Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitely parisuhteessa ja väkivaltaan yllyttäminen

Vierailija
26.03.2017 |

Väkivalta ja fyysinen "kamppailu" on aina väärin, kaikissa tilanteissa. Tiedän sen.
Mutta miten pitäisi suhtautua siihen, miten mieheni riidoissamme käyttäytyy? Tämä tapahtuu nykyään AINA.

Eli hän ikään kuin "yllyttää" minua fyysiseen kontaktiin. Esimerkiksi asettuu eteeni ja estää minun kulkuni. Pyydän häntä lukuisia kertoja poistumaan tai astumaan edes syrjään, että pääsen poistumaan, mies ei suostu vaan päinvastoin, vieläkin voimakkaammin asettuu uhkaavana eteeni ja estää minua, jolloin joudun siis koskemaan häneen ja työntämään hänet tieltäni.

Sama juttu jos yritän mennä pitkään jatkuneesta riitatilanteesta toiseen huoneeseen ja laittaa ovea kiinni, mies tunkee kättään, rannetta ja sormia oven väliin. Pyydän häntä ottamaan ne pois, mies ei ota, päinvastoin tunkee niitä oven väliin vieläkin voimakkaammin ja suorastaan painaa ovea kiinni. Kuvio kuulostaa ihan sairaalta ja sellainen se aina onkin. :(

Hän tuntuu jostakin syystä haluavan että kosken häneen fyysisesti, satutan häntä ja sitten hän pääsee uhrin roolissa marttyroimaan, miten minä, 50 kg kevyempi ja 30 cm lyhyempi nainen, olen "väkivaltainen" häntä kohtaan. Hän on uhri. Minä väkivaltainen hirviö.

Mitä tällainen mieheni käytös tarkoittaa? Miten tuota pitää tulkita? Mistä tuo johtuu?
Tunnen että minut on ajettu nurkkaan, en pääse pakoon, hän estää fyysisesti asettumalla eteeni, estää laittamasta oveakin kiinni. Mitä tuossa tilanteessa voi oikein tehdä?
Puhe tai pyynnöt ei auta. Olen epätoivoinen. Inhoan itseäni, tunnen jälkikäteen aina syyllisyyttä, mutta siinä tilanteessa en pysty olemaan koskematta häneen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sinähän kuvaamissasi tilanteissa olet väkivaltainen ja miehesi on uhri.

On se hyvä kun peukutat itse omia vastauksiasi. :D 

Jos nainen aiheuttaa miehelle fyysisiä vammoja, nainenko ei ole silloin väkivaltainen? Avaatko vähän tuota miesvihaajan logiikkaa?

Miksi itse olet niin miesvihainen että et halua keskustella ap:n kanssa väkivallattomista tavoista ratkaista tällaisia väkivaltaan luisuneita tilanteita?

Et varmaan halua että ap satuttaa miestään?

Erohan tuosta tietty tulee, ellei tule jotain pahempaa ensin, mutta ensimmäinen asia on ratkaista hankalat tilanteet ilman väkivaltaa, kummankaan taholta.

Aloittajahan tässä on se, joka on väkivaltainen. Aloittajan kuuluisi mennä hoitoon, ja miehen nostaa syyte pahoinpitelyistä, sekä paeta turvakotiin. Ja kertoa kaikille yhteisille tutuille ja sukulaisille, millainen ihmishirviö tämä nainen oikeasti on.

Selvästi haluat nyt kääntää tilanteen kaikella tavalla tukemaan sinun omaa agendaasi, faktoista viis. Siitä voi olla montaa mieltä, kuinka hedelmällistä keskustelua se on. :) 

Just. Rikosilmoituksen tekoon ja turvaan hakeutumiseen kehoittaminen onkin siis jotain suurta agendaa?

Niinhän?

Vierailija
22/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen aiheuttaa miehelle fyysisiä vammoja, nainenko ei ole silloin väkivaltainen? Avaatko vähän tuota miesvihaajan logiikkaa?

Miksi itse olet niin miesvihainen että et halua keskustella ap:n kanssa väkivallattomista tavoista ratkaista tällaisia väkivaltaan luisuneita tilanteita?

Erohan tuosta tietty tulee, ellei tule jotain pahempaa ensin, mutta ensimmäinen asia on ratkaista hankalat tilanteet ilman väkivaltaa, kummankaan taholta.

Aloittajahan tässä on se, joka on väkivaltainen. Aloittajan kuuluisi mennä hoitoon, ja miehen nostaa syyte pahoinpitelyistä, sekä paeta turvakotiin. Ja kertoa kaikille yhteisille tutuille ja sukulaisille, millainen ihmishirviö tämä nainen oikeasti on.

Selvästi haluat nyt kääntää tilanteen kaikella tavalla tukemaan sinun omaa agendaasi, faktoista viis. Siitä voi olla montaa mieltä, kuinka hedelmällistä keskustelua se on. :) 

Just. Rikosilmoituksen tekoon ja turvaan hakeutumiseen kehoittaminen onkin siis jotain suurta agendaa?

Niinhän?

Niinhän? Niinhän!? Niinhän!? 

Hyökkäävä keskustelutyyli sinulla näin muutenkin. I'm out.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että miestä ärsyttää aloittajan pakeneminen tilanteesta. Miten ne riidat ikinä selviää kun toinen painuu samantien mököttämään toiseen huoneeseen? Ns. Silent treatment on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
24/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei siis päästä sinua liikkumaan vapaasti eikä poistumaan? Sille on nimikin, vapaudenriisto, joka on rikos.

Hän ei ole täysjärkinen vaan tarvitsee hoitoa, jätä hänet oitis ellei hän suostu terapiaan. Toista ihmistä ei saa vangita mitenkään, edes estämällä hänen poispääsynsä. Olet väärässä siinä, että tilanne yllyttäisi sinua väkivaltaan, äläkä missään nimessä sellaiseen ala. Mutta voit olla siinä mielessä huoleti, että toisen ohi tunkeminen väkisin jos hän sinua estää, ei ole väkivaltaa ellet ole tunkemassa yksityisalueelle tai käytä tarpeettoman kovia otteita.

Esimerkkitilanne joka tapahtui meille:

Ulkopuolinen henkilö yritti tunkeutua väkisin oven raosta kotiimme. Avomieheni käski häntä lopettamaan eikä päästänyt sisälle, käsky ei tehonnut vaan henkilö jatkoi tunkemista ja itse asiassa yritti työntää väkisin miestäni sivuun. Mieheni varoitti henkilöä että hän aikoo nyt sulkea oven ja että henkilön tulee siirtyä pois välistä, hänellä ei ole asiaa kotiimme koska emme anna lupaa. Henkilö jatkoi tunkemista edelleen, mieheni sanoi kovaan ääneen että aikoo työntää pois jos tyyppi ei lopeta ja mainitsi ääneen myös, että on rikos tunkeutua toisen kotiin ilman lupaa. Ei lopettanut joten mies sitten hyvin kevyesti työnsi henkilöä taaksepäin varoittaen samalla, että vetää nyt oven kiinni. Henkilö ei kaatunut eikä häntä "tuupattu" voimalla tai yllättäen vaan mies kevyesti työnsi vastaan kun henkilö itse työnsi häntä, ja voimakkaampana sai tämän siirtymään pari askelta taaksepäin ja veti sitten oven nopeasti kiinni.

Henkilöltä ei jäänyt mitään oven väliin ja hän itse aloitti, joten mieheni puolustus ja asiallinen+rauhallinen käytös ei mitenkään lukeudu väkivallaksi. Kokeile sinä samaa! :)

Ymmärrän että tuntuu tosi pahalta kun toinen kohtelee sinua väärin eikä ollenkaan ihmisarvoisesti, mutta älä missään tapauksessa alennu samaan! Pysy rauhallisena ja selvitä, ole selkeä, johdonmukainen ja turvaudu poliisiin jos on tarvetta. Toisen tasolle alentuminen ja väkivallan käyttö väkivaltaa vastaan ei koskaan ole ratkaisu - puolustus on asia erikseen mutta ei se että lyöt miestäsi ole puolustus ellei hän ensin lyö sinua.

Vierailija
25/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän?

Niinhän? Niinhän!? Niinhän!? 

Hyökkäävä keskustelutyyli sinulla näin muutenkin. I'm out.

Palstamamma ja feministi kaikkoaa aina, kun argumentit ja faktat loppuvat. Toki pitää ensin mennä henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
26/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Minua ärsyttää kun mieheni alkaa vihaisesti syyttelemään minua jostain keksitystä jutusta ja kun puolustaudun ja suutun niin hän "karkaa" paikalta. Ei suostu kuuntelemaan vaan yrittää häipyä. Minä menen hänen eteensä seisomaan, koska en voi sietää sitä että minulle suututaan olemattomasta ja keksitystä jutusta, räyhätään siitä ja sitten häivytään äkkiä etten vaan saisi esittää omaa kantaani ja ettei vaan joutuisi asiasta keskustelemaan. Painan 30 kiloa vähemmän kuin mieheni. Olenko teidän mielestä todellakin väkivaltainen, kun menen hänen eteensä seisomaan ja sanon että et varmasti häivy paikalta vaan tämä asia puhutaan läpi???

Vierailija
27/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  en jaksais suhteessa jossa riidellaan tuolla tavoin. Mitä niin hyvää siinä miehessä on että  ap jaksaa moista suhdetta?

Vierailija
28/29 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Minua ärsyttää kun mieheni alkaa vihaisesti syyttelemään minua jostain keksitystä jutusta ja kun puolustaudun ja suutun niin hän "karkaa" paikalta. Ei suostu kuuntelemaan vaan yrittää häipyä. Minä menen hänen eteensä seisomaan, koska en voi sietää sitä että minulle suututaan olemattomasta ja keksitystä jutusta, räyhätään siitä ja sitten häivytään äkkiä etten vaan saisi esittää omaa kantaani ja ettei vaan joutuisi asiasta keskustelemaan. Painan 30 kiloa vähemmän kuin mieheni. Olenko teidän mielestä todellakin väkivaltainen, kun menen hänen eteensä seisomaan ja sanon että et varmasti häivy paikalta vaan tämä asia puhutaan läpi???

"Väkivalta on vallankäyttöä, jonka avulla väkivaltaa käyttävä osapuoli pyrkii hallitsemaan ja kontrolloimaan toista." Mielestäni olet väkivaltainen miestä kohtaan. Vaikka pakeneminen on kuinka ärsyttävää se ei silti oikeuta käyttämään fyysistä tai henkistä väkivaltaa.

Vierailija
29/29 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko samaa mieltä jos nainen seisoo oviaukossa , että se on väkivaltaa?

jotkut väkivallan tulkinnat ovat outoja kuten jos nappaa hakkaavaa naista ranteista niin se onkin pahempaa väkivaltaa kuin iskut päähän jne.

ja en kannata riitelyä ja tappelua.

Tuo on melko yleistä naisilla. Aika usein näkee naisen haastavan ja uhkailevan miestä riitatilanteessa, mutta annas olla jos mies tarttuu syöttiin ja käyttää voimaa. Naisen osuus unohtuu heti ja keskitytään vain miehen väkivaltaisuuteen. Nyt kun tilanne on toisin päin, niin kiinnitetäänkin huomiota miehen estelyyn ja uhkailevaan käytökseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi