Opiskelen yliopistossa ja muutamat naisopiskelijat PELKÄÄ minua. Mitä voin tehdä sille?
Tiedekunta on pieni ja syksyllä aloitti hiukan yli 10 ihmistä joista neljä oli naisia. Ensimmäisen jakson aikana tervehdittiin toisillemme ja kaikki vaikutti hyvältä. Minulla ei ollut näille naisille mitään varsinaista asiaa enkä siis lähestynyt heitä mitenkään. Joskus ensimmäisen jakson lopussa kaikki neljä lakkasi tervehtimästä oma-aloitteisesti ja pian minäkin lopetin.
Kukaan niistä ei istu minun lähelle luennoilla, lukusalissa tai ruokalassa jos ne saapuu kun olen paikalla ja ne selvästi kokee lästäoloni ahdistavana. Ne PELKÄÄ minua. Voinko tehdä sille jotain.?
Kommentit (41)
Ota heihin kontaktia.
He ehkä kokevat, että ovat sinulle pelkkä riesa?
Ole utelias, pyydä kahville, kysele jotain.
Kun tunnette vähän, on helpompaa työskennellä yhdessä.
Normaalia nykyaikana. Naisten ja miesten maailmat ovat nykyisin niin eriytyneitä että kanssakäyminen ei ole enää luontevaa. Paras tottua siihen että naiset palkäävät. Opettele itse välttelemään niin et pelota.
Naapurini ei enää moikkaa minua joka päivä. Luuleeko se että olen sarjamurhaaja? :/
No tapahtuiko ensimmäisen jakson aikana jotain? Heititkö ehkä omasta mielestäsi hyvää läppää naisista tms?
Vierailija kirjoitti:
No tapahtuiko ensimmäisen jakson aikana jotain? Heititkö ehkä omasta mielestäsi hyvää läppää naisista tms?
Ei. Minulla ei ollut niille asiaa enkä sanonut niille mitään.
Et voi tehdä sille mitään. Naiset ovat irrationaalisia olentoja ja tälle et vain voi tehdä mitään. Kannattaa olla kiinnittämättä enempää huomiota niihin naisiin.
Pitääkö sinun sitten olla jossain tekemisissä niiden kanssa omien opintojesi puitteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se voi olla syy.
Vierailija kirjoitti:
Tiedekunta on pieni ja syksyllä aloitti hiukan yli 10 ihmistä joista neljä oli naisia. Ensimmäisen jakson aikana tervehdittiin toisillemme ja kaikki vaikutti hyvältä. Minulla ei ollut näille naisille mitään varsinaista asiaa enkä siis lähestynyt heitä mitenkään. Joskus ensimmäisen jakson lopussa kaikki neljä lakkasi tervehtimästä oma-aloitteisesti ja pian minäkin lopetin.
Kukaan niistä ei istu minun lähelle luennoilla, lukusalissa tai ruokalassa jos ne saapuu kun olen paikalla ja ne selvästi kokee lästäoloni ahdistavana. Ne PELKÄÄ minua. Voinko tehdä sille jotain.?
He huomasivat ettei sinulla ollut mitään varsinaista asiaa heille. Ei edes halua tutustua heihin. He ymmärsivät vinkkisi ja nyt tietävät pysyä poissa tieltäsi. Kai kuka tahansa tuntisi olonsa ahdistavaksi sellaisen seurassa, jonka tiedät ajattelevan heistä niin, ettei heille ole mitään sanottavaa.
Voit alkaa kohdella heitä ystävällisesti. Viet karkkeja yhteisiin tilaisuuksiin. Kyselet kuulumisia. Kehut heidän vaatteitaan ja ehdotat itseäsi heidän pariksi.
Minkä takia tässä on taas kaikki vetovastuu miehen harteilla?
Vierailija kirjoitti:
Ota heihin kontaktia.
He ehkä kokevat, että ovat sinulle pelkkä riesa?
Ole utelias, pyydä kahville, kysele jotain.Kun tunnette vähän, on helpompaa työskennellä yhdessä.
He ehkä kokevat, että olet heille pelkkä riesa? Ole välittämättä, jos ei ole muuten tarvetta ottaa kontaktia.
Ihmisluonne nyt on vaan sellanen jos naama ei miellytä niin sitten ollaan puhumatta.
Niin että sinä et siis lähestynyt heitä mitenkään. Mikä siinä on siis vikana, etteivät he myöskään lähesty sinua? Enpä usko, että kyse on pelkäämisestä. Heitä kiinnostaa vain yhtä vähän kuin sinua.
Miksi kuvittelet heidän nimenomaan pelkäävän? Mahdollisia syitä sun vällttelylle kun löytyy muitakin.
Jos on totta että naiset pelkää ap:ta niin kyllähän ap:n on silloin täytynyt olla selkeästi poikkeuksellisen tyly. Ap kirjoittaa ettei ole sanonut naisille mitään kun ei ole ollut asiaa, joten todennäköisesti naisten normaali small talk on saanut vastaukseksi tylyn hiljaisuuden. Voi olla ettei ap:n sosiaaliset taidot riitä tilanteen korjaamiseen täysin, mutta parantaa voi käyttäytymällä ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun et ole heille mitään sanonut niin voisiko olla, että he kokevat sen vihamieliseksi "tee ette kuulu tänne" paremmuudeksi? Siis jos on pieni tdk ja siellä vähemmän tyttöjä kuin poikia (mikä ei ole kovin yleistä yliopistolla) nii tulipa vaan mieleen...
Omasta opiskeluajasta tuli mieleen, että ne jotka eivät ottaneet itse missään porukoissa kontaktia "jätettiin rauhaan" ajatuksella "toi on vähän sellainen erakko joka vain haluaa keskittyä opiskeluunsa". Toki on myös mahdollista, että he ovat keskenään jutelleet ja kokeneet kollektiivisesti, jostain syystä, että sä "lähentelet" , etsit vaimoa, ja he vaan haluaa opiskella ja ehkä viettää opiskelijaelämää (usein ne tytöt jotka tulee poikavaltaisille koulutusaloille ei ole niitä, jotka on ainoa olleet hyviä kavereita poikien kanssa ja ns suosittuja vaan jotka oikeasti määrätietoisesti haluavatnedetä elämässään. He voivat olla hyvinkin introverttejä ja pohtia ahdistuneena "se hymyili mulle apua luuleeko se että Mä olen kiinnostunut siitä - apua mitä Mä nyt teeen"...
Oletko muuten aktiivinen opiskelijajutuissa luentojen ulkopuolella? Tuletko hyvinkin juttuun poikapuolisten opiskelijoiden kanssa?
Mutta siis - ei se vielä mitenkään välttämättä ole sinussa :)
Ja mistä ihmeestä päättelit että naiset nimenomaan pelkää sinua? :D Voi hyvänen aika sentään. He varmaankin vieroksuvat sinua, koska olet tehnyt selväksi, ettet halua olla tekemisissä heidän kanssaan, antavat sinulle kohteliaasti omaa tilaa olla oma itsesi. Sinun täytyy tehdä jotakin, jos sinut on ymmärretty väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tässä on taas kaikki vetovastuu miehen harteilla?
Mikä vetovastuu?
Ne tytöt on ehkä menneet sinne ihan vaan opiskelemaan. Sellaisiakin tyttöjä on (itse asiassa suurin osa) jotka menee yliopistoon opiskelemaan itselleen tutkinnon, ei etsimään poikaystävää tai edes uusia parhaita kavereita.
Ketään? Kai teillä on muuta kun alaspeukkuja? Meillä on muuten hankala opiskeluaika tiedossa jos.