Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa muutamaan kysymykseen

Vierailija
21.03.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä usea viikko synnytyksen jälkeen tunsin kuin selässäni olisi vielä ollut epiduraalin se teippisysteemi? Tuntui tietyissä asennoissa sellaisena inhottavana kiusaavana " värinänä" selässä.

Vierailija
2/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elimme pari päivää kotona toivoen ja uskoen ihmeeseen, vaikka järki sanoi, että vauva on jo menetetty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vielä usea viikko synnytyksen jälkeen tunsin kuin selässäni olisi vielä ollut epiduraalin se teippisysteemi? Tuntui tietyissä asennoissa sellaisena inhottavana kiusaavana " värinänä" selässä.

Enpä tiedä moiselle syytä. Jotkut ovat allergisia teipin liimalle,mutta oireilisi punotuksena eikä enää varmaankaan viikkojen kuluttua.

klö

Vierailija
4/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm69:

Me elimme pari päivää kotona toivoen ja uskoen ihmeeseen, vaikka järki sanoi, että vauva on jo menetetty...

En noilla viikoilla ole nähnyt " pelastumista" , joskus 24 viikon jälkeen on saatu lisäviikkoja levolla ja sairaalahoidolla,mutta ei vähäisemmillä.

Voimia asiasta toipumiseen.

klö

Vierailija
5/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loppuviimeksi heidät kotiutetaan...

Vierailija
6/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja loppuviimeksi heidät kotiutetaan...

Ei ärsytä. Joskus on pitkäkin matka sairaalaan ja supistukset voi matkalla loppua. Jos äiti saa käynnistään mielenrauhan, niin tervetuloa minun puolestani.

klö

Vierailija
7/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otan sitten sen ja sen lääkityksen ja ovat sitten ihan tohkeissaan kun eivät välttämättä niitä saakkaan?

Paljon kun tuntuu olevan liikkeellä tätä ennalta suunnittelua...

Vierailija
8/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että otan sitten sen ja sen lääkityksen ja ovat sitten ihan tohkeissaan kun eivät välttämättä niitä saakkaan?

Paljon kun tuntuu olevan liikkeellä tätä ennalta suunnittelua...

Kyllä sitä tapahtuu, että ensisijaisesti tullaan saamaan puudutusta ja toissijaisesti lasta. Jos ei ehditä, syy on kätilön.

klö

Vierailija
9/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyin n. puoli kiloa ja suurin jotain 5800g.

klö

Vierailija
10/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, mutta nykyisin on hyvät lääkkeet ja keinot vaikuttaa asiaan. Jos hyytymistekijöissä ongelmia tms, teoriassa ainakin voi kuolla.

klö

Vierailija
11/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain sairaan lapsen ja kätilö tuli minua myöhemmin varta vasten osastolle katsomaan.

Jäi tosi hyvä mieli moisesta välittämisestä vaikka vuosia on mennyt, sitä ei varmaan työsopimuksessa edellytetä. Upea ammattilainen.

Vierailija
12/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse sain sairaan lapsen ja kätilö tuli minua myöhemmin varta vasten osastolle katsomaan.

Jäi tosi hyvä mieli moisesta välittämisestä vaikka vuosia on mennyt, sitä ei varmaan työsopimuksessa edellytetä. Upea ammattilainen.

Äitikuolemissa en,mutta sellaisissa olen,joissa lapsi jo kuollut kohtuun tai hoitanut osastolla äitejä, jotka menettäneet synnytyksen jälkeen vauvansa. On se raskasta kätilöllekin, vaikea säilyttää ammatillisuus, kun tunteet pyrkivät pintaan. Työnohjausta saa, jos haluaa.

klö

Vierailija
13/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuu taitaa olla pehmennyt, sillä mies ei tunne enää mitään kovaa napukkaa perillä...??..

viikkoja 35

Vierailija
14/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kovin hyvät! Hengissä voivat selvitä joskus, mutta useimmiten jää jotain keskosuudesta johtuvia vammoja.

klö

Vierailija
15/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kohdunsuu taitaa olla pehmennyt, sillä mies ei tunne enää mitään kovaa napukkaa perillä...??..

viikkoja 35

Tuskin näillä viikoilla enää kokonaan kielletään. Oma järki käten asiassa ja voihan seksiä olla muukin kuin yhdyntä.

klö

Vierailija
16/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei missään nimessä kuivaa!!Harvoin saa kysymyksiin vastauksia

Vierailija
17/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. napanuora on mennyt vauvan pään ympäri? Mikä on turvallisin asento?

Vierailija
18/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos esim. napanuora on mennyt vauvan pään ympäri? Mikä on turvallisin asento?

Napanuoran saa kyllä jakkarallakin pujotettua hyvin. Hankalampaa on runsas verenvuoto, tiukassa olevat hartiat ja vihreän veden imeminen lapsen hengitysteistä. Pidän itse puoli-istuvaa asentoa turvallisimpana.

klö

Vierailija
19/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen lukenut synnyttämään menevistä jotka ajaneet karvoituksensa joskus että synnytyksessä ne ajetaan (kätilöt?). Itse en tehnyt mitään eikä kukaan mukaan ja synnytys meni loistavasti. Onko kätilöillä jotain ohjeistusta/mielipidettä asiaan?

Vierailija
20/26 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joskus olen lukenut synnyttämään menevistä jotka ajaneet karvoituksensa joskus että synnytyksessä ne ajetaan (kätilöt?). Itse en tehnyt mitään eikä kukaan mukaan ja synnytys meni loistavasti. Onko kätilöillä jotain ohjeistusta/mielipidettä asiaan?

Ei väliä. Joskus jos siinä emättimen aukon ympärillä on oikein tuuhea ja pitkä karvoitus, sitä siistitään,koska kaikki lima ja veri ym takertuu niihin ja jos tulee ommeltavaa, on karvat siinä haitaksi. Harvaan karvoitukseen ei tarvitse puuttua.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan