Olen jo kauan ihmetellyt erästä kauppaa, kun se ei ole koskaan auki?!
Sijaitsee kaupungin keskustassa, pienessä "kauppakeskuksessa" / kauppakäytävällä. Näyteikkuna näkyy myös kadulle. Liikkeessä myydään kenkiä, laukkuja, koruja, vaatteita yms...
Mutta liike ei ole koskaan auki?!?! Ei mitään aukioloaikoja missään. Sijainnut samalla paikalla jo vuosikaudet. Kävelen usein ohi, eri päivinä ja eri aikoina ja koskaan se ei ole auki.
Ovessa on vaan monta lappua: "Soita 040-XXXXXX niin tulen 30min kuluttua palvelemaan sinua. Soita, soita soita!"
Käyköhän kauppa paljonkin....? Itse voisin joskus muuten ohimennen poiketa jos olisi normaalisti auki mutta en kyllä ala soittamaan omistajaa paikalle, kun en edes tiedä varmaksi että ostaisinko mitään. Erikoista... Miten tuo voi olla kannattavaa liiketoimintaa? Liiketilakaan ei ole mikään ihan pieni joten siinäkin on varmasti jonkin verran vuokraa kuukaudessa.
Kommentit (28)
Siinä liikkeessä myydään jotain aivan muuta kuin näyteikkunassa esitellään.
Tai sitten hintataso on jotain, mihin normaaleilla ihmisillä ei ole varaa.
Tuo on varmaan se peruukkiliike...
Kokeile ap joskus soittaa ja tule tänne raportoimaan miten käy! Jännää!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on varmaan se peruukkiliike...
Taisit arvata paikan oikein. Myydään siellä peruukkejakin.
AP
Siis mitä hittoa ap. Kerro nyt sen paikan nimi. Ei se mikään rikos ole.
Joku varakas rouva pitää liikettä harrastuksena ja liiketila on oma.
Jos itse soittaisin johonkin kauppaan myyjän paikalle avaamaan liikkeen minua varten niin en todellakaan kehtaisi olla ostamatta mitään. Mutta luulisi myyjälle/omistajalle olevan melko puuduttavaa jos tulee avaamaan liikkeen ja ostaja ostaa vain jonkun esim. 5€ korun? Tai edes 20€ puseron? Luulisi että tuossa täytyisi olla silloin jo suuremmat summat kyseessä että olisi kannattavaa.
Mitä jos se ei ole oikea liike vaan jonkinlaista peitetoimintaa?
Numero on sitä varten, että "oikeat" asiakkaat soittavat sinne ja sanovat salasanan saadakseen varsinaista palvelua – mitä se sitten ikinä onkaan.
Muille numero on vain hämäykseksi, ja liikkeen pitäjä luottaa siihen, ettei siihen turhia soitella.