Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Mikä niissä univormuissa niin viehättää?

Siis täh!?!
25.03.2017 |

Olen 22v varusmies ja olen joka ikinen kerta kun olen lomille mennyt, saanut aina huomiota ja katseita naisilta, etenkin nuorilta naisilta. Ennen mua ei naiset kattoneet edes päinkään, mutta nyt ihan eri juttu. Paras kaverini jolla oli ihan sama juttu kun mulla, ei mitään huomiota. Hän on siis mun kaa samaan aikaan intissä, niin hän taas saa vielä enemmän huomiota, kiitos hänen Aku Ankka puvun kun hän on laivastossa kun taas itellä on ihan perus M05 käytössä. Aina kun kävelemme kahdestaan, oikeastaan ihan missä vaan, etenkin kaupungilla. Niin meitä tuijotetaan kun jotain suurta ihmettä ja monet nuoret naiset hymyilee ja naureskelee meille. Paras oli varmaan kun käytiin lomilla kaljalla niin vieressä olevat parikymppiset neidit katteli meitä koko sen ajan ja naureskeli. Kun kävin vessassa siinä välissä niin nämä neidot olivat tulleet pöytäämme istumaan ja kyselemään meiltä kaikkea ja kehu maasta taivaisiin meidät, varsinkin tän mun frendin. Miten se voi olla oikeesti noin ihmeellinen asia oikeesti? :D

Tässä on se ns "Aku Ankka" mikä mun frendillä on aina päällä lomilla.
http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/13696448_1215…
Itellä on aina tää m05 lomilla
http://www.vastavalo.net/univormu-lomapuku-dress-uniform-univormu-17811…
http://www.vastavalo.net/varusmies-sotilas-conscript-recruit-valtion-va…

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eivät kyllä pasifistinaisena kiihota lainkaan. Tekevät mitä käsketään intissä ja opettelevat tappamaan. Osaavat sentään punkkansa pedata, mikä positiivista.

Esim. miespuolinen sairaanhoitaja on paljon kiihottavampi, tai sivari, joka on vaikkapa päikyssä töissä suorittamassa "palvelustaan".

Intti ei iske yhtään. Eräs sukulaiseni on kapiainen ja todellinen kusipää. Kadettina kyllä pyöritti naisia linnan juhlissa.

Kun näen sotilaan univormussa, ajattelen että voi rassukkaa. Olen ollut tätä mieltä aina.

Vierailija
42/68 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi ei inttivaatteissa saa olla missään terasseilla, yökerhoista puhumattakaan! Ehkä ihmiset tuijottivat hölmöyttänne.

Saa olla. Itsekin olen useasti nähnyt. Aika moni kyllä menee kyllä normaaleissa vaatteissa, eri asia on jos tulee suoraan lomille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniformu antaa itseluottamusta, tosin valheellista, mutta antaa kuitenkin. Ehkä tämä myös sitten saa tyttyöjen ja ehkä vähän poikienkin sukat pyörimään. Uniformuthan ovat  homoeroottisia, kuten Tom of Finland asian jo oivalsi. Naisille saattaa antaa jotain turvallisuuden tunnetta.

Vierailija
44/68 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei tuollainen perinteinen inttiasu oikein iske, koska niiden kantajat on liian nuoria ja asut mielestäni aika rumia, mutta arvokkaammat univormut on kyllä hienon näköisiä. Etenkin muiden maiden armeija- ja poliisiunivormut. Suomessa ei univormuilla juurikaan koreilla, poliisin asu on meillä aika tylsä ja haalarimaimen, kun taas ulkomaisissa poliisivoimissa univormuun kuuluu näyttävät hatut ja muut krumeluurit. Suomessa kuitenkin lentokapteenin ja merikapteenin asut on ihan hienoja.

Tuo laivaston asu on itselleni vähän vieraampi (ei näy kovin usein omassa kotikaupungissani) ja saatan katsella heitä siitä syystä, että näyttävät vähän hassuilta ja juurikin akuankkamaisilta.

Veikkaan, että naiset huomioivat univormuisia miehiä näistä syistä:

Siisti ja särmä asu (ei nuhjuisia lökäpöksyjä, kauhtuneita paitoja, likaisia kenkiä, jne), korkea arvo eli status, turvallisuudentunne, yhteiskunnan arvostus, kunniallisuus, rohkeus ja vahvuus sekä oletus paksusta lompakosta.

