Pistetäänpäs pinoon: TÖRKEÄT asiakaspalautetapaukset
Löytyykö törkeitä tai surkeita kohtauksia firmojen asiakaspalautusten kanssa?
Kommentit (59)
Lindexiä kuitenkin, pojan toppapuvusta meni vetskari rikki n. 3kk käytön jälkeen, valitin kauppaan, sain uuden puvun tilalle ja vielä numeroa suuremman, kun samaa kokoa ei ollut kaupassa :) Toppapuvun käyttöikä jatkui kivasti seuraavaan syksyyn ja uusi puku kesti ehjänä niin kauan
kuin mahtui päälle, välillä näinkin.
joo-o, kyllähän niitä asiakirjoja palaa ja tuhoutuu ja niin edelleen. Mutta ihan liian usein sattuu, että virkailija väittää ettei jotain asiakirjaa ole, vaikka edellisellä viikolla sitä itse tutkin? Tekö sen olette hävittäneet? Ja usein vielä seuraavana päivänä vähän asiantuntevampia virkailija löytää sen kyllä.
paremman ja vedenpitävän haalarin (0= eli hyvää palvelua!
sitten on niitä, joissa istuu niitä friikkejä tai sitten joitain asiantuntemattomia typyjä, jotka eivät viitsi tai hallitse arkistointia ja asiakaspalvelua.
Vauvalla oli ollut haalari käytössä kans kolmisen kuukautta ja hajos niin, että olis pitänyt vaihtaa koko vetskari. En osannut kuvitellakkaan, että saataisiin uusi haalari, ajattelin, että hyvittävät kympin tms. Oli hyvää palvelua! Mutta osaavat olla pihejäkin. Ostin kerran neuletakin, melk 40¿ kassalla huomasin yhen napin puuttuvan, kysyin saako alennusta niin huimat euron taisi antaa.. Eipähän tuossa mitään, kun varanappi oli nauletakissa mukana, mutta olisi miusta ehkäpä voinut vaikka 5¿ alentaa. Täti luuli tietysti, että itse olin napin irti rassannut : \
Joskus on itselläkin käynyt mielessä että voisi palauttaa hampurilaisen kun on niin roiskimalla kasattu.
varsinkin ne laatikoihin kasatut on välillä heitetty läjään niin että ensin joutuu itse asettelemaan tavaran pinoon ennen kun siitä saa söytävän otteen.
Kaksi rouva tuli kahville. Toinen otti haudetettua teetä ja toinen capuccinon. Ensin tiskillä päiviteltiin hintoja; " voi voi kun on kallista" jne... No teerouvan mielestä tee oli pahaa, aivan kamalaa ja hirveetä joten annoin hänelle uuden teen. Tovin suputtivat pöydässä, mulkoilivat minua ja puistelivat päätään. Lähtiessään kävi capuccinorouvakin haukkumassa kahvinsa ja sanoi; että " yläkerran automaatistakin saa parempaa ja halvemmalla" . No tokaisin siihen makeasti hymyillen, että " rouvan on sitten varmaan tästä lähdin juotava sitä automaattikahvia..." Heidän pöytäänsä siivotessani huomasin, että capuccinoni oli kelvannut niin hyvin, että maitovaahdot oli kaavittu kupin reunasta...
Ai että välillä nyppii nämä ammattivalittajat!!! Minua ei haittaa asiallisesti annettu palaute, kriittinenkin, mutta tommonen narina ja marina... AAARRGGGHH!
-satu-
Tosi usein sai kuulla ihmettelyä, miten nämä patongit on niin kalliita. Samalla hinnalla saa kuulemma pitsan. Aika usein teki mieli sanoa, että no mene sinne pitsalle sitten, mätä sitä vehnäjauhoa ja rasvaa. Kasvikset kun maksaa hiukan enemmän kuin pitsa-ainekset...
kului lakkauksistaan jo parin kk:n päästä käyttöönotosta. Soitin maahantuojalle ja eivät tarvinneet kuittia eikä tuolia pitänyt lähettää sinne vaan lähettivät uudet puuosat tilalle(ilman ruuveja ja niitä tankoja) Meillä mies näppäränä miehenä teki uudet tangot ja hankki tarvittavat ruuvit ja nyt meillä on käytössä kaksi trip-trappia.
mieheni kahtena kertana asioidessaan alusvaateliikkeessä. Ensimmäisen kerran osti minulle liivit+pikkuhousut syntymäpäivälahjaksi. Annoin hänelle kokoni lapulle ja mieheni oli kaupassa näyttänyt mieluisia liivejä myyjälle ja antanut kokolapun että ottaa ne josta löytyy koko. Myyjä pakkasi pakettiin ja sillä hyvä. No, liivit olivat 2 kuppia liian pienet. Mies lähti niitä vaihtamaan ja myyjä sanoi että kyllä ne oli ihan oikein että heidän liivit ovat suurempaa mallia kuin yleensä että kyllä A kuppi menee hyvin C kupin tisseihin...joopa joo. Eli mies ei saanut uusia tilalle joten minä menin ja palautin koko setin. (sain rahat takas)
PAri vuotta myöhemmin kun liikkeen omistajakin oli vaihtunut, mieheni uskaltautui uudelleen sinne. Osti ihanan setin, mutta alushousut olivat kokoa 36 vaikka 44 olis oikea...huoh..taas vaihtamaan. Sai tällä kertaa uudet tilalle ja käytin niitä noin 3-4 kertaa kun jäi vyötäröstä reuna käteen kun olin nostamassa ylös. Menin liikkeeseen kuitin kera, mutta mitään eivät hyvittäneet! Sanoin että oli takuulla viimeinen kerta kun siellä asioin ja pistin sanan kiertämään liikkeestä. Oli viimeiset alushousut joihin 60 euroa sijoitetaan kun kaupan vitosen housutki paremmin kestää
todella hyviin asiakaspalautuksiin. t. 54
olen saanut asiakkailta negatiivista palautetta... ja yleensä ihan ilman syytä. Jotkut todellakin ovat sellaisia ammattivalittajia, jotka valittavat vähän väliä. Itseänikin on usein ärsyttänyt juuri se, että näille valittajille, jotka valittavat ihan typeristä asioista, annetaan korvaavia tuotteita tilalle. Sitten on tietenkin - onneksi enemmistönä - ne, jotka valittavat ihan aiheesta. Heille mielellään antaakin korvausta.
Vierailija:
Eräässä kodinkoneliikkeessä oli taulutelkkareita n. 2000 egen hintaan. Mentiin vähän ennen liikkeen sulkemisaikaa kyselemään tuotetta. Jäljellä ei ollut enää kuin esittelykappale telkusta. Sanottiin, että oltais käteisasiakkaita ja otettas telkku. Kysyttiin minkäs verran teiltä saa käteisasiakasalennusta ja kun telkkukin on näyttelykappale..? Nuori, bimbon oloinen kundi ei luvannut mitään alennusta. Tällasissa tapauksissa tekis mieli ravistella myyjää, että herää! Anna vaikka 20 egeä, niin se on jo psykologinen ele ja vähän vastaantulemista niin asiakas ottaa tuotteen.
Kundi käyttäytyi niin tökerön juntisti, että minä päätin heti, että selvä, telkku jää siihen. Jos on niin pässi, ettei ymmärrä tulla yhtään vastaan, liike menossa kiinni, olis pääsemässä eroon kalliista näyttelytuotteesta, niin kärsiköön nahoissaan. Haettiin sitten sama telkku muualta ja saatiin itseasiassa aika huomattavakin käteisasiakas-alennus ja telkku oli paketissa, eikä näyttely-kappale.
Ollaan baarissa hommissa ja hänelle oli tullut asiakas ehdottamaan hotelliyön viettoo maksusta. No kaveri ei lähtenyt ja mies intti ja intti. Kaveri oli sit ilmottanu aika selkeästi että ei kiinnosta.
Mies oli sit valittanu esimiehelle et asiakaspalvelu oli törkeää, siis menny ihan paikan päälle haukkumaan esimiehen ja kaverini. Esimies sit otti yhteyttä kaveriini joka selvitti mikä homman nimi oli ollu.
Olis ollu kiva olla kärpäsenä katossa ku tää mies sai kuulla pienen luennon et miks me ollaan siel töissä ja mikä ei meidän työnkuvaan kuulu.
Muuan mummo hyökkäsi valittamaan, että hänellä oli mennyt maha kuralle kun oli vedellyt puoli kiloa tuoretta lakritsia. No oho, varmasti menikin. Hän meuhkasi, että paketissa pitäisi lukea sen laittavan mahan kuralle. Luki siinä ihan selvästi, että suurina annoksina laksatiivisia vaikutuksia, mutta kun mummo ei ymmärtänyt sanaa laksatiivinen.
Tosi kiva sellaisessa herkkupuodissa oli selvittää asiaa kun mummo huutaa sontansa koostumuksesta ja muut asiakkaat näyttävät pahoinvoivilta... Kuulin muuten todella yksityiskohtaisesti ja useaan kertaan, millaista se paska nyt sitten oli ja millä paineella tuli.
No, en korvannut kun ei mummo edes halunnut korvausta. Halusi vain jutustella isoon ääneen paskastaan. Hohhoijjaa.
Yksi asiakas on jäänyt erityisesti mieleen.
Kolmekymppinen nainen ilmeisesti äitinsä kanssa.
Tilasivat viitisen ateriakokonaisuutta + jälkkärit ja muut hörsellykset. Oli tosi vaikea tietää kumpaa kuunnella kun yhtäaikaa kummatkin puhuivat.
Toistin tilauksen kaksi kertaa, jonka jälkeen he hyväksyivät sen.
Pakkasin tavarat mukaan.
Kohta he kuitenkin tulivat takaisin naamat punaisena vihasta, kun oli jäänyt yksi nugetti-paketti pois. Siitä ei ollut edes maksettu (kuitista tarkistin). Nainen kehtasi vielä alkaa isoon ääneen huutamaan, että " Eiks teiän pitäis kuunnella mitä teiän asiakkaat sanoo?!" .
Olin aivan selvästi kertonut kaksi kertaa heidän koko tilauksen ja he olivat hyväksyneet sen. Minussa siis ei ollut vika.
Minä sitten vastasin: " Ja asiakkaan pitäisi kuunnellla mitä me sanotaan" .
Sen jälkeen kuulin monta epäkohteliaisuutta.
Minä sitten kiukuspäissäni laitoin heille puolituntia vanhat nugetit pussiin... Ja sain heidät lähtemään pois.
joskus vuonna nakki ja sinne tupsahti asiakaspalautuksena uudet ja hienot KENGÄT! Haukkukirje oli mukana ja rahoja vaadittiin takaisin, mutta eipä ollut asiakas vaivautunut laittamaan omaa nimeään tai yhteystietojaan mukaan... Kengät oli siis tilattu jostain ihan muualta, mutta vahingossa meille palautetut. Eikä asia koskaan selvinnyt.
...kerran kaupan kassajonossa edelläni ollut täti alkoi ostoksiaan pakatessa hämmästellä, että hänen kananmunarasiassa oli yksi ruskea muna, onkohan se edes syömäkelpoinen? Rupesi jo kassatädiltä kyselemään, että voisikos rasian/munan vaihtaa. Kassatäti oli niin hämillään tilanteesta, että oli pakko puuttua asiaan ja rauhoitella rouvaa, ettei munassa ole mitään vikaa. Että asiakas on kuningas ja aina oikeassa...
Olen itse ravintola-alalla ja siellä tulee usein törmättyä asiakkaisiin, joilla on aivan epärealistiset odotukset mm asiakaspalvelusta. Tämän takia tulee valitettavasti joskus pettymyksiä asiakkaille palautteiden/korvauksien takia.
Pojalla oli parin viikon käytön jälkeen Aartolahden sadehousuista saumat auki haaroista. Soitin ko. firmaan että miten toimitaan. Ystävällinen nainen pahoitteli asiaa ja sanoi lähettävänsä tilalle uudet. Seuraavana päivänä oli uudet kurikset postilaatikossa ja kurarukkaset vielä hyvityksenä.
Kehotankin kaikkia ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan/maahantuojaan, palaute menee paremmin perille näin ja mahdollisia hyvityksiäkin saattaa saada :)
Useammankin arkiston asiakaspalvelussa istuneena ja kollegoiden kanssa keskusteltuani voin kertoa yleisarkistollisen havainnon: Ei ole yksi tai edes kaksi asiakasta (tutkijaa), jotka ovat vetäneet hirveät herneet nenään, kun meiltä ei löydy jotakin periaatteessa meille kuuluvaa asiakirjaa. Ongelma on siinä, että asiakirjoja on vuosien saatossa palanut, tuhoutunut, uponnut jne. Mutta ei, vaikka asiakirjat olisivat meren pohjassa, meidän vikamme on, että ne eivät ole meillä. Öööööööö...?