Ei juma, anoppi on ostanut selkäni takana vaunut ja tulee tänään pitämään jotain luovutusseremoniaa
Mies laittoi äsken viestiä että anoppi tulee iltapäivästä käymään ja kuulemma tuollaisella asialla. Mies on tiennyt että vaunut on ostettu, muttei kuulemma tiedä minkälaisia. Sanoi ettei hennonut kieltää kun äitinsä halusi auttaa. Silti viimeksi eilen puhui kanssani, että mennään viikonloppuna katselemaan (ollaan jo kerran käyty, mutta nyt mentäisiin tekemään päätöstä kaksien väliltä), eli ihan suoraan valehteli.
Olisiko oikeasti liikaa toivottu, että hartaasti toivotulle esikoiselleen saisi vanhemmat valita vaunut, ei anoppi? :( Anopin tuntien sieltä on nyt tulossa jotkut aevan ihaaanat valkonahkaiset prinsessavaunut valtavilla pyörillä ja röyhelöillä, eli just sellaiset, mitä ei missään tapauksessa haluta.
Kommentit (408)
Hyi, pelkkä paskainen Porvoolainen, Yök.
Hyi mulle ei kelpaisi. Ensinnäkin vihaan mustaa väriä vauvalla ja toisekseen olisin itse halunnut perinteisen näköiset vaunut. Eli ei todellakaan ap:n tarvitse hyväksyä noita, kun en mäkään hyväksyisi. Lisäksi mulle vaunut oli todella tärkeä juttu, en olisi siksikään IKINÄ hyväksynyt, että ne hankkii kysymättä minulta KUKAAN MUU KUIN MINÄ ITSE. Meillä oli Brio Happyt Brio Novan rungolla. Ruotsista sai ostettua ne näin.
t.kivikissaäiti
Jos noin korpeaa, otan mielelläni vastaan ihan mitkä tahansa vaunut jotka anoppi on kehdannut teille ostaa. Saatte ostaa ihan sellaiset kun haluatte.
Eikä siis menty vartavasten kylläkään Ruotsiin vaunuja ostamaan, vaan vierailin sielläkin ahkerasti vaunukaupoissa lomamatkalla ja nuo tarttuivat mukaan, kotimaastaan. Harmi että Brio sittemmin lopetti(??)
t.kivikissaäiti
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuosta. Käy ostamassa omilla rahoillasi uudet vauvat. Mies käyttäköön anopin ostamia vaunuja, kun ulkoiluttaa lasta.
"uudet vauvat" ?
Ehkä joo on parempi ostaa uudet vauvatkin. Mistä sitä tietää jos vauvoillakin on huono maku.
Kivikissan juttuja ei edelleenkään kukaan jaksa kuunnella =b
Vierailija kirjoitti:
EI OLE AP tuo Bugaboo Buffalo!
Istun vessassa parhaillaan, päivitän kohta lisää... Ei tullut mieleiset, sinne päinkään.
T. Oikea AP
No joko tulit sieltä vessasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI OLE AP tuo Bugaboo Buffalo!
Istun vessassa parhaillaan, päivitän kohta lisää... Ei tullut mieleiset, sinne päinkään.
T. Oikea AP
No joko tulit sieltä vessasta?
Vessapaperi on loppu, enkä tiedä mihin pyyhkiä.
Meillä ei ollut vaunuja ollenkaan ja voi sitä voihkinaa, kun ei se vauva pääse nukkumaan niitä lakisääteisiä unia parvekkeella, kun ei ole vaunuja! Onneksi ei anoppi asunut samalla paikkakunnalla ja kellekään muulle meidän vaunuttomuus ei ollut mikään ongelma.
Oi voi, jos toi bugis-kommentti olisi totta niin ostaisin kyllä ilomielin tuohon hintaan. Just ne tietyt haluaisin sen värisenä, parin kk:n sisään pitäis vaunut ostaa. Mutta ei tainnut olla kuitenkaan ihan oikee tarjous..
Mahtoiko muutenkin olla pötyä tää koko juttu, kun ei oo ap:sta enää kuulunut?
Vierailija kirjoitti:
Kivikissan juttuja ei edelleenkään kukaan jaksa kuunnella =b
Mitä?! Nehän on ketjun parhaita! Mulla oli lopulta lapsilla viidet rattaat/vaunut, muttei yhdetkään turhat tai jonkun vaan itsekseen meille ostamat! Briot, matkarattaat, juoksurattaat, Phil & Tedsit ja sellaiset superkauniit klassikkovaunut, en muista nimeä. Käytettyinä löysin ne, ihan sikakalliit uusina.
t.kivikissaäiti
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, jos toi bugis-kommentti olisi totta niin ostaisin kyllä ilomielin tuohon hintaan. Just ne tietyt haluaisin sen värisenä, parin kk:n sisään pitäis vaunut ostaa. Mutta ei tainnut olla kuitenkaan ihan oikee tarjous..
