Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

33veenä toinen lapsi

Kurpitza
23.03.2017 |

En tajua miksi tunnen itseni vanhaksi saamaan lasta. Sain esikoisen 30-vuotiaana. Nyt olen 32v ja ollaan mietitty toista lasta. Mulla on kaikki kaverit saaneet lapset alle 30v. Eräs ystävä halveksi, kun 26v kävin baareissa ja pidin hauskaa eri miesten kanssa. Hänellä oli silloin jo 2 lasta. Kai se johtuu näistä kommenteista. Viimeksi työpaikan juhlissa nuoremmat työkaverit oli ai sä oot jo ton ikänen. He ovat 21-24v ja kuulemma kovin vauvakuumeisia. Toisaalta meillä on paljon lapsettomia 34-42v naisia, eivätkä perheestä haaveile. Milloin olette saaneet toisen lapsen ja sanottiinko teitä vanhaksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 21 v. Toinen 36 v. ja kolmas 38 v. Paremmin meni vanhempana kaikki.

Vierailija
2/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikä sanottu vanhaksi enkä kokenut itseäni vanhaksi. t. edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotiaana sain toisen lapsen ja 40 vuotiaana neljännen. Kukaan ei ole sanonut vanhaksi, mutta ehkäisystä joku naapuri (mies) kolmatta odottaessani huomautti. Itse teki sitten yli 40 vuotiaana ainakin pari lasta.

Vierailija
4/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on sinullakin ongelmat. Miksi annat muiden mielipiteiden vaikuttaa noin paljon itseesi, etkä elä elämääsi omien tuntemustesi mukaan? Totta kai parikymppisenä lapsensa tehnyt vakuuttelee kaikille, että juuri hänen ratkaisunsa on paras mahdollinen.

Vierailija
5/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on juuri hyvin tyypilline ikä saada toinen lapsi. Minäkin sain ja tuttavapiirissä oli monta samanikäistä odottajaa, monet vasta ensisynnyttäjiä.

Vierailija
6/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 33v ja toinen 35v. En koe itseäni liian vanhaksi saamaan vielä kolmatta 40v tai vähän yli.

Ei ole muiden määriteltävissä milloin on liian vanha. Jos lapsen haluaa niin miksi ei. Jos olet pk seudulta (mitä vahvasti epäilen) löydät varmasti leikkipuistoista tai perhekahviloista samassa tilanteessa olevia ikäisiäsi äitejä.

Vierailija
7/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen sain 33-vuotiaana, toisen 38-vuotiaana. Kukaan ei ole sanonut vanhaksi, enkä koe itse olevani vanha.

Vierailija
8/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vanha. Olen samanikäinen ja vauva on tervetullut.

Voisi luulla, että kokemasi halveksunta on johtunut enemmän "hauskanpidosta eri miesten" kanssa kuin iästä, jossa sitä "hauskaa" harjoitit. 

Mutta mistäpä sitä mistään tietää?

Vierailija
9/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari kk sitten esikoisen ja olen kohta 36. Kukaan ei ole kutsunut vanhaksi, ei edes neuvolassa tms. Perhevalmennuksessa ja ultran ja neuvolan odotushuoneissa roppakaupalla nelikymppisiäkin.

Vierailija
10/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmärrän sua ap. Mä haluaisin kolmannen lapsen, mutta olen kanssa kohta 32 v. Tuntuu siltä, että ikä alkaa jo ihan eri lailla painaa kuin pari vuotta sitten. Mulle vissiin jysähti joku ikäkriisi 30-vuotiaana + selälle kävi pieni onnettomuus. Mietin, että jos nyt jo tuntuu parhaiden päivien olevan takana, miltä sitten tuntuu esim. kymmenen vuoden päästä. Varmaan tähän ikäkriisiin vaikuttaa myös se, että puolison vanhempi sairastui kahteen eri syöpään juuri 60 v. täytettyään  ja oma vanhempani on alkanut osoittaa muistisairauden merkkejä samassa iässä. Kuolevaisuuden rajat ovat lyhyessä aikaa tulleet selviksi. Kyllä kolmenkymmen paremmalla puolella alkaa olla jo kovasti keski-ikäistyvä ja nelikymppisenä on ihan varmasti keski-ikäinen.

Vierailija
11/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärrän sua ap. Mä haluaisin kolmannen lapsen, mutta olen kanssa kohta 32 v. Tuntuu siltä, että ikä alkaa jo ihan eri lailla painaa kuin pari vuotta sitten. Mulle vissiin jysähti joku ikäkriisi 30-vuotiaana + selälle kävi pieni onnettomuus. Mietin, että jos nyt jo tuntuu parhaiden päivien olevan takana, miltä sitten tuntuu esim. kymmenen vuoden päästä. Varmaan tähän ikäkriisiin vaikuttaa myös se, että puolison vanhempi sairastui kahteen eri syöpään juuri 60 v. täytettyään  ja oma vanhempani on alkanut osoittaa muistisairauden merkkejä samassa iässä. Kuolevaisuuden rajat ovat lyhyessä aikaa tulleet selviksi. Kyllä kolmenkymmen paremmalla puolella alkaa olla jo kovasti keski-ikäistyvä ja nelikymppisenä on ihan varmasti keski-ikäinen.

Mä täytin just 40, ja epäilemättä olen keski-ikäinen. Mutta mitä sitten? Olen terve, olen onnellinen ja saatanpa olla raskaanakin.

Vierailija
12/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä koen itseni nyt 34 vuotiaana vanhaksi. En siis lainkaan jaksa kaikkea yhtä hyvin kuin muutama vuosi sitten ja rasituksesta palautumiseen menee kauemmin. Mutta eihän kaikilla ole näin. Nukkuminen on sen verran tärkeää nykyään, että ei kiitos toista lasta :D

Vierailija
13/13 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi 35-vuotiaana. Ja kolmas ehkä toiveissa vielä. Eipä ole kukaan koskaan sanonut vanhaksi missään tilanteessa.