Aivan ihmeellinen tekstari, vähän jopa pelottaa
Yöllä oli tullut ilmeisesti prepaidista seuraava viesti:
-Lopeta tuo pelleily tai lopetan sen itse.
Aamulla laitoin takaisin: En ymmärrä. Viesti on tullut ilmeisesti väärään numeroon. Vastasi nopeasti:
-Kyllä on tullut ihan oikeaan numeroon
Vastasin: kerro kuka olet niin voidaan selvittää asia, en tosiaan tiedä mistä on kyse
-kyllä tiedät ja tiedät kuka olen. Älä esitä.
En vastannut enää mitään. En keksi yhtään mitään töistä, en kavereista, en perhetutuista, en sukulaisista, en naapureista, mihin tämä voisi liittyä. Mitään konfliktin tapaistakaan ei ole ollut ainakaan pariin vuoteen. Silloin oli pieni naapuririita, mutta en voi mitenkään uskoa, että liittyy siihen.
Odottelenko vain vai mitä teen? Ei tämä nyt tässä vaiheessa mikään poliisiasiakaan ole, kun ei ole selvää uhkailua.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Yöllä oli tullut ilmeisesti prepaidista seuraava viesti:
-Lopeta tuo pelleily tai lopetan sen itse.
Aamulla laitoin takaisin: En ymmärrä. Viesti on tullut ilmeisesti väärään numeroon. Vastasi nopeasti:
-Kyllä on tullut ihan oikeaan numeroon
Vastasin: kerro kuka olet niin voidaan selvittää asia, en tosiaan tiedä mistä on kyse
-kyllä tiedät ja tiedät kuka olen. Älä esitä.
En vastannut enää mitään. En keksi yhtään mitään töistä, en kavereista, en perhetutuista, en sukulaisista, en naapureista, mihin tämä voisi liittyä. Mitään konfliktin tapaistakaan ei ole ollut ainakaan pariin vuoteen. Silloin oli pieni naapuririita, mutta en voi mitenkään uskoa, että liittyy siihen.
Odottelenko vain vai mitä teen? Ei tämä nyt tässä vaiheessa mikään poliisiasiakaan ole, kun ei ole selvää uhkailua.
Mitä te tekisitte?
Soita takaisin niin sitrenhän tiedät kuka siellä vastaa.
Mitä jos sinulla onkin jakautunut persoonallisuus ja se toinen persoonasi on ostanut prepaidin sinun tietämättäsi? Lähettelet itsellesi kohtauksen aikana viestin ja sitten vastaat siihen toisella puhelimella? Persoonasi taistelevat keskenään. Olipa juonenkäänne!
jönssön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulle tuli viesti että: "Olet kaunis, hyvät tissit! Mikä koko? t: timo"
Laitin vastaukseks että "Mitä helvettiä?" Ja vastas että "anteeksi!!!"Eikä! Mä sain tismalleen saman viestin yli vuosi sitten, kun mulla oli hääpuku myynnissä torissa :D Timo taitaa olla epätoivoinen :D
parisen vuotta sitten sain minäkin ihan samantyyppisesti kirjoitetun viestin työnumeroon. :D ja timo taas asialla...
Kustannussyistä johtuen televisiossa esitetty Karpolla on asiaa- ohjelma on näköjään supistunut vuosien saatossa "Timolla on asiaa" tekstiviestiversioksi ;)
Siis en lukenut koko ketjua mutta onko numerosi vaihdettu joskus? Oletko avannut liittymän milloin? Sinulla on jonkun vanha numero?
jönssön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulle tuli viesti että: "Olet kaunis, hyvät tissit! Mikä koko? t: timo"
Laitin vastaukseks että "Mitä helvettiä?" Ja vastas että "anteeksi!!!"Eikä! Mä sain tismalleen saman viestin yli vuosi sitten, kun mulla oli hääpuku myynnissä torissa :D Timo taitaa olla epätoivoinen :D
parisen vuotta sitten sain minäkin ihan samantyyppisesti kirjoitetun viestin työnumeroon. :D ja timo taas asialla...
Multa se kyseli taannoin kuvia mun varpaista kun möin kärjestä avonaisia korkokenkiä Torissa 😂😂
Jos joku on halunnut ja uhkaillut väärään numeroon, voi alkuperäinen uhkailtava olla nyt oikeassa lirissä... Jos jotain alamaailman juttuja?
Uskontohullut kirjoitti:
Mulle alkoi tulla uhkausviestejä kun jätin uskonnollisen ryhmittymän. Minä kuolen, minusta kerrotaan rivouksia sukulaisille ja haastetaan oikeuteen. Uhkailijat soitti poliisit käymään meillä. Teki sitten pari rikosilmoitusta. Työskentelen lasten parissa ja teki lastensuojeluilmoituksen. Toinen uhkailija on nykyisin adventtikirkossa töissä ja toinen on joku pappi omassa seurakunnassa.
Joo minulle sama tappouhkauksia kaduilla ja kahvilassa jeeushullu sinonisti haukkumaan. Nämä osaavat olla aggressiivisia mikä on todella outoa koska uskovaisellehan se ei ainakaan sovi.
Mistä johtuu että kun joku soittaa väärään numeroon ja sanot että sulla on väärä numero, niin toinen ei usko? Kuvitteleeko ne että kun soitat Annalle Annan numeroon joka on Annan nimiin laitettu, niin tämä pokkana valehtelisi että sori sulla on nyt väärä numero?
Nimittäin myös minulle yhteen aikaan soitteli joku jätkä, sanoi että nähtiin just kaupungilla ja minulla ei ollut hajuakaan mistä hän puhui. Sanoin että sinulla on väärä numero ja jätkä alkoi vain selittää että eiku just nähtiin! Luuliko hän että unohdin hänet jo vai mitä? Eikä ollut vimppa kerta kun soitti, soitti vielä pari kertaa ja yhdesti kännissä. Se siis oikeasti ajatteli että tunnen hänet mutta esitän vain etten muka muista.
Ihmeellinen? Vai kummallinen, outo?
Jos se on prepaid niin poliisi voi tarvittaessa paikantaa puhelimen, eikö niin? Jos siis yltyy vaikka uhlailuksi.
Hullujen kanssa ei pidä kommunikoida. Hulluille huonokin palaute on palkitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on prepaid niin poliisi voi tarvittaessa paikantaa puhelimen, eikö niin? Jos siis yltyy vaikka uhlailuksi.
IME-koodilla saa paikannettua puhelimen, mutta ei poliisi lähde sellaiseen kuin selvittääkseen kovia juttuja -- murhia, huumerikollisuutta.
Ja tämänkin osaavat rikolliset kiertää vaihtamalla laitetta aina yhden puhelun jälkeen.
-rikostutkijan vaimo
Mulle tuli joskus vuosia sitten outoja puheluita. Mies kysyi Sabinaa. Sanoin, ettei sen nimistä ole tavattavissa tästä numerosta. Kerran tuli töissä varmaan 5 puhelua alle tunnissa, kun olin labrassa, johon ei voinut viedä puhelinta. Soitin takaisin ja kerroin, että tästä numerosta on yritetty tavoittaa. Väitti, ettei ole. Tuli varmaan yli vuoden tauko niihin puheluihin. Sitten alkoi tulla taas, joskus kännissä, toisinaan selvin päin. Kerran olimme anoppilassa, kun puhelu tuli. Mieheni ADHD- veli halusi vastata, kun kuuli, mistä on kyse. Yritti sopia treffejä jollekin toisella puolella Suomea olevalle huoltsikalle.
Sen koommin ei ole Sabinaa kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Lienee joku vitsi. Jos et olisi vastannut mitään niin olisi jäänyt siihen.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitä numero tiedustelusta?
Totta kai tämän tein ensimmäiseksi.
prepaidiin ei voi soittaa eikä laittaa viestejä. Selvittäminenkin mahdotonta.. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitä numero tiedustelusta?
Totta kai tämän tein ensimmäiseksi.
prepaidiin ei voi soittaa eikä laittaa viestejä. Selvittäminenkin mahdotonta.. :-D
Taas "asiantuntija" vastaamassa. :)
Kyllä prepaidiin voi soittaa aivan normaalisti kun mihin tahansa muuhunkin liitymään, samoin laittaa viestejä.
Ainoa mitä ei saa selville, on numeron omistaja ellei Prepaidia ole käyty kyseisen operaattorin luona erikseen rekisteröimässä ja ilmoitettu nunerotiedusteluun.
Prepaidista soittaessakin näkyy soitettavalle numerokin ihan normaalisti ellei sitä erikseen puhelimesta asetuksien avulla peitä ja näin voi halutessaan toimia minkä liittymän kanssa tahansa.
Mitäs varten luulet, että prepaidit on olemassa jos niihin ei voi soittaa eikä viesteihin vastata?
Ne toimii aivan kuten normaalikin liittymä, ainoa vaan, että jos prepaidiSTA haluaa soittaa tai lähettää viestejä niin tulee olla erikseen ladattua puheaikaa. Nämä usein joku tietty summa/kk millä saat rajattomat puhelut ja netin, toki löytyy muitakin paketteja tai vaan rahasaldoa. Kun bussikorttia lataisi.
Prepaid on vaan liittymä eikä se siksi ole yleensä saatavilla numerotiedustelussa.
Kannattaa ihmiset laittaa oma numero salaiseksi. Silloin harvemmin soittaa puhelinmyyjätkään, saati muut häiriköt. Näin ainakin mulla. Tosin eihän se mitään auta siinä vaiheessa kun häirikkö tai lehtimyyjä on jo numerosi onnistunut jostain onkimaan.
Nyt se Ulvilan surma vittuun, se ei ole tämän ketjun aihe. Mikä ihme noita Ulvila-fanaatikkoja vaivaa?