Mahtoiko muutenkin olla pötyä tää koko juttu, kun ei oo ap:sta enää kuulunut?
Eipä ollut Ap sanansa mittainen jollei sulle niitä sillä 800€ myy.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut vaunuja ollenkaan ja voi sitä voihkinaa, kun ei se vauva pääse nukkumaan niitä lakisääteisiä unia parvekkeella, kun ei ole vaunuja! Onneksi ei anoppi asunut samalla paikkakunnalla ja kellekään muulle meidän vaunuttomuus ei ollut mikään ongelma.
Saatte toki tehdä niin kuin haluatte. Useimmat vauvat nukkuvat kuitenkin ulkona paljon paremmin kuin sisällä, joten vaunut yleensä helpottavat vanhempien elämää tosi paljon.
Joo, vaunut tosiaan saatiin. Varmasti selvisi sekä miehelle että anopille ilmeestäni, mitä mieltä olen, vaikka sanoin kyllä kiitos. Totesin, että vaunut eivät ole ihan sellaiset mitä tarvitsemme, kun ne ovat leveät ja eikä kääntyviä etupyöriä ole. Homma jäi vähän auki ja huomenna mies saa luvan soittaa äidilleen, että ne voidaan palauttaa ostopaikkaan. Ovat nimittäin oikein postimyynnistä, kuten anoppi useaan otteeseen korosti - ilmeisesti se tarkoitti hänelle, että varmasti ovat laadukkaat.
Vaunut ovat Firkon LX Special Swingit, ja ihan mahdottoman kaukana siitä millaisia olimme ajatelleet. Nämä ovat kuitenkin kokonaiset 13 senttiä leveämmätkin kuin toiset niistä vaunuista, joita ensisijaisesti olemme katselleet.
Mua kiinnostaa enemmän tuo luovutusseremonia. Mitä siinä tapahtuu? Oliko kaunis seremonia? Oliko paljon ihmisiä paikalla? Itkikö kukaan?
Niin, Inglesina Classicit ne kauniit vaunut oli! <3
t.kivikissaäiti
Vierailija kirjoitti:
Joo, vaunut tosiaan saatiin. Varmasti selvisi sekä miehelle että anopille ilmeestäni, mitä mieltä olen, vaikka sanoin kyllä kiitos. Totesin, että vaunut eivät ole ihan sellaiset mitä tarvitsemme, kun ne ovat leveät ja eikä kääntyviä etupyöriä ole. Homma jäi vähän auki ja huomenna mies saa luvan soittaa äidilleen, että ne voidaan palauttaa ostopaikkaan. Ovat nimittäin oikein postimyynnistä, kuten anoppi useaan otteeseen korosti - ilmeisesti se tarkoitti hänelle, että varmasti ovat laadukkaat.
Vaunut ovat Firkon LX Special Swingit, ja ihan mahdottoman kaukana siitä millaisia olimme ajatelleet. Nämä ovat kuitenkin kokonaiset 13 senttiä leveämmätkin kuin toiset niistä vaunuista, joita ensisijaisesti olemme katselleet.
En usko sekuntiakaan, että miehelläs on ollut mitään sananvaltaa vaunuasioihin. Sillä jos se osais puhua, niin olisi äidilleen sanonut jo, että kiva juttu sponsorointi, mutta sitten mennään yhdessä kauppaan ja ostetaan mieleiset. Kiitos.
Vaikuttaa siltä, että jätkä on nyt kahden naisen välissä. Häntä vaan komennetaan ja juoksutetaan. Ilmoitusluontoisesti käskytetään. Aikamoinen lapatossu.
Aika kamalat nuo Firkonit. En mäkään noita haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Osta sillä tonnilla, minkä säästätte nyt kun vaunuja ei tarvitse ostaa, itsellesi vaikka äitiys- ja imetysvaatteita.
Ymmärrän, että rassaa tuommoinen. Miehesi olisi pitänyt sanoa äidilleen, että hoidatte asian itse. Onko muutenkin aina noin mammanpoika? Äiti jyrää? Tuossahan käy niin helposti, että kohta se anoppi on mukana miettimässä nimeä ja kastepaikkaa ja ulkovaatteita ja turvaistuimia. Vaatii jatkuvasti "mummon aikaa" ja jatkuvia vierailuja. Jokainen korvatulehdus raportoidaan mammalle ja ne kultaiset neuvot.. äiti tietää aina parhaiten.
Mikäköhän tällaisia anoppeja vaivaa, kun ei ymmärretä, että kyllä tällaiset hankinnat halutaan hoitaa ihan itse? Mikä pakko on aina tunkea näppejään joka asiaan? Olisi kiva kuulla jonkun anopin näkemys tähän, miksi pitää pyytämättä hankkia kaikenlaista tavaraa lapselle väen väkisin?
Ja kuka on niin urpo että kirjoittaa tänne että "olen pskalla jatkan myöhemmi". Siinä meni ainakin minulla raja - pelkkä porvoolainen olet, HV.