äitini loukkaantui, kun aion kutsua häihin vain ystäviäni
Haluan siis kutsua häihini vain ystäviäni, koska en halua nähdä sukulaisia hymyilemässä kirkossa. Äitini suuttui, kun sanoin ettei hän tule. Mielestäni äidin pitäisi ymmärtää, että ne ovat minun hääni eikä mikään yleinen kokous ja, että minä päätän keitä sinne tulee!
Kommentit (113)
Jos oma lapsi ei kutsu häihinsä, niin äidillä on oikeus suuttua ihan helvetisti.
Koska olet menossa naimisiin? Viiden vuoden päästä kun täytät 18?
Kuulostaa siltä, että siellä joku teinityttö provoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistahan sitten omat hääsi AP, kun oma muksusi joskus menee naimisiin etkä saa kutsua.
En menisi lapseni häihin, vaikka minut kutsuisi, koska en halua edes olla häneen yhteydessä sen jälkeen, kun on muuttanut pois, koska minulla on omakin elämä elettävänä!
ApIhan finen ettet kutsu äitiäsi häihin ,mutta on sinulla kyllä muuten vähän kieroutunut suhtautuminen noin niinkuin muuten.Ei maailma odota sinun lisääntyvän ! Elä toki ihan omaa elämääsi ilman lisääntymistä!
Haluan lisääntyä! Lapset olisivat kivaa seuraa sen 18 vuotta, mutta kyllästyn heidän seuraan varmasti sinä aikana.
Ap
18vuotta! Nyt kyllä naurattaa! Jos hankitte 2-3 lasta ensimmäisen vauvan syntymästä viimeisen nuoren muuttamiseen lapsuudenkodista on n. 25-30 vuotta! Ja ei, sen 30 vuoden kuluttua et ole enää itse bilettävä teini...
On se kumma, miten hitaasti porvoolaiset naiset kypsyvät aikuisiksi ja alkavat ymmärtää elämästä muutakin kuin oman napansa. Häät eivät ole mitkään kaveribileet, vaan sukujuhla mitä suurimmassa määrin. Mutta minkäs teet, juntti mikä juntti.
Muista sitten, että äidilläsi ja oikeus sanoa EI, kun tarvitset lastenhoitoapua.
Toiseksi, äiti pysyy rinnallasi koko elämäsi ajan, kunnes jompikumpi teistä kuolee, mutta ystävät liukenevat. Nähty.
Kolmanneksi, kun katsot hääkuvia ja lapsesi sanoo nopeasti Missä mummi?
Tietysti saat itse päättää, ketä kutsut. Voithan halutessasi kutsua suvustasi ainoastaan äitisi, etkä niitä hymyileviä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma lapsi ei kutsu häihinsä, niin äidillä on oikeus suuttua ihan helvetisti.
Miksi?
Saisko tän ketjun jotenkin yhdistettyä tuohon "wt:n tuntomerkit vuonna 2017" Nyt ollaan roskaväen ilmiön ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo toivottavasti on vitsi...
En vain halua, että sukulaiset tekevät rumaa tekohymyä kirkossa! Ystäväni sentään ovat paikalla vilpittömästi!
Haiskahtaa instagram +elämäm koulu yhdistelmä
En ymmärrä miksi sukulaiset olisi pakko kutsua. Oma sukuni on viinaanmenevää, enkä halua pilata tärkeää päivää kuuntelemalla juopuneitten puheita, joissa alennetaan minua ja parisuhdetta, sammutaan vessaan lukkojen taakse, uhkaillaan itsemurhalla tai järjestetään tappelu, kun ei muisteta että on itse juonut jo lasinsa tyhjäksi, eikä serkku olekaan juonut limoja lasin pohjalta.
Haluan häät, joissa on meille tärkeitä ihmisiä, jotka haluavat iloita kanssamme. En häähelvettiä vain siksi, että "häät ovat sukujuhla".
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla tai sulhasellasi on iso suku, tai muuten ette ole kaikkien sukulaistenne kanssa tekemisissä/väleissä, ymmärrän ratkaisusi. Mutta miksi äidille pitää edes kertoa koko häistä, jos häntä ei olla kutsumassa?
Kukaan sukulaisesi ei voi vaatia kutsua häihisi sillä perusteella, että kutsut sinne äitisi. Heille voi sanoa, että häihin on kutsuttu vain molempien perheet/vanhemmat, sekä lähimmät ystävät.
Pakkohan ap:n oli kertoa äidilleen,muutenhan tämä olisi tylsä provo. Jos olisi todellinen tapaus,tietenkin häistä kerrottaisiin vain niille ihmisille,joita asia koskettaa.
Itsekään en ole läheisissä väleissä elossa olevien sukulaisteni kanssa,jos menen naimisiin,haluan paikalle vain pari lähintä ystävää todistajiksi.Enkä silloin mainosta koko suvulle,että "hähää,menempä naimisiin,mutta en kutsu teitä!" Kuulostaa vähän ala-astemeiningiltä,kerrotaan kaikille ei-halutuille tyypeille että heitä ei kutsuta synttäreille,vain jotta saataisiin heille paha mieli.
Käsittämättömän huonoa käytöstä Sinulta. Oksennuttaa lukea tällaista.
Kyseessä on häät, ei kavereiden keskeinen juhla. Morsiamme ja sulhasen vanhemmat ovat keskeisimmät häävieraat. Tai oikeastaan he eivät ole edes vieraita, he ovat osa kokonaisuutta, johon kuuluvat morsian, morsiammen vanhemmat, sulhanen ja sulhasen vanhemmat. Seuraavaan kategoriaan kuuluvat sisarukset perheineen, isovanhemmat ja kummit. Seuraavaan tädit, sedät, serkut ja bestikset. Viimeiseen kategoriaan ystävät ja muut sukulaiset.
Älä järjestä häitä, jos et ymmärrä avioliittoon vihkimisen merkitystä. Järjestä jotkin muut juhlat ja mene vaikka louanstauolla maistraatissa naimisiin viran puolesta todistavien läsnä ollessa.
Muista sitten, että jos teillä on kirkkohäät, vihkimistilaisuus on jumalanpalvelus eli julkinen tilaisuus, johon kuka tahansa voi osallistua. Vastaanotto on sitten tietenkin yksityistilaisuus, eikä sinne tarvitse päästää sukulaisia tai kadunmiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Me mentiin ulkomailla kaksin naimisiin ja pidettiin jälkikäteen kavereille bileet Suomessa. Ainoa kutsuttu sukulainen oli oma siskoni. Äitini oli ehkä vähän loukkaantunut mutta ymmärsi kyllä. Kumpikaan meistä miehen kanssa ei halunnut perinteisiä häitä, mutta haluttiin kuitenkin jotenkin tapahtumaa juhlistaa ja päädyttiin tuollaiseen ratkaisuun.
Viethän sitten myös lapsesi hoitoon niille kavereille ja siskolle?
Kömpelö provo, sorry ei jatkoon.
Kukapa sitä vihamiehiä häihinsä kutsuisi.
Sinä: "Sit me kutsutaan Satu ja Pertti, niin ja Anu ja Pekka tietenkin. Kai ja Sanna, Taneli ja Urpo, Kristiina, Anni, Reetta ja Mira. Sit Janne, Jimi, Toni ja Kepa. Ja ehkä Jonikin ja Pirkko. Ei olla vielä varmoja."
Äiti: "no entäs ketä sukulaisia?"
Sinä: "Ei ketään! Suakaan me ei sitten muuten sinne haluta"
:D :D :D What the fuck!
Toi ap:n eka lause jotenki aiheutti hirveen naurukohtauksen mulle. Oli siinä mielessä hyvä! :D
Kiitos, pääsin kierimään lattialla pitkästä aikaa ja nauramaan mahan kipeeks, jotenki vaan niin ihana ja hauska lause. "MÄ EN HALUU NIITÄ SINNE HYMYILEMÄÄN!" :DDDDD
En kestä!
Tuttava piti myös häät vain kavereille mutta kutsuttuina olivat vanhemmat ja sisarukset. Ei muita sukulaisia.
Syytä en tiedä.
Arvaan, että Keravalla tai Turussa, ovat yhtä pohjoisessa kuin Porvoo.