Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras kotimainen elokuva?

Vierailija
24.03.2017 |

Ja miksi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset ruusut (1943) ja Paha maa (2004) ainakin näin nopeasti ajateltuna.

Valkoiset ruusut näin ensimmäistä kertaa joskus lapsena. Se on surullinen melodraama, ja itken joka kerta katsoessani sen.

Katsoin Pahan maan muutama vuosi sitten, vaikken jostain syystä yleensä tykkää suomalaisista nykyelokuvista. Tarina oli hieno ja elokuvakerronta (kuvaus yms.) toi sen synkkyyden ja anteeksiannon merkityksen yllättävällä tavalla pintaan. Paha maakin on surullinen, ja itkin sitä katsoessani.

Vierailija
22/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen peura täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon Sotilas, katson joka vuosi

Mikä niistä?

Varmaan tää mihinkä kerätään näyttelijöitä, eikun kyllä tarkoitan sitä ekaa

Vierailija
24/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sellaisia pahemmin taida olla...

Vierailija
25/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elokuva, mutta osa sarjasta Kaverille ei jätetä: Pikkujoulut. Meidän perheen joulun odotus alkaa tämän rainan parissa, vuodesta toiseen. Kuvaa autenttisesti nykyistä työelämää.

Vierailija
26/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Valkoiset ruusut näin ensimmäistä kertaa joskus lapsena. Se on surullinen melodraama, ja itken joka kerta katsoessani sen.

Katsoin Pahan maan muutama vuosi sitten, vaikken jostain syystä yleensä tykkää suomalaisista nykyelokuvista. Tarina oli hieno ja elokuvakerronta (kuvaus yms.) toi sen synkkyyden ja anteeksiannon merkityksen yllättävällä tavalla pintaan. Paha maakin on surullinen, ja itkin sitä katsoessani.

Oksensin kun näin Pahan maan. Enkä ole mikään herkkis.

Vierailija
27/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahat pojat

Vierailija
28/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon tosi surkea laatuelokuvien katsoja, oma suosikki laatuelokuvista on vuodelta 1939, eikä se ole suomalainen.

Mutta suosikki suomalaisista on hyväntuulen hömppä, Nousukausi (en tiedä olisiko tähän saanut hömppiä vastatakaan)

Vierailija
29/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Oksensin kun näin Pahan maan. Enkä ole mikään herkkis.

Minä katsoin joskus sitä sarjaa, joka on tuon elokuvan isoisä, ja sen vuoksi tiesin etten ikinä voisi katsoa elokuvaa. Kasipallo vissiin on samaa sarjaa?

Vierailija
30/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raid.

Vierailija
31/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka ja pätkä afro-amerikkalaisina

Vierailija
32/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon tosi surkea laatuelokuvien katsoja, oma suosikki laatuelokuvista on vuodelta 1939, eikä se ole suomalainen.

Mutta suosikki suomalaisista on hyväntuulen hömppä, Nousukausi (en tiedä olisiko tähän saanut hömppiä vastatakaan)

Mä olen ns. laatuelokuvien ystävä ja silti sanon että suomalaisista elokuvista ehdoton suosikkini on Nousukausi.

Vierailija
33/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black-blooded Brides of Satan. Tasokasta näyttelijätyötä verrattuna yleiseen suomalaisen elokuvan tasoon ja mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
34/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komisario Palmun erehdys! Elokuva osoittaa miten tärkeää casting on. Tässä elokuvassa jokainen roolihahmo on miehitetty oikein. Yksi parhaista hahmoista on Bruno Rygseck. Tätä mistään piittaamatonta dekadenttia perijää esittää sivuosa-Oscarin arvoisesti  Jussi Jurkka,  Suomen yksi kaikkien aikojen tyylikkäimmistä näyttelijöistä. Elokuvassa on myös suomalaiselle kulttuurille vierasta älykästä, ironiaan viittaavaa liioittelua. On hienoa miten Kassila on saanut koko ryhmän sisäistämään asian.

Vierailija
35/36 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakokous 1 ja 2 tietenkin koska niitä katsoessa saa nauraa kovasti kun niissä on niin paljon hauskoja juttuja. Tosin tuota kakkosta en ole vielä nähnyt, koska se ei ole vieläkään ilmestynyt dvd-levylle, mutta jos siinä on yhtään samanlaista huumoria kuin ykkösessä niin kyllä sillekin saa nauraa kovasti.

Vierailija
36/36 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häjyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän