Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Join eilen, mokailin ja nyt ahdistaa

Vierailija
26.03.2017 |

Join eilen tuttavien luona aivan kaamean paljon alkoholia. Kotimatkalla menin vielä yökerhoon. Sinne tai johonkin matkan varrelle olen hävittänyt laukkuni, jossa oli työhön liittyviä papereita. Ahdistaa aivan valtavasti. Mies ei edes puhu minulle. Ymmärrän sen. En pidä itsekään itsestäni tällä hetkellä paljoakaan.

Olo on nyt illallakin hutera. Aivan valtavasti kaipaisin, että mieheni lohduttaisi minua, mutta ymmärrän, etten nyt sellaista ansaitse. Onneksi mies ei sentään epäile, että olisin pettänyt tms.

Argh, kotimatkalla haastoin vielä riitaa joidenkin ulkomaalaisten kanssa. Olin aivan täysi idiootti. Jos juon, menee se usein minulla aivan hallitsemattomiin mittoihin. En haluaisi olla tällainen nainen. Olen kuvottava tyyppi!

Ja silti kaipaan hellyyttä ja rakkautta. Tuskallista!

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Eikai se nyt niin vakavaa voi olla, ja että vielä miehesi noin reagoi :D Olen minäkin reilusti yli 30.v jo, mutta tykkään bailata välillä ihan kunnolla, ystävien kanssa jopa kaks päivää putkeen välillä, niin etten oo koko viikonloppuna kotona. Siltipä olen aina tervetullut kotiin miehen kainaloon takas, ja samoin annan hänen juhlia ihan milloin huvittaa, hän ei kyllä itse käy missään juuri koskaan, mutta me olemmekin erilaisia, ja annetaan toisemme olla omia itsejämme. Luottamus pelaa täysin toisiimme, joten ongelmia ei synny. Ystävien kanssa nyt vaan on välillä niin huippua tuulettua kunnolla, ja nollata aivot! En kyllä ikinä sekoile, ja hukkaile tavaroitani missään yökerhoissa, vaikka alkoholia kuluukin välillä ihan reippaasti. Ymmärrän kyllä sen että ahdistus tulee semmoisesta, mutta kyllä aikuisen ihmisen jo luulisi osaavan nauttia alkoholia niin ettei siitä tarvi potea huonoa omaatuntoa jne.

Vierailija
102/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle alkoholi ei sovi ja kannabis voisi olla parempi, jos humalassa mokailee sosiaalisesti ja katuu humalassa tehtyjä päätöksiä jotka vaikuttavat arkeen ja seuraavaan päivään.

Pilvessä ei ole sekaisin ja on hyvin harkitsevainen sen suhteen mitä tekee.

Esimerkiksi itse en lähte alkoholitapahtumiin jossa voi kohdata tuntemattomia ihmisiä sillä riski henkirikoksen uhriksi kasvaa suuresti jos tapaa tuttujen tuttuja alkoholihuuruisen illan aikana.

Monelta lähtee estot täysin pois ja tapahtuu väkivaltaa sekä pettämisiä tai jopa raiskauksia.

On järkevää jättää alkoholi-ilta väliin ja nauttia kannabiskaakao sen sijaan ja käydä aikaisin nukkumaan että jaksaa lähteä aikaisin aamulla raikkaalle lenkille.

Moni on vaihtanut päihteen ap:n kuvailemien tapahtumien vuoksi ja ikäkin vaikuttaa siihen ettei elimistö kestä alkoholia samalla tavoin kuin kolmekymppisenä kesti.

Miksihän tälläistä viestiä pitää alapeukuttaa?

Jos joku on hyväksi havainnut niin ei se ole keneltäkään pois. Vai pitääkö kaikkien ryypätä pönttönsä sekaisin?

Tosi omituista alapeukuttaa. Mikähän on ollut takana? Vanhentuneet uskomukset kannabiksesta vai ihan vaan sairaan kova huumevastaisuus.

Ei sitä itse tarvitse juoda kannabiskaakaota vaikka se jollekin toisille sopii. Aika ankea elämänkatsomus on jos pitää muilta rajoittaa sellaista. Sanoisin jopa että lapsellista ajattelua. En minäkään ole alapeukuttamassa ap:n  känni toilailuja tai sellaisia viestejä joissa hehkutetaan kuinka siistiä on vetää pönttö sekaisin alkoholista ja hoipperoida sellaisessa tilassa kotiin ettei muista tai tiedä mistään mitään. Se ei sovi minulle itselle joten en arvostele sellaista enkä juo. Minulle sopii rauhallinen koti-ilta kannabiksen vaikutuksen alaisena ehkä jotain levyä kuunnellen tai elokuvaa katsellen ja lopuksi miehen kanssa rakastellen. 

Vaihtoehtojakin löytyy ei tarvitse vetää pönttöä sekaisin viinasta ja hävetä seuraavaa viikkoa siitä mitä tuli tehtyä kännissä.

t. aikuinen joka käyttää vastuullisesti kannabista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aapeen pitää aloittaa heivaamalla tuollainen äijä hevon vittuun ihan oikeasti,kerää kuvia ja videoita aapeesta jurrissa ja muuta sairasta.

Absolutisti ja uskovainen,siinä on kaksi asiaa mitkä ovat hyvin sairasta.

Jos viinaa ei vedä kuin pari kertaa kuussa ja joskus jotkut ruokajuomat ei tee kenestäkään alkoholistia,aapee ei kertonut ikäänsä?

Itse olen alkoholisti perheestä ja joillain sukulaisilla on jonkin asteisia mielenterveysongelmia ja yksi itsarin tehnyt,mikä tuo alkoholisti geeni on? Itse juon harvoin,mutta kun juon vedän kunnon kumarat,mutta ilman harjoitusta määrät ei kuitenkaan ole suuria,aina olen päässyt kämpille omin voimin,krapulat on järkyttäviä enkä ole montaa kertaa pystynyt edes parinpäivän putkia juomaan.

Humalassa en kyllä ole köyhä enkä kipeä ja aika menee niin nopeasti ettei edes huomaa kun on jo aamu,baarissakin tulee käytyä,onko siinä jotain ihmeellistä?

Aapeen suurin ongelma on sairas mies.

Minkä alan töitä ap tekee?

Vierailija
104/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tuttua :( Minä käytän alkoholia enää äärettömän harvoin (kun on perhe ja pienet lapset), mutta muistan nuo tunnelmat... Olen ne käynyt läpi. Ainoa lohdutus on, että seuraavana päivänä (krapulan jälkeisenä) ja viimeistään maanantaina alkaa elämä voittaa. Siihen saakka on vaan pakko sinnitellä, soittaa ystäville, purkaa av:lle ahdistusta ja yrittää olla seuraavalla kerralla siivommin.

Hei, et sinä ole ensimmäinen kännimokailujen takia ahdistunut ja moraalisen krapulan kylmässä hiessä kylpenyt. Ei se niin vakavaa ole ja voit aina opetella käyttämään alkoa maltillisemmin :) Kyllä sinä selviät, kaikki hyvin <3

105/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41v kirjoitti:

Mun mielestä aapeen pitää aloittaa heivaamalla tuollainen äijä hevon vittuun ihan oikeasti,kerää kuvia ja videoita aapeesta jurrissa ja muuta sairasta.

Absolutisti ja uskovainen,siinä on kaksi asiaa mitkä ovat hyvin sairasta.

Jos viinaa ei vedä kuin pari kertaa kuussa ja joskus jotkut ruokajuomat ei tee kenestäkään alkoholistia,aapee ei kertonut ikäänsä?

....

Aapeen suurin ongelma on sairas mies.

Minkä alan töitä ap tekee?

Absolutisti ja uskovainen = muslimi.

Aapee sanoi olevansa nelissäkymmenissä.

Vierailija
106/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Tuo serotoniinitason putoaminen on normaali kovan kännin jälkioire. Minulle ei kyllä yhden illan kännäämisestä sellaista tule, mutta joskus, harvemmin kuin kerran vuodessa tulee kaveriporukassa vedettyä esim joku laivareissu, jossa röpöttelee illasta aamuun ja siitä uuteen nousuun. Se sitten laukaisee tuon vitutuksen, vaikkei ole mokaillutkaan.

Hyvänä puolena on, että näin reilusti yli nelikymppisenä tuon tietää menevän ohi. Mikäli kuitenkin menisi tuolla sinun tahdillasi, eli 1-2 kertaa kuussa, niin olisi se kyllä aika paskaa elämää, eikä sitä mikään parisuhde pidempää aikaa kestä. Jos hommaan vielä liittyy sekoilu, niin itse en katselisi edes kerran vuodessa tuollaista.

Töppöilyt kuuluvat teinikännäämiseen. Vahinko voi aikuiselle sattua joskus, mutta se on todellakin vain joskus. Toistuva töppöily syö luottamuksen ja kunnioituksen. Sitten tulee halveksunta ja lopulta viha.

Se on nimittäin melko ahdistavaa, jos joka toinen viikko joutuu miettimään, että mitähän se tällä kertaa saa päähänsä, mitä on tapahtunut, missä kunnossa se tulee kotiin, vai päätyykö sairaalaan tai ruumishuoneelle. Ja se ahdistus alkaa sitten purkautumaan ja syyllinenkin on selvillä.

Omalla vaimollani oli nuorempana tuota vikaa. Kerran se veti illanistujaisissa kunnon kumarat ja hävisi johonkin. Olin aivan saatanan huolissani ja etsin sitä monta tuntia. Meinasin jo poliisit soittaa, kunnes löytyi nukkumasta autosta, yrjöt lattialla. En vittu todellakaan tuonut pitsaa ja jaffaa. Tuollaista ei tapahtunut usein, mutta ei tarvitsisi tapahtua kertaakaan.

Kun se siitä vähän tokeni, tuli puhuttua isoilla kirjaimilla. Ilmoitin, että kerran vielä ja voit siirtää kamppeesi sinne saatanan autoon ja painua vittuun. Voin kertoa, että useamman vuoden kesti luottamuksen paluu ja vihaa oli aika tavalla patoutuneena. Kyseessä on minun puolisoni, jota rakastan ja sitten se sekoilullaan saa minut hulluksi huolesta.

Niin kuin alussa sanottu, minäkin vedän joskus huolella viinaa, mutta ensinnäkään en sekoile ja toisekseen laitan viestiä, missä mennään. En todellakaan halua aiheuttaa huolestumista läheisilleni. Jos ei tuota tajua, niin ehkä on parempi elellä vain yksin.

Lopuksi yksi suositus. Hommaa kännykkään sovellus, johon lyödään jokainen nautittu alkoholiannos. Alkuasetuksina paino ja sukupuoli. Se laskee sinulle käyrän veren alkoholipitoisuudesta. Kun käyrä nousee yli promillen, juot vettä, kunnes putoaa alle promilleen. Ja sitten se vaikea osuus: todellakin lyöt sinne ne juomasi paukut ja ennen kaikkea pidät sitä taukoa, kun mennään yli promillen. Siinä sitten keikut promillen molemmin puolin, mutta varmasti ei tule sekoiltua.

Vierailija
107/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti tämä ketju kääntyi aloittajan kännimokailusta ja sen tiedostamisesta ensin halauksen toivomiseen ja sen jälkeen miehen syyllistämiseen. Todella raskasta luettavaa on AP:n teksti, kun kaikki tuntteet on kuvattu jollakin tavalla todella siirappisen naivisti.

Vierailija
108/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join eron jälkeen lapsivapailla ihan järkyttävästi. 2 päivää putkeen joka 2.viikonloppu. Jälkeenpäin kun ajattelen, niin ihme, että hengissä olen.

Sitten yhden järkyttävän krapulan jälkeen päätin että nyt loppuu. Alkoholistihan minä olen. Nyt kohta 2 vuotta täysin ilman alkoholia. Jos joisin, niin mopo karkaisi varmasti käsistä.

Vierailija
109/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
110/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse join eron jälkeen lapsivapailla ihan järkyttävästi. 2 päivää putkeen joka 2.viikonloppu. Jälkeenpäin kun ajattelen, niin ihme, että hengissä olen.

Sitten yhden järkyttävän krapulan jälkeen päätin että nyt loppuu. Alkoholistihan minä olen. Nyt kohta 2 vuotta täysin ilman alkoholia. Jos joisin, niin mopo karkaisi varmasti käsistä.

Tuolla juomisella ei saa henkeä lähtemään mitenkään.

faija veti 8vuotta niin ettei montaa täysin selvää päivää ollut,selvempinä aikoina keräsi aina kaikki kaapit viinaa täyteen ja sitten oli pari viikkoa kuset ja paskat housussa ,aina kun heräsi veti raakaa viinaa lisää,viinat kun loppui alkoi taas viinojen jemmaus ja sitten taas pari viikkoa tillintallin.

Vierailija
111/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kuin mina olin 17 vuotta sitten. Vasta kun krapulat alkoivat olla kahden-kolmen paivan mittaisia ja morkkikset viikkokausia, tajusin lopultakin lopettaa dokaamisen. Varmaan yksi parhaista paatoksista, minka olen tehnyt.

Tosin siihen lopettamiseen tarvittiin viela yksi kunnon kannisekoilu juhannuksena 2000. Aiheutti suorastaan puolen vuoden morkkiksen sen fyysisen darran paalle. 

Nykyaan saatan ottaa lasillisen viinia, jos ruoan kanssa tarjotaan. Jatkan kuitenkin vedella.

Vierailija
112/115 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskasti tämä ketju kääntyi aloittajan kännimokailusta ja sen tiedostamisesta ensin halauksen toivomiseen ja sen jälkeen miehen syyllistämiseen. Todella raskasta luettavaa on AP:n teksti, kun kaikki tuntteet on kuvattu jollakin tavalla todella siirappisen naivisti.

Joo. Veikkaan, että jos ukko ravaisi joka toinen viikko jossain sekoilemassa umpijurrissa, niin suhtautuminen voisi olla toinen. Sattui muuten sopivasti lehtiartikkeli, joka kertoo, miksi hillittömän sekoilijan puoliso saa aina olla kylmä rinki perseen ympärillä, kun toinen lähtee ördäämään: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201703272200092437_ul.shtml

Vierailija
113/115 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään hävettävää vaihtaa rentoutumiskeinoa alkoholista kannabikseen kun ikää tulee.

On ihan selvä ettei vanhana kestä kovaa alkoholia ja ei siinä ole mitään väärää jos nelikymppisenä haluaa rentoutua muulla keinoin.

Ihmettelen mitä se muille kuuluu jos ei halua vetää pönttöä sekaisin ja samalla elämäänsä sekaisin viinalla vaan valitsee vähempi haittaisen ja miedomman vaihtoehdon.

Vierailija
114/115 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies videoi kännistä vaimoaan ja uhkailee lähettävänsä materiaalin tuttaville ja poliisille? Mitä toimenpiteitä hän olettaa poliisin suorittavan? Mitä näillä videoilla tapahtuu?

Mies myös nauhoittaa keskusteluita. Miksi?

Mitä helvettiä teillä siellä kotona tapahtuu?

Ja kyllä. Mulla läpättäis kanssa sydän, ahdistaisi ja itkettäis ihan ilman morkkisdarraakin.

Vierailija
115/115 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tilanne on selkiytynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi