Miksi tupakoimattomat äidit aina
Pitävät itseään muita parempina äiteinä?taas viedessäni 3vuotiasta päiväkotiin kaksi äitiä mulkoili pahasti kun poltin.eikä ole ensimmäinen kerta.
En minäkään ilman syytä mulkoile muita ja pilaa toisten aamua.ootteko pistäneet samaa merkille?
Kommentit (81)
Se haju on vaatteissa. Jo neljäkymppisellä naisella on huulirypyt ja vahamainen iho.
Pitääkö se kessu siinä tarhan pihassa vetää??????
T. Toinen tupakoiva, hyvä äiti
Tupakointi on nääs kulttuuriero. Joissakin kulttuureissa suotavaa.
Voi jestas mitä kommentteja!en tullut riitaa haastamaan ja nyt olette lynkkaamassa kohta minua.
Uskokaa tässä maailmassa on vakavempiakin asioita kuin se että poltan!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että tupaikoiva on äiti on huono äiti. Huonoa mallia antaa ja savu väksinkin tuppaa jostain tulemaan (ja muut myrkyt jotka kulkeutuu esim käsistä lapsiin). Mitä pienempi lapsi sitä kurjempi juttu. Toki huonompiakijn äitejä on, mutta kyllä, mulkoilisin ja saattaisin jopa sanoa jotain.
Minä kyllä pesen käteni tupakoinnin jälkeen.
-apIhanko oikeesti peset kätesi siellä päiväkodilla kun röökin vetänyt lasta sinne viedessä ja vasta sitten nostat pois vaunuista?
Täh? Autollahan se lapsi sinne viedään eikä vaunuilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitävät itseään muita parempina äiteinä?taas viedessäni 3vuotiasta päiväkotiin kaksi äitiä mulkoili pahasti kun poltin.eikä ole ensimmäinen kerta.
En minäkään ilman syytä mulkoile muita ja pilaa toisten aamua.ootteko pistäneet samaa merkille?
1. Polttaminen on syöpää. Kirjaimellisesti. Mutta tää on jo itsestäänselvyys.
2. Poltat todennäkösesti ihan lapsesi vieressä eli alitistat sen passiivisesti nikotiinille.
3. Aloita vapettaminen eli sähkötupakat. (luota muhun)
4. Ne kahtovat sua koska syy 2.
Kyllä koulutus liittyy sikäli, että korkeasti koulutetut polttavat selvästi harvemmin kuin vähän koulutetut. Terveydenhuollon alan koulutusta ei voi pitää korkeana koulutuksena, jos kyseessä on toisen asteen koulutus.
Omassa tuttavapiirissäni näkee usein että poltetaan raskaana, imettäessä ja jos ei jatketaan raskauden ja imetyksen jälkeen tupakointia.Monesti sanonut kavereille ja aina suuttuvat "saarnasta".
Ei kuulu kuulemma minulle. Tunnen paljon ihmisiä,joista suurin osa tupakoi.vaikka ei lasten aikana niin kuitenkin.
Tuntuu että tupakoimattomat äidit ovat harvinaisuus suomessa,varsinkin jos olet alle 25 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas mitä kommentteja!en tullut riitaa haastamaan ja nyt olette lynkkaamassa kohta minua.
-ap
Mitäs jos lapsesi saa astman tai adhd-oireita tai nukahtamisvaikeudet tms. ? Mitä sitten ajattelet? Kiellätkö ettei tupakallasi ole voinut olla siihen mitään vaikutusta.
Olen sitä mieltä että kaikki tupakoitsijat on älyllisesti vajaata.
Eniten huvittaa se että tupakoitsijat aina puolustelee polttamistaan että "se on pikku juttu, se ei haittaa" yms.. "on vakavempia asioita kun se että poltan"
Kaivaavat vaan omaa kuoppaansa syvemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että tupaikoiva on äiti on huono äiti. Huonoa mallia antaa ja savu väksinkin tuppaa jostain tulemaan (ja muut myrkyt jotka kulkeutuu esim käsistä lapsiin). Mitä pienempi lapsi sitä kurjempi juttu. Toki huonompiakijn äitejä on, mutta kyllä, mulkoilisin ja saattaisin jopa sanoa jotain.
