Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

toteutuneita neliöhintoja !!!

22.03.2006 |

ollaan harkittu talon rakentamista, mutta tuo kustannuspuoli pelottaa. Talokauppiaiden hinta-arviot kun heittelevät 1500 -2000e. Tarkoituksena olisi siis palkata vastaava mestari (tiedossa) joka urakoisi talon. Itse tekisismme jotain sisustushommia sekä mieheni mahdollisesti olisi mukana jossain muissakin työvaiheissa timpurin apuna. Talo olisi suorakulmainen kivitalo (160 asuin-neliöö)väh. keskitason varustuksella. Olisiko kellään kertoa toteutuneita neliöhintoja. Ja siis asuin-neliöiden hinta ilman tonttia.

sitten kyselisin vielä että kuinka pitkiä laina-aikoja olette ottanut. Meillä lainaa tulisi ottaa väh. 170 000 (20v), mutta voi olla ettei riitä. Mites muilla? pliis vastailkaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveripariskunta rakensi puutalon 160 neliötä valmispaketista ja kustansi 250th euroa JA olivat raksalla itse töissä minkä ehtisivät molemmat.

Selaile blogeja ja edellisiä keskusteluja...

Vierailija
2/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee avaimet käteen ratkaisu, puutalo, 1 1/2 krs, alhaalla 121m2. Budjetti on 160 000e. Itse teemme maa-työt ja loppusiivouksen. Ja lainalle otetaan pitkä maksuaika 30-35v. Haluamme pienen lyhennyksen, jotta voimme myös elää lainanmaksun ohella. Lapset voivat harrastaa, voimme uusia autoa joskus, voimme mahdollisesti matkustella, jos tulee yllättäviä kuluja niin maailmamme ei kaadu jne. Olemme kuitenkin nuoria ihmisiä, niin miksei sitten jakaa maksuaikaa pidemmälle aikavälille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

made:

ollaan harkittu talon rakentamista, mutta tuo kustannuspuoli pelottaa. Talokauppiaiden hinta-arviot kun heittelevät 1500 -2000e. Tarkoituksena olisi siis palkata vastaava mestari (tiedossa) joka urakoisi talon. Itse tekisismme jotain sisustushommia sekä mieheni mahdollisesti olisi mukana jossain muissakin työvaiheissa timpurin apuna. Talo olisi suorakulmainen kivitalo (160 asuin-neliöö)väh. keskitason varustuksella. Olisiko kellään kertoa toteutuneita neliöhintoja. Ja siis asuin-neliöiden hinta ilman tonttia.

sitten kyselisin vielä että kuinka pitkiä laina-aikoja olette ottanut. Meillä lainaa tulisi ottaa väh. 170 000 (20v), mutta voi olla ettei riitä. Mites muilla? pliis vastailkaa.

Meilla 175m2 (asuin) = 200m2 (kerros), 1.5 kerrosta, keskitasoinen varustelu, takka, autokatos+varasto

Kokonaiskustannus uudellamaalla 230tEUR ilman tonttia ja siihen liittyvia kuluja, ja ilman pihatoita.

Vierailija
4/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

~1400¿/m2 pääkaupunkiseudulla avaimet käteen -talo (DesignTalo 131m2 asuinpinta-ala) johon on laskettu kaikki kustannukset paitsi tontin hinta.

Itse teimme mitä pystyimme, eli salaojaa, tärytystä, siivousta jne.

Oodi

Vierailija
5/5 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkityöt saatiin ilmaiseksi, mies maalasi sisältä ja ulkoa ja teki minkä kerkesi...

Piha 6000 euroa ja vielä tulee pari rapiaa päälle (roskakatos, muutamia puskia...).

Laina-aika toistaiseksi 25 vuotta.