**LOKAKUUN päivänsäteet** vk 28
Näin ne viikot vaan vähenee :)
Aurinkoista maanantaita kaikille ja kirjoitellaan nyt entistä ahkerammin, ettei jäädä toisten jalkoihin!
Fanny 25+1
Kommentit (42)
Laitan nyt saman viestin tähän, kun tuohon viime viikon ketjuun, jonka kirjoitin kahdeksan aikaan illalla, eipö sitä kukaan tainnut lukea :)
Tuli Kelan päätöksiä tuolta postista ja Kela tapansa mukaan sai vereni kiehumaan. Teen kyllä valituksen tuosta päätöksestä, aloitin omankin ketjun siitä aiheesta...
Onko kokemuksia, että kauan äitiyspakkauksella kestää tulla tuon päätöksen jälkeen? Kun perjantaina tuli ja siinä luki, että "yhden-kahden viikon kuluessa noudettavissa postista", niin mitä se käytännössä on? Varmasti riippuu vähän kaikesta, olisi vaan kiva kuulla kokemuksia :)
Olen huomannut tässä muutaman päivän aikana, että tuo hengenahdistus on selkeästi kytköksissä syömiseen. Maha täytyy paljon nopeammin kuin ennen, ja kun täydellä mahalla menee makaamaan, niin ei henki kulje. Aikas "jännittävää" nähdä, että mikä tilanne on kymmenen viikon kuluttua, jos se nytkin on tämä. :|
Ei muuta nyt, vielä tämä ilta pitäisi jaksaa töissä, sitten "ruhtinaalliset" kaksi vapaapäivää ;)
Lillian 27+5
Olen muutaman kuukauden lukenut tätä lokakuisten ketjua ja samanaikaisesti kasvatellut omaa kumpuani viikoille 25+5. Nyt ajattelin, jotta miksei tänne omiakin kuulumisia vois toisinaan naputella! -sen, mitä vuosikkaan aktiivisen tyttölöisen kanssa joutaa ja pystyy. Mun la siis 15.10. Esikoisen odotukseen verrattuna on kyllä ollut jotenkin hieman "tunkkaisempi" odotusaika ja tuntuu, että sekä maha, että kantajakin kasvaa melko hyvää vauhtia. Mua on kiusannut ja kiusaa tosi kova ummetus, johon ei oikein tunnu tehoavan konsti eikä mikään. Kakkiminen loppu kuin seinään jo raskauden alussa ja elintapani eivät ainakaan voi olla suuria syyllisiä..alkaa jo kyltääntymään tähän hommaan. Seuraavana hyvänä kakkosena tulee sitten närästys! ;) Muuten ihan ok. Harmittaa vain, kun on näin sateinen kesä, niin liikkuminen jää huomattavasti vähemmälle ja on kyllä sekin hankalampaa, kuin ykköstä odotellessa. En muista, mitä teilä on kuulunu näihin esittylypuheenvuoroihin, mutta tällasia terkkuja täältä! ;) -Nyt typykkä puree reiteen ja meinaa hermostua, kun mamma ei oo leikissä mukana!
Mä olin kanssa pelkopolilla ekan synnytyksen vuoksi (iso vauva oli ja hartiat jäivät jumiin. Lisäksi oli muutakin, vauvaa mm. elvytettiin) Mä pelkään kanssa isoa vauvaa (ja harteikasta), mutta mistään käynnistyksestä ei vielä puhuttu. Aion sitä kyllä vaatia, jos vauvaa tuntuu taas isolta viikon 36 koko arviossa. Menen myös 4D-ultraan (viikolla 27) ja siellä saa mustaa valkoisella toimenpideohjeita, jos vauvan arvio on iso. Tämä huojentaa mieltäni, sillä silloin myös sairaalamme (, jolla maine, että viimeiseen asti synnytykset alateitse) ei uskalla ottaa riskiä, vaan toimii varovaisemmin ja kenties käynnistää synnytyksen. (kaverillani on ollut samanlainen tilanne: 4D:n ultra-arvion perustella olivat tarkkoja ja käynnistivät rv 38 eivätkä päästäneet viikolle 40)
Edelleen aika matelee, kun näitä viikkoja ajtatelee..Pääsis nyt edes kolmosella alkavalle viikolle,mutta siihenkin on ikuisuus.
Niin ja Onnittelut rouvaihmiselle:) Kukas se olikaan, hö unohdin jo
Meillä ei esikoinen (2.5 vuotta) nuku enää päikkäreitä ja nukahti tänään illalla puoli seitsemän maissa vaunulenkillä ja tuolla se edelleen omassa huoneessaan pyörii sängyssä..Itseä kun niin jo väsyttää, mutta en osaa rauhoittua ennemmin kuin esikoinen on nukahtanut.
Jaksamisia kaikille!
-Vaivainen Neppis( nyt jo tosi lihava, närästää, ummettaa, selkää ja lonkkia särkee, suonikohjua pukkaa, turvottaa jne.)
Kirjottelenpa vielä muutaman rivin, vaikka pitäis kyllä olla jo untenmailla että jaksais paremmin nousta aamulla töihin. Voi Neppis, täälläkin pukkaa suonikohjuja jalkoihin ja kylkiä kivistää edelleen! Tänään sain työkaverilta lainaan satulatuolin, jospa se helpottais istumista. Mitenkähän noita kohjuja sais ehkästyä, vai onkohan niille mitään tehtävissä..
Mä "nautin" tän viikon ylhäisestä yksinäisyydestä kun mies on reissailemassa, tuntuu erikoiselta käydä yksin nukkumaan. Toisaalta pieni välimatka saattaa piristääkin kummasti kun pitkästä aikaa joutuu useamman päivän ikävöimään toista ja odottamaan kotosalle. :) Ajattelin tällä viikolla ommella mönkiäiselle pussilakanoita, menee illatkin joutusammin kun on pikkasen jotain mukavaa tekemistä.
Vaan eiipä tänne ihmeempiä, mitenkäs muiden viikko on alkanut? Makoisia unia kaikille yökukkujille!
Toivottelee Helinä & mönkiäinen 23+5
Tillikka:
Oletko kokeillut movicolia tohon ummetukseen? Mulla kanssa megaluokan umpetus aina kun raskaana, ja raudansyöminen tietysti vielä vetää sen ihan sfääreihin... Pisteeseen, jossa ei microlaxeillakaan tee mitään kun tavara jumittaa jossain ylhäällä :). Mutta. Pussillinen movicolia päivässä ja elämä on jokseenkin normaalia. Sitä ei suositella jatkuvaan käyttöön (duh), mutta todettiin että onhan se p* sieltä jotenkin saatava ulos = tuotetta vedetään siihen asti, kunnes ei enää oikeasti tartte (kestää muuten pari päivää että alkaa toimia). Närästykseenkin voi näillä viikoilla jo ihan surutta heittää ranitidin-pohjaiset reseptittömät valmisteet, tai jos ne eivät tehoa, ruinata neuvolasta nexium resepti. Mulla on taipumusta ruokatorventulehdukseen ja raskaana se riehaantuu tyyliin heti kun testi näyttää plussaa, ja tietysti pahenee sitä mukaa kun maha nousee ylöspäin - > just siirryin ylihintaiseen nexiumiin ja olo on NIIN paljon parempi.
ON: Ihan outo olo kun molemmat tytöt olivat iltaa ja yötä varamummolla, kukaan ei herättänyt yöllä ja sai nousta just silloin kuin itsestä tuntui. Eikä kuulemma ole kiirettä hakea poiskaan. Omaa aikaa olen kaipaillut ihan sikana, mutta nyt kun talo on ihan hiljainen onkin ihan orpona :). Yhteinen aika miehenkin kanssa meni eilen siihen, että istuttiin portailla ja kartoiteltiin remppahanketta - ja puhuttiin meidän lapsista :) :) :). Mahassa kaikki tuntuisi olevan ok, välillä möyritään urakalla ja välillä taitaa vedellä hirsiä. Astma & alhainen hemppa & alhainen verenpaine ynnä kuukausia kestäneet rikkonaiset yöt -> olo on välillä aika heikkotehoinen. Mutta tuo yksikin ns. normaali yö auttaa jo ihmeesti, saa nähdä pidättääkö varamummo tytöt vielä toisenkin yön itsellään. Kuopusta tosin on jo vähän ikävä... Ja painoa tulee koko ajan se 300-500g viikko, en tykkää yhtään ja harmittaa kun olen tällainen pallo, mutta ei kai sille mitään voi. Elintavoista se ei nimittäin juurikaan johdu.
Smörkatten & salamatkustaja 26+2
Tulin just toisesta sokerirasitustestistä. Eipä taaskaan sen ihmeemmin haitannut tuo syömättömyys tai se litku mitä nuo labrassa juottavat. Ens viikolla varmaan sit neuvolassa kuulee mitä ne näyttää. Tuskin mitään mihin tarvis puuttua.
Kummasti sitä vaan löytää itsensä nykyään kaupoissa vauvantarvikepuolelta... Eilen katselin millasia kivoja tutteja ja tuttipulloja ym kaupasta löytyy. :) Muutenkin kiva päivittää tuota tuotevalikoiman tietoutta, kun viimeks ollu 9v sitten tässä tilanteessa.
Onko muuten teidän joilla useampia lapsia (tai siis edes 1),ollu eroa siinä miten vauva suhtautuu luonnonkumiseen tai silikonituttiin? Mulla tuo esikoinen ei tykännyt silikonisesta yhtään, plumpsautti aina pois suusta. Jotenkin luonnonkuminen pysyikin paremmin suussa muutenkin. Sen verran varmaan pehmoisempi/ antaa enempi myöden.
Eipä tässä ihmeempiä. Kummasti ne viikot taas alkaa karttua kun on sen puolivälin yli päässyt. :)
Määitte & Mini08 26+4
Nyt on alkanut vähän huolestuttamaan. Olen tässä ihmetellyt että onko normaalia kokea niin monia harjoitussupisteluja eli kohdun kovettumista.
Eniten tätä huomaan iltaisin ja öisin makuulla. Saatan herätä yössä 5-10 kertaakin siihen että vatsa on kova kuin kivi. Kestää noin 15 s - 1 minuuttiin kerrallaan. Ei satu. Jonkin verran valkovuotoa päivän aikana, mutta uskoisin että vuoto menee kyllä normaalin piiriin. Onko teillä muilla vastaavaa?
Neuvolassa otin asian puheeksi, mutta näin kesälomilla siellä oli tuuraaja, joka ehdotti kyllä lääkärin tarkistusta ihan varmuuden vuoksi. Tosin sanoi sitten perään että tod. näk. ihan normaalia. Kävisinkin lääkärissä, mutta ajat olivat kortilla eivätkä oikein sopineet. Kaiken kukkuraksi olemme juuri lähdössä viikon reissulle Saksaan. Näitä supisteluja on nyt ollut tosiaan aika usein jo kahden viikon ajan. Olen alkanut niihin tottumaan, mutta hieman kyllä ihmetyttää...
Olisin kiitollinen muiden kokemuksista.
Viiru 24+2
Tänään juuri itkin miehelle kun oon niin romu enkä mitään jaksa tehdä.
Viiru, minullakin kyllä tulee aina noita supistuksia silloin tällöin. Mutta ei ehkä noin usein kuin sinulla ja liittyvät minulla usein esim. urheilusuoritukseen eli liian kovatahtiseen kävelyyn tms.
Minä oon menossa toiseen sokerirasitukseen 21. 7. ja miulla voi vaikka paastoarvosta narahtaa. Oon kyllä yrittänyt kutakuinkin noudattaa terveellistä diabeetikkoruokavaliota mutta en ihan orjallisesti. No, sen näkee sitten. Lääkärintarkastus mulla on 28.7.
Onko kukaan saanut Kelalta korvauksia rakenneultrasta yksityiseltä? Meillä kun kunta ei sitä tarjoa kävin yksityisellä ja nyt tuli lisäselvityspyyntö, en tiedä jaksanko sitä ruveta raapustamaan jos siitä ei mitään hyötyä ole.
Tämmöisiä tällä erää.
tanni
Meillä ei oo silikoninen tutti kelvannut kenellekään vaan kaikki kolme ovat tyytyneet vain luonnonkumiseen. Esikoinen oli ronkeli ja hälle kelpasi vaan NUK:n tietty luonnonkuminen malli.
tanni
Meillä oli tänään neuvolan lääkäri-käynti.. Painoa oli tullut reilu kolme kiloa viime käynnistä (raskausaikana yht. reilu 8), ja terkka alkoi jo vähän laskeskella, onko painoa tullut liikaa.. Hö, on ne sitten tarkkoja.. Ostin nyt sitten kaupasta vaan hedelmä-pilttiä iltaherkuksi, vaikka jäätelöä olisi oikeasti tehnyt mieli..
Kylkikivusta sanoin, ja lääkäri laittoi lähetteen labraan maksa-kokeisiin. Menen huomenna aamulla, ei saa syödä aamulla. Itse kuitenkin epäilen enemmän jotain lihasperäistä juttua, mutta onhan se hyvä kyllä maksakin sitten katsoa. Ja otettaisiinkohan siinä jotain tulehdusarvoja kanssa.. Kohdunsuu ym. oli ok, ja ultralla katsottiin, että vauvi on kääntynyt jo pää alaspäin =) Kiva, toivottavasti ei enää käänny takaisin. Oli meinaa perätilassa viime ultrassa. Kysyin myös, että voisiko sen vauvan munuaisen myös tarkastaa, kun kerran ultra-laite oli käytössä. Valitettavasti lääkäri ei uskonut taitojensa siihen riittävän.. Myös Canesten-kuurin kehotti apteekista ostamaan, on ollut niin runsasta valkovuotoa ja kutinaakin mulla.
Varasin myös synnytysvalmennuksen tänään, Tampereella siis ollaan. Sain elokuun lopulle. Ja kyllähän ne heti kysyivät, että olen kai ensi synnyttäjä.. Kelasta ei ole kuulunut mitään, yli kaksi viikkoa sitten laitoin hakemuksen. Kelan sivuilta katsoin viime viikolla, että hakemus on mennyt perille, mutta päätöstä ei ole tehty. Sitä odotellaan..
Eipä tässä kummempia, menen suihkuun..
Toivotaan aurinkoista viikon jatkoa!
t: Merrily 26+3
ps. ai niin, mulla on myös ollut sitä hengenahdistusta välillä selällään maatessa. Jostain luin, että kohtu voi painaa keuhkolaskimoa. Oliskohan jotain sellaista..
Huomenna tas lähdemme mökille ja alkuviikosta piipahdetaan seuraavan kerran sivistyksen parissa. Ollaan veneilty (ihan Tallinnassa asti) ja reissailtu pitkin Suomea aika ahkerasti.
Oma olo on (kehtaako sitä nyt niin mainostaakaan, kun monella on vaivaa) mainio. Yllättävän hyvin jaksan tuon tarmokkaan 1v ukkelin kanssa ja tuntuu että juuri on erittäin helppo vaihe menossa koko odotuksessa. Kunhan muistaa levätäkin vähän välillä (mökillä tulee helposti puuhattua liikaa).
Painosta on ollut puhetta ja mulla on tullut 4kg, ja tyytyväinen olen, sillä esikoisen varalta oli vielä tallella edellisiä. (tuli 16kg kaikkiaan ja 8 jäljellä ennenkuin olin taas raskaana).
Hankinnoista on samoin ollut puhetta ja eipä olla mitään ostettu, paitsi yhdet potkarit POPin alesta. Tuntuu että tavaraa on niin paljon vielä tallessa ja lasten kohdalla oikein hirvittää välillä tuo kaiken niin hetkellisesti tarvittavan esim. vaatteen määrä, joten yritän hillitä:)
Mulla on neuvolaa tosi harvakseltaan, eikä tietenkään mitään valmennuksia tai tutustumisia kun toisella rundilla niin lyhyen ajan sisään ollaan, joten odotus menee aivan siinä sivussa. Tosin paljon vauva mahassa liikkuu, että sillä lailla ainakin tuntee olevansa raskaana!!
Ihanaa kesää ja parempaa vointia kaikille!
Rouvaii 27
viiru: mulle sanottiin neuvolassa, että jos supisteluja tulee urheilun lomassa tai töissä, kun joutuu ponnistelemaan, niin se on normaalia, MUTTA jos tihenee ja nimenomaa levossa alkaa supistella, niin silloin pitäisi tarkistuttaa tilanne. Tuskin mistään vakavammasta on kyse, kun siihen ei liity kipua. :)
Mua taas huolestuttaa tämä rauhallinen asukki.. Kaikki juttelevat, miten kovasti mahassa möyritään, mutta minä odottelen, milloin se mahdoton jumppaaminen alkaa. Toki tunnen liikkeitä (pieniä) silloin tällöin, mutta alusta asti ollut aika hiljaista..
Onko muita, jotka ovat joutuneet syömään antibioottikuureja ja panadoleja enemmänkin raskauden aikana. Olen ollut viikkokausia lentsussa ja särkylääkettä on mennyt enemmän kuin elämän aikana yhteensä :( Kyllähän sitä sanotaan, ettei panadoleista ole mitään haittaa, mutta täytyy olla kun näin pitkään joutunut syömään.
Ostin käytettyjä tytön vaatteita ison paketillisen, viikonlopun aikana käyn sen hakemassa ja luulenpa, että siinä pari iltaa vierähtää niitä ihastellessa :)
Nyt aamukahville, ihan pullakahvit ajattelin tällä kertaa nauttia ruisleivän sijaan. Ei kerrota sitä neuvolantädille :)
Fanny 25+3 (ja +12kg)
Taas pitkästä aikaa. Maha senkun kasvaa ja vaivat lisääntyvät..tätä se on kun 40 lähestyy;). Mä oon ollut ihan älyttömän väsynyt, tää ei oo enää hauskaa kun ei meinaa jaksaa nousta sohvalta ylös saati sit tehdä kotihommia. Oon syönyt jo pidemmän aikaa Obsidania, mut ei tehoa. Nyt muutaman viikon ajan olen ottanut tabun yhdessä C-vitamiinin kanssa, mutta ilman tulosta. Onko kellään vinkkejä millä ton hemoglobiinin sais nousemaan? Mulla siis laski 147:sta 113:sta ja nyt on varmaan edelleen laskenut.
Käytiin viime viikolla asukkia kurkkaamassa 4D:ssä ja siellähän se aukoi suutaan ja heilutti raajojaan. Kaikki oli oikein hyvin ja syntymäpainoksii veikkasi esikoisen ja kuopuksen välistä siis n. 3,2kg . Sen hetkinen paino oli 800g. No ainakin huoli isosta vauvasta hävis.
Vaatteita on tullut jonkinverran hankittua, mutta tuolta alesta en oo löytänyt kauheesti. Kesävauvanvaatteita kyllä löytyy, mutta hankala arvioida minkäkokoinen vauveli on ens kesänä.
Mun pitäis kiikutta paprut Kelaan, etten vaan myöhästy. Mutta mulla on vähän erimielisyyksiä työnantajan kanssa saanko 3 kuukauden palkan vai ei:(
Miehellä loppuu kesäloma ja ens viikosta eteenpäin tyttöjen kanssa yksin kotosalla. Saas nähdä miten sitä jaksaa..on ollut niin helppoa kun on toinen ollut auttamassa.
Kohta pitäis lähtee viemään vakuutusyhtiöön paperit, jotta saatais vakuutus(en tajua miten oon näin viimetipassa).
Mukavaa loppuviikkoa!
-Tiziana rv 26+4
Tänne ei hirveästi mitään uutta ihmeellistä. Vaunut, sitteri + muuta krääsää tulee tänään illalla, tilasin Vauvattaresta :)
Minulla on sama tilanne kuin jollakin toisella täällä oli (anteeksi, en muista nimimerkkiä!). Eli lapsi on ollut yökylässä, mies lähti jo viideltä töihin ja täällä minä vain kökötän. On se kumma, kun ei osaa vaan olla! Mietin koko ajan, että miten voisin käyttää tämän ajan mahdollisimman tehokkaasti ja mitä kaikkea nyt pitäisi tehdä, kun on mahdollisuus! Olisin todellakin leponi ansainnut (ja seuraava lepo-mahdollisuus on taas ties koska), mutta taidan tuntea itseni maailman suurimmaksi vätykseksi, jos menen peittojen alle löhöilemaan ja lueskelemaan. :/
Miehellä alkaa ensi viikolla loma, jee! Olisi tarkoitus käydä ainakin Ikeassa (tupla-jee!) ja vaihtaa huoneita esikoisen kanssa, tuonne meidän tämän hetkiseen huoneeseen kun ei pinnasänkyä saa mitenkään järkevästi.