Vierailija
45/68 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomille tullessa SAA vaihtaa siviilivaatteet päälle nykyään, mutta lomapuvussa VOI olla vaikka koko loman. Myös baarissa. Ohje on, että tulee käyttäytyä asiallisesti.

Varusmiehen oppaan sanamuoto on nimenomaan niin, että saa vaihtaa siviilivaatteet.

Ja vaistot ohjaa meitä naisia niin, että univormu saattaa kertoa miehen olevan mahdollisesti sopiva kumppani. Nykyajassa ei ehkä käytännössä pidä paikkaansa, mutta ei niitä mielikuvia muuteta äkkiä.

Vierailija
46/68 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/68 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alas

Vierailija
48/68 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se näyttää miehekkäältä :)

Vierailija
49/68 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiskohan siitä, että ne ovat niin miehekkäät :)

Vierailija
50/68 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeija tekee miehen niinhä sitä sanotaan

Vierailija
51/68 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan viehättynyt uniformuista

Vierailija
52/68 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu puku kiinnittää huomion. Mut ei inttipojuista kukaan kostu, poliisit ym. on se juttu.

Vierailija
53/68 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhti pukuun tulee ajanmyötä, mutta ryhtiä kantaa uniformua ei ole alokkailla.

Vierailija
54/68 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhti pukuun tulee ajanmyötä, mutta ryhtiä kantaa uniformua ei ole alokkailla.

Niitä ei näy nyt ku vast kesällä taas.

Vierailija
55/68 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään siitä Aku Ankka -asusta enemmän.

Onhan siinä se, että se on siisti, on särmät suorassa ja valkoiset osat valkoisia. Ja mitä tuossa aikaisemminkin sanottiin, niin parantaa ryhtiä ja antaa jotenkin reippaan vaikutelman.

Onhan linnanjuhlissa ne kadetitkin tosi skarpin näköisiä.

Vierailija
56/68 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään siitä Aku Ankka -asusta enemmän.

Onhan siinä se, että se on siisti, on särmät suorassa ja valkoiset osat valkoisia. Ja mitä tuossa aikaisemminkin sanottiin, niin parantaa ryhtiä ja antaa jotenkin reippaan vaikutelman.

Onhan linnanjuhlissa ne kadetitkin tosi skarpin näköisiä.

Se kadettiasu on kyllä kieltämättä hieno ja harvinainen. Samoin myös kunniakomppanian puku on kyllä tyylikäs. 

Vierailija
57/68 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma asut ja varsinainen asu oli ainakin ennen ihan toiselta planeetalta. Jos olisi joku Nainen nähnyt ne 60 luvun kulahtaneet M62 pellepuvun ja sen vyön mikä käytännössä piti viritystä kasassa niin..kyllä olisi varmaan ollut naurussa pitelemistä. Ei siinä mitään, aika naurettava on armeejakin. Eikä se vanha lomapukukaan kyllä mikään ylpeyden aihe ollut. Kunniakasta. Intissä 99.

Vierailija
58/68 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma asut ja varsinainen asu oli ainakin ennen ihan toiselta planeetalta. Jos olisi joku Nainen nähnyt ne 60 luvun kulahtaneet M62 pellepuvun ja sen vyön mikä käytännössä piti viritystä kasassa niin..kyllä olisi varmaan ollut naurussa pitelemistä. Ei siinä mitään, aika naurettava on armeejakin. Eikä se vanha lomapukukaan kyllä mikään ylpeyden aihe ollut. Kunniakasta. Intissä 99.

M62 ja M91 oli kyllä hirveitä, M05 on kyllä särmä noihin verrattuna.

Vierailija
59/68 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivaston lomapuvussa tuli pyörittyä isolla kirkolla muistaakseni 89-90. Kyllä joutui valitsemaan vain pinkan päällimmäisiä..

Vierailija
60/68 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tytöt aina katteli aika hymyilevästi mua kun kävelin lomille kauppakeskuksen läpi aku ankka puku päällä jossa vielä oli ne pillinarut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi