Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa oikeasti pelottavia kauhukirjoja? Ei taida sellasia ollakaan?

Vierailija
24.03.2017 |

Kingiä kehutaan paljon, itse olen lukenut häneltä Tohtori Unen, tosin en kokonaan vaan noin puolet, koska se oli äärettömän tylsä. Myös Revolverimiestä oon lukenu ja oli tappavan tylsä sekin. Siksi tuntuu ettei King varmaan nappaa vai pitäskö vielä kokeilla lukea jotain sen kirjaa?

Luen paljon Robin Cookia ja Tess Gerritseniä, ovat todella hyviä kirjoja mielestäni, mutta eivät kauhua ja kauhukirjallisuus kiinnostaisi ja muutenkin tekee mieli tutustua muihin kirjailijoihin eikä vaan lukea koko ajan kahden saman kirjailijan tuotoksia ja muutenkin pian lukenut jo kaikki noiden kirjat.

Kirjoja tulemaan !!?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Douglas Prestonin ja Lincoln Childin kirjat, varsinkin ne agent Pendergast kirjat on sikahyviä. Ei mitään splatteria, mutta kuitenkin kauhuelementtejä mukana. Ja Pendergast on ihana. Harmi että fiktiivinen henkilö:). Tässä muutama esimerkki ko. sarjasta:

http://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512079070/ihmeiden-kabinetti-pender…

http://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512092475/kuolleiden-kirja/

https://www.risingshadow.fi/library/book/5762-kuoleman-asetelma

Rakastan Pendergastia 😍

Vierailija
22/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö noi Pendergastit lukea jossain tietyssä järjestyksessä vai onko sama mistä aloittaa? Muakin alkoi kiinnostamaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mark Z. Danielewskin House of Leaves meinasi aiheuttaa sydärin, samoin "tosipohjainen" (uskokoon ken tahtoo, mutta pelkäsin silti) Gerald Brittlen The Demonologist. Ei ehkä kauhua, mutta pelottelen itseäni säännöllisesti John A. Keelin Mothman Prophecies-kirjalla. Ja Lovecraft toimii myös aina.

Jossain vastaavassa keskustelussa joku mainitsi kirjan, jonka nimen alussa oli Kali. Tietäisikö joku, mistä kirjasta on kyse?

Vierailija
25/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko Hautalan kirjat, esim. Kuokkamummo.

Vierailija
26/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovecraft, siinä alkaa mielikuvitus lentää ja kaikki tuntuu oudolta ja vääristyneeltä.

Vierailija
27/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö noi Pendergastit lukea jossain tietyssä järjestyksessä vai onko sama mistä aloittaa? Muakin alkoi kiinnostamaan :D

Ihmeiden kabinetti kantsii lukea ensimmäisenä (on 1. kirja siis), siitä saa vähän taustaa tuleville. Suurin osa on kyllä itsenäisiä kirjoja, mutta osa jatkuu seuraavassa.

Ja mäkin rakastan Pendergastia. xxx

Vierailija
28/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Ajvide Lindqvist, esim. Kultatukka, tähtönen.

Vierailija
29/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dean Kootnzia suosittelen minäkin.

Sitten Guy de Maupassant "Yön Tarinat" (sis. monta lyhyttä novellia).

Vierailija
30/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin uudet pelottavia ole. Edgar Allan Poen tuotanto on oikeasti pelottavaa. Korppi tietysti klassikko, mutta voin suositella myös seuraavia tarinoita:

The Pit and the Pendulum (Kuoppa ja Heiluri), Murders at Rue Morgue, Tell-Tale Heart, The Black Cat, Premature Burial ja The Masque of Red Death. Nappasin nimet kokoelmateoksesta, joka on englanniksi enkä tiedä muille suomenkielistä nimeä.

Black Cat oli oikeasti pelottava.

Vierailija
31/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boris Hurtalla ja Kari Nenosella on molemmilla pari hyvää kauhukirjaa.

Vierailija
32/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt minulle mikä hemmetti on se kirja, jossa nainen on naimisissa ja alkaa epäilemään, että mitä muistaakseni tämän miehen entiselle vaimolle tapahtui. Lopussa nainen saa muistaakseni puhelun jostain ja varmistuu, että mies murhasi naisen. Mies on lopussa väsäämässä jotain pienoisjunaa. 

Vierailija
33/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt minulle mikä hemmetti on se kirja, jossa nainen on naimisissa ja alkaa epäilemään, että mitä muistaakseni tämän miehen entiselle vaimolle tapahtui. Lopussa nainen saa muistaakseni puhelun jostain ja varmistuu, että mies murhasi naisen. Mies on lopussa väsäämässä jotain pienoisjunaa. 

Nainen junassa?

Vierailija
34/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mark Z. Danielewskin House of Leaves meinasi aiheuttaa sydärin, samoin "tosipohjainen" (uskokoon ken tahtoo, mutta pelkäsin silti) Gerald Brittlen The Demonologist. Ei ehkä kauhua, mutta pelottelen itseäni säännöllisesti John A. Keelin Mothman Prophecies-kirjalla. Ja Lovecraft toimii myös aina.

Jossain vastaavassa keskustelussa joku mainitsi kirjan, jonka nimen alussa oli Kali. Tietäisikö joku, mistä kirjasta on kyse?

Kalin laulu? Luin sen palstan innoittamana, mutta petyin kovasti. Koko ajan odotin että milloin alkaa pelottava osuus.

Vierailija
35/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Stephen Kingin kirjat olivat lapsellisia, noloja ja naurettavia jo silloin, kun 14-vuotiaana niitä ensi kertaa luin. Tämä mielipide on vain vahvistunut vanhemmaksi tultuani. Ehkä ne olisivat olleet pelottavia joskus tarhaikäisenä. Mulla ei kyllä tule näin äkkiseltään mieleen yhtään pelottavaa kirjaa. Harva on edes trillerinä jännittävä.

Vierailija
36/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dan Simmons: Kesäyön kauhu

Joe Hill: Sydämen muotoinen rasia

Mats Stanberg: Risteily

Sydämen muotoinen rasia on mielestäni kepeää hupailua makaaberilla aiheella. Mitä pelkäsit siinä ja minkä ikäinen olet?

Vierailija
37/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shutter Island

Vierailija
38/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen junassa?

Ei. Siis päähenkilönä on nainen, jonka mies on murhaaja. En muista kirjasta kovin paljon, mutta nainen oli muistaakseni aika paljon kotona ja mies oli matkoilla. Alkoi selvittämään miehen taustoja, kun alkoi epäilemään häntä jostain syystä. 

Vierailija
39/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Stephen Kingin kirjat olivat lapsellisia, noloja ja naurettavia jo silloin, kun 14-vuotiaana niitä ensi kertaa luin. Tämä mielipide on vain vahvistunut vanhemmaksi tultuani. Ehkä ne olisivat olleet pelottavia joskus tarhaikäisenä. Mulla ei kyllä tule näin äkkiseltään mieleen yhtään pelottavaa kirjaa. Harva on edes trillerinä jännittävä.

Samanlainen muistikuva itsellänikin. Tosin Piinan luin aikuisena ja siitä pidin. Pidin myös mustasta tornista, mutta ne luin kyllä teininä. 

Vierailija
40/106 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana pelotti jopa ilmestyskirja ja Stephen King. Nyt pelottaa teksteistä eniten sähkölasku ja katkarapujen parasta ennen merkintä.