Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitely parisuhteessa ja väkivaltaan yllyttäminen

Vierailija
26.03.2017 |

Väkivalta ja fyysinen "kamppailu" on aina väärin, kaikissa tilanteissa. Tiedän sen.
Mutta miten pitäisi suhtautua siihen, miten mieheni riidoissamme käyttäytyy? Tämä tapahtuu nykyään AINA.

Eli hän ikään kuin "yllyttää" minua fyysiseen kontaktiin. Esimerkiksi asettuu eteeni ja estää minun kulkuni. Pyydän häntä lukuisia kertoja poistumaan tai astumaan edes syrjään, että pääsen poistumaan, mies ei suostu vaan päinvastoin, vieläkin voimakkaammin asettuu uhkaavana eteeni ja estää minua, jolloin joudun siis koskemaan häneen ja työntämään hänet tieltäni.

Sama juttu jos yritän mennä pitkään jatkuneesta riitatilanteesta toiseen huoneeseen ja laittaa ovea kiinni, mies tunkee kättään, rannetta ja sormia oven väliin. Pyydän häntä ottamaan ne pois, mies ei ota, päinvastoin tunkee niitä oven väliin vieläkin voimakkaammin ja suorastaan painaa ovea kiinni. Kuvio kuulostaa ihan sairaalta ja sellainen se aina onkin. :(

Hän tuntuu jostakin syystä haluavan että kosken häneen fyysisesti, satutan häntä ja sitten hän pääsee uhrin roolissa marttyroimaan, miten minä, 50 kg kevyempi ja 30 cm lyhyempi nainen, olen "väkivaltainen" häntä kohtaan. Hän on uhri. Minä väkivaltainen hirviö.

Mitä tällainen mieheni käytös tarkoittaa? Miten tuota pitää tulkita? Mistä tuo johtuu?
Tunnen että minut on ajettu nurkkaan, en pääse pakoon, hän estää fyysisesti asettumalla eteeni, estää laittamasta oveakin kiinni. Mitä tuossa tilanteessa voi oikein tehdä?
Puhe tai pyynnöt ei auta. Olen epätoivoinen. Inhoan itseäni, tunnen jälkikäteen aina syyllisyyttä, mutta siinä tilanteessa en pysty olemaan koskematta häneen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet parisuhteen kiukutteleva lapsi. Ja mies leikkii hullun naisen roolia. useimmiten naiset koittavat saada miehen lyömään itseään, koska yhteiskunta paheksuu sitä.  Ehdotan eroa tai ainakin keskustelua silloin kun molemmat on hyvällä tuulella

Vierailija
2/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhdevaki…

Miehesi käyttää väkivaltaa itse asiassa sinuun nimenomaan estämällä kulkusi uhkaavasti tuolla tavoin. En suosittele jatkamaan suhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa passiivis-aggressiivisuudelta. Ehkä miehesi on sellainen?

Sun mies on tuossa se väkivaltainen, vaikka ei konkreettisesti sinua lyö tai koske. Ero voisi tosiaan olla ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
4/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Sinähän kuvaamissasi tilanteissa olet väkivaltainen ja miehesi on uhri.

Vierailija
5/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoinen meno ei voi jatkua.

Ex teki mulle samaa. Tiedän hyvin että ketään ei saa lyödä, retuuttaa, raapi tai työntää, mutta meillä oli samanlaisia tilanteita, ja häpeäkseni toimin väärin. Ex myös päätyi lyömään minua, joten pidä mielessä että "syyllisyytesi" ei suojaa sinua päätymästä väkivallan uhriksi myös.

Puhukaa asiasta selväpäisinä. Ensi- ja turvakotien liitosta saa apua, hakekaa sitä.

Sitten kun tuo tapahtuu seuraavan kerran (ja se kyllä tapahtuu koska muutos tulee olemaan hidas) sinä otat kännykän kouraan, näppäilet 112 ja soitat, ja selität tilanteen hätäkeskuksen ihmiselle.

Heitä ei kiinnosta kenenkään syyllisyydentunnot, heidän työtään on olla avuksi tilanteissa jotka saattaisivat johtaa väkivaltaan.

Tuollainen leikki on hengenvaarallista, ja siksi siihen pitää vastata voranomaisvoimin jos osanottajat eivät itse osaa ajoissa lopettaa.

Vierailija
6/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä kun peukutat itse omia vastauksiasi. :D 

Vierailija
7/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen aiheuttaa miehelle fyysisiä vammoja, nainenko ei ole silloin väkivaltainen? Avaatko vähän tuota miesvihaajan logiikkaa?

Vierailija
8/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen aiheuttaa miehelle fyysisiä vammoja, nainenko ei ole silloin väkivaltainen? Avaatko vähän tuota miesvihaajan logiikkaa?

Lainaus väestöliiton sivuilta:

"Parisuhdeväkivalta on paljon muutakin kuin lyömistä, potkimista, tönimistä tai kuristamista. Se on myös estämistä, erilaista uhkailua, valvontaa ja kaikenlaista liiallista kontrollia. Useimmiten parisuhdeväkivalta kestää vuosikausia ja pahenee vanhetessaan. Se on aina vallan käyttämistä toiseen ihmiseen."

Estäessään ap:n kulkua uhkaavasti päästämättä häntä pois tilanteista on väkivallan käyttöä.

Vierailija
9/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus väestöliiton sivuilta:

"Parisuhdeväkivalta on paljon muutakin kuin lyömistä, potkimista, tönimistä tai kuristamista. Se on myös estämistä, erilaista uhkailua, valvontaa ja kaikenlaista liiallista kontrollia. Useimmiten parisuhdeväkivalta kestää vuosikausia ja pahenee vanhetessaan. Se on aina vallan käyttämistä toiseen ihmiseen."

Estäessään ap:n kulkua uhkaavasti päästämättä häntä pois tilanteista on väkivallan käyttöä.

Yksinäänkö se mies riitelee itsensä kanssa? Olet meedio, ja näet että aloittajalla ei ole mitään osuutta riidanhaastamisessa? Niinhän? Naiset käyttävät miehiä enemmän myös sitä henkistä väkivaltaa ja alistamista.

Vierailija
10/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse olet niin miesvihainen että et halua keskustella ap:n kanssa väkivallattomista tavoista ratkaista tällaisia väkivaltaan luisuneita tilanteita?

Et varmaan halua että ap satuttaa miestään?

Erohan tuosta tietty tulee, ellei tule jotain pahempaa ensin, mutta ensimmäinen asia on ratkaista hankalat tilanteet ilman väkivaltaa, kummankaan taholta.

Vierailija
11/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa täälläkin. Just nuo erilaiset estämiset, kädet oven väliin, väkisin huoneeseen tunkemiset, tilan vieminen, puhelimen antamattomuus jne.

Lisäksi mun miehellä on tapana näissä tilanteissa hakata itseään, hakata päätään tai kättään seinään, satuttaa siis jotenkin itse itseään. Monesti olen ollut jo soittamassa hätänumeroon kun en vaan jaksa ja olen luullut hänen vammauttaneen itseään vakavasti.

Lisäksi hän ihan sanallisestikin kehottaa mua näissä tilanteissa lyömään itseään. "Satuta mua". "No niin, lyö vaan, lyö vaan". "Anna tulla vaan".

Siis hän ihan oikeasti yrittää saada mut reagoimaan fyysisesti, jonka jälkeen kyynelsilmin on marttyyri, viaton uhri.

Ihan kauhea tilanne, mun myötätunto on AP:n puolella. Eroa tässä itsekin mietin. Ainoastaan yhteinen omaisuus on esteenä, rakkautta en häntä kohtaan enää pysty tuntemaan.

Vierailija
12/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole normaalia parisuhteeseen kuuluvaa riitelyä. Kyseinen käytös on vallankäyttöä, joka ei kuulu tasapainoiseen suhteeseen eikä riitatilanteeseen. Miksi te naiset jatkatte tuollaisissa suhteissa??  "Yhteinen omaisuus", anna mun kaikki kestää...

Vierailija
13/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko samaa mieltä jos nainen seisoo oviaukossa , että se on väkivaltaa?

jotkut väkivallan tulkinnat ovat outoja kuten jos nappaa hakkaavaa naista ranteista niin se onkin pahempaa väkivaltaa kuin iskut päähän jne.

ja en kannata riitelyä ja tappelua.

Vierailija
14/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä vaikuta. Ei halua ymmärtää sinua ja tulla vastaan, vaan käyttäytyy aggressiivisesti.

Mies

Vierailija
15/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse olet niin miesvihainen että et halua keskustella ap:n kanssa väkivallattomista tavoista ratkaista tällaisia väkivaltaan luisuneita tilanteita?

Erohan tuosta tietty tulee, ellei tule jotain pahempaa ensin, mutta ensimmäinen asia on ratkaista hankalat tilanteet ilman väkivaltaa, kummankaan taholta.

Aloittajahan tässä on se, joka on väkivaltainen. Aloittajan kuuluisi mennä hoitoon, ja miehen nostaa syyte pahoinpitelyistä, sekä paeta turvakotiin. Ja kertoa kaikille yhteisille tutuille ja sukulaisille, millainen ihmishirviö tämä nainen oikeasti on.

Vierailija
16/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa täälläkin. Just nuo erilaiset estämiset, kädet oven väliin, väkisin huoneeseen tunkemiset, tilan vieminen, puhelimen antamattomuus jne.

Lisäksi mun miehellä on tapana näissä tilanteissa hakata itseään, hakata päätään tai kättään seinään, satuttaa siis jotenkin itse itseään. Monesti olen ollut jo soittamassa hätänumeroon kun en vaan jaksa ja olen luullut hänen vammauttaneen itseään vakavasti.

Lisäksi hän ihan sanallisestikin kehottaa mua näissä tilanteissa lyömään itseään. "Satuta mua". "No niin, lyö vaan, lyö vaan". "Anna tulla vaan".

Siis hän ihan oikeasti yrittää saada mut reagoimaan fyysisesti, jonka jälkeen kyynelsilmin on marttyyri, viaton uhri.

Ihan kauhea tilanne, mun myötätunto on AP:n puolella. Eroa tässä itsekin mietin. Ainoastaan yhteinen omaisuus on esteenä, rakkautta en häntä kohtaan enää pysty tuntemaan.

Mikään raha ei ole tuollaisen arvoista.

Vierailija
17/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pahaa mies muka teki????

Eikö Ap osaa riidellä loppuun saakka kun yrittää hävitä paikalta kun ei pärjää sanallisesti miehelleen?

Tee miehellesi palvelus ja lähde lätkimään. Kommentista paistaa läpi se että käyt käsiksi mieheesi ja jälkeenpäin etsit tekosyitä käyttäytymisellesi.

Ei ihme että miehet alkavat saamaan tarpeekseen naisista. Rapakon takana ei enää riitä että feministit palaavat takaisin perinteisiin roolimalleihin missä antavat miesten olla miehiä ja ovat itse naisia, siellä miehet eivät halua palata takaisin entiseen missä vaimo laiskottelee päivät pitkät, tuhlaa miehen rahat eikä edes osaa kasvattaa lapsia. Repikää siitä.

Vasta nyt ymmärrän että Pulmuset-sarja perustui todellisuuteen ja mikseivät miehet rapakon takana halua palata takaisin vanhaan. Nainen on siellä kirosana.

Vierailija
18/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällainen mieheni käytös tarkoittaa? Miten tuota pitää tulkita? Mistä tuo johtuu?

Mitä tuossa tilanteessa voi oikein tehdä?

Miehsi käyttää sinua kohtaan väkivaltaa estämällä sinua. Kuvauksen perusteella vaikea sanoa mistä se jotuu vastaako hän esim. henkiseen väkivaltaan yrittämällä estää sen. Väkivaltaista suhdetta mielestäni ei ole syytä jatkaa jos väkivaltaa henkistä ja/tai fyysistä ei muuten saada loppumaan itselleni ainut vaihtoehto olisi lopettaa suhde kokonaan.

Vierailija
19/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan tässä on se, joka on väkivaltainen. Aloittajan kuuluisi mennä hoitoon, ja miehen nostaa syyte pahoinpitelyistä, sekä paeta turvakotiin. Ja kertoa kaikille yhteisille tutuille ja sukulaisille, millainen ihmishirviö tämä nainen oikeasti on.

Selvästi haluat nyt kääntää tilanteen kaikella tavalla tukemaan sinun omaa agendaasi, faktoista viis. Siitä voi olla montaa mieltä, kuinka hedelmällistä keskustelua se on. :) 

Vierailija
20/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä pahaa mies muka teki????

Eikö Ap osaa riidellä loppuun saakka kun yrittää hävitä paikalta kun ei pärjää sanallisesti miehelleen?

Tee miehellesi palvelus ja lähde lätkimään. Kommentista paistaa läpi se että käyt käsiksi mieheesi ja jälkeenpäin etsit tekosyitä käyttäytymisellesi.

Ei ihme että miehet alkavat saamaan tarpeekseen naisista. Rapakon takana ei enää riitä että feministit palaavat takaisin perinteisiin roolimalleihin missä antavat miesten olla miehiä ja ovat itse naisia, siellä miehet eivät halua palata takaisin entiseen missä vaimo laiskottelee päivät pitkät, tuhlaa miehen rahat eikä edes osaa kasvattaa lapsia. Repikää siitä.

Vasta nyt ymmärrän että Pulmuset-sarja perustui todellisuuteen ja mikseivät miehet rapakon takana halua palata takaisin vanhaan. Nainen on siellä kirosana.

Niin, feministien ja vihervassareiden syytä tämäkin, että naiset ovat pilalla. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme