Kaulavaltimon kohta pullottaa ja siihen sattuu joskus?
Mistä voisi johtua, kun mun vasemman kaulavaltimon (se pulssikohta) kohta pullottaa ja tuntuu aika kovalta? Joskus sitä jomottaa tai niinkuin vihloo, joskus pidempiä ja joskus lyhyempiä aikoja. Aiemmin tuli tosi usein sellaisia tosi kipeitä "riipaisuja" siihen kohtaan, mitkä kyllä meni yleensä aika hetkessä ohi. Enää niitä ei ole jostain syystä niin usein tullut.
Tällaista ollut jo useita vuosia. Kävin lääkärissäkin muutama vuosi sitten tästä ja lääkäri oli aika huolestunut. Se oli yksityinen ja laittoi kiirellisen lähetteen julkiselle puolelle. Kaulan verisuonet ultrattiin ja ne oli normaalit. Se oli sitten siinä. Tuli vähän sellainen hölmö ja luulosairas olo, kun sairaalan lääkäri selitti tulokset.
Voiko silti olla jotain, kun oireilu vaan jatkuu? Pitäisikö mennä uudestaan lääkäriin?
Kommentit (27)
Nostelen tätä vanhaa ketjuani.
Sattuisiko nyt löytymään ketään, jolla ollut vastaavaa? Tai olisiko jollain muuten ideoita?
Tätä samaa oireilua on ollut koko ajan. Välillä aikoja, ettei juuri esiinny ja välillä taas tiheämmin. Pahimmillaan tuntuu, että se möhkälekohta jotenkin kovettuu enemmän ja sitten välillä taas on aika normaali.
Lääkäriä ei tuossa taannoin hirveästi tuntunut kiinnostavan. :-/ Sanoi, että jos jatkunut jo näin kauan, niin tuskinpa on mitään vakavaa. Siinä se. Oikeasti jo hävettää mennä tästä lääkäriin. Mutta kyllä tää vaan hämää. Lapselle vaikka jos aamukiireessä hieman hermostun, että nyt hopihopi, niin johan alkaa tuo pullotus ja repiminen. Mut kai se siinä verisuoniultrassa ois näkynyt? Tosin onhan siitä jo useampi vuosi aikaa...
Niskasi lihakset kramppaa ja on ehkä tulehtuneet. Jos se olisi ollut jotain muuta niin olisit jo kuollut tai se ainakin näkyisi ultrassa. Käytä kaulaliinaa ja venyttele paremmin, voimista myös lihaksiasi.
Niska (tai kaula) lihaskramppi on muuten tosi kivulias.
Jos se vakavaa olisi, olisit jo vainaa. Ei jokaista jomotusta ja pullistusta tarvitse sen enempää miettiä. Se on nyt tutkittu, joten se siitä.
Itse, jos spesialistille menisin, psykiatri pois lukien, olisi neurologi. Itselläni Hortonin neuralgia ja se kaulavaltimo särkee kohtauksen aikana ja ennen sitä. Tälläkin hetkellä särkee, enkä ole mihinkään tästä hyppäämässä - särkenyt yli 20 vuotta. En paisumisia ole tarkkaillut. Sulla ei tätä sairautta siis ole, mutta itselläni on ja sen aikana särkee. Näin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta distented jugular vein
Nuo kuvat, joita haulla tuli, niin tuo näyttäisi ihan erilaiselta. Tätä mun "pullotusta" ei huomaa noin päällepäin, tunnustelemalla vain.
Joskus muuten kivun/riipaisut laukaisee esim. fyysinen rasitus, tuulinen ilma, stressi/kova kiukustuminen, omenamehun juominen (jostain ihmeen syystä), mutta usein tulee ihan muuten vain ilman sen kummempia syitä esim. levossa.
ap
Vaadi tutkimuksia,voi olla syöpää.Mulla oli imusolmukkeessa,saat ainakin rauhan kun noin kauan jo ollut.Voi olla tulehduskiun,mutta normaalia tuo ei ole.Siis VAADI tutkimuksia sekä selvä diagnoosi.
Minulla lääkäri huomasi kaulassa pullistuman lähetti ultra tutkimukseen ja sitten Kirurkille ulran kuvat. Vastaus tuli kirjallisena.kyseessä varsin tavallinen löydös,joka ei vaadi kirurkisia toimenpiteitä eikä seurantaa. Mitään selitystä ei ollut mikä tämä tavallinen löydös on.
Pullistuma näkyy kaulassa ja sydämmen lyönnit. Jäi huolestuttamaan jos verisuoni vaikka puhkeaa
.Typerää että lääkäri ei osaa selittää asioita Kotkan sairaalasta kyse,Parempia lääkäreitä olis ehkä ulkolaiset lääkärit.Pitäiskö mennä Erikoistuneelle lääkäri.lle.
Minulla on tuossa kaulan vasemmalla puolella vähän samanlainen pullistuma. Tulee ja menee aina kivuista johtuen. Kävin MRI-kuvauksessa ja todettiin kaularangan osalta hermovaurio, joka nyt sitten leikataan jossain vaiheessa. Ei ollut valtimopullistuma eikä liittynyt verisuoniin millään lailla. (Ainakaan toistaiseksi sellaisesta ei mitään diagnosoitu)
Sydän-ja verisuonitautien lääkärille, mutta kyllä päivystyksessä pitää tutkia ja ultrata kun sanot että on kipuja. Leikkauksen kanssa ei hätää. Ei tarvitse pelätä.
Täyden varmuuden saat sillä ultraamisella, mutta kuulostaa kyllä pullistumalta. Imusolmukkeet on toki myös vaihtoehto, mutta yhtä lailla tutkimisen arvoista kun vaivannut pitkään.