Mitä mieltä nimestä Sirkka?
Olen jotenkin ihastunut tuohon nimeen ja haluaisin antaa sen juuri syntyneelle tytölleni (mieheni kanssa emme ole vielä keskustelleet nimestä, toki otan hänenkin mielipiteensä huomioon). Onko nimi liian "suuret ikäluokat" nimi vai kehtaako sen antaa? Katsoin, että Sirkkoja on kastettu vuoden 2010 jälkeen 88.
Kommentit (47)
Luulen että tulee olemaan 10 vuoden kuluttua erittäinkin suosittu nimi.
Siskon nimeksi tulee sitten Pirkko?
Kieltämättä tulee vähän sellainen täti-vaikutelma nimestä Sirkka, mutta se on itseasiassa tosi kiva ja pirteä nimi! Ja pian nuo nimet tulevat muutenkin taas muotiin.
Sirkka, Pirkko, Kerttu, Marja, Terttu... Aikakautensa luontonimet.
Rehellisen, työtä pelkäämättömän ihmisen nimi.
Olenko siis 10-20 vuotta etuajassa? Täytyy miettiä sitten muita nimiä. Ap
Sirkka on pirteä ja nätti nimi! Minusta olisi hienoa, jos vanha kaunis nimi saisi uuden mahdollisuuden mummonimeksi leimaaminen sijaan.
Mun mielestä se on hauska pirtsakka nimi.. kieltämättä Samu Sirkka tulee mieleen tai heinäsirkka. Mun mielestä Sirkku olisi kivempi.
Mieluummin Sirke tai Sirja. Sirkka on 1940-luvun alussa syntyneen sukulaistadin nimi.
En kyllä tykkää yhtään mutta pääasia että itse tykkäät. *onko tää provo?*
Mummo nimiä on jo kuten Elsa, Esteri, Sylvi, Senja, Saimi, Emma, Marja, Kerttu, Aili, Hilja jne
Nuo tilastothan ei kerro onko nimi annettu ensimmäiseksi nimeksi vai toiseksi tai kolmanneksi. Oman 50-luvulla syntyneen äitini nimi on Sirkka. Tässä ehdotuksia:
Sirkka Anneli
Sirkka Irmeli
Sirkka Orvokki
Sirkka Hellevi
Sirkka Sinikka
Prototyyppi kirjoitti:
Miksi aina kaikkea epäillään provoksi? Hyvä ystäväni antoi lapsensa nimeksi Sirkka. On taatusti kohta tulossa taas muotiin. Ensin järkytyin asiasta, mutta kun mutustelin asiaa, niin nimihän on itseasiassa kiva ja pirtsakka.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tilastothan ei kerro onko nimi annettu ensimmäiseksi nimeksi vai toiseksi tai kolmanneksi. Oman 50-luvulla syntyneen äitini nimi on Sirkka. Tässä ehdotuksia:
Sirkka Anneli
Sirkka Irmeli
Sirkka Orvokki
Sirkka Hellevi
Sirkka Sinikka
Haluaisin toisesta nimestä hieman modernimman. Ehkä mielellään jopa kolme nimeä, niin lapsi voi sitten valita niistä mieluisimman, jos Sirkka ei kelpaa.
Sirkka on kiva nimi, anna vaan! 😊
Prototyyppi kirjoitti:
Provo? Luuletko, että huvikseni etsin tietoa Sirkka nimestä? Myönnän, että minulla on hieman huono itsetunto ja siksi haen varmuutta päätökselleni palstalta.
Näinkö...?
Sirkka Isla Matilda
Sirkka Sofia Aurora
Sirkka Emma Alexandra
Sirkka Ellen Josefina
Sirkka Helmi Daniela
Eikö kellään ole mielipiteitä asiasta? Onko ehdotuksia toiseksi nimeksi?