Minua on alkanut närästämään, en ole koskaan ennen elämässäni moisesta vaivasta kärsinyt. Varsinkin kun kahvia juo, niin polttelee tuota kurkkua ja ruokatorvea pitkän aikaa inhottavasti. :(
Meillä parisuhde hieman paremmalla tolalla, seksi vaan ei suju. Itse haluaisin vaikka joka päivä, mieheni taas ei. Hänen mielestään tämä on vain vaihe, joka menee ohi. Erikoinen vaihe, joka kestää puoli vuotta... Väkisinkin tulee mieleen, ettei tämä minun muhkea mamma-olemukseni oikein iske mieheen, mutta siitä kuulemma missään nimessä ei ole kysymys. Eipä tähänkään vissiin auta muuta kun aika...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Lillian 28+0 (hui kuinka nuo viikot paukkuu!)
Voikissa: Hain tässä taannoin apteekista levolacia heti ison törpön, kun neuvolassa ja apteekista niin vannottivat sen toimivaan nimeen ja on kuulema ainut tuote, jota raskaana ollessa suositellaan.. aattelin juoda lillingin loppuun, vaikkei siitä mitään apua oo. Omalta äidiltäni oon movicolia testannu ja toimivaksi todennu. Pitää passittaa mies apteekkiin, niin ei tuu täteillä sanottavaa. Mircolaxilla viimeksi tänä aamuna vähän avasin tulppaa..Mulla Rennie vielä auttaa ihan hyvin närästykseen. Onko totta, että vesikin närästää? En oo koskaan tullut ajatelleekseni semmosta ja vettä juon tosi paljon.
Viikkoja 26 tänään täynnä. Mulla tullu esikoisen odotukseen verrattuna kilo-kaks enemmän. Jotain 7 kg nyt ja tahti näyttäs kiihtyvän 500 g/vko. Ja arvatkaa, ettei tekis mieli tiikerikakkua päiväkahvien kanssa..ja karkkipäivänkin vois pitää tänään. Perusruokavalio on kyllä kondiksessa pysyny. Kun oottelin ekaani, kaikki oli aina sanomassa, että niin pieni maha..kätilökin vielä synnytystä ennen heitti, että mitenhän pieni vaavi täältä tuli. Tyttö oli 3578g ja 50,5 cm. Ei siis mikään pieni. Nyt on tunne, että odotellaan pikkuveikkaa. Yhden viiskilosen poikavauvaunenki oon nähny. ;) Se sai jäädä nyt ylläriksi. Ekalla äidinvaisto oli oikeassa ja ultra vielä vahvisti asian.
Joku kyseli tuteista..me testattiin untuvaviikoilla varmaan neljää eri mallia, joista pienin nukin malli oli ihan ykkönen, muut ei maistunu ollenkaan. Silloin löytyi ainakin vain silikonisena. Tutin pää on tarpeeksi pieni ja hyvin muotoiltu imemisrefleksin tyynnyttämiseksi.
Nyt kakkapepun pesuun!
Kesäkelejä täällä toiveikkaana odotellaan..
Kotona olo jatkuu, miehellä loppui jo loma, on ollut tämän viikon töissä. Muksut juoksevat paljon ulkona kaveriden kanssa, hyvä kun syömään tulevat. Nuorimmaisenkin ( kohta 5v)ottavat välillä mukaan niin saan huilia.
Tänään oli neuvola, painoa oli tullut n. 500g /vko, nyt yhteensä 5kg. Vauveli oli kääntynyt meilläkin pää alaspäin, voi toki vielä kääntyä toisinpäin mutta toivon ettei. Muuten kaikki on, mutta hb oli laskenut 138 -> 112, joten täytyi rautaa hakea apteekista. Supisteluja on ollut sitä enemmän mitä enemmän liikun ja levossakin. Kohdunsuu on pehmentynyt ja lyhentynyt 2cm ja lähemmäs 2cm on auki. Ei taida olla minusta enää töihin jos vaikka iskiasvaiva helpottuisi.
Kelalta ei ole minullekaan tullut vielä mitään päätöstä vaikka on 2vkoa siitä kun vein paperit kelalle. Olisi kiva tietää jo äitiys- ja vanhempainrahan määrä.
