Lasketteluonnettomuuden hoito Ranskassa onkin tosiaan suoraan verrattavissa paperittomien terveydenhoitoon Suomessa
Ihan vaan mietin, että jos henkilö ei ymmärrä näillä asioilla olevan mitään eroa, niin miten hän pystyy toimimaan noin ylipäätään politiikassa?
"ottaa kantaa paperittomien oikeuteen saada hoitoa."
"kertoo oman kokemuksensa Ranskan terveydenhuollosta loukkaannuttuaan laskettelurinteessä.
–Missään vaiheessa kukaan ei kyseenalaista hoitoani."
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/217269-huomio-paperittomien-terveydenh…
Kommentit (25)
Helsinki on tarjonnut paperittomille myös ei kiireellistä hoitoa. Kulut eivät ole nousseet kohtuuttomiksi eikä kukaan le tänne sitä varten erikseen tullut. Naurettavaa pelleilyä leikkiä uhkakuvilla jostain kansainvaelluksista diabeteslääkkeiden perässä.
Kyllä minä ymmärrän että hätää kärsiviä pitää auttaa, mutta jos se auttaminen toteutetaan selllaisella mekanismilla missä ei tunnusteta realismia ja sitä että kaikki maksaa niin ollaan kyllä hakoteillä. En osaa sanoa onko Suomen kyky huolehtia apua tarvitsevista mutta sekin raja tulee joskus vastaan että on pakko lyödä ovet lukkoon koska resursseja ei yksinkertaisesti ole. Ja valtiotasolla se yleensä tarkoittaa sitä että se raha on pois jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt tuon koko jutun pointtia. Suomessakin kaikki saa kiireellisen hoidon, eikä tätä ymmärtääkseni ole kukaan edes kritisoinut.
Itse olen pari kertaa joutunut viemään ulkomaalaisen vieraan yksityiselle lääkäriasemalle ihan siksi, että julkiselle ei ole päässyt. Kyseessä EU-kansalaiset. Toisella kerralla sitruunansyönyt vastaanottonatsi katsoi potilasta pitkään murhaavasti ja totesi, että ehkä huomisaamuna pääsee lääkärille (ei ollut kuolemaisillaan, mutta oli nuori nainen, jolla sitten todettiin olleen kohdunulkopuolinen raskaus tms ja hirveä verenvuoto). Kyseinen potilas oli britti, joka ei vilpittömästi tajunnut miksei häntä hoidettu ja miksi oltiin niin hirveän epäystävällisiä. Kyllä nolotti.
Miten niin ei päässyt päivystykseen?
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on tarjonnut paperittomille myös ei kiireellistä hoitoa. Kulut eivät ole nousseet kohtuuttomiksi eikä kukaan le tänne sitä varten erikseen tullut. Naurettavaa pelleilyä leikkiä uhkakuvilla jostain kansainvaelluksista diabeteslääkkeiden perässä.
Diabeteslääkkeet ei varmaan ole se päällimmäinen uhka, mutta onhan tuossa päivämatkan päässä Pietarissa kymmeniä tuhansia HIV-potilaita, jotka eivät siellä saa hoitoa eivätkä lääkkeitä. Kunhan joku keksii alkaa tarjota näille pakettimatkoja Suomeen niin tulijoita riittää kyllä.
Itse olen pari kertaa joutunut viemään ulkomaalaisen vieraan yksityiselle lääkäriasemalle ihan siksi, että julkiselle ei ole päässyt. Kyseessä EU-kansalaiset. Toisella kerralla sitruunansyönyt vastaanottonatsi katsoi potilasta pitkään murhaavasti ja totesi, että ehkä huomisaamuna pääsee lääkärille (ei ollut kuolemaisillaan, mutta oli nuori nainen, jolla sitten todettiin olleen kohdunulkopuolinen raskaus tms ja hirveä verenvuoto). Kyseinen potilas oli britti, joka ei vilpittömästi tajunnut miksei häntä hoidettu ja miksi oltiin niin hirveän epäystävällisiä. Kyllä nolotti.