20v sitten vauvoilla pidettiin myssyä sisälläkin. Nyt ollaan jo paljain varpain.
Muistatteko? Eikö vauvan olisi mukavampi olla kun on lämmin. Nyt näkee paljon puolipukeisia vauvoja.
Täälläkin http://nooraandnoora.com/index.php/2017/03/23/podcast-kuntavaalit-vauva…
Kommentit (18)
Kaikissa asunnossahan on sama lämpötila, joten kaikkien pitää pukea vauva samalla tavalla.
Noh, ehkä 20 vuodessa rakennuskannan eristävyys on hieman parantunut.
Mun vauva 4kk hikoilee ulkonakin jos myssy. Kuka ihme pitää niitä sisällä?
Vauva voi kokea olonsa turvattomaksi ilman myssyä. sen takia olisi edelleenkin hyvä pitää vauvan pää peitettynä ensimmäiset viikot.
Minä pidin myssyä joskus 2000-luvun alussa. Neuvolan terkka kiitteli oikein, että harva nykyään viitsii.
Myssyä en ole vauvalla sisällä pitänyt mutta sukkia kyllä.
Onhan vaanhuksillakin unimyssyt ainakin joillain. Saa paremmin nukuttua ehkäpä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin myssyä joskus 2000-luvun alussa. Neuvolan terkka kiitteli oikein, että harva nykyään viitsii.
Ei se mikään viitsimiskysymys ole.
Ruskovillan silkkimyssy oli trendikäs vauvan asuste silloin kun omat lapseni olivat vauvoja, monilla näytti olevan synnärillä oma myssy mukana. Silloin oli muutoin tapana käyttää sairaalan vaatteita vauvalla niin nuo omat myssyt kiinnittivät huomiota.
Nythän monet ovat omissa vaatteissaan osastolla, niin vauvat kuin äiditkin. Pahoittelut, meni vähän ohi aloituksen sukka-asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en tiedä, mutta jotenkin niin se toi esille, että onpa hyvä juttu ja harva tekee niin.
Itse pidin esikoisella myssyä päivän-pari, kunnes totesin että lapsi on ihan hikipäässä eikä myssyä tarvita.
Meillä oli kuitenkin uusi kerrostalokoti, ala-asunnoista lämpö hohkaa ylöspäin ja oli vielä kesä-aika...
Järjenkäyttö sallittu.
En ole käynyt vielä koskaan kylässä kenelläkään, niin että siellä olisi aikuisenakaan tehnyt mieli olla paljasjaloin saati maata lattialla paikoillaan ilman vaatteita. Mutta ehkä tosiaan joillain on lattialämmitys ja lattiat +40 astetta ja huoneilma +30.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko? Eikö vauvan olisi mukavampi olla kun on lämmin. Nyt näkee paljon puolipukeisia vauvoja.
Ei muuten vauvoilla pidetty myssyä sisällä päässä 20 vuotta sitten, ihan omiasi lörpottelet. Voisitko mennä vaalispämmäämään jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en tiedä, mutta jotenkin niin se toi esille, että onpa hyvä juttu ja harva tekee niin.
Minun käsittääkseni myssyä ei nykyään suositella pidettävän lämpimässä, koska se voi turhaan sotkea vauvan omaa lämmön säätelyä. Eli just päinvastoin kuin joskus 80-luvulla suositeltiin. Näin ainakin 2006-2008, kun omat lapset syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käsittääkseni myssyä ei nykyään suositella pidettävän lämpimässä, koska se voi turhaan sotkea vauvan omaa lämmön säätelyä. Eli just päinvastoin kuin joskus 80-luvulla suositeltiin. Näin ainakin 2006-2008, kun omat lapset syntyi.
No en tiedä koska omani syntyivät ihan 2000-luvun alkupuolella, ja maalla kyllä, jossa ei nyt ihan ehkä niin samanlaiset olosuhteet asunnoissa olleet.
Meillä 9kk vauva kotona aina ilman sukkia. Jos laitan niin repii pois, on paljon helpompaa ilman sukkia kävellä tukea vasten.
Ei ole vielä jalat kylmästä menneet kuolioon.
käytin myssyä sisällä ekan kuukauden. lapset syntynet tammi ja syyskuussa.
Mä pidin myssyä vaan ulkona. Synnärillä pistivät myssyn vauvan päähän mutta en mä kotna enää pitänyt.