äitini loukkaantui, kun aion kutsua häihin vain ystäviäni
Haluan siis kutsua häihini vain ystäviäni, koska en halua nähdä sukulaisia hymyilemässä kirkossa. Äitini suuttui, kun sanoin ettei hän tule. Mielestäni äidin pitäisi ymmärtää, että ne ovat minun hääni eikä mikään yleinen kokous ja, että minä päätän keitä sinne tulee!
Kommentit (113)
Mikä nuoria naisia nykyään vaivaa?
Minä minä minä... viis kenenkään tunteista.
niinmakaakuinpetaa kirjoitti:
Yks tuttu pissis teki saman tempun vuosia sitten. Leskiäiti ei saanut kutsua. Eikä veljet liioin. Äiti kuoli kolme vuotta häiden jälkeen. Testamentti oli häiden jälkeen muutettu veljille ja pissistytär sai lakiosan. Jäi saaripaikka saamatta oman itsekkyyden vuoksi.
Siis sekö olisi ollut epäitsekästä,jos "pissis" olisi kutsunut äidin häihinsä vain perinnön takia?😂
Jospa ne omannäköiset häät olivat hänen arvojärjestyksessään sitä saaripaikkaa tärkeämmät.
Vierailija kirjoitti:
Ap kyllä sinnikäästi väittää olevansa mies,mutta kyllähän ihmiset ylipäätään ovat luonnostaan itsekkäitä.
Tässäkin tapauksessa ap haluaa itsekkäästi valita,ketkä hän kutsuu omiin häihinsä.Sukulaiset taas itsekkäästi yrittävät tunkea kyseisiin häihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt ole kyse nimenomaan miehestä joka ei halua sukuhäitä ? Miksi oletat heti että kyseessä nainen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä... viis kenenkään tunteista.Eikö nyt ole kyse nimenomaan miehestä joka ei halua sukuhäitä ? Miksi oletat heti että kyseessä nainen ?
Olen mies
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä... viis kenenkään tunteista.Eikö nyt ole kyse nimenomaan miehestä joka ei halua sukuhäitä ? Miksi oletat heti että kyseessä nainen ?
Olen mies
Ap
Joku sanoi jo alkuun,että sinulla on naisellinen tyyli,ehkä se hämää mammoja.
Jokainen pari päättää itse, ketä haluaa häihinsä kutsua.
Oma äitini halusi järjestää minulle ja miehelleni kihlajaiset. Arvatkaa vaan kutsuiko puolet kylää paikalle 😒. Miehen kanssa todettiin että häihimme kutsutaan VAIN ne ihmiset,jotka oikeasti ovat meille läheisiä ja tärkeitä eli molempien vanhemmat, isovanhemmat (mikäli elossa),sisarukset,kummit ja molempien läheisimmät ystävät. Niistä ei tule mitkään kissanristiäiset kumminkaimansiskonserkkuineen. Meillä ei ole varaa järjestää suuria häitä.
Äitini ei ole suostunut puhumaan minulle häiden jälkeen ja muukin perhe vaikuttaa etäiseltä :(
Ap
Rehellisesti sanottuna en minäkään halua sukulaisiani häihin syystä että he eivät osaa käyttäytyä varsinkaan jos on alkoholia.
Luultavasti jos me naimisiin menemme niin teemme sen kaikessa hiljaisuudessa ja pidämme kavereille pienet juhlat.
Tämä on jo aika pirtsakka! Ja menee täydestä joihinkin. Eli melko onnistunut, miinusta vaan liiasta angstista. Olisit pysynyt hieman asiallisempana niin jopa mä oisin uskonut.
Ei mun serkutkaan kutsuneet ainakaan meitä sukulaisistaan. Ei olla paljoa oltu tekemisissäkään johtuen epäoikeudenmukaisista isovanhemmista.
Miksi se äiti nimenomaan pitää kutsua? Ai Jos on minut synnyttänyt ja sen jälkeen teki elämästäni helvetin siihen asti että pääsin viimein omaan kotiin. Ja isä ei häntäkään kiinnostunut minun olemassa oloni.
Miehellä vähän sama tilanne isän kanssa. isällä uusi perhe ja vanha heitetty roskiin. Äiti ihana että hänen kanssaan voisi häitä juhliakkin.
Muut sukulaiset kateellisia, ilkeitä ja pahansuopia. Etteivät hekään ole kutsuttujen joukossa.
Joo en ole ainakaan omaa äitiäni kutsumassa.
Et kun joku täällä mainitsi että miksi pitää häät kirkossa ynnä muuta jos sukulaiset saati vanhemmat eivät ole kutsuttuja niin suosittelisin miettimään ettei kaikilla ole ollut kultainen lapsuus ja ihanat vanhemmat.
Oletko koskaan kuullut, että aikuinen ihminen kantaa vastuun päätöksistään? Sinä sanot sukulaisille ihan selvällä Suomen kiellä miten haluat hääsi viettää. Mikä siinä on vaikeata? Eikö pokka riitä lapsukainen?