Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teillä jäisi säästöön 2400€ nettopalkasta?

Vierailija
26.03.2017 |

Ihan vertailumielessä olisi kiinnostava tietää. Jos palkkanne poikkeaa tuosta paljon, niin arvioikaa paljonko jäisi JOS saisitte tuon.

Kommentit (185)

Vierailija
141/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan teille säästäjille hattua! Mun tulot on hieman suuremmat, netto ~4 000€/kk. Asun yksin ja mun pakolliset menot on noin 2 500€. Tähän päälle ruoka, vaatteet, huvittelu yms.

Hienoa että jotkut ovat vähän tarkempia rahan kanssa...

Vierailija
142/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulot tuon verran bruttona ja nyt menee säästöön 300€/kk,

joten varmaankin sitten joku 500€ menisi säästöön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin saisin säätettyä 400-500 euroa tuosta. Itselläni nettopalkka noin 3100.

Vierailija
144/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ihmiset, jotka saatte säästöön paljo, elä lainkaan? Ettekö osaa nauttia elämästä? Istuisitte vain rahojenne päällä, söisitte perunaa ja porkkanaa ja harrastaisitte vain ulkoilua. Mutta vitsi, säästöön saisin rahaa.

Ehkä osa ymmärtää, ettei onni tule rahan kuluttamisesta ja materiasta?

Vierailija
145/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan n. 1000 e

Vierailija
146/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 e menisi asuntoon

140 e sähkö plus vesi

30 e netti ja kännykkä

500 e päivähoitomaksut

500 e ruokaan

100 e opintolainaan

100 e matkakortttiin

100 e muut menot

Eli noin 400 e jäisi, jos ei tehtäisi perheen kanssa,tai minä yksin, mitään mikä maksaa

Vierailija
147/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kyllä minkä tässäkin keskustelussa on havainnut, että ihmisten ajattelutapa on hyvin kaksijakoista. Toiset haluaa säästää eikä koe että se olisi elämästä mitenkään pois - toisille se että rahaa jää tarkoittaa sitä että ei ole elänyt kunnolla.

Mielestäni ensiksi mainittu on vähän terveempi tapa elää. Toki jos rahaa on riittämiin niin jälkimmäisellä tavalla elävätkin varmasti nauttivat.

Vierailija
148/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tällä hetkellä (äitiysloma) 800€ niin kyllähän tuosta melkoisesti jäisi käteen.

Vierailija
149/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800

Vierailija
150/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ihmiset, jotka saatte säästöön paljo, elä lainkaan? Ettekö osaa nauttia elämästä? Istuisitte vain rahojenne päällä, söisitte perunaa ja porkkanaa ja harrastaisitte vain ulkoilua. Mutta vitsi, säästöön saisin rahaa.

Miksi elämästä nauttimiseen tarvitsisi paljon rahaa?

Ja esim tuolla aiemmin itse sanoin, että tonnin säästön lisäksi täysin ylimääräistä jäisi (sen jälkeen kun maksettu asuminen, ruoka, laskut jne) 300e/kk. Se tekee 3600e vuodessa. Kyllä sillä jo matkustelee monta kertaa, ostaa vaatteita, huvituksia jne. Pitäisikö sitä rahaa polttaa takassa, jotta elämä olisi tarpeeksi elämistä?

Vierailija
151/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

En yhtään tiedä, mistä voisin säästää, jos en haluaisi alkaa ihan köyhäilemään. Emme syö sisäfilettä, eikä minulla ole edes Rakennekynsiä eikä käsilaukutkaan maksa edes satasta - eläminen vain maksaa.

Joo, en ymmärrä minäkään näitä 1000 euroa säästöön -tyyppejä. Ihan kivahan se on, mutta miten yksinkertaista elämää he oikein elävät? Kyllä lapsiperheessäkin rahaa menee joka kuukausi myös yllättäviin menoihin. Ei ole kuukauttakaan, ettei menisi rahaa johonkn "ylimääräiseen", mutta silti pakolliseen. Ja ihan järkevä rahankäyttäjä minäkin olen.

Elän aika yksinkertaista elämää. Olen onnellinen pienistä jutuista, kuten hyvästä kahvista, hyvistä elokuvista ja sarjoista, joita saa aika halvalla netistä(yleltä ilmaiseksi), ihanasta miehestä, olen vegaani, joten ulkonakaan ei tule käytyä. En ostele vaatteita, meikkejä harvoin, värjään hiukset itse hennalla jne. Pyöräilen tai kävelen lähes joka paikkaan, ostan edullisimman salikortin, hyödynnän tarjouksia...lapsia ei ole, joten siinäkin säästää. Minulle yksinkertainen elämä ei ole ankeaa, vaan hyvin onnellista. Kukin tyylillään.

T. Yksi joka saa säästöön about 1800

En usko hetkeäkään, että elät 600 eurolla kuussa, jos siis olet töissäkäyvä ihminen (opiskelijat erikseen). Tuostahan pelkkä vuokra vie vähintään 300-400 euroa. Päälle laskut ja se salikortti.

Niin ja lienee selvää, että vertailussa pitää laskea niin, että maksaisi koko asumiskustannukset yksin. Näin ainakin itse tein. Mitä järkeä muuten olisi verrata pariskunnan ja yksineläjän kustannuksia - ihan eri asioita.

Vierailija
152/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

En yhtään tiedä, mistä voisin säästää, jos en haluaisi alkaa ihan köyhäilemään. Emme syö sisäfilettä, eikä minulla ole edes Rakennekynsiä eikä käsilaukutkaan maksa edes satasta - eläminen vain maksaa.

Joo, en ymmärrä minäkään näitä 1000 euroa säästöön -tyyppejä. Ihan kivahan se on, mutta miten yksinkertaista elämää he oikein elävät? Kyllä lapsiperheessäkin rahaa menee joka kuukausi myös yllättäviin menoihin. Ei ole kuukauttakaan, ettei menisi rahaa johonkn "ylimääräiseen", mutta silti pakolliseen. Ja ihan järkevä rahankäyttäjä minäkin olen.

Elän aika yksinkertaista elämää. Olen onnellinen pienistä jutuista, kuten hyvästä kahvista, hyvistä elokuvista ja sarjoista, joita saa aika halvalla netistä(yleltä ilmaiseksi), ihanasta miehestä, olen vegaani, joten ulkonakaan ei tule käytyä. En ostele vaatteita, meikkejä harvoin, värjään hiukset itse hennalla jne. Pyöräilen tai kävelen lähes joka paikkaan, ostan edullisimman salikortin, hyödynnän tarjouksia...lapsia ei ole, joten siinäkin säästää. Minulle yksinkertainen elämä ei ole ankeaa, vaan hyvin onnellista. Kukin tyylillään.

En usko hetkeäkään, että elät 600 eurolla kuussa, jos siis olet töissäkäyvä ihminen (opiskelijat erikseen). Tuostahan pelkkä vuokra vie vähintään 300-400 euroa. Päälle laskut ja se salikortti.

Niin ja lienee selvää, että vertailussa pitää laskea niin, että maksaisi koko asumiskustannukset yksin. Näin ainakin itse tein. Mitä järkeä muuten olisi verrata pariskunnan ja yksineläjän kustannuksia - ihan eri asioita.

Pelkkiin vakuutuksiin menee satoja euroja vuodessa. Moni lienee nämäkin unohtanut (tai ehkä puoliso sitten maksaa ne ;)).

Vierailija
153/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400 euroa. 

Verrataan sitten että omat tulot on 900 euroa kuussa noin pyöreästi joten tuosta jäis säästöön 1500 euroa. 

Tuollaset säästöt kun sais niin olisi täysin velaton alle vuodessa. 

Kun sais etes 200 euroa ylimäärästä rahaa kuussa niin olisin kiitollinen. Sekin auttaisi jo aika helvetin paljon. 

Voisi jopa ostaa vaatteita kirpputorilta ja heittää reikäset sukat menemään. Ehkä jos oikein hurskaalla tuulella niin laittaa lämmitystä pykälän kovemmalle ja riisua toppatakin pois. 

Mutta pitää varmaa olla joku superinsinööri että tuollasia rahoja nettoaa.. Isoin rahasumma mitä oon töissä ollessa saanu on ollu 1700 euron burttotuloa ja sekin oli jo niin suuri raha että pysty kaupassa ihan vaan valihtemaan että oho ostanpas tuollasen nätin takin itselleni. 

Nykyään ajatellaan että ostanpas lidlistä kaksi 0,25 sentin makaroonipakettia ja teen makaroonia ja paistettua kanamunaa perheelle ruoaksi kun lidlistä sain halvalla. 

Tuohan on lähellä suomalaista keskituloa. Ei siis tarvitse olla superinsinööri.

Mikset opiskellut kunnolliseen ammattiin?

Vierailija
154/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäisi kuukaudesta riippuen 100-500 euroa. Nyt nettotulot on 500 euroa enemmän, ja 500-800 euroa jää. Olen yh, 3 lasta, lainoihin menee 1000 euroa, vastike plus sähkö 350 euroa, päivähoitomaksu 200 euroa, ruokakauppa 600 euroa, lasten harrastukset 200 euroa, vakuutukset 150 euroa... Tosi tarkka rahankäyttäjä olen. Hämmentää tosi paljon noi 1000 euron säästöt 2400 euron tuloista. Mutta ilmeisesti ei ole lapsia tai puolisolla iso osuus kuluista.

Riittää, että puoliso vastaa puolista kuluista ja lapsi on vielä pieni. Laina jakaantuu puoliksi, joten meillä tulee pekkaa päälle vain 500 maksettavaa vastikkeen kanssa. Autoa käyttää mies, joten hän vastaa sen kuluista. Itse maksan kausikorttia bussiin. Lapsen kulut on käytännössä päivähoitomaksut, puuropaketti ja pari perunaa, vaippaikäisenä ei ruokakulut tuo merkittävästi lisäystä meidän talouteen. Vaatteita löytää vielä kirpparilta edullisesti ja enää niitä ei tarvitse edes ostaa joka kuukausi.

Vierailija
155/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä asuisin yksin, en tietenkään asuisi näin suuressa talossa kuin nyt! Ruokakauppaan valuisi myös vähemmän rahaa, kaikkeen muuhunkin kuluisi vähemmän - tosin suhteessa enemmän - rahaa.

Vierailija
156/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi laskea asumiskustannukset yksin? Eihän aloituksessa sitä kysytty, vaan vain että paljonko kukin 2400 netosta säästäisi.

Vierailija
157/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni tätä ketjua lukiessa epäonnistujaksi.

Minulla on nettopalkka tasan tuon 2400. Siitä menee leijonanosa kulutusluoton poismaksuihin. Otin tyhmyyksissäni vuosi sitten erästä pitkää matkaa varten tuollaisen useamman tonnin "joustolainan", koska kuvittelin pystyvän maksamaan sen nopealla tahdilla pois. No, se ei onnistunutkaan. Työnkuvani muuttui ja tuloni pienenivät lähes tonnilla tähän nykyiseen. Toinen leijonanosa nykyisestä palkastani menee siihen, että elätän opiskelija-miestäni. Maksan siis yksin vuokraamme, ruuat, sähkön, netin, spotifyn, netflixin, saunavuoron jne. Puhelinlaskunsa ja matkakorttinsa mies sentään maksaa itse.

Autoa tai lemmikkejä ei ole emmekä juuri shoppaile. Mutta Helsingissä asumiskustannukset ovat korkeat. Lisäksi tuntuu siltä, että joka kuukausi on jonkun ystävän tai sukulaisen synttärit/häät/polttarit/lapsen nimiäiset, jonne pitää viedä joku lahja.

Tilanne paranee varmaan, kun mies valmistuu ja menee töihin, mutta siihen on vielä yli kaksi vuotta aikaa. Ja meillä molemmilla on vielä opintolainojen takaisinmaksu edessä. Asuntolainasta meidän tuskin kannattaa haaveilla vielä pitkään aikaan, saati lapsesta (vaikka iän puolesta pitäisen alkaa lapsihommiakin jo miettiä, se on kuitenkin suurin haaveemme tässä elämässä).

Olen kateellinen teille, joilla on kaksi velatonta ja raha-asiansa fiksusti hoitanut aikuista jakamassa taloutta. Kuinka paljon silloin voisikaan jäädä säästöön!

Vierailija
158/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäis 900€ meidän netto on 1600€ ja sillä elää 2 aikuista ja 2v ja 4v lapset.

Vierailija
159/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nettopalkka tasan tuon 2400. Siitä menee leijonanosa kulutusluoton poismaksuihin. Otin tyhmyyksissäni vuosi sitten erästä pitkää matkaa varten tuollaisen useamman tonnin "joustolainan", koska kuvittelin pystyvän maksamaan sen nopealla tahdilla pois. No, se ei onnistunutkaan. Työnkuvani muuttui ja tuloni pienenivät lähes tonnilla tähän nykyiseen. Toinen leijonanosa nykyisestä palkastani menee siihen, että elätän opiskelija-miestäni. Maksan siis yksin vuokraamme, ruuat, sähkön, netin, spotifyn, netflixin, saunavuoron jne. Puhelinlaskunsa ja matkakorttinsa mies sentään maksaa itse.

Autoa tai lemmikkejä ei ole emmekä juuri shoppaile. Mutta Helsingissä asumiskustannukset ovat korkeat. Lisäksi tuntuu siltä, että joka kuukausi on jonkun ystävän tai sukulaisen synttärit/häät/polttarit/lapsen nimiäiset, jonne pitää viedä joku lahja.

Tilanne paranee varmaan, kun mies valmistuu ja menee töihin, mutta siihen on vielä yli kaksi vuotta aikaa. Ja meillä molemmilla on vielä opintolainojen takaisinmaksu edessä. Asuntolainasta meidän tuskin kannattaa haaveilla vielä pitkään aikaan, saati lapsesta (vaikka iän puolesta pitäisen alkaa lapsihommiakin jo miettiä, se on kuitenkin suurin haaveemme tässä elämässä).

Olen kateellinen teille, joilla on kaksi velatonta ja raha-asiansa fiksusti hoitanut aikuista jakamassa taloutta. Kuinka paljon silloin voisikaan jäädä säästöön!

Älä sure, jokainen tekee tyhmyyksiä, joten muutaman tonnin kulutusluotto ei ole edes paha. Kaiken lisäksi olette nuoria. Mikäli teillä ei ole kuluseurantaa, niin kannattaa aloittaa sellainen. Pääset hyvälle, mihin rahat menee ja mistä voisi nipistää. Sinulla on Spotify ja Netflix, voisiko niistä luopua? Kuukausimaksulla saa jo parin päivän ruuat. Tsemppiä :)

Vierailija
160/185 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoon?