Huono Kummi lapsellani
Synttärit lähestyy ja kummi varmaan taas sairas (tai TAAS laspet muka saoraana) tai muuten vain "estynyt" tulemaan synttäreille!! Joka vuosi sama tekosyy, joten en enää kutsu. Luulisi kummilapsen syntymäpäivän tietävän? Harmittaa, kun tuli tuo nainen valittua lapseni kummiksi, lapsikin kärsii tästä!!
Kommentit (69)
Voi kamala, kummitädillä voi olla muutakin elämää kuin kummilapsen kanssa puuhailu. Tämä on pahasti sanottu, tiedän, mutta antakaa vähän armoa meille kummitädeillekin.
No ei tarvi käydä meillä kun kerran vuodessa synttäreillä ja mitään ei tarvi tuoda? Vai mitä kummitäti? Tuu sitte rippijuhliin
Jos se kummitäti pelkää sinua ap? Taidat olla aika ärhäkkä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin aina sanoo, että se kuitenkin peruu synttäreille tulemisen soittamalla, että lapset on sairaina tai mitä millonki. Tämä siis toistunut jo useana vuonna, että oma lapsikin jo tietää, että miten tämä kuvio menee. Toivottavasti kyseinen kummi lukee tämän ja tuntee piston sydämessään!!!
t.alkuperäinen
Olen todella pahoillani, että elämässäni on perheeni ja työni joka syö aikaani ihan liikaa.
Kyllä sä sitten ennätät omien lastesi kummit haukkua, kun liian halpoja lahjoja ostivat ja ihan väärää väriäkin. Omista kummilapsistasi et välitä pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala, kummitädillä voi olla muutakin elämää kuin kummilapsen kanssa puuhailu. Tämä on pahasti sanottu, tiedän, mutta antakaa vähän armoa meille kummitädeillekin.
Se on tullut selväksi ainakin meillä. Yhteydenpito on yksisuuntaista ja vain meiltä päin. Mitään suurempaa ei olla oltu vailla. En tiedä miten paljon se pieni kysymys "mitä kummilapselle kuuluu?" mahtaa sitten aikaa viedä. Mulla on kaiken myllyn keskellä sen verran kyllä aikaa kummilapsilleni.
Ymmärrän hyvin että tuo ap:n tilanne on kurja nimenomaan lapsen kannalta. Jos yhtään lohduttaa, niin itselläni on toisentyyppinen kummiongelma: olen pienen tytön kummi ja minua ei kutsuta edes synttäreille. Saan kautta rantain kuulla miten huono kummi tuon perheen mielestä olen, vaikka ostan synttäri- ja joululahjat kuuliaisesti ja lähetän ne postitse, koska tapaamiset eivät perhettä kiinnosta. En saa kuulla kummityttöni kuulumisia koskaan, eikä heiltä päin myöskään kysellä minun kuulumisiani. Olen pyytänyt esim. sähköpostitse kuvia kummilapsesta (maksutonta vanhemmille), mutta en ole saanut. Ei ole mukava tämäkään tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minulla on nyt 5-vuotias kummilapsi, joka ennen asui melkein naapurissa. Luonnollisesti silloin tuli nähtyä tosi usein. Pari vuotta sitten perhe muutti kauemmas ja samoihin aikoihin minä aloitin iltaopinnot työn ohessa. Olen jo pariin kertaan saanut syyllistämistä kummilapsen vanhemmilta, että minua ei "koskaan" näy kyläilemässä. Käyn kun kerkeän, soittelen ja monesti on ollut niinkin, että perheelle itselleen ei sovi sellaiset ajankohdat, joita ehdotan... Silti minä olen se syntipukki, joka on muka unohtanut heidät.
Huoh, toi on kamalaa jos kummille tulee riippakivi kummiudesta. Mun mielestä vanhemmilla on kyllä joskus ihan liian suuret odotukset, joillain lahjat ja toisilla jatkuva tapaaminen.
Tämä juuri oli se pointti.
t. Alkuperäinen