tuntuu että lihon jatkuvasti
Esimerkki päivästä:
8:00 2rkl chiasiemeniä liotettuna makeuttamattomaan kookos tai mantelimaitoon, blendaan 100g marjoja ja 1/2 banaania sekaan + mandariini/ omena
11:00 smoothie bowl: 100-150g marjoja, rkl maapähkinävoita, 1/2 avokado, 1 tl macaa, 1rkl luomu proteiinijauhetta
14:00 lautasellinen vihanneksia (tuoreita kurkku paprika ym pakaste parsa, porkkana, kukkakaali herne) + mandariini/omena
17:30-18:30 maitorahka, mysliä n 20g, rkl maapähkinävoita
21 mandariini/omena
Liikun vähän, noin 5000-8000 askelta päivässä mutta perus kulutukseni silti pitäisi olla noin 1800 kaloria (olen 171cm 70kg)... :( en ole syönyt kuukauteen sokeria, yritän vältellä viljoja ja maitotuotteita mahd paljon koska turvottavat
Kommentit (21)
Jos lihoat koko ajan niin sitten vaan lääkäriin tutkimuksiin. Esim. Kilpirauhasen vajaatoiminta voi hoitamattomana lihottaa terveellisistä elämäntavoista huolimatta.
Kilpparit on tutkittu, arvot hyvät. Muissakin "perus verikokeiden" tuloksissa mitä katsoivat kaikki arvot normaalia paremmat. En usko että on vain tunne kun peilikuva kertoo aika paljon :O
Ap
Kai tajuat että hedelmäsokeri on myös sokeria? Se myös kasvattaa vatsan seutua ja on todella vaikeaa laihduttaa pois. Hedelmät ovat terveellisiä mutta niitäkin voi syödä liikaa.
Ainiin ja kahvia menee 1-2 pientä kuppia pöivässä ja vettä aika reilusti noin 3,5litraa. Olen aina juonut paljon vettä, jos en tuota Määrää saa olen erittäin janoinen jatkuvasti enkä muutenkaan tarvitse mitään "muistutuksia" veden juonnille, vaan se hoituu huomaamatta. Aamut aloitan 1/2 sitruunaa + 0.2-0.3dl vettä 10min ennen aamiaista
2rkl maapähkinävoita = noin 180kaloria. Tiedän että hedelmät sisältävät hedelmäsokeria paljon, onkohan sitten niin että tuo banaani + yleensä 2 omenaa/appelsiiniä/mandariiniä päivässä on liikaa?
Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Itsellä arvot rajoilla ja saan pidettyä painon kurissa vain syömällä max 1200 kaloria päivässä ja liikuntaa harrastamalla 500kcal edestä.
Jos hommasta kummasta lipsun alkaa paino nousta, osin nestepöhötystä.
Laskennallisesti energiantarpeeni on yli 50% enemmän.
Vierailija kirjoitti:
2rkl maapähkinävoita = noin 180kaloria. Tiedän että hedelmät sisältävät hedelmäsokeria paljon, onkohan sitten niin että tuo banaani + yleensä 2 omenaa/appelsiiniä/mandariiniä päivässä on liikaa?
Älä unohda 200-250 grammaa marjoja. Niissäkin on sokeria.
Vaikea arvioida kun et kerro mitä muina päivinä syöt.
ei ihmekkään kun et syö edes kunnon ruokaa! Yleensäkkin laihduttajilla on se ongelma että syödään liian vähän. Ja syöt aika paljon hedelmiä, vaikka ne onkin terveellisiä niin ei kovin montaa päivässä niitäkään kannata syödä.
Aluks kun itekkin otin ammattilaisen ruokaohjelman tuntui, että miten näin paljon syömällä voi laihtua mutta kyllä se kroppa vaan rupesi tiivistymään. Ainakin yksi kunnon ruoka lämmin ruoka proteiinin ja hiilarin kera päivään! ei pelkällä salaatilla elä.. ja olet varmaan kuullut säästöliekistä
Välttelet sokeria ja syöt ihan s*atanasti hedelmäsokeria? Syö enemmän juureksia, vihanneksia, marjoja ja lisää kalaa, luomumunia tai -lihaa, oliiviöljyä, pähkinöitä.
Tässä on mun "peruspäivän" ruokavalio, syön melkein samallailla päivittäin. Olen todella huono syömään "kunnon" ruokaa kun vatsa ei kestä mitään pastaa/riisiä tms enkä syö kanaa tai punaista lihaa:/...
Joo korjaus välttelen valkoista, prosessoitua sokeria :-) eli en syö mitään karkkeja, maustettuja jugurtteja leivoksia juo limppareita tai käytän alkoholiakin noin kerran kahdessa kuussa viinipullon verran
Mielestäni tuo kyllä vaikuttaa kovin pieneltä määrältä syödä etkä näköjään syö myöskään lihaa. Muista että jos syöt liian vähän keho menee säästöliekille eikä kuluta mitään. Päivän kalorisuositus on 2000 kaloria eikä sen alle saisi mennä että kuinka paljon saat päivittäin tästä kaloreita?
Hei se on noi maitotuotteet mitkä lihottaa hormonaalisesti. Ja sulla on ollu nyt liikaa rasvaa hedelmäsokerin kanssa. Mysli on viljaa!
Oon nyt kokeillu kans paljolti raakaruokaa ja terveys on hyvä. Paino vois kyllä mun mielestä pudota. Onnistuin tavoitepainooni ja lihaskoostumukseeni pääsemään aikoinaan raakaruualla JA päivittäisellä hikiliikunnalla juosten pikku lenkin ennen töihinmenoa. Työmatkat taittui pyöräillen 5km suuntaansa. Kotona nostelin painoja ja jumppasin milloin mitäkin lihasryhmää. Oli se työn takana mutta onnistuin silloin aivopesemään itseni tuohon elämäntyyliin. Kunpa saisin sen takaisin. Minä rakastan omaan tahtiin juoksemista mutta polveni ihanasti pamahti saadessani harvinaisen kasvaimen siihen; Yaaaaas! No, pitäs alkaa uimassa sit käydä. Iloitse jos sulla vielä kroppa kestää. Suosittelen päivän alussa pikku lenkkiä ihan omaan tahtiin kera hyvän musan.
Kokeile myös sitä että napostelet kahden tunnin välein pieniä aterioita joissa on makrot kohillaan. Laita mukaan rasioissa eväät jos lähdet töihin yms. Voit ihan laittaa myös herätyksen ollessasi paikoissa joissa se ei häiritse muita että muistatkin syödä tasan 2 tunnin välein.
Nuo blenderit on syvältä jos kunnon ruokatottumukset haluaa. Siinähän jää kylläisyydelle oleellinen pureskelu kokonaan pois.
Kaloritarvearviot on muutoinkin ihan ylimitoitettuja. Miettikääs miten jossain kehitysmaassa ihmiset pysyy hengissä laihtumatta murto-osalla siitä kalorimäärästä mitä täällä jopa yhdellä aterialla vedetään.
Kun oma liikunta arvioidaan vielä yläkanttiin niin kiloja kertyy.
Joo tiedän nää maitotuotteiden ongelmat mutta en usko että vika on siinä 100g maitorahkassa... Hedelmistä täytynee näköjään kyllä sitren luopua 1 per päivä. Olen todella kiinnostunut raakaruuasta mutta olen aika huono sitä otse tekemään kun tuntuu että tarvii ihan hirveästi aineksia esim kootaksern jonkun vegebowlin tms
Toivottavasti et oo tosissas. Onko toi sun mielestä ruokaa?