Saako exää mollata?
Saako exää mollata, vai pitääkö olla kohteliasti hiljaa tämän vioista ja kaunistella