Minä kyllä pesen käteni tupakoinnin jälkeen.
-apIhanko oikeesti peset kätesi siellä päiväkodilla kun röökin vetänyt lasta sinne viedessä ja vasta sitten nostat pois vaunuista?
Täh? Autollahan se lapsi sinne viedään eikä vaunuilla.
Mun 3-vuotias kyllä kävelee kanssani päiväkotiin :)
-ap
Minä taas en tunne ketään pienen lapsen äitiä, joka polttaisi. Tuntuu käsittämättömälle, että niin moni äiti kuitenkin tupakoi. Taitaa olla koulutusasia pitkälti. Vähän koulutetut äidit polttavat, eivätkä usko, että siitä on haittaa. Paremmin koulutetut tietävät enemmän
Ap, kyllä se lapsi sitä savua saa vaikka muuta väität. Tupakoitsija ei itse huomaa tupakan savua eikä hajua. Muut kyllä huomaavat. Et voi mitenkään estää, ettei lapsesi joutuisi tupakkaa haistelemaan kun kanssasi kävelee.
Miksi sinun pitää polttaa niin monta röökiä jo aamulla? Etkö voisi vähentää jo oman terveytesi vuoksi saati sitten lapsesi takia?
Okei,eli jos tästä lähin poltan vain terassilla(ja selvennykseksi en polta ikinä sisällä kun joku sitä tarkoitti) niin olen hyvä äiti?
Eli kun lapset ovat kotona,käyn siellä terassilla.
-ap
Miksi kaikki aina sanoo jos ei haista röökiä ei siitä ole haittaa?mulle sanottu noin tosi monesti... eikös ne myrkyt tule muutenkin siitä.
Toki jos joku monen metrin päässä omalla parvekkeella/terdellä sauhuilla haistan sen jo ennen kun tulen kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
-ap
No eeeetpä! Miksikäs sitten aloituksen teit? Tottakai maailmassa on vakavampia asioita ja pahempia rikoksia lapsia kohtaan, ei se silti oikeuta sitä, että myrkytät lapsiasi. Katsos kun pahojen tekojen pahuutta ei vähennä se, että jokin toinen asia on pahempi.
Ainiin, mutta Porvoossahan on ihan eri todellisuus kuin muualla...
Koittakaas nyt päättää,toiset sanoo että tupakoiva äiti on huono äiti,toiset taas että lapsen läsnäollessa tupakoivat ovat huonoja.hohhoijaa.
-ap
Miksi poltat kun olet lapsesi kanssa? Etkö voi sytyttää sitä röökiä vasta kun olet jättänyt lapsen pk:n?
Tutkimusten mukaan vanhempien tupakointi on suurin ennustava tekijä sille, että lapset aloittavat tupakoinnin. Passiivisen tupakoinnin haitat myöskin tunnetaan. Lapsesi saa joka tapauksessa myrkkyjä sinusta, voisit edes polttaa kun hän ei ole vieressä.
Mun mielestä noin paljon polttavan äidin pitäisi yksinkertaisesti vähentää tupakointia tai mieluiten lopettaa. Ainoa plussa tulee siitä, jos ap ei ole polttanut raskaana ollessaan. Jos lapsesi saa sisaruksia, niin sitäkin ajatellen olisi syytä lopettaa tupakointi hyvissä ajoin ennen uutta raskautta. Se voi olla vaikeaa, jos polttaa kuin korsteeni.
Hyi helvetti mikä "äiti". On ok käydä joskus viihteellä ja juoda ja polttaa ILMAN LAPSIA. Mutta se että poltat lasten edessä?? Olet varmaan myös kännissä kotona? Hyi vittu olet vastenmielinen.