Onko kaupan valmiskeitot epäterveellisiä?
Miten on? Esim pinaattikeitto tai kasvissosekeitto.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin yhdestä valmisateriasta 350g suolan määrän siinä oli 56% päivän tarpeesta, eli aika paljon tosiaan suolaa. :(
Nyt kannatyaa opetella suolan tarpeen ja saantisuosituksen ero.
Päivän suolan tarve on todella vähäinen, 1,5 grammaa. Elimistö tarvitsee hyvin vähän suolaa.
Mutta saantisuositus on asia erikseen, siis se määrä, joka maksimissaan suositellaan päivässä. Se on viisi grammaa
Joten siihen verrattuna joku 0,7-0,8 on mitättömän vähän, per lämmin ateria. Alle viidesosa.
Jotain metvurstipitsoja lukuunottamatta valmisruuissa on yleensä VÄHÄN suolaa, vähemmän kuin vaikkapa kouluruuassa tai työpaikkaruuassa. Ja oikein huomattavasti vähemmän kuin kotiruuassa keskimäärin.
Joten siinä valmisruuassa oli siis 2,5 g suolaa.
No ei. Et osaa lukea vai et. Ymmärrä lukemaasi?
Sinä sanoit, että keitossa oli noin puolet päivän TARPEESTA. Eli 1,5 grammasta. Eli noin 0,75 grammaa.
Yleensä ravintoaineet ilmaistaan tuoteselosteessa suhteessa ko. ravintoaineen tarpeeseen.
Eli se on sitten 7,8 grammaa, joo ymmärsin.
Tee sopat itse. Tiedät mitä niissä on. En syö mitään eineksiä. Ei, ei, ei.
Harva varmaan itse tekee maksalaattikkoa, aina ostan valmiin rasian. olen syönyt monta vuotta valmisruokia eikä mitään haittoja ole tullut.
setäni 90v syö pelkkiä valmisruokia. Erinomainen ryhti, iloinen mieli, hyvä terveys.
Vierailija kirjoitti:
Harva varmaan itse tekee maksalaattikkoa, aina ostan valmiin rasian. olen syönyt monta vuotta valmisruokia eikä mitään haittoja ole tullut.
Mä teen itse maksalaatikkoa. Helppo ruoka tehdä.
Voit aivan varmasti turvallisin mielin syödä kerran viikossa valmiskeittoa. Jos siitä olisi haittaa, sitä ei myytäisi Suomessa ruokakaupassa. Muovipakkauksessa en tosin sitä lämmittäisi.
Kokkikartanon pinaattikeitto on hyvälaatuinen, maksaa ehkä euron enemmän kuin halvempi,mutta ei ole mitään turhaa. Pinaattikeitto auttoi anemiaani, nyt jaksaa. Kokkikartanoa suosittelevat myös ravintoterapautit. Kotikeittäjä käyttää usien surutta rasvaa ja suolaa. Pinaattikeitto korjasi sen, mihin ei kallis rautalääke pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Voit aivan varmasti turvallisin mielin syödä kerran viikossa valmiskeittoa. Jos siitä olisi haittaa, sitä ei myytäisi Suomessa ruokakaupassa. Muovipakkauksessa en tosin sitä lämmittäisi.
Suomen ruokakaupoissa myydään kyllä aika paljon ruokaa, josta on haittaa.
Kokkikartanon keitoissa ei ole lisäaineita ja ovat hyvän makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan pidä paikkaansa. Jokusen keiton ainesosaluettelon kävi lukemassa.
Suurin osa on ainakin ihan järkyttävän suolaisia. Ihan kieltä polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lue valmistusaineet. Esim. Saarioisten ja Kokkikartanon Keitot ihan ok. Ovat kevyitäkin vielä jos energia alle tai noin 100kcl/100g. Veteen tehdyt kala-ja lihakeitot ja kasviskeitot kevyitä. Kermaiset lohikeitot eri juttu. Töihin otan usein pikaruuaksi ruisleipäeväiden kanssa. Voi maustaa itse lisää....
Miksi RUUAN pitäisi olla alle 100 kcal/100g? Eihän se ole mitään. Elä pelkällä vedellä, sehän on 0 kcal/100 g, oujee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman tein minäkin, kyllä niissä lisäaineita on.
Useimmat ovat ihan samaa tavaraa, mitä kotonakin tekisit eli en sanoisi epäterveellisiksi.
Valmisruuissa on yleensä aika paljon suolaa mutta tämä ei haittaa minua, koska en syö ollenkaan leipää, mysliä tai muroja enkä saa niistä piilosuolaa, enkä myöskään koskaan syö mitään ranskiksia tai sipsejä. :) Keiton suolaisuus taittuu hyvin, kun siihen lisää esimerkiksi suolatonta keitettyä kananmunaa, hernemaissipaprikaa tai vastaavaa.
t. 25-v 165cm/58kg kiireinen nainen (eli laiska kokki), joka urheilee paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIKÄ muuten ole. Nakkikeitossa toki on nakeissa olevaa natriumnitriittiä, mutta muuten Kokkikartanon keitoissa EI ole lisäaineita.
Jokainen voi itse katsoa ja todeta teidän valehtelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIKÄ muuten ole. Nakkikeitossa toki on nakeissa olevaa natriumnitriittiä, mutta muuten Kokkikartanon keitoissa EI ole lisäaineita.
Jokainen voi itse katsoa ja todeta teidän valehtelevan.
Jokainen, joka ymmärtää, mitä siinä ainesosaluettelossa lukee, ei pysty sanomaan niitä lisäaineettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ovat ihan samaa tavaraa, mitä kotonakin tekisit eli en sanoisi epäterveellisiksi.
Valmisruuissa on yleensä aika paljon suolaa mutta tämä ei haittaa minua, koska en syö ollenkaan leipää, mysliä tai muroja enkä saa niistä piilosuolaa, enkä myöskään koskaan syö mitään ranskiksia tai sipsejä. :) Keiton suolaisuus taittuu hyvin, kun siihen lisää esimerkiksi suolatonta keitettyä kananmunaa, hernemaissipaprikaa tai vastaavaa.
t. 25-v 165cm/58kg kiireinen nainen (eli laiska kokki), joka urheilee paljon
Herää jo mielikuvitusmaailmastasi :)
No ei. Et osaa lukea vai et. Ymmärrä lukemaasi?
Sinä sanoit, että keitossa oli noin puolet päivän TARPEESTA. Eli 1,5 grammasta. Eli noin 0,75 grammaa.
Yleensä ravintoaineet ilmaistaan tuoteselosteessa suhteessa ko. ravintoaineen tarpeeseen.