Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINIKSET vko 28***

07.07.2008 |

Aloitellaan uusi pino näin viikon alkuun.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pikku neidistä viivi ja muillekkin=)

Mulla on tänään laskettuaika,mutta ei taida masuasukki ihan ajallaan tulla.Tosin on kyllä vähän hutera olo,mutta se johtunee huonosti nukutusta yöstä ja keskeneräisestä aamupalasta:o)..Noh toiveta kuitenkin vähän elättelen ja pakkasin sairaalaveskan suurinpiirtein valmiiksi=)

Eilen käväsin uimassakin,hyvää se teki vaikka ei se toivottuja suppareita tuonutkaan ilmoille,mutta konstit on monet=)..heh..tulee sitten kun tulee.

Nyt kaffekupposen ääreen=)..

hyvää päivää kaikille=)

Vierailija
82/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariinkin otteeseen yritin neuvolakuulumisia kirjuutella mut katosivat avaruuteen:( Kokeillaas jos nyt onnistuis...

Torstaina siis oli neuvola ja eipä siellä taaskaan mitään kummempaa ollut. Paineet ok, pissa heikolla plussalla (jälleen kerran ihana hiivatulehdus X-( ), Hemppari 114, joten mehun lipittäminen jatkuu. Pitäs vaan muistaa ottaa aina mehua, kun se näköjään auttaa, mut sit kun tulee näitä viikon muistikatkoksia, niin hb lähtee heti laskuun.

Turvotusta on tullut ihan hirveesti, mutta kun lääkäri käski mun syömään vähän suolaisempaa, kun oli silloin muutama vk sitten verikokeissa natrium liian alhainen! Painoa on nyt huiman turvotuksen kanssa tullut melkein 6kg.

Sf-mitta oli 40cm, mikä on melkoinen mitta 157-senttiselle pätkälle!!! No, vielähän tämä kerkiää pari viikkoa kasvamaan, kun ei nämä mun vauvelit tajua missään vaiheessa laskeutua!

Nyt parina päivänä on alakerta ollut todella kipeä, ja toiveita olen elätellyt, että vauva painuisi alespäin, mutta ei ainakaan vielä ole silmämääräistä edistystä tapahtunut. Muutama supparikin on päivän aikana tullut, joten kyllä kroppa näköjään rupeaa jo synnytykseen valmistautumaan.

Viiville onnea pikkuisesta tytöstä! Hyvä että kaikki loppujen lopuksi meni hyvin:)

Nyt täytyy lähteä tyttöjen kanssa mummilaan kävelemään...

Pricilla ja Muru 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin onnittelut vauvautuneilla,minäkin pääsen vihdoin liittymään siihen joukkoon :D

pikkumies syntyi eilen aamulla 5.40,painoa oli 3,5kg (heitti arviosta 300gr) ja pituutta 49cm. ja viikkoja oli siis 41+4. itse synnytys ei sitten kovin kauaa kestänyt,mutta ne supistelut sitä ennen kestivätkin tooodella kauan..

nopeasti siis.. torstaina menin synnytyssaliin tarkistamaan sitä lorahtelua,kun sitä todellakin hulahti moneen otteeseen ja aina pikkuhousunsuoja oli läpimärkä ja tuli ylikin.. mutta ei ollut testien mukaan vettä. lääkäri ei osaanut sanoa,mitä on,näki itsekin sen hulahduksen. lapsivettä oli aika vähän ja lääkäri otti minut sisään ja toivoi kovakouraisen sisätutkimuksen lisäävän supistelua. kyllähän se lisäsikin ja yöllä jouduin pyytämään lääkettä,että sain nukuttua.. kovat supistelut eivät tuottaneet tulosta,vaan tilanne oli koko yön ja vielä seuraavan päivänkin aina iltaan asti sama,eli 2cm auki ja kanavaa vielä jäljellä 0,5-1cm.. pe iltana supistukset oli jo niin kovia,etten enää jaksanut,lääkäri sanoi synnytyksen olevan käynnissä ja iski ensin tramalia kovimpaan kipuun ennen epiduraalia.. en tiedä,miten se tramalin pitäisi oikeasti vaikuttaa,mutta minulla se vain koventi kipuja.. synnytyssaliin päästyäni jouduttiin odottamaan yli tunti anestesialääkäriä epiduraalia varten ja se meni ilokaasun voimin. vieläkään en ymmärrä,miten se muka auttoi,minusta se vain haisi tosi pahalle,eikä vienyt kipua minnekään.. mutta se epiduraali oli kyllä loistava!! :) nukuttiin miehen kanssa pari tuntia,kunnes taas supparit alkoi tuntua kipeinä. lääkäri puhkaisi kalvot ja sain tipan lisäämään suppareita.. sitten tapahtuikin kaikki liian nopeasti.. olin 5cm auki,supistukset tuli min välein ja kestivät sen minuutin,kipu oli jotain ihan kamalaa ja kätilö ilmoitti,etten enää voi saada mitään kipulääkettä,kun olen saanut jo niin paljon.. siinä vaiheessa menin paniikkiin ja halusin perua koko homman! ilokaasua vaan ja avauduin 10cm todella nopeasti,kätilö ei meinannut ehtiä hanskoja laittamaan saati kutsua toista hoitajaa,se oli miehen tehtävä. kipeää teki,en ole edes osannut kuvitella,miten paljon se sattuu,mutta poika saatiin ulos,en revennyt eikä välilihaa leikattu,pieniä nirhaumia tuli,joita kätilö sitten paikkaili. heti kun vauva nostettiin syliin,alkoi hirvittävä imemisvimma ja kätilö nauroikin,ettei ihan äsken ole nähnyt vastasyntyneen noin kamalasti haluavan ruokaa :) 1,5tuntia pikkumies olikin rinnalla ennen kuin oli tyytyväinen. saatiin aamupala ja shamppanja-laseissa pommaccia ja nautittiin hetken rauhasta :) nyt sitten opetellaan uudstaan pienen nyytin hoitoa :) esikoinen on ainakin vielä ihan innoissaan pikkuveljestä ja haluaa koko ajan pitää vauvaa sylissä :)

huomenna päästään toivon mukaan kotiin,jos vauvalla kaikki vain kunnossa :) itseen istuminen sattuu pirusti,alapää tuntuu olevan kuin kolmannen maailman sodan jäljiltä,mutta kyllä tämä tästä. maitoa tulee jo nyt hyvin,mutta vielä se ei ole noussut kunnolla. hieman pelottaa,millaiset suihkutissit sitten saan..

nyt hieman lepäämään ennen kuin mies ja isoveli tulee :)

hyvää loppuodotusta muille! :)

-annu ja pikkumies 1vrk-

Vierailija
84/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Jouhi, viivi_ ja Annu!! :-)

Vierailija
85/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sunkin odotus palkittiin!!

Onnea paljon.

Vipu 37+6

Vierailija
86/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika torstaina 10.7. klo 13:50. Hulppeat mitat "pikkuherralla" oli 4700 g ja 53,5 cm. Onneksi oli suunniteltu sektio, lapsi ei olisi mahtunut syntymään alateitse. Painoarvio heitti mukavat 1,1 kg!

Sektio tehtiin siis torstaina iltapäivällä ja illalla jo kahdeksan aikaan pääsin sängystä auttaen ylös. Perjantaina pääsin jo itse sängystä ja pystyin olemaan jalkeilla suht hyvin. Lauantaina päästiin sitten jo kotiin. Esikoinen tulee tänään mökiltä kotiin ja sitten meillä onkin koko perhe koossa, ihanaa!

Jännitin ihan kauheasti sektiota, mutta tällä kertaa siitä jäi todella hyvä muisto. Leikkaus sujui hyvin ja toipuminen on ollut todella nopeaa. Imetyskin on lähtenyt sujumaan.

Oikein pajon onnea jo vauvansa saaneille ja kärsivällisyyttä teille, jotka vielä odotatte synnärille pääsyä. Minä lähden kurkkaamaan tuonne vauvapuolelle mitä sinne kuuluu.

Marju ja poika 3 vrk

Vierailija
87/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille : )

Täällä ollaan vielä ja melkein ilman supistuksia, satunnaisia on. Verenpaineet ovat korkeat ja perjantain äitipolikäynnillä sovittiin käynnistysaika tiistaille.

Toivoisin itse spontaania synnytystä, kun eka synnytys oli käynnistetty ja oli kipeämpi kuin toka joka tuli luonnollisesti.

Koikonstit eivät tuota suppareita...

T:pikku-sisko 39+0

Vierailija
88/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä supistellut aamu kymmenestä ja veristä limaa tullut jonkin verran... Kipeät supparit tulee kymmenen minuutin välein! Tekis mieli jo lähteä tarkistamaan tilanne, mutta parempi odotella kotosalla mahdollisimman pitkään.

Kovasti onnitteluja vauvan saaneille ja kyllä me muutkin perässä tullaan.

Vierailija
89/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsempit vielä kokonaisena kärvisteleville!

Meille syntyi pikkuinen tyttönen rv39 keskiviikkona 9.7. klo 16.52 vajaan kolmen tunnin suppareiden saattelemana! Mitat 3466g ja 49cm, pipo 34,5cm. Perjantaina kotiuduttiin ja kikki sujuu ihan hyvin!

Harvemmin kirjoitelleena ex Ädä eli Räpätäti+"Ninni" 4vrk

Vierailija
90/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin nämä sivut toimivat, koitin jo kommarilla lähettää viestiä sairaalasta, mutten päässyt kirjautumaan.

Onnea siis kaikille kovasti! Meille syntyi poika rv 38+2 keskiviikkona klo 7.38. Pojan mitat ovat 3560g ja 50 cm. Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla puolen yön jälkeen, ja jouduin heti Naikkariin käyrille hepatogestoosin takia. Varsinaiset supparit alkoivat neljän aikaan ja kipulääkkeeksi sain puoli kuuden aikaan epiduraalin ja samalla supistuksia voimistettiin tipalla, ja loppu olikin melko nopeaa.

Eilen kotiuduimme ja nyt totuttelemme nelihenkisen perheen elämää :)

Tsemppiä vielä nyyttiään odottaville!

baby ja kundi 5 vrk

Vierailija
91/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkaa ehkä jotain pikkuhiljaa tapahtumaan. Aamulla kahdeksan aikaan heräsin siihen,kun pikkuhousut kastuivat märäksi,ilmeisesti lapsivettä siis. Pariin siteeseen tuli lorahtelua,nyt se on loppunut,mutta muutama kipeähkö supistus on tullut,että ehkä meijän vauvakin piakkoin syntyy :)

Kaikille vielä raskaana oleville hyviä vointeja ja vauvansaaneille onnittelut :)

Paitaressu rv 39+1

Vierailija
92/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan kovasti kaikille nyyttinsä saaneille!

Ihan kadeksi rupean itseni tuntemaan, kun mulla varmasti on vielä odottelua yli kaksi viikkoa :_|

Pricilla ja Muru 39+5

Vierailija
93/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi, Annu, Marju, Ädä ja baby!

Täällä ei merkkejä synnytyksestä. :| Kahtena yönä olen nyt nähnyt unta, että synnytys alkaa lapsiveden menolla. Saas nähdä. Esikoisen synnytys alkoi supistuksilla ja kalvot puhkaistiin.

Anne rv 39+3

Vierailija
94/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan kaikille synnyttäneille!

Meillä ollaan kovasta yrityksestä huolimatta edelleen yhdessä koossa. Olin sitten viikonlopun kaverin polttareissa, kun olivat n. 100 km säteellä. Kaikesta rymyämisestä huolimatta tämä kaveri ei ilmoita tulostaan. Itse asiassa tuolla menossa supisteli normaalia vähemmän :)...Eikunsiis jatketaan odotusta, iloista mieltä kaikille!

OnnekasOdottaja & vaavi rv 39+5

Vierailija
95/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea kaikille pikkuisista nyyteistä!!! Johan niitä alkoi tulemaan oikein urakalla. Itse taidan kuulua siihen joukkoon joka täällä vielä on kokonaisena pitkäänkin, no onhan tässä vielä aikaa....

Mitäs mieltä olette siitä jos kirjoitettais synnytys kertomukset tuonne synnytys puolelle?

Lazo 38+3

Vierailija
96/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa supistuksia alkaa tulla ja osa jo alkaa olla ihan kivuliaitakin,veristä limaa tulee myös. Oletko Tiitus jo tositoimissa vai vieläkö kotona? Mies vei jo tytön ja koiran hoitoon,näyttää siltä että vauvelimme olisi pikkuhiljaa tuloillaan,ei tarvitse yöllä sitten lähteä tyttöä hoitoon äidilleni retuuttamaan,saa mennä rauhassa illalla nukkumaan hänkin. Ehkä jo piakkoin isosisko :) Tyttäremme syntyi muuten myös maanantaina,saa nähdä miten vauvan kanssa käy,meneekö maanantaille asti. Luultavasti kun supistukset eivät vielä säännöllisiä.

Jep,kaikille hyviä vointeja :) Paitaressu,edelleen rv 39+1

Vierailija
97/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea minunkin puolesta palkintonsa lunastaneille!! Täällä mennään kovasti kohti laskettua aikaa, koti on siivottu ja lenkkeilty on ahkerasti, sauna on just lämpiämässä.

Tänään on ollut ensimmäistä kertaa sellaisia lupaavan tuntuisia supistuksia, tuntuu alhaalla, edessä ja takana :) Mut lisää poweria noihin vielä tarvitaan. Äsken meinasi tulla lähtö päivystykseen, kun ei pikkuinen ilmoitellut itsestään mitään, vaikka olin syönyt kahden jäätelöpallon sokeripommiannoksenkin... siinä tönin ja tuupin ja aloin jo ajatella vaikka mitä, mutta sitten alkoi taas tuttu mönkiminen ja punkeminen - nyt tietenkin ajattelen toiveikkaana, että tuo hengähdystauko lupailee käynnistyvää loppurutistusta :)) Mitään valkovuodosta poikkeavaa ei ole tullut, mut jospa tuolta saunan lauteilta sais vielä lisäpotkua (ei se ole kyllä aiemmin auttanut, mutta jos NYT olisi sen aika...)

Tosi komea porukkahan meitä on jo synnytellytkin ja kiva että kaikki on mennyt hyvin.

Kuka muuten aiemmin viikolla ilmoitti lähtevänsä liiekhälytyksen takia Hyvinkäälle - mitä siellä tapahtui, muistaako joku, onko kuullut??? En muista ko.mamman nimimerkkiä...

Mutta nyt lauteille vauhtia hakemaan, koti on puhdas ja niin on kohta mammakin!! :)

Tsemppiä kaikille ja paljon vauvoja maailmaan!!!

T: F 39+4

Vierailija
98/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ed.viestissä kun ihmettelin kuka lähti silloin liikkeiden vähyyden vuoksi, mutta sehän oli Viivi, joka on jo onnellisesti kotona, kiva että kaikki meni hyvin ja kasapäin onnea sinnekin vielä erikseen!!!! :)

Vierailija
99/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän supistellut, kymmenen minuutin välein. Supistus kestää 1-2 min. sitten ei hetkeen mitään tuntemuksia. Sitten tulee taas kipeä nopea supistus. Edellisten kanssa ei ole tällaista ollut.

Meillä lapset lähti jo aamulla mummon luokse, jos sattuu tulemaan lähtö. Outoa, kun ei ole supparit tihentyneet... No nyt täytyy ottaa kaikki keinot käyttöön! Voimia muillekin tulevaan koitokseen!

Tiitus rv 39+2

Vierailija
100/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että odotus kestää sinne elokuulle, mutta toisin kävi. Pikkuneiti syntyi 10.7 klo 7.49. Mitat olivat 48cm 2960g ja pipo 34cm. Aamulla 5.30 meni vedet, mutta vesi oli ihan veristä. Edellisenä iltana minulla olikin vatsa tosi kipeä ja sen tuntuinen, kun olisi ollut ilmaa täynnä. Kun kalvot pamahtivat ja verinen vesi valui ulos. alkoi sen jälkeen tulla verta tosi paljon. Soitin synnärille, jossa sanoivat tilanteen olevat "varmaan ihan normaali akohdun suun tihkumista", johon vastasin, että tätä tavaraa tulee tosi paljon. Neuvoivat lähtemään sairaalaan päin (meiltä matkaa n. 60km) Onneksi naapuri tuli pojan kanssa ja mummo saatiin paikalle vähän meidän lähdön jälkeen. Sairaalalla oltiin 6.50 ja lääkärin tullessa paikalle teki sis'tutkiuksen ja nopean sektiopäätöksen, joka osoittautui oikeaksi. Istukka oli irronnut puoliksi ja vauva oli syntyessään elävä, mutta sininen. SItkeä pikkuneiti oli kuitenkin ja pääsi osastolle minun kanssa, ei tarvinnut kun vähän virvoittelua ja lastenlääkärin tsekkauksen. Tarkemmin en tätä nyt jaksa selittää, mutta lääkäri sanoi, että hyvä kun tulimme heti, jotta vauva säilyi hengissä.

Nyt tytöllä on jo alkanut paino nousta, päästiin tänään kotiin sairaalasta. Mutta nhan tuo pieni, ihan minivauva, kun esikoinen oli syntyessään 4,2kg.

Olihan tuossa minunkin henki vaarassa, oli onni, ettei kalvot kestäneet painetta, joka veren vuodosta tuli, muuten tosennäköisesti pikkutyttö olisi enkelinä taivaalla.

mam80