Tuteista joku kyseli.. Meillä kaksi vanhinta söivät luonnonkumisia ja silikonisia, ei ollut väliä mutta olivat tarkkoja muodosta, vain mam tutit kelpasivat. Nuorimmainen ei houlinut tuttia lainkaan.
Minkä ikäisiä lokakuiset itse olette ja minkä ikäisiä aikaisemmat lapset ovat?
Minä olen 31v ja lapset 11v, 9v, ja vajaat 5v.
Spp: Mulla on ikää 33v ja esikoinen täyttää elokuussa 9v.
Mä tuskailen jo ihan tosissani nukkumisteni kanssa. Tai paremminkin sanottune nukkumattomuuteni kanssa. :( Yöllä heräilen jatkuvasti (muutenkin kuin vessaan), välillä en oo edes varma olenko nukahtanutkaan välillä. Aamusta alkaa sit vaivata lonkka- ja alaselkäsäryt. Mutta ah, mikä onni ois kun saisi nukuttua edes 5 tuntia putkeen öisin. Se ois just nyt mulle onni ja autuus. Ens viikolla on neuvola ja samalla lääkäri. Pakko puhua tuosta silloin. Kun tulee itelle paha mieli kun ei jaksa päivällä tuon esikoisen kanssa tehdä oikein mitään. Poju on kyllä ihana kun sanoo ettei se haittaa, mut itseäni harmittaa ihan hirveästi.
Täytyy tehdä tunnustus: laitoin synnärin puhelinnumeron kännyn puhelinmuistioon, vaikka ei tässä kiire vielä ois aikoihin. Mut parempi varmistaa, jos kuitenkin tuleekin jokin kiire tms. Mä kun en hädissäni/paniikissa osaa toimia järkevästi, tuntuu et aivot lakkaa toimimasta välittömästi.
Määitte & Mini08 26+5
Ensikertalainen 30 v, vkot 27+2 ilmoittautuu..
Tänään oli imetysvalmennus.. Melko hämmentävää jo tässä vaiheessa. Ehtiiköhän kaikki unohtua jo ennen H-hetkeä..
Nukkuminen hankalaa, kun jalat on niin levottomat iltaisin. Magnesiumkaan ei ihan kauheesti tunnu auttavan. Toinen ongelma on se, että nenästä tulee joka päivä verta, eläköön allergiat.
Muuten odotus on tuntunut helpolta ja masun kasvua on kiva seurata (Ja se muuten kasvaa vauhdilla, 600 g/vkossa on tullut alkukesästä). Se on noussut vasta viimeisen kk:n aikana näkyviin. Nyt alkaa jo homma tuntua ihan konkreettiselta. :)
Tsemppiä teille muille lokakuisille! Voiton puolella ollaan jo. :)
T.Ksia
Me ollaan oltu koko viikko mökillä ja nyt taas sivistyksen parissa. Eipä nuo ilmat kyllä häävit ole olleet, sais kyllä vähän lämmetä kelit, uimaankaan en ole uskaltanut, kun mittari näyttää vaan 16 astetta.
Mäkin edelleen odottelen Kelan päätöstä.. Neuvolasta sanoivat, että ne yleensä postittavat sen joskus viikon 30 kieppeillä. Saa nähdä, tulisivatpa pian.
Ja ummetus vaivaa edelleen. Mullakin oli hemppa laskenut, oli nyt 120 ja rautaa oli haettava. Obsidan vaan kauhistuttaa mua just ton ummetuksen takia. Mä inhoan Levolacin makua niiiiiiin paljon, etten sitä pysty käyttämään. Eikä se kyllä ole mulla auttanutkaan. Täytyy koittaa noita toisia tuotteita, tää muumina olo ei todellakaan ole kivaa..
Muuten vointi on suht ok. Herkut tosin maistuu edelleen liian hyvin ja painoa on tullut ainakin 10 kg, viimeksi neuvolassa 470 g/vko.
Aurinkoisempia päiviä kaikille!
Cisse rv 26+5
nyt siis 28 täynnä ja samat vaivat riesana. Vaunuja olen koittanut katsella, mutta en oikein tiedä mitkä mahtuisivat näppärimmin auton perään.
G rv 29