Ei juma, anoppi on ostanut selkäni takana vaunut ja tulee tänään pitämään jotain luovutusseremoniaa
Mies laittoi äsken viestiä että anoppi tulee iltapäivästä käymään ja kuulemma tuollaisella asialla. Mies on tiennyt että vaunut on ostettu, muttei kuulemma tiedä minkälaisia. Sanoi ettei hennonut kieltää kun äitinsä halusi auttaa. Silti viimeksi eilen puhui kanssani, että mennään viikonloppuna katselemaan (ollaan jo kerran käyty, mutta nyt mentäisiin tekemään päätöstä kaksien väliltä), eli ihan suoraan valehteli.
Olisiko oikeasti liikaa toivottu, että hartaasti toivotulle esikoiselleen saisi vanhemmat valita vaunut, ei anoppi? :( Anopin tuntien sieltä on nyt tulossa jotkut aevan ihaaanat valkonahkaiset prinsessavaunut valtavilla pyörillä ja röyhelöillä, eli just sellaiset, mitä ei missään tapauksessa haluta.
Kommentit (408)
Hei ap, joko valititte maistraattiin lapsen nimestä? On sulla hankala anoppi, kun jaksat tehtailla hänestä aloituksia.
Jatka vain samaan malliin ap. eiköhän se anoppi pian opi, ettei vaunuja tai muita kannata ostella tai tarjota lastenhoitoapua.
Sun äitihän jo tuntee tyttärensä, kun ei tarjoutunut ostamaan vaunuja, vaan antaa sinun elää itsenäisen ja päättäväisen naisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein tämän aloituksen. Ainakin jo kaksi ihmistä matkinut minua, häpeäisitte. Anoppini lähti juuri, enkä siksi ole päässyt palstalle aikaisemmin kommentoimaan. Yllätys, yllätys, vaunut olivat juuri sellaiset, mitä olin katsellut. Mies oli vinkannut asiasta anopille. Eli kaikki päättyi sittenkin hyvin. T: se oikea ja alkuperäinen ap
Voi elämän kevät sentään! Kenenkä tässä pitäisi hävetä?
Tehtaillaan aloituksia ja haukutaan anoppi ja lahja/vaunut maanrakoon ja päästetään omat hormoonihöyryt ja mielikuvitus valloilleen, kuka keksii loukkaavimmat kommentit anopista.
Toivottavasti anoppi lukee tämä kommentit ja antaa ap. omaa täydellistä elämää.
Mikä anoppi? Ei mulla edes ole sellaista.
Ei kiva. Kai nyt jokainen haluaa itse valita vaununsa. Mun äiti halusi myös ostaa vaunut, mutta sentään valitsin itse, hän maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli naapurilta ostetut, ihan itse hyväksyimme. Olisi ollut ihan sama minkälaiset vaunut on, tarvitsimme vaunuja omakotitalon pihassa nukkumiseen! Miksi on niin tärkeää, se vaunujen merkki???
Samaa ihmettelen. Muistan kun täällä kyselin mielipidettä 199€ maksaneisiin vaunuihin, niin tuli kommenttia että eiei osta vaan ne tonnin kärryt, kun niissä on parempi jälleenmyyntiarvo. Sain noista vaunuista myydessä 80€, että miten paljon olisin kärsinyt myydessä niitä tonnin kiesejä?
Eli anoppi on sopinut poikansa, lapsen isän kanssa, että saa ostaa vaunut. Isä hän tässä sitten on mokannut.
Itse sain toisten vanhat lasten tarvikkeet ja minulle on ihan sama miltä vaunut näyttää. Mutta silti tajuaisin olla ostamatta vaunuja toisille.
Siltä isältä voisi kysyä, että antaisiko äitinsä ostaa itselleen auton? Ehkä mies tajuaisi asian.
No kertokaa jo siitä luovutusseremoniasta? Uhrattiinko joku alttarilla? Soiko taustalla Marilyn Mansonia? Oliko kukat mustia?
Palstan perusteella teidän kaikkien anopit muistuttavat Hyacintti Bukeeeeta.
Vierailija kirjoitti:
Kamoon! Ole iloinen että anoppisi haluaa maksaa vaunut. Säästyypähän nekin rahat johonkin toiseen juttuun. Voin sanoa, että menoja tulee olemaan kun lapsi syntyy. Jos ei nyt, niin odota teini-ikään.
Loukkaat pahasti lahjan antajaa, jos et ota lahjaa vastaan. Anoppisi on hyvän hyvyyttään halunnut auttaa ja osallistua omalla tavallaan. Hän on innoissaan tulevasta, hartaasti toivotusta vauvasta.
Malttia ja mielenhallintaa. Sitten kun itse olet anoppi ja tuleva mummo jonain päivänä, niin ymmärrät mitä isoäidinkin mielessä myllertää.
Ja mikä ihme siinä on, että vaunujen tulee olla tietynmerkkiset, -väriset, -tyyliset....Jos vaunut ajavat asiansa, niin ota ilolla lahja vastaan.
nimenomaan, JOS ajavat asiansa. Kaikki vaunut ei vaan sovi kaikille, ja kyllä minusta saa valita just sellaset mitkä on itselle hyvät, niitä kuitenkin aika paljon työnnellään..
Saatiin tänäänkin tänne sellainen mummin vieraannuttamis juttu. Koita ymmärtää, että rakastavasta mummista on jatkossa vain etua. Aina te sekootte sen vauvan jälkeen. Avaa suus ja sano millaset vaunut haluat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämän päivän perheen tasa-arvo sitä, että nainen yksin päättää millaiset vaunut lapselle hankitaan ja on päällepäsmärinä oli asia mikä tahansa.
Missä on lapsen isän mielipide? Mitä mieltä hän on asiasta.
Ei ihme, jos miehet lopulta luopuvat mielipiteistään, eivätkä osallistu lastenhoitoon ja kotitöihin, kun kaikki pitää mennä naisen pillin mukaan.
En ymmärrä, miten perheessä on yksistä vaunuista saatu tuollainen sotatila aikaan, eikä puolisot edes pysty keskenään puhumaan. Herää vain kysymys, miksi mies ei uskaltanut kertoa asiasta etukäteen vaimolleen, vaan antoi äidilleen hyväksynnän vaunujen ostoon.
Ei ennusta kovin luottamuksellista suhdetta.Se päättää, joka tavaraa pääasiassa käyttää. Meillä mies saa päättää omista jutuistaan ihan vapaasti, koska en koske niihin. Jos minun pitää pestä tai siivota jotain, niin en tietenkään halua sellaista, mitä on vaikea pitää puhtaana.
Meillä vaunut eivät tosiaan ole äidin juttu, vaan ihan samalla tavalla lapsen isä haluaa ulkoiluttaa vauvaa tai jos olemme yhdessä liikkeellä, mies on se joka työntää vaunuja.
Samoin kotityöt hoidetaan yhdessä ja siivousvälineet pitää miellyttää molempia, kun ei ole minun tai miehen tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Mies laittoi äsken viestiä että anoppi tulee iltapäivästä käymään ja kuulemma tuollaisella asialla. Mies on tiennyt että vaunut on ostettu, muttei kuulemma tiedä minkälaisia. Sanoi ettei hennonut kieltää kun äitinsä halusi auttaa. Silti viimeksi eilen puhui kanssani, että mennään viikonloppuna katselemaan (ollaan jo kerran käyty, mutta nyt mentäisiin tekemään päätöstä kaksien väliltä), eli ihan suoraan valehteli.
Olisiko oikeasti liikaa toivottu, että hartaasti toivotulle esikoiselleen saisi vanhemmat valita vaunut, ei anoppi? :( Anopin tuntien sieltä on nyt tulossa jotkut aevan ihaaanat valkonahkaiset prinsessavaunut valtavilla pyörillä ja röyhelöillä, eli just sellaiset, mitä ei missään tapauksessa haluta.
Oisko kuitenkin lahjakortti ostettu?
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa vielä kahdenkymmenen vuoden jälkeenkin, etten ostanut mieluisia, uusia vaunuja, vaan kelpuutin miehen sukulaisen vanhat vaunut.
Samoin. Mutta oli rahapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein tämän aloituksen. Ainakin jo kaksi ihmistä matkinut minua, häpeäisitte. Anoppini lähti juuri, enkä siksi ole päässyt palstalle aikaisemmin kommentoimaan. Yllätys, yllätys, vaunut olivat juuri sellaiset, mitä olin katsellut. Mies oli vinkannut asiasta anopille. Eli kaikki päättyi sittenkin hyvin. T: se oikea ja alkuperäinen ap
Voi elämän kevät sentään! Kenenkä tässä pitäisi hävetä?
Tehtaillaan aloituksia ja haukutaan anoppi ja lahja/vaunut maanrakoon ja päästetään omat hormoonihöyryt ja mielikuvitus valloilleen, kuka keksii loukkaavimmat kommentit anopista.
Toivottavasti anoppi lukee tämä kommentit ja antaa ap. omaa täydellistä elämää.
Mikä anoppi? Ei mulla edes ole sellaista.
Miksi alapeukutatte? Totuus on se, että mulla ei ole anoppia.
Vierailija kirjoitti:
Kamoon! Ole iloinen että anoppisi haluaa maksaa vaunut. Säästyypähän nekin rahat johonkin toiseen juttuun. Voin sanoa, että menoja tulee olemaan kun lapsi syntyy. Jos ei nyt, niin odota teini-ikään.
Loukkaat pahasti lahjan antajaa, jos et ota lahjaa vastaan. Anoppisi on hyvän hyvyyttään halunnut auttaa ja osallistua omalla tavallaan. Hän on innoissaan tulevasta, hartaasti toivotusta vauvasta.
Malttia ja mielenhallintaa. Sitten kun itse olet anoppi ja tuleva mummo jonain päivänä, niin ymmärrät mitä isoäidinkin mielessä myllertää.
Ja mikä ihme siinä on, että vaunujen tulee olla tietynmerkkiset, -väriset, -tyyliset....Jos vaunut ajavat asiansa, niin ota ilolla lahja vastaan.
Olet kyllä todella ahdistava tyyppi, hypit ihmisten rajojen ja päätäntävallan yli etkä edes huomaa. Oot varmaan myös tuon huonekaluketjun aloittaja.
Jos mummi ylittää teidän rajoja ja kävelee teidän yli tuossa asiassa (ja sun miehesi antaa äitinsä niin vielä tehdä), jää tämä tuskin viimeiseksi kerraksi. Minulla on rajaton anoppi, mistä mieheni on kärsinyt todella paljon. Olen joutunut tekemään paljon työtä anopin ruotuunlaittamiseksi, mutta se on onnistunut. Olen tehnyt selväksi, että meille ei tulla satojen kilometrien päästä yllättäen kylään (ei ole koskaan uskonut kun mieheni sanoo ei), eikä meille osteta kalliita vempaimia, joita ei tarvita tai haluta. Tämä on vaatinut toistoja, äänen korottamista ja lahjojen tylyä kohtelua, mutta lopputuloksena minulla on anoppi, joka kunnioittaa meidän rajoja ja haluaa silti olla meidän kanssa tekemisissä. Ja ostaa sellaisia lahjoja, joita me toivotaan ja joista me ilahdutaan. Suosittelen!
Niin, lapsiperheessä tosiaan rahareikiå riittää. Siksi tuollainen juuri ärsyttääkin. Meillekin rahdattu monella tonnilla älytöntä lelukrääsää, vääränkokoisia vaatteita, puolirikkinäisiä huonekaluja, verhoja, kangaspuut!!!.
Olen yrittänyt sanoa, että a) kysykää minulta mitä lapset tarvitsevat, b) katsokaa lahjatoiveita joulupukille kirjoitetuista kirjeistä tai c) tuokaa esim 10-20 euroa lasten säästöpoasuihin.
Ei. Ei onnistu.
Uskon helposti, että tämän ketjun valittavat, nirsot ja hermoheikot miniät on todellisuutta mutta en usko, että sellaisia väkisin hienoja uusia tavaroita ostavia anoppeja on olemassakaan. En ole niitä ikinä livenä tavannut. Suomalaiset anopit on pääasiassa toistaiseksi niitä sukupolvia, ettei niillä sitä rahaa ole ihan kuin roskaa eikä ne muutenkaan ihan vaan huvikseen käy ostamassa uusia vaunuja varsinkin kun kyllä ne on jo hokanneet, että poika tuli ottaneeksi vaikean ja nipon vaimon.
Eli silkkaa provoa koko stoori alusta loppuun asti. Ei kukaan anoppi niin pöljä ole, että ostaa monen sadan euron vaunut kitisevälle miniälleen. :)
( Ne kirpparikamoja tuovat anopit uskon todeksi helpommin. Itsellänikin on pihi appi.)
Meillä oli naapurilta ostetut, ihan itse hyväksyimme. Olisi ollut ihan sama minkälaiset vaunut on, tarvitsimme vaunuja omakotitalon pihassa nukkumiseen! Miksi on niin tärkeää, se vaunujen merkki???