oli, että katsellaan tilannetta. Ei täyttänyt kuulemma laittoman uhkauksen tunnusmerkkejä eikä vaatinut akuutteja toimenpiteitä. Vasta kun viestejä tuli enemmän, poliisi ryhtyi (laiskasti) hoitamaan tapausta. Kaveri olisi siltikin voinut kuristaa ja puristaa, jos olisi tahtonut.

Vierailija
66/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tokkiinsa. Viitseliäimmät lukekaapa uudestaan koko ketju läpi: syyllinen on se joka ensimmäisenä sanoi että ollaan tulossa ovelle hakkaamaan. Ap:n saamissa viesteissä ei kerrottu tuollaisia yksityiskohtia.

Case closed.

Vierailija
67/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätänumeroon ei soitella mistään tekstareista! Rikosilmoitus poliisille, jos jotakin.

Kaiken uhkaavan materiaalin saa soittaa heti häkeen! Eihän vastaanottaja tiedä tuleeko tyyppi oville ja jos pelottaa niin saa pelottaa! Poliisi ei jostain syystä tee mitään siksi on saatava kaikki häirintä nauhoille myös!

Nimittäin jos poliisin toimimattomuudesta valittaa voi liittää myös ilmoitukseen jo tehdyt 112 ilmoituksetkin jotka saadaan oikeuteen saakka nauhoilta näyttönä siitä että uhka on ollut jo pitkään. Siinäpä fobba selittelee miksi ei toimittu.

Eikös se niin ole että jos 112seen soittaa niin siellä arvioidaan tilanne ja päätetään lähetetäänkö poliisi paikalle vai ei. Ei niin että häke ilmoittaa poliisille ja poliisi sitten päättää meneekö vaiko eikö..

Vierailija
68/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla laitoin takaisin: En ymmärrä. Viesti on tullut ilmeisesti väärään numeroon. Vastasi nopeasti:

Vastasin: kerro kuka olet niin voidaan selvittää asia, en tosiaan tiedä mistä on kyse

En vastannut enää mitään. En keksi yhtään mitään töistä, en kavereista, en perhetutuista, en sukulaisista, en naapureista, mihin tämä voisi liittyä. Mitään konfliktin tapaistakaan ei ole ollut ainakaan pariin vuoteen. Silloin oli pieni naapuririita, mutta en voi mitenkään uskoa, että liittyy siihen.

Odottelenko vain vai mitä teen? Ei tämä nyt tässä vaiheessa mikään poliisiasiakaan ole, kun ei ole selvää uhkailua.

Mitä te tekisitte?

Ensimmäisessä viestissä on selkeä uhkaus.

Minä selvittäisin, kuka viestin lähettäjä on.

Jos kerran olet voinut lähettää viestin lähettäjälle viestin, alkuperäisessä on ollut myös puhelinnumero näkyvissä. Puhelinnumeron avulla viestin lähettäjäkin on mahdollista saada selville. 

Vierailija
69/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti vaan väärä numero. Mulle soitti joku jätkä ja kyseli kuulumisia jne, sanoin että nyt on kyllä väärä numero. Ei uskonu millään, sanoin että kokeilepa uudestaan oikeaan numeroon. No soitti mulle uudestaan. Lopulta selvisi että tää jätkä yritti saada yhteyttä ihan saman nimiseen naiseen, joka asu samassa kaupungissakin (eli hakenu numeropalvelusta selvästi). Sekin selvisi vaan sen takia, että mä olin tietonen tästä mun kaimasta nii osasin selittää että sitä sä nyt yrität tavoittaa 😂 Ei ne miehet tajuu :D

Soitteli muuten pari vuotta myöhemmin uudestaan keskellä yötä... Voishan ne numerot tallentaa nii helpompi soitella oikealle henkilölle :D

Vierailija
70/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli viesti että: "Olet kaunis, hyvät tissit! Mikä koko? t: timo"

Laitin vastaukseks että "Mitä helvettiä?" Ja vastas että "anteeksi!!!"

Vierailija
71/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te tekisitte?

Ensimmäisessä viestissä on selkeä uhkaus.

Minä selvittäisin, kuka viestin lähettäjä on.

Jos kerran olet voinut lähettää viestin lähettäjälle viestin, alkuperäisessä on ollut myös puhelinnumero näkyvissä. Puhelinnumeron avulla viestin lähettäjäkin on mahdollista saada selville. 

Poliisille numero ja selvityspyyntö + rikosilmoitus. 

Vierailija
72/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko ap fb:n kautta numerohakua? Mulla selvinnyt useammankin ihmisen henkilöllisyys sitä kautta.

Vierailija
73/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
74/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vain laita watsuppiin, näkee tällöin myös sinut.

Osta prepaid, laita watsuppiin ja katso sitten (vierailla tiedoilla tietysti). Voithan sä yrittää soittaa siihen, kyselet vaikka Jonnaa, ei se tajua että olet sinä, koska aina voi tulla puhelu väärään numeroon. Äänestä saatat kuulla onko tuttu vai ei

Eikä nää. Whatsappissa näkee ainoastaan ne, jonka yhteystiedot on tallennettu omaan puhelimeen.

Ja meinaat että tää pelottelija ei ole tallentanut aapeen numeroa? No en kuitenkaan omaani laittaisi

Jos on tallentanut, näkee ap:n profiilin joka tapauksessa, ei asiaa muuta mitenkään vaikka ap tallentaisi numeron myös ja katsoisi mahdollisen profiilin. Mutta ap tais jo ilmoittaa ettei whatsappista löytynyt mitään.

Vierailija
75/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä! Mä sain tismalleen saman viestin yli vuosi sitten, kun mulla oli hääpuku myynnissä torissa :D Timo taitaa olla epätoivoinen :D

Vierailija
76/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oma prepaid ja soita siitä.

Vierailija
77/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo "tai lopetan sen itse" kuulostaa musta uhkailulta? Sellaiselta epäsuoralta. Mun mielestä voit ilmoittaa poliisille ihan hyvin ja olisi hyväkin.

Onhan tuo ihan selvä laiton uhkaus, eli rikos. "Tai lopetan sen itse", kyllähän tuo väkivaltaan viittaa. Rikosilmoitusta vaan kehiin, ei tuollaista pidä sietää yhtään, vaikka todennäköisesti onkin mennyt väärään osoitteeseen.

Vierailija
78/98 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi tulla uhkausviestejä kun jätin uskonnollisen ryhmittymän. Minä kuolen, minusta kerrotaan rivouksia sukulaisille ja haastetaan oikeuteen. Uhkailijat soitti poliisit käymään meillä. Teki sitten pari rikosilmoitusta. Työskentelen lasten parissa ja teki lastensuojeluilmoituksen. Toinen uhkailija on nykyisin adventtikirkossa töissä ja toinen on joku pappi omassa seurakunnassa.

Vierailija
79/98 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun 10v poikani sai puhelun jostain numerosta, soitin sinne takaisin niin ei meinannut millään uskoa, että kyseessä 10v pojan numero, joku mies jättänyt tulematta jonnekkin minnelie oikeudenkäynti,, ulosotto, poliisi tms tärkeään juttuun, en nyt muista mikä paikka se oli, mutta ilmeisesti antanut tahallaan väärän numeron. Ei millään uskonut kun selitin puhelimessa, että tämä on pikkupojan puhelinnumero, luuli että tuo tavoittelemansa henkilö huijaa tulleen väärään numeroon

Muutamia vuosia sitten mulle kävi samankaltainen juttu: yhtenä aamuna puhelin alkoi soida ja kysyttiin jotain miestä. Lopulta sen perässä oli Helsingin poliisi, joka ei millään meinannut uskoa ettei mulla ole mitään tekemistä hänen kanssaan. Kerroin niille, että samaa jätkää on pyydystellyt moni muukin. Kumma kun eivät selvittäneet puhelinliittymäni haltijaa noin alkajaisiksi.

Vierailija
80/98 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä! Mä sain tismalleen saman viestin yli vuosi sitten, kun mulla oli hääpuku myynnissä torissa :D Timo taitaa olla epätoivoinen :D

parisen vuotta sitten sain minäkin ihan samantyyppisesti kirjoitetun viestin työnumeroon. :D ja timo taas asialla...