Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINIKSET vko 28***

07.07.2008 |

Aloitellaan uusi pino näin viikon alkuun.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin käy ennen kuin loppuu tämä lysti :)

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli ok. Paino oli jopa pudonnut vähän. Hb oli 131 ja verenpaine alhaisempi kuin ennen on ollut näillä viikoilla. Sf-mittakin putosi nätisti keskikäyrälle sieltä jostakin taivaasta. Huh. Niin ja pää on tukevasti lähtöasemissa.

Meillä kanssa oma terkka onneksi lomalla ja toivottavasti en häntä enää ehdi tavatakaan. Tämä toinen on vähän eri maata. Yhdellä kaverilla on laskettu aika pari viikkoa minun jälkeen ja oli tätille valitellut, että lapsi ei taida olla oikein päin, kun potkii niin oudosti. Täti oli kuitenkin sitä mieltä, että kyllä se pää alaspäin on. No, lääkärissä se sitten ultralla selvisi, että eipä ollutkaan ja tällä viikolla yritetään kääntää...

Sairaalakassin tavaroita yritän haalia pikku hiljaa kasaan, mutta nihkeätä on. En usko tämän ipanan syntyvän sen aikaisemmin kuin edellisetkään (41+4 ja 41+5) joten vielä ei ole kiirettä.

Esikoiselle tuli sopivasti vesirokko ja nyt odotellaan milloin se iskee pienempään. Esikon tauti oli kyllä tosi helppo, ei edes kuume noussut. Saa nähdä kuinka käy tuon atoopikon kanssa.

Voimia kaikille viimeisiin päiviin ja viikkoihin ja ennen kaikkea siihen viimeiseen rutistukseen! Ja onnea jo omansa saaneille!!!

T:rouva ja kasvava lauma poikia

Vierailija
42/102 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään käymään päivystyksessä... Vauva ei ole koko päivänä liikkunut ja nyt kun olen yrittänyt herätellä yms. sain aikaan kolme liikettä kahdessa tunnissa. Sanoivat, että kannattaisi silti tulla näytille. Toivotaan ettei mitään ole vialla! Uskon kyllä itse tämän olevan väärä hälytys, mutta kai se on parempi tarkistaa kuin katua sitten.

Viivi ja Vatsa 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olihan kaikki hyvin? :)

Vierailija
44/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule vauvaa ei.. minä luulen,että tämä tulee isäänsä ja sitä joutuu näin ollen painostamaan kaikkeen hieman ei niin mukavaan hommaan.. tuskin se syntymä kuitenkaan vauvalle niin mukavaa on,kylmä maailma edessä.. ja siis meillä mies antaa kotitöiden odottaa hamaan tulevaisuuteen tai siis siihen,että minä jollain painostuksella saan sen tekemään hommat.. esikoinen on sitten sellainen,ettei jaksa odottaa edes minuuttia jotain haluamaansa vaan se täytyy saada heti, ja syntyikin niin aikaisin.. ainakin tämä ajattelu on mukavampi vaihtoehto kuin se,että koska tapahtuu..

jos ei koskisi koko ajan,niin jaksaisin ihan hyvin tätä raskautta vielä aika kauankin,mutta.. eilen vihloi (aivan kuin jotain hermosärkyä) ja jomotti niin kovaa tuonne alaselkään,alamahaan ja ylipäänsä koko alaosastoon,etten päässyt sängystä ylös! sängyssä olo oli hyvä,minulla oli järkyttävä nälkä ensimmäistä kertaa viikkoon,mutta kun yritin nousta,kipu pakotti painumaan takaisin alas,en kertakaikkisesti saanut askeltakaan.. mitähän tuo kipu on? supistukset näyttävät kovenevan voimakkuudeltaan päivä päivältä,eilen jo salpasivat hengityksen,mutta loppuivat taas sängyssä.. nyt en tiedä,uskallanko lähteä tänään neuvolaan bussilla ja olla kaupungilla.. entä jos kipu palaa siellä,millä ihmeellä oikein pääsen pois..

painaako teillä muilla vauva ihan koko alapäätä? nyt on alkanut nimittäin tuo vauvan pää painaa jo myös tuota peräpäätä ja sekös se vasta koskee! onko se ihan normaalia vai onko vauva jotenkin väärässä asennossa tai jotain?

no juu..täytyy lähteä aamutoimiin,jospa sitä saisi itsensä tällättyä kaupunki kuntoon..

-annu ja pikkumies 41+1-

Vierailija
45/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleenkin, vaikka luulin yöllä, että lähtö tulee. Vein jo sairaalalaukun, videokameran ym. eteiseen. Supistelut alkoivat yhden aikaan, kolmeen saakka torkuin ja heräilin aina kun kipeä menkkamainen särky alkoi. Kolmen jälkeen voimistuivat, tulivat kymmmenen minuutin välein, sitten taas harvemmin. Kuuden aikaan tuli viimeinen oikein kivulias ja nyt taas pientä vihlontaa vain. Edellisissä raskauksissa ei ole tällaista ollut. Vauva on nyt todella alhaalla.

Ilmoittelehan Viivi miten kävi? Täälläkin aika laiskan oloinen vauva, mutta luulen että alkaa vain tila loppua. Olen itse aika pienikokoinen ja edelliset lapset olleet aika isoja. Saa nähdä minkä kokoinen täältä tulee!

Odotustunnelmia kaikille!

Tiitus rv 38+5

Vierailija
46/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tänä aamuna väsytti ihan vietävästi. Niinpä köllöttelin petissä liki puolikymmeen. Ajattelin, että nautin nyt kun siihen on mahdollisuus. Huomenna vauva on jo syntynyt ja pitkät aamut on kaukainen haave. Esikoinen on ollut aina hyvä nukkumaan ja tykännyt kanssa hitaista pitkistä aamuista.

Viivi! Oletko jo palannut sairaalasta?

Eilen kävin vielä kampaajalla ja shoppailemassa. Ajattelin että jos shoppailu saisi aikaan supistuksia ja vauva päättäisi syntyä ilman sektiota. Ei tullut kuin pari pientä supparia, höh. Tänään ajattelin pestä vauvalle tuttipulloja valmiiksi ihan varmuuden vuoksi. Esikoista en pystynyt juuri imettämään, mutta toivon kovasti, että tulevalle vauvalle tulisi rintamaitoa. Hyvältä kyllä näyttää, kun rinnoista on tihkunut vähän maitoa jo odotusaikana.

Tänään pitää sitten aloittaa esilääkitys sektiota varten. Eipä siinä kummempaa kuin peräruiskeet ja pariin otteeseen jotakin pillereitä. Aamulla 7:15 pitää olla Taysissa. Kyllä jännittää ihan kauheasti!!!!

Marju 39+6

Vierailija
47/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjulle tsemppistä tulevaan koitokseen. Pidetään kuitenkin peukkuja, et vauva tajuaisi itse syntyä;)

Kumppari, höh ei sussa mitään vikaa ole. Ajattele pikemminkin niin päin, että olet niin onnellisessa asemassa, ettet joudu kärsimään kuukausi tolkulla kipeistä suppareista!!! Eihän mullakaan supistele ku tosi, tosi vähän ja aiemmissa raskauksissa ei ole supistellut yhtään. Kyllä ne lapset on kuitenkin ihan hyvin ja nopeasti syntyneet. Noh, esikoinen käynnistettiin, mutta "jo" 42. Jos ois annettu mennä pari päivää, niin mitä luultavimmin olisi synnytys alkanut itsestään.

Mä oon kohta lähdössä mansikoita poimimaan tyttöjen ja anopin kanssa. Katsotaan josko kyykistely saisi suppareita aikaan;)

Pricilla ja Muru 39+1

Vierailija
48/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Mam80,

mulla on käynnistetty toinen synnytys, esikoinen syntyi hätäsectiolla 1v 7kk aiemmin. Tosi rauhallisesti edettiin cytotec-murusilla, kohdunsuun tilanne oli epäkypsä (raaka? ;-D). Lopulta mentiin sectioon tälläkin kertaa, mutta ei vanhan arven takia. Sairaalana Naistenklinikka.

Yleensä käynnistystä yritetään välttää section jälkeen, mutta voithan aina valaista neuvolatätiä/lääkäriä "sukuviastanne". Nyt he ilmeisesti haluavat odottaa luonnollista käynnistymistä.

terveisin Melonimamma taustalta (rv 6)

Vierailija
49/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, vastaus löytyisi varmaan tuolta aiemmista keskusteluistakin, mutta olen nyt niin laiskalla tuulella että kysyn näin:

Miksi sut leikataan suoraan, eikä yritetä käynnistää, jos vauva saisi syntyä alakauttakin?

No joka tapauksessa ONNEA MATKAAN ihan hurjasti ja tulethan sitten raportoimaan, miten kaikki meni! Sulla on ihan kohta nyytti kainalossa :)

T: Perästä tullaan!

Vierailija
50/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se yliaikaisuus/käynnistäminen täällä Oysin alueella menikään. Pieni mies syntyi lauantaiaamuna, ja on niin syötävän suloinen ! Kotiin päästiin eilen.

Olen siis taustaillut suht aktiivisesti, mutta olen laiska kirjoittelija, jospa tuonne vauva puolelle tulisi kirjoiteltua enemmän. Tsemppiä kaikille odottelijoille, ja muistutan että kyllä te aika varmasti tiedätte kun ne oikeat synnytyssupistukset iskee päälle :)

t. Liinuxi ja pikkumies 4vrk

Vierailija
51/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipu ja pojat

Vierailija
52/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en niin hirveästi ole jaksanu kirjotella mut sitäkin ahkerammin oon lukenu teän juttuja :)

Juu elikkäs meillä vaavi edelleenkin perätilassa ja sectioon mennään rytinällä.

Marjullako huomenna leikkaus? se on täällä kans. Pitää aamulla klo 7 vääntyä osastolle! jännittää hiukan mut eiköhän se siitä sitten kun pikku nyytin saa syliin! :)

mutta näihin puheisiin! tsemppiä ja suppareita kaikille!!

jenppu 39+1

Vierailija
53/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut täältäkin Liinuxille.

Viivistä ei ole kuulunut mitään, toivottavasti kaikki hyvin!

Kävin tosiaan eilen autoilemassa ja tänään onkin ollut koko päivän painontunnetta ja vihlomista aina ylösnoustessa. Täytyy vissiin alkaa harrastamaan noita 200 km:n autoreissua päivittäin, ehkäpä jouduttaa tai sitten ei.

Syysvilja 38+5

Vierailija
54/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ollaan käyty tänään. Kaikki ihan hyvin, pissa puhdas, hb 110 eli rautaa syödään jatkossakin, verenpaine koholla, johtunee kuulemma tästä runsaasta turvotuksesta. Vauvan pää on jo kiinnittynyt ja mukavasti se tuolla alhaalla painaa. Sf-mitta on nyt 42 cm!! Terveydenhoitajakin sanoi, että tämä mitta on yläkäyrien yläkäyrissä :D Ihanaa. Seuraava neuvola onkin jo sitte maanantaina. Antoi siksi seuraavan ajan noin äkkiä, tarkistaa ettei pissaan tuu mitään ylimääräistä, kun tuo verenpaine on koholla.

Meillä tämä asukki on kyllä edelleenkin kovin aktiivinen liikkuja. Välillä mietin, että miten ihmeessä sillä tilaa riittää, mutta tuntuu riittävän. Hih. Eilen illalla otin oikein loppuspurtin leipomisen suhteen. Aloin siinä seiskan aikaan vielä vääntämään pullataikinaa, mutta nyt on sitte pullat tehtynä.

Niin, mies lähti siis tänään vielä työreissulle ja tulee huomenillalla. Siihen asti ois siis pidettävä jalat ristissä. Miestä jännittää enemmän kuin minua. Sitä harmittais niin kovasti, jos ei ehdi synnytykseen mukaan. Oon kyllä keskustellu asiasta tämän asukin kanssa, että jos ootettais iskä ensiksi kotiin :D

Marju ja Jenppu: Onnea huomisiin koitoksiin.

Liinuxi: Onnea pikkumiehestä :D

Jaksamisia loppurutistuksiin.

Helmiir 39+1

Vierailija
55/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä Marjulle ja Jenpulle huomiseen. Nythän näitä vauveleita alkaa pikkuhiljaa syntyä...

Mä olen taas koko päivän "odottanut" ja valmistautunut synnytykseen, jota ei sitten ilmeisesti vielä tulekaan. Mua on supistellut nyt noin 7 tuntia käytännössä 5 minuutin välein, mutta ei nämä supistukset muutu yhtään kipeemmiksi. Kipeitä siis ovat, mutta en ole mitenkään kuolemansairas. Tuntuu, että ovat samanlaisia "huijareita" kuin viime viikolla, vaikka kovemmin tuntuvatkin. Soitin jo synnärillekin, mutta sanoivat, että pysyttele kotona niin pitkään kuin pystyt.

Alan olla fyysisesti jo ihan väsynyt tähän supisteluun. No, yritän ajatella positiivisesti, että koko ajan kohdunsuulla tapahtuisi jotain. Tosin jo eilenhän lääkäri sanoi, että vauva tulee ulos hetkenä minä hyvänsä, kun kohdunkaula oli hävinnyt ja suukin 2 cm auki. Sitäkin vähän jännitän, kun yleensä kestän kipua kovin hyvin, etten huomaa lähteä sairaalaan ajoissa. Tämä kun on ensimmäinen vaavi. Tosin kaikki synnyttäneethän sanovat, että kyllä sen sitten tietää, kun pitää lähteä.

Toivottavasti Viivillä on kaikki hyvin, ehkä olet jo tositoimissa. Supistuksia kaikille! Voisin lähettää teille osan näistä ei riittävän kovista suppareista.

Milja ja vaavi 38+3

Vierailija
56/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin...

Kotona ollaan ja tays:n reissu meni hienosti.Maanantai aamuna menimme sinne.Kolme senttiä olin jo auki,saleissa oli tilaa,joten ottivat minut sisään.Suoraan saliin,tipalla hyvät supistukset,kalvot puhki,spinaali....hyvä suunnitelma,joka toimi hienosti ponnistukseen asti...puudutuksesta ei ollut tietoakaan kun aloin ponnistamaan,kipu oli valtava ja luulin taas etten pystyisi siihen,mutta poika tuli mailmaan.Napanuora katkaistiin heti pään tultua esiin,kun oli kaulan ympärillä.Mitoista sitten selvisi miksi ponnistus oli niin tuskallista.Herralla oli painoa 4280g ja pituutta 53cm.Viikkoja oli sitten 39+3 kun käynnistettiin.Eli kaikki meni hienosti ja suunnitelmien mukaan.Pääsimme jo eilen heti kotiin,mutta olemme tays:n seurannassa.Tänään kävi kätilö kotona ja huomenna me käymme vielä siellä.Kaikki on ollut ok ja maito on noussut hyvin.

Kaikkea hyvää kaikille tuohon loppukoitokseen ja onnea!!!!!!!!!!!!!!!

nyt neljän pojan hymyilevä äiti!!!

Vierailija
57/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vihdoin niitä heinävauvoja alkaa enemmän tulla! Onnea myös huomiseen koitokseen sektioon meneville, jännää kun tietää että huomenna sen vauvan saa varmasti!

Itselleni ei mitään ihmeellistä, kävin tossa äsken kaveria moikkaamassa ja hän veikkasi ettei näe mua enää tämän ison mahan kanssa. Voi että kun hän olisi oikeassa! No kyllä tässä vielä jaksetaan, enemmänkin tuo mieli on malttamaton. Näinä päivinä kun yöllä on edes pikkuisen nukkunut niin olo on suht hyvä mutta sitten niiden unettomien öiden jälkeen melkein jo haluais repiä vauvan mahasta ulos.

Lisää vauvauutisia odotellen ja jaksuja kaikille!

Lazo 37+6

Vierailija
58/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon onnea pikku nyyteistä Liinuxille ja Iltahämärälle.

Ja jaksamista edelleen kaikille jotka odottavat nyytin syntyvän.

Meillä vauva-arki on mennyt ihmeen hyvin vaikka viikko vasta oltu kotona:) Odotellaan teitä vauva puolella.

Näippä ja pikku Tiitiäinen 2kk+3vrk

Vierailija
59/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta asti supistellut ja näistä ei voi erehtyä. Suihkussa menen vielä käymään ja sitten ruetaan lähdetään. 2-5 minuutin välein supistaa ja kipeää tekee :/ Nyt tuntuu josko tämän voisi peruuttaa?!?!

No mutta nyt menen sinne suhkuun ennen kun käy niin etten sinne kykenekään. Palaillaan asiaan ja supistuksia teillekin. (vaikkei nämä niin kivoja olekaan)

Jouhi 38+1

Vierailija
60/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ne kaikki sitten alkaa niitä vaaveleita pukamaan ulos=)....Hienoa,hienoa=)!!!!

Jännittää,toivottavasti sitä itsekkin kohta jo pääsee tositoimiin=)....Vaikka olenkin kauhusta kankeana(luultavasti)....mutta kyllähän te siitä selviätte niin kyllä mäkin=)!(pientä psyykkausta näin aamutuimaan..=)

Olin piitkällä ajelulla(koko päivä ajeltiin ja matkaa kertyi varmaan pyöreesti n.500km yhteensä),mutta eipä se saanu aikaseksi ku pientä nipistelyä ja väsymyksen...tulipiahan nukuttua kunnolla...tai ainakin suht hyvin=)

Nyt taidan katsastella joitakin herkkuohjeita,iski leipomisvimma=)

mukavaa päivää kaikille=)..

T:Mintsu 26 39+4

Pikku-sisko kiitos neuvosta,varmasti ne aikaisemmat keskustelut löydän=)

MAMA0703: osanottoni minultakin mummoisi poismenosta.