Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaupan valmiskeitot epäterveellisiä?

Vierailija
26.03.2017 |

Miten on? Esim pinaattikeitto tai kasvissosekeitto.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on eroja. Lue ravintosisällöt ja valitse sellaisia, joissa ei ole lisäaineita.

Vierailija
2/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoviastiassa olevat ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola ja lisäaineet

Vierailija
4/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketeollisuuden käytössä olevat muovit ovat ok.

Et varmaan käytä meikkejäkään?

Vierailija
5/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

liukenee myrkkyjä kirjoitti:

Onhan se pahvipakkauskin muovitettu...

Vierailija
6/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suola ja lisäaineet

Elimistö tarvitsee suolaa. Tuotteeseen on kirjattu mitä se sisältää.

Vierailija
7/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketeollisuuden käytössä olevat muovit ovat ok.

Et varmaan käytä meikkejäkään?

En meikkaa vaikka mies olenkin.

Vierailija
8/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue valmistusaineet. Esim. Saarioisten ja Kokkikartanon Keitot ihan ok. Ovat kevyitäkin vielä jos energia alle tai noin 100kcl/100g. Veteen tehdyt kala-ja lihakeitot ja kasviskeitot kevyitä. Kermaiset lohikeitot eri juttu. Töihin otan usein pikaruuaksi ruisleipäeväiden kanssa. Voi maustaa itse lisää....

Vierailija
9/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liukenee myrkkyjä kirjoitti:

Onhan se pahvipakkauskin muovitettu...

Tottakai. Mutta niissä käytetään muovia joka on ok elintarvikkeiden säilyttämisessä ja lämmittämisessä jos niin lukee paketissa.

Säilömisessä käytetään myös muovia joka taas kestää pakastamisen. Hui? 😂

Vierailija
10/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue valmistusaineet. Esim. Saarioisten ja Kokkikartanon Keitot ihan ok. Ovat kevyitäkin vielä jos energia alle tai noin 100kcl/100g. Veteen tehdyt kala-ja lihakeitot ja kasviskeitot kevyitä. Kermaiset lohikeitot eri juttu. Töihin otan usein pikaruuaksi ruisleipäeväiden kanssa. Voi maustaa itse lisää....

Ei terveellisyyttä kaloreilla mitata.

Vierailija
11/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin yhdestä valmisateriasta 350g suolan määrän siinä oli 56% päivän tarpeesta, eli aika paljon tosiaan suolaa. :(

Vierailija
12/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa tai halua tehdä keittoa itse kaupan keitot on hyvä valinta verrattuna vaikka pikaruokaan tai täytettyihin sämpylöihin jos nyt ei tee mitään tosi raskasta työtä. Pinaattikeitossa on paljon rautaa ja syövältä suojaavia aineksia. Kasviskeitoissa on usein liukenevia ja liukenemattomia kuituja mitkä on terveellisiä.

Vierailija
13/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jaksa tai halua tehdä keittoa itse kaupan keitot on hyvä valinta verrattuna vaikka pikaruokaan tai täytettyihin sämpylöihin jos nyt ei tee mitään tosi raskasta työtä. Pinaattikeitossa on paljon rautaa ja syövältä suojaavia aineksia. Kasviskeitoissa on usein liukenevia ja liukenemattomia kuituja mitkä on terveellisiä.

Sulla taitaa olla vilkas mielikuvitus. Ainesosaluettelosta näkee sisällön, ei tarvitse itse kuvitella.

Vierailija
14/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto <3 Harvoja ruokia, jotka ovat parempia pakasteesta/einesaltaasta kuin itse tehtynä. Keitetty kananmuna vaan sekaan niin ihan hyvä lounas :) Kyllä nuo muutkin valmiskeitot silloin tällöin on ihan ok, kasviskeitot ainakin. Valmisruuista pitäisin kyllä terveellisimpien joukossa.

Vierailija
15/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin yhdestä valmisateriasta 350g suolan määrän siinä oli 56% päivän tarpeesta, eli aika paljon tosiaan suolaa. :(

Nyt kannatyaa opetella suolan tarpeen ja saantisuosituksen ero.

Päivän suolan tarve on todella vähäinen, 1,5 grammaa. Elimistö tarvitsee hyvin vähän suolaa.

Mutta saantisuositus on asia erikseen, siis se määrä, joka maksimissaan suositellaan päivässä. Se on viisi grammaa

Joten siihen verrattuna joku 0,7-0,8 on mitättömän vähän, per lämmin ateria. Alle viidesosa.

Jotain metvurstipitsoja lukuunottamatta valmisruuissa on yleensä VÄHÄN suolaa, vähemmän kuin vaikkapa kouluruuassa tai työpaikkaruuassa. Ja oikein huomattavasti vähemmän kuin kotiruuassa keskimäärin.

Vierailija
16/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka sitä muovia tai pakkausta syö??

Vierailija
17/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla vilkas mielikuvitus. Ainesosaluettelosta näkee sisällön, ei tarvitse itse kuvitella.

Tummanvihreiden lehtivihannesten syönti on tutkimusten mukaan terveellistä. Kuidut suojaavat mm. paksusuolensyövältä. Mitä kukin sitten pitää terveellisenä riippuu mihin kuppikuntaan kuuluu, uskooko valtion suosituksia, WHO:ta vai Painonvartijoita.

Vierailija
18/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummanvihreiden lehtivihannesten syönti on tutkimusten mukaan terveellistä. Kuidut suojaavat mm. paksusuolensyövältä. Mitä kukin sitten pitää terveellisenä riippuu mihin kuppikuntaan kuuluu, uskooko valtion suosituksia, WHO:ta vai Painonvartijoita.

Ei tästä olekaan kyse, vaan valmiskeittojen sisällöstä.

Vierailija
19/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannatyaa opetella suolan tarpeen ja saantisuosituksen ero.

Päivän suolan tarve on todella vähäinen, 1,5 grammaa. Elimistö tarvitsee hyvin vähän suolaa.

Mutta saantisuositus on asia erikseen, siis se määrä, joka maksimissaan suositellaan päivässä. Se on viisi grammaa

Joten siihen verrattuna joku 0,7-0,8 on mitättömän vähän, per lämmin ateria. Alle viidesosa.

Jotain metvurstipitsoja lukuunottamatta valmisruuissa on yleensä VÄHÄN suolaa, vähemmän kuin vaikkapa kouluruuassa tai työpaikkaruuassa. Ja oikein huomattavasti vähemmän kuin kotiruuassa keskimäärin.

Joten siinä valmisruuassa oli siis 2,5 g suolaa. 

Vierailija
20/40 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on epäterveellistä liioiteltuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä