Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaikäisten ulkoiluttama bullmastiffi hyökkäsi päin naista ja pikkukoiraa - ja raateli pikkukoiran kuoliaaksi.

26.03.2017 |

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005142645.html

Poliisin kommentti: " Iso koira näykkäisi sen verran, että pienempi koira kuoli". Poliisin asenne ei taida nyt olla ihan kohdillaan.

Vai ulottuuko poliisin vihapuheentorjuntaprojekti koirahyökkäyksiinkin, mitäh?

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on sitä mieltä että koiraa uhkaa pahimmassa tapauksessa lopetus. Pahimmassa, eikö pitäisi olla itsestään selvää että koira piikille, koska on tappanut kaksi kissaa ja hyökännyt muidenkin koirien ja muistaakseni myös ihmistä purrut tms. Varsinkin kun omistaja on kaiken tuon jälkeen TÄYSIN VASTUUTON.

En kannata kuolemantuomiota koiralle, mutta elinkautinen vankeusrangaistus voisi olla hyvä tuomio toisen koiran surmasta. Olkoon se vaikka 4 vuotta koiran tapauksessa.

Vierailija
22/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ohi aiheen, mutta miksi puhutte koko ajan lapsesta?

Poliisi ei tiedottanut muuta kuin että kyseessä on alaikäinen. Koiran hallinnan kannalta varmasti 17-vuotias poika on keskimäärin paremmassa asemassa fyysisesti kuin 25-vuotias nainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehdotus: poliisille vaaka mukaan->koiraratsia,punnitsee taluttajan ja koiran,jos taluttaja painaa alle 2x koiran painon niin taluttajalle 1000eur sakko ja koira piikille.Simple!

Koiran hallinta on jotain ihan muuta kuin fyysistä voimaa. Siltä kaksimetrtiseltäkin bodarilta voi remmi livetä kädestä esim. liukastumistilanteessa. 

Tai toinen koira on voinut päästä irti ja tulee nuuskimaan. Lakihan on siitä hullu, että vaikka remmissä oleva tappaa toisen koiran, on aina vapaana oleva syyllinen. Minusta niin aggressiivisia koiria ei pitäis olla ihmisten ilmoilla ollenkaan. 

Vierailija
24/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä ohi aiheen, mutta miksi puhutte koko ajan lapsesta?

Poliisi ei tiedottanut muuta kuin että kyseessä on alaikäinen. Koiran hallinnan kannalta varmasti 17-vuotias poika on keskimäärin paremmassa asemassa fyysisesti kuin 25-vuotias nainen. 

Siinä puhuttiin alaikäisistä tytöistä. Ellei kyseessä ole 120kg sotanorsu, niin voidaan olettaa että puhutaan hentoisesta alle 18v tyttösestä, joka ehkä hyvällä tuurilla painaa saman verran kuin taistelutahtoinen hoidokkinsa, eli noin 60kg. Ei sellainen pysty pitelemään moista koiraa jos se koira päättää lähteä. En vaan pysty käsittämään, miten ihmeessä tuollainen yhdistelmä on mahdollinen, siis alaikäinen tyttönen ja 60kg vahva (vahvatahtoinen? kouluttamaton? täysin hallitsematon?) koira. Vielä kun tämä kyseinen yhdistelmä muutenkin kylvää pelkoa ympäristössään, ei omistajalla kilise ylävintissä, että ei tää taida toimia! Tuon pitää olla hirveä stressi niin koiralle kuin omistajilleen. Miten tuollaisesta koiranpidosta voi kukaan nauttia? Koiramainen elämä pitäisi olla mukavaa ja stressitöntä, jotta kaikilla osapuolilla olisi hyvä olla. Niin koiralla itsellään, omistajalla ja niillä ihmisillä jotka joutuvat tämän kaksikon aika ajoin kohtaamaan. Koira on valittava taitojen mukaan. Tulipa tästä nyt paasaus.

Vierailija
25/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ongelma näiden tiettyjen rotujen kanssa on muun lisäksi se, että pikkukoira tosiaan voi kuolla näykkäisyyn, kun vastapuoli on riittävästi isompi. Siksi on tärkeää, että ulkoiluttaja hallitsee koiransa.

kyseessä EI ollut näykkäisy! Se bullmastiffi kaatoi pikkukoiraa taluttaneen henkilön, hyppäsi siis selänpuolelta, repi takkia ja kävi sen pienen koiran kimppuun raadellen.

No hei vähän vain näykkäs!

Vierailija
26/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tästä olemassa jo lakialoite että saataisiin taistelukoirarodut Tanskan malliin kiellettyä?

Vierailija
27/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli 9-13 vuotiaat tytöt. Sama koira on hyökännyt yhden lapsen ja vanhuksen kimppuun. On myös tappanut 2 kissaa. Omustaja ei välitä.

Vierailija
28/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa jutussa ei mainita hyökkääjän rotua? Vai enkö huomannut. Onko avauksen tekijä paikkakunnalta ja siksi tietää rodun?

Vierailija
29/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt antaa piikki bullille, sen ulkoiluttajille ja vanhemmille.

Vierailija
30/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään koiralenkillä puukko mukana. Lyön sen armotta hyökkääjän silmään kahvaa myöten.

Vierailija
31/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehdotus: poliisille vaaka mukaan->koiraratsia,punnitsee taluttajan ja koiran,jos taluttaja painaa alle 2x koiran painon niin taluttajalle 1000eur sakko ja koira piikille.Simple!

Parempi ehdotus:

Koiran taluttajan pitää aina painaa vähintään yli 20 kg enemmän kuin koiran. Olen ollut tilanteissa, joissa saa jännätä, jaksaako omistaja pitää kiinni räyhäävästä, hyökkäävästä isosta koirastaan. Käskytys hukassa.

Vierailija
32/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nykyään koiralenkillä puukko mukana. Lyön sen armotta hyökkääjän silmään kahvaa myöten.

Mulla on vähän vähemmän raaka tapa ottaa vastaantulija kiinni. Oma koira on tottelevainen ja helposti käskyn alla. Jos (ja on tapahtunutkin) tulee vieras koira päälle, otan sen vieraan kiinni ja kaukokäskytän omaani pysymään paikoillaan. Olen saanut puremia, olen joutunut painimatsiin, mutta toistaiseksi ollaan selvitty hengissä.

Vierailija
33/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman paljon alapeukkuja?

Onko teistä ilmaisu oikea (näykkäisy), kun koira on kuollut pureman seurauksena? Vähän kuin mies kuoli puukon hipaisuun, lapsi kuoli pikku läpsäisyyn jne. 

Katselin muuten, että heti viideltä, kun aloitus tuli, siihen tuli kerralla 1 tykkäys ja 13 alapeukkua. Bottinikkarit taitavat suosia taistelurotuja..

Vierailija
34/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti bullin omistajaperheestä tehdään juttu nimillä ja naamoilla sanonko minne. Noin idiootteja haluan välttää muutenkin.

Vierailija
35/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näykkäisyhän tarkoittaa sitä, että ottaa kiinni sen verran, että ehkä pieni reikä tulee jos sitäkään. Kyllä tuossa on todennäköisesti tapporavistettu. Hieman eri asioita.

MIkä siinä on, että lapselle pitää antaa ulkoilutettavaksi lasta itseään isompi ja vahvempi koira?! Mulla on kiltti pieni paimenrotuinen n.10kg koira, enkä anna sitä kuin yläkoululaiselle yksin talutettavaksi. Pienemmät lapset saavat taluttaa jos itse olen mukana lenkillä. Koska tuo 10kg on melkoinen intoilija vetämään silloin kun jotain kivaa tapahtuu. Tuollainen bullmastiffi on hankala hallittava aikuisen kokoiseltakin ihmiseltä, mitä lapsi voi tehdä jos se päättää lähteä!

Paljon kertoo myös bullmastiffin ulkoiluttajan koirataidoista se, että huutaa toisille kaukaa, että juoskaa karkuun. Koskaan ei pidä juosta karkuu, koska se antaa tuollaiselle koiralle turhaa provokaatiota ja saattaa lisätä saalistusviettiä.

Saarnaat hienosti toisten koirataitojen puutteesta, mutta et siis ole kouluttanut omaa koiraasi sen vertaa, ettei se vedä.  No näin! 

Vierailija
36/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän vähemmän raaka tapa ottaa vastaantulija kiinni. Oma koira on tottelevainen ja helposti käskyn alla. Jos (ja on tapahtunutkin) tulee vieras koira päälle, otan sen vieraan kiinni ja kaukokäskytän omaani pysymään paikoillaan. Olen saanut puremia, olen joutunut painimatsiin, mutta toistaiseksi ollaan selvitty hengissä.

Mä oon miettinyt että potkaisen hyökkääjäkoiraa päähän. Toimiikohan?

Vierailija
37/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on sitä mieltä että koiraa uhkaa pahimmassa tapauksessa lopetus. Pahimmassa, eikö pitäisi olla itsestään selvää että koira piikille, koska on tappanut kaksi kissaa ja hyökännyt muidenkin koirien ja muistaakseni myös ihmistä purrut tms. Varsinkin kun omistaja on kaiken tuon jälkeen TÄYSIN VASTUUTON.

En kannata kuolemantuomiota koiralle, mutta elinkautinen vankeusrangaistus voisi olla hyvä tuomio toisen koiran surmasta. Olkoon se vaikka 4 vuotta koiran tapauksessa.

Vai olisiko 6 vuotta yhteiskuntapalvelua? Se voisi sisältää esim kaakaon kuljettamista leilissä jäätyneille Kaivopuiston rannan eräretkeilijöille.

Vierailija
38/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiria ei hallita massalla vaan kouluttamalla. Ne teidän pikkusessennekin ovat hallitsemattomia pommeja, kun pääsevät fleksin mitan verran vauhtiin. 

Vierailija
39/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ehdotus:

Koiran taluttajan pitää aina painaa vähintään yli 20 kg enemmän kuin koiran. Olen ollut tilanteissa, joissa saa jännätä, jaksaako omistaja pitää kiinni räyhäävästä, hyökkäävästä isosta koirastaan. Käskytys hukassa.

Vielä parempi ehdotus: koiranomistaja kouluttaa ja sosiaalistaa koiransa. 

25-kiloinenkin koira raahaa isoa ihmistä sujuvasti perässään, jos sille päälle sattuu.

Vierailija
40/252 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt että potkaisen hyökkääjäkoiraa päähän. Toimiikohan?

Tuskin, et ehtisi osua muuten kuin vahingossa.