Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teillä jäisi säästöön 2400€ nettopalkasta?

Vierailija
26.03.2017 |

Ihan vertailumielessä olisi kiinnostava tietää. Jos palkkanne poikkeaa tuosta paljon, niin arvioikaa paljonko jäisi JOS saisitte tuon.

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni tätä ketjua lukiessa epäonnistujaksi.

Minulla on nettopalkka tasan tuon 2400. Siitä menee leijonanosa kulutusluoton poismaksuihin. Otin tyhmyyksissäni vuosi sitten erästä pitkää matkaa varten tuollaisen useamman tonnin "joustolainan", koska kuvittelin pystyvän maksamaan sen nopealla tahdilla pois. No, se ei onnistunutkaan. Työnkuvani muuttui ja tuloni pienenivät lähes tonnilla tähän nykyiseen. Toinen leijonanosa nykyisestä palkastani menee siihen, että elätän opiskelija-miestäni. Maksan siis yksin vuokraamme, ruuat, sähkön, netin, spotifyn, netflixin, saunavuoron jne. Puhelinlaskunsa ja matkakorttinsa mies sentään maksaa itse.

Autoa tai lemmikkejä ei ole emmekä juuri shoppaile. Mutta Helsingissä asumiskustannukset ovat korkeat. Lisäksi tuntuu siltä, että joka kuukausi on jonkun ystävän tai sukulaisen synttärit/häät/polttarit/lapsen nimiäiset, jonne pitää viedä joku lahja.

Tilanne paranee varmaan, kun mies valmistuu ja menee töihin, mutta siihen on vielä yli kaksi vuotta aikaa. Ja meillä molemmilla on vielä opintolainojen takaisinmaksu edessä. Asuntolainasta meidän tuskin kannattaa haaveilla vielä pitkään aikaan, saati lapsesta (vaikka iän puolesta pitäisen alkaa lapsihommiakin jo miettiä, se on kuitenkin suurin haaveemme tässä elämässä).

Olen kateellinen teille, joilla on kaksi velatonta ja raha-asiansa fiksusti hoitanut aikuista jakamassa taloutta. Kuinka paljon silloin voisikaan jäädä säästöön!

Älä huoli:) Mulla on vähän samanlainen tilanne. Tasan 2400 netto, Eikä kyllä yhtään säästöön jää. Mies jäi työttömäksi jokunen vuosi sitten Ja nyt opiskelee uutta alaa. Opinnot ovat toisessa kaupungissa, joten paljon rahaa kuluu jo pelkästään kulkemiseen. Ja auto on oltava, sillä opinnoissa paljon työharjoittelua ja erilaisia työvuoroja, eikä julkisilla pääsen. Itse myös hölmönä otin luottoa opiskelijana ja nyt niitä makselen... mutta kesäkuussa pitäisi olla kaikki maksettu! Virtuaalihali sulle! :)

Vierailija
162/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni onnistuu suurin piirtein just noista tuloista, ja ihan keskiluokkaista kaupunkilaiselämää elän silti. Ei ole lapsia eikä isoa asuntoa, joka pitäisi ostaa täyteen roinaa. Ruokakaupassa ei tarvitse hintoja vertailla, kahvilla ja/tai ulkona syömässä käyn kerran viikkoon, vaatteet ovat laatua, viihde-elektroniikassa löytyy. En kyllä keksi, mitä materiaa minulta puuttuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 700€

Vierailija
164/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

No ei ole teinejä, ja auto on velaton eikä sillä ajeta kuin pakolliset. Tuosta jo tulee helposti tonnin säästö. Ei kai sitä pitäisi olla kovin vaikea ymmärtää?

Meidän vuokra on 600e, autoa ei ole, lapsia ei ole, velkoja ei ole... Laskuihin menee ehkä 100-200e riippuen millon sähkölasku tulee (kerran 3kk tulee). Ruokaan jäis loput eikä ruokaan ny kahella aikuisella ja parilla kissalla mee paljoo paskaakaa. :)

Vierailija
165/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

En yhtään tiedä, mistä voisin säästää, jos en haluaisi alkaa ihan köyhäilemään. Emme syö sisäfilettä, eikä minulla ole edes Rakennekynsiä eikä käsilaukutkaan maksa edes satasta - eläminen vain maksaa.

Joo, en ymmärrä minäkään näitä 1000 euroa säästöön -tyyppejä. Ihan kivahan se on, mutta miten yksinkertaista elämää he oikein elävät? Kyllä lapsiperheessäkin rahaa menee joka kuukausi myös yllättäviin menoihin. Ei ole kuukauttakaan, ettei menisi rahaa johonkn "ylimääräiseen", mutta silti pakolliseen. Ja ihan järkevä rahankäyttäjä minäkin olen.

Elän aika yksinkertaista elämää. Olen onnellinen pienistä jutuista, kuten hyvästä kahvista, hyvistä elokuvista ja sarjoista, joita saa aika halvalla netistä(yleltä ilmaiseksi), ihanasta miehestä, olen vegaani, joten ulkonakaan ei tule käytyä. En ostele vaatteita, meikkejä harvoin, värjään hiukset itse hennalla jne. Pyöräilen tai kävelen lähes joka paikkaan, ostan edullisimman salikortin, hyödynnän tarjouksia...lapsia ei ole, joten siinäkin säästää. Minulle yksinkertainen elämä ei ole ankeaa, vaan hyvin onnellista. Kukin tyylillään.

T. Yksi joka saa säästöön about 1800

En usko hetkeäkään, että elät 600 eurolla kuussa, jos siis olet töissäkäyvä ihminen (opiskelijat erikseen). Tuostahan pelkkä vuokra vie vähintään 300-400 euroa. Päälle laskut ja se salikortti.

Niin ja lienee selvää, että vertailussa pitää laskea niin, että maksaisi koko asumiskustannukset yksin. Näin ainakin itse tein. Mitä järkeä muuten olisi verrata pariskunnan ja yksineläjän kustannuksia - ihan eri asioita.

Miksi pitäisi laskea asumiskustannukset yksin? Eihän aloituksessa sitä kysytty, vaan vain että paljonko kukin 2400 netosta säästäisi.

Minä laskin tähän päälle lapsilisät ja elarit,koska tulot ei niihin vaikuta ja jäis n. 700€. (Eli juurikin nämä + n. 100€ palkasta)

Vierailija
166/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000e/kk säästöön.

Vierailija
167/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-1500e

Vierailija
168/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 e

Vierailija
169/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken mä saan kulumaan... mutta nykyisellä rahankäytöllä tonnin verran.

Vierailija
170/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vuokraan 350e

- puhelinlasku 25e

- jotain lehtitilauksia tms 25e

- ruokaan, pesuaineisiin, bensaan ja julkisiin liikennevälineisiin... jne elämisen kuluihin 600e (tämä ei vastaa nykyistä kulutustani, mutta luulen, että menot kasvaisivat tähän)

- muutama hyväntekeväisyyskohde joita tuen ja tahtoisin tukea enemmän 250e (nykyisin vain noin 100e kuussa)

- lainoihin 300 e (nykyisin 150-200e)

Minulla jäisi säästöön 850e, eli varmaan tulisi maksettua ainakin ensin noita lainoja pois enemmän kuin 300 eurolla kuussa.

Vierailija
171/185 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintasoaan pystyy aina säätämään, ihan jokaisella on siis mahdollista säästää esim. 5% tuloistaan. Se on kiinni valinnoista ja tahdosta.

Vierailija
172/185 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on melko lähellä nykyistä nettopalkkaani, joka on 2200 e.

Yhden hengen taloudessani, nykyisellä kulurakenteella jäisi 2400 eurosta säästettäväksi/sijoitettavaksi 1100-1200 euroa.

Suurin menoeräni on asuminen, hiukan vajaa tonni (ei tarvinnut valita halvinta, koska varaa on - tokikaan ei tuo pääkaupunkialueen asumisesta mikään superylellinenkään ole, mutta tarvittaessa yhden hengen voisi asuttaa halvemminkin). Tällä summalla siis vuokra sekä muutamia kymppejä vesi, sähkö, netti ja kotivakuutus.

Ruoka, liikkuminen, muut menot ja kulutus 200-300 euroa (sis. myös harvemmin toistuvat menot kuukautta kohti jyvitettyinä.)

Lisäksi rahaa menee nyt pääomasijoittamiseen 300-400 euroa palkastani, mutta säästämistähän sekin.

Ei perinteisiä rahareikiä kuten autoa tai (ihan vielä) lapsia.

Vierailija
173/185 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei latiakaan. Nykyinen netto 3800-4000 euroa laskutuksen mukaan. Senttiäkään ei jää säästöön ja miksi jäisi? Kerran täällä eletään ja sen elon pitää olla hauskaa. 

Vierailija
174/185 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä kuluilla ja pienellä nykyisen budjetin rentouttamisella jäisi 1500, mutta jos tulot olisivat vakituisesti tuon, niin hommaisin kyllä paremman asunnon ja käyttäisin siihen jopa n. 500 lisää.

Vierailija
175/185 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lainanhoitokulut 1000e

- puhelinlaskut, netti, viaplay yms.  100 e

- jotain lehtitilauksia tms 25e

- ruokaan, jne elämisen kuluihin 600e

- bensaan ja julkisiin liikennevälineisiin 200 e

- harrastukset, vaatteet yms. 250e (nykyisin vain noin 100e kuussa)

- vakuutukset 100 e

Säästöön jää n. 200 e/kk, netto 2470 e/kk

Vierailija
176/185 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun netto on 1900, ja säästöön jää noin 300€/kk melko leväperäisellä tuhlailulla.

Eli kai se joku 800€ vähintään jäisi.

Vierailija
177/185 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan 2100 euron nettopalkasta 50 - 100 euroa/kk säästöön. 

Oon ottanut laskujen maksun yhteydessä "maksaa" itselleni vähintään toin 50 euroa, kerran, kaksi oon laittanut 150 euroa. Yleensä kuitenkin toin 50 euroa.

Vierailija
178/185 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tilistä menee säästöön 200 €. Tämä puskurirahastoa,josta voidaan maksaa auton huoltoja/ostaa uusi kodinkone rikkoutuneen tilalle ym.

As.lainan lyhennys 450€ on tavallaan säästöä sekin.

S-bonuksia kertyy kuukaudesta riippuen 20-50€ ne kerryttää matkakassaa.

Osamaksulla ei koskaan osteta mitään.

Vierailija
179/185 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa. Eilen tuli tilille vähän vajaat 2500 € ja nyt on 500 jäljellä loppukuuksi.

Vierailija
180/185 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä menoilla noin 1800€. Toki silloin ei tarvis kituuttaa, joten menotkin varmaan kasvais jonkun verran. Vastaan siis 1500€.