Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa oikeasti pelottavia kauhukirjoja? Ei taida sellasia ollakaan?

Vierailija
24.03.2017 |

Kingiä kehutaan paljon, itse olen lukenut häneltä Tohtori Unen, tosin en kokonaan vaan noin puolet, koska se oli äärettömän tylsä. Myös Revolverimiestä oon lukenu ja oli tappavan tylsä sekin. Siksi tuntuu ettei King varmaan nappaa vai pitäskö vielä kokeilla lukea jotain sen kirjaa?

Luen paljon Robin Cookia ja Tess Gerritseniä, ovat todella hyviä kirjoja mielestäni, mutta eivät kauhua ja kauhukirjallisuus kiinnostaisi ja muutenkin tekee mieli tutustua muihin kirjailijoihin eikä vaan lukea koko ajan kahden saman kirjailijan tuotoksia ja muutenkin pian lukenut jo kaikki noiden kirjat.

Kirjoja tulemaan !!?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt minulle mikä hemmetti on se kirja, jossa nainen on naimisissa ja alkaa epäilemään, että mitä muistaakseni tämän miehen entiselle vaimolle tapahtui. Lopussa nainen saa muistaakseni puhelun jostain ja varmistuu, että mies murhasi naisen. Mies on lopussa väsäämässä jotain pienoisjunaa. 

Nainen junassa?

No niin, kiitoksia vain spoilaamisesta, eipä tarvitse tuota kirjaa lukea. Kuka idiootti kertoo kirjan loppuratkaisun!?

Vierailija
42/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhun kanssa on se ongelma, että se, joka pelottaa yhtä, ei välttämättä pelota ollenkaan toista. Itselläni oli Kingin "Uinu, uinu lemmikkini" jälkeen viikko sellainen fiilis, että joku tuijottaa minua. Sisko luki saman kirjan ja sanoi, että hyvä kirja, mutta ei kyllä pelottanut yhtään. Itse melkein suosittelisin miettimään, että mikä sellaisissa fiktiivisissä teoksissa, joissa jokin sinua pelottaa, pelottaa, ja sitten hakemaan kirjoja, jotka käsittelevät sellaisia aiheita.

Ja Musta torni -sarja Kingiltä ei ole kauhua, vaan jotain scifiwesternfantasiaa. King muistaakseni esipuheessakin puhuu siitä, että päätyi kirjoittamaan sitä, kun halusi kirjoittaa "oman versionsa" Taru sormusten herrasta. Jos kauhua etsii, niin sieltä et löydä vastausta (vaikka muuten ihan mielenkiintoinen sarja olikin viimeisen kirjan viimeistä lukua lukuunottamatta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

McClean: Saattue Muurmanskiin. On ilmestynyt viime sotien aikaan ja todella kauhea kirja realistisesta sotatilanteesta. En itse pystynyt lukemaan sitä loppuun aikoinaan. Mutta jos kauhua haet niin sitten kannattaa lukea.

Vierailija
44/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Kostova Historian tutkija. En tiedä onko varsinaisesti kauhukirjaksi luokiteltava, mutta en itse ainakaan uskaltanut mennä vessaan yöllä kun tätä luin. Kirja kertoo siis hyvin todentuntuisesti vampyyreistä.

Vierailija
45/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en osaa kertoa hyvää kauhukirjaa. Halusin vain kertoa että S.Kingin kirjat on tylsiä ei kauhusta tietoakaan.

"Sillä tytöllä oli päällä keltainen toppi ja poika ajoi punaisella pyörällä joka päivä....talo oli vihreä paitsi porraskaide oli.."

Eli tätä tasoa on kingin kirjat - tylsiä.

Kingin elokuvat ovat parempia kuin kirjat - valitettavast näinpäin =)

Vierailija
46/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosen ja Tuomio-ojan oikeastaan koko tuotanto saattaa olla etsimääsi?

Vierailija
47/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt minulle mikä hemmetti on se kirja, jossa nainen on naimisissa ja alkaa epäilemään, että mitä muistaakseni tämän miehen entiselle vaimolle tapahtui. Lopussa nainen saa muistaakseni puhelun jostain ja varmistuu, että mies murhasi naisen. Mies on lopussa väsäämässä jotain pienoisjunaa. 

Nainen junassa?

Ei. Siis päähenkilönä on nainen, jonka mies on murhaaja. En muista kirjasta kovin paljon, mutta nainen oli muistaakseni aika paljon kotona ja mies oli matkoilla. Alkoi selvittämään miehen taustoja, kun alkoi epäilemään häntä jostain syystä. 

Mulle tuli tästä mieleen Stephen Kingin novelli Onnellinen avioliitto, en kyllä edes muista, oliko mies murhaaja vai mitä oli tehnyt, mutta se oli hyvä! Kannattaa lukea joka tapauksessa, itsekin taidan lukea uudestaan :D 

OT, kun ei ollut kauhua kuitenkaan. 

Vierailija
48/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kingiä kehutaan paljon, itse olen lukenut häneltä Tohtori Unen, tosin en kokonaan vaan noin puolet, koska se oli äärettömän tylsä. Myös Revolverimiestä oon lukenu ja oli tappavan tylsä sekin. Siksi tuntuu ettei King varmaan nappaa vai pitäskö vielä kokeilla lukea jotain sen kirjaa?

Luen paljon Robin Cookia ja Tess Gerritseniä, ovat todella hyviä kirjoja mielestäni, mutta eivät kauhua ja kauhukirjallisuus kiinnostaisi ja muutenkin tekee mieli tutustua muihin kirjailijoihin eikä vaan lukea koko ajan kahden saman kirjailijan tuotoksia ja muutenkin pian lukenut jo kaikki noiden kirjat.

Kirjoja tulemaan !!?

Olet lukenut Kingiltä ihan  väärät kirjat - ja jos voin sanoa, niin myös 'väärässä järjestyksessä'. Kingin kirjoista 'Se 1 & 2 ' on pelottavia, kuten täällä on jo mainittukin. Mutta parhaat kiksit Kingistä saa, jos lukee hänen kirjoittamansa kirjat järjestyksessä - kaikissa on 'sitä jotain', paljon viittauksia entiseen ja hieman tulevaan, huomaa selkeän eron aikaan, jossa kirjat on kirjoitettu päihteiden alaisuudessa ja selvin päin - ja siitä huolimatta ne ovat loistavia. 

Lars Kepler on toinen 'pelottava' - Kepler siis 'salanimi' avioparin yhteiselle kirjoittelulle. Kaikki muut kirjat tältä pariskunnalta ovat hyviä ja pelottavia, paitsi Playgraund - jossa yritettiin Kingin alueelle, totaalisesti epäonnistuen.

Vierailija
49/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta torni ei tosiaankaan ole kauhua, ja tarina pääseekin kunnolla liikkeelle vasta kakkososassa. Eka osa oli tylsä mutta onneksi lyhyt. Minusta Kingin novellit ovat usein parhaita, niissä on todella kummallisia ja erikoisia ideoita. Paitsi Auringonlaskun jälkeen, siinä ei ollut novellikynä oikein Kingillä terässään. 

Vierailija
50/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt pelottavuudesta osaa sanoa mitään, kun kirjat eivät sinänsä ole pelottavia. Mutta tässä jotain kauhu- ja jännityskirjallisuuden tapaista.

James Herbert: Usva

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_8401#.WNVJlRLJWY8

Dan Simmons: Yön lapset

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_9426#.WNVKRRLJWY8

Boris Hurtta: Lumen tuloa ei voi estää

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_21743#.WNVKuRLJWY8

Guy N. Smith: Kannibaalit

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_3326#.WNVLLhLJWY8

K. W. Jeter: Sielusta sieluun

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_8188#.WNVLuBLJWY8

Ray Garton: Paholaisen profeetta

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_10224#.WNVMUxLJWY8

Vierailija
51/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko karppi-Sateenvarjo

Ehkä enemmänkin ahdistava kuin suoranaista kauhua.

Koontzit on hyviä esim. Kaiken keskellä yksin.

Pendergastit kuuluu omiin suosikkeihin.

Kingin vanhempi tuotanto on 'kauheempaa' kuin tuore. 90 luvun novelli kokoelmat niinkuin Ääniä yössä, Auringonlaskun jälkeen, Ennen aamunkoittoa. Ja tietenkin Piina, Uinu Uinu lemmikkini, julma leikki, painajainen, hohto.

Vierailija
52/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Kostova Historian tutkija. En tiedä onko varsinaisesti kauhukirjaksi luokiteltava, mutta en itse ainakaan uskaltanut mennä vessaan yöllä kun tätä luin. Kirja kertoo siis hyvin todentuntuisesti vampyyreistä.

Komppi, tätä minäkin suosittelen. 👍

Vierailija
53/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta torni ei tosiaankaan ole kauhua, ja tarina pääseekin kunnolla liikkeelle vasta kakkososassa. Eka osa oli tylsä mutta onneksi lyhyt. Minusta Kingin novellit ovat usein parhaita, niissä on todella kummallisia ja erikoisia ideoita. Paitsi Auringonlaskun jälkeen, siinä ei ollut novellikynä oikein Kingillä terässään. 

Novelli, jota voin suositella ap:lle: The Raft (aka Lautta), kirjassa Ennen aamunkoittoa (Skeleton Crew).

The Cell (Kuulolla) on Kingin versio The Walking Deadista. Suosittelen. Siitä on leffakin, mutta en ole nähnyt sitä vielä.

Vierailija
54/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummelan ponitalli: Aavehevonen

Terguin Pirjo Porvoost 157/160 kg

Vierailija
55/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhun kanssa on se ongelma, että se, joka pelottaa yhtä, ei välttämättä pelota ollenkaan toista. Itselläni oli Kingin "Uinu, uinu lemmikkini" jälkeen viikko sellainen fiilis, että joku tuijottaa minua. Sisko luki saman kirjan ja sanoi, että hyvä kirja, mutta ei kyllä pelottanut yhtään. Itse melkein suosittelisin miettimään, että mikä sellaisissa fiktiivisissä teoksissa, joissa jokin sinua pelottaa, pelottaa, ja sitten hakemaan kirjoja, jotka käsittelevät sellaisia aiheita.

Ja Musta torni -sarja Kingiltä ei ole kauhua, vaan jotain scifiwesternfantasiaa. King muistaakseni esipuheessakin puhuu siitä, että päätyi kirjoittamaan sitä, kun halusi kirjoittaa "oman versionsa" Taru sormusten herrasta. Jos kauhua etsii, niin sieltä et löydä vastausta (vaikka muuten ihan mielenkiintoinen sarja olikin viimeisen kirjan viimeistä lukua lukuunottamatta).

Täällä Musta torni fani. Tosi epätasainen, mutta ah, niin mielenkiintoinen ja kiehtova. Morgan Kanet lukeneena mulle kolahti. Pidin lopusta erityisesti.

Mutta kauhusta, kuten joku jo totesikin, ihmisiä pelottaa eri asiat. Mä pidän hiipivästä jännityksestä, pelkkä väkivallalla mässäily on vain pitkästyttävää.

Belinda Bauerin Kadonneet lapset on oikeastaan jännäri, mutta mulle se hipoi jo kauhukirjallisuutta, eläydyin vähän liikaakin...

Vierailija
56/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva. Ei mitään verellä mässäilyä, vaan tiivistyvä tunnelma ja lukijan omassa päässä kauheudet. Ihana.

Vierailija
57/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinu, uinu lemmikkini on kyllä suosikkini kauhukirjoista. Sen jaksan lukea uudelleen ja uudelleen. Sama homma Kingin Vihreän mailin kanssa.

Vierailija
58/106 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kingin kirjat ovat yliarvostettua paskaa. Kauhean tylsiä, jaarittelua, liikaa yksityiskohdissa junnaamista. Ei mitään äksöniä ollenkaan.

James Herbertin Usva on hyvä. Aika raaka.

Vierailija
59/106 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
60/106 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kingin kirjat ovat yliarvostettua paskaa. Kauhean tylsiä, jaarittelua, liikaa yksityiskohdissa junnaamista. Ei mitään äksöniä ollenkaan.

James Herbertin Usva on hyvä. Aika raaka.

Kingin kirjat on kyllä kioskikirjallisuutta, outoa, että se on nykyään jotenkin oikea kirjailija joidenkin mielestä.

Itse koen pelottavana poen kirjat, tai se tunnelma niissä on pelottava.