Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peräpukamaleikkaus - Kokemuksia?

Vierailija
23.03.2017 |

Ulkoiset pukamat päässeet niin pahaksi, että leikkaus kai edessä, pelottaa vain aivan hirveästi se kipu mikä tulee leikkauksen jälkeen. Miten te selvisitte siitä ja kuinka kovaa kipu oli asteikolla 1-10?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa leikkaukseen täytyy mennä?

Vierailija
22/37 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli leikkaus kaks päivää sitten. Luin näitä kauhutarinoita täältä ja näin painajaisia. Tässä mun ”tarina”.

Mulla ollut viimeisimmästä synnytyksestä asti reilu 2,5 vuotta pukamaa, lähinnä oireetonta. Vuos sitten joulun aikaan alkoi helvetilliset kivut. Pitkitin lääkäriin menoa maaliskuulle asti ja sitten TK:n yleislääkärin kautta erikoislääkärille jossa vaan toteamus että kivun takia ei voida tutkia. Ei muuta ku jonottamaan keskussairaalaan jotta pääsee anestesiassa tutkimaan kunnolla.

Kaks päivää sitten vihdoin ja viimein viikon valmistautumisella leikkuriin. Pahimmat löydökset selvis leikkaavalle siis salissa. Tosi pienet ulkoiset ja sitten sisäiset pahemmat ja lisäks vielä fissuura. Heti leikkauksesta herättyäni kipu oli todella kovaa mutta saatuani kunnon dropit heti ei vastaavaa kipua ole tullut. Nyt kipu pysyy buranalla ja panadolilla hallussa. Kaks isompaa vessakäyntiä ja suurta kipua en tunne, toki kipuja on, mutta varsin siedettävää siihen verrattuna minkä kipujen kanssa olen elänyt viimeisen vuoden. Saikkua tuli pariviikkoa koska mulla on sellainen työ mikä ei vaadi pidempää.

Nyt toivon toipumista ja että eivät uusiutuisi. Ja suosittelen että kannattaa mennä HETI kun oireet alkavat tai kipua tuntuu. Operaatio ei ole mitään verrattuna siihen miten paljon elämän laatua heikentänyt tää asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin näitä kauhujuttuja. Olen ollut kolme kertaa ns kumikenkeillä tehdyissä peräpukamahoidoissa. Kahdella ensimmäisellä kerralla pukamat olivat tosi pahat ja vuosivat verta aina ulostamisen yhteydessä sekä olivat kipeitä. Isoja pukamia kun hirtetään kolme kerrallaan, niin sen jälkeen on tosi kipeä. Olo helpottu vasta kun kuoliossa olevat pukamat irtoavat ulostamisen yhteydessä. Sanoin niitä kumilenkillä kuolioon saatua pukamaihoa pampuloiksi. Kolmannella kerralla en päästänyt tilannetta pahaksi ja terveyskeskuksessa laittoivat kahteen pukamaan kumilenkit. Odotin taas kipuja, mutta mitän ei tullut. Älkää päästäkö tilannetta kovin pahaksi vaan menkää ajoissa hoitoihin. Elämä on paljon helpompaa hoitojen jälkeen. Kumilenkeillä tehdyt hoidot ovat tosi fiksu keksintö!

Vierailija
24/37 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta hirtetty pukamia kaksi kertaa, pullahtivat takaisin joten ei mitää hyötyä näistä toimenpiteistä. Eikä toimenpide ollut kivulias. Nyt poistettu leikkauksella ja nukutuksessa. Toimenpide ei kestänyt kauan. Herättyä olo ihan hyvä eikä kipuja ollut. Pääsin jalkeille ja olin yön sairaalassa. Seuraavana päivänä kotiin. Söin luumuja joten vatsa toimi hyvin. Kolmas päivä menossa eikä mitään kipuja, joten suosittelen leikkausta pukamista kärsiville.

Vierailija
25/37 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin vuosia pukamista (sekä sisäisiä ja ulkoisia). Käytin erilaisia rasvoja, puikkoja ja ulostuslääkkeitä. Pahojen kausien aikana olo oli tosi tuskaisa ja lääkäri ehdotteli leikkausta. Aloitin laihduttamaan ihan muista syistä viime syksynä ja kun jätin jokapäiväiset irtokarkit, pullat ja ylettömän vaaleanleivän puputtamisen pois niin pukamavaiva hävisi saman tien. tai oikeastaan tajusin muutamassa kuukaudessa että en ole tarvinnut lääkkeitä. Eli suosittelen (jos olet sokeriaddikti) ruokavalion radikaalia muuttamista.

Vierailija
26/37 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli leikkaus. Ei suuria kipuja. Ilmavaivoja ja siksi maha kipeä. Johtunee lääkemäärästä minkä sain. Leikkaus oli kivuton. Puudutus vähän nipisti. Nukahin leikkauspöydälle vahvojen rauhoittavien takia. Vessareissu jännittää. Isompi hätä vielä tekemättä. Mut ei niin paha mitä pelottelevat!

Vierailija
27/37 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaus meni ihan ok. puudutus ja kunnon lääkkeet. Mutta se kipu mikä alkoi seuraavana päivänä. ei voinu käydä vessassa, mieletön kipu. ei voinut olla mitenkään päin. tosi polttava ja järkyttävä kipu vessakäynneillä ja kesti n. 2 viikkoa. jos uusiutuu niin en takuulla mene enää. eikä oo pelottelua!

Vierailija
28/37 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette käyneet leikkauksessa, miten paha tilanne teillä oli niin kuin esteettiseltä kantilta ja tuliko reiästä "normaalin" näköinen? 

Mietin vaan kun itsellä reikä on niin hurjan näköinen, että saako siitä edes normaalin näköistä enää, vaikka leikkaukseen pääsisinkin :(

Vierailija
29/37 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt terveystalossa peräpukamaleikkauksessa? Paljon tuli maksamaan?

Juuri katsoin, että hinnaston mukaan leikkaus maksaa ALKAEN 2140 e!! Mikä voi sitten olla hinta enimmillään...

Vierailija
30/37 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä homo voltti

Vierailija
31/37 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/37 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isot pitää oll et leikataan??

Vierailija
33/37 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka leikkaus oli kivuliaampi toipua kun löytyi sisäisiäkin paukamia.Ne vaivasi ulos pullahti kaksi,jo lapsena,ja hygienia piti pestä itseään kakkaamisen jälkeen.Muutaman kerran ne ehkä koitti kuntoutua mennä kuolioon ehkä.Olin niin kipeä sänkypotikas ihan.Käytin voidetta puikkoja ei apua.Leikkaus oli helpotus,toipuminen kivuliasta.Toinen leinnaus kun ne jätti rämpsykkeen jotain.Mietin kolmaskinko kun herneen kokoinen kipeä patti ilmestyi aukiolle,nyt hävinnyt.Toisesta toivuin todella hyvin.Ekan aikaan kipu kauhea,särkylääkettä muutama päivä meni..Kyllähän loppujen lopuksi leikkaus kannatti.

Vierailija
34/37 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia.

Vierailija
35/37 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten leikattiin ja on tämä yhtä tuskaa. Ulostamisen jälkeen tuntuu kuin peräaukko olisi tulessa. Pahalta haisevaa kudosnestettä valuu jatkuvasti. En varmaan ois menny jos olisin tienny tämän olevan näin tuskallista. Tosin ehkä mieli vielä muuttuu kun tästä toipuu

Vierailija
36/37 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
37/37 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla leikattiim eilen nukutuksesa

kipu asteikolla 0-10 0-1 eli ei oo vielł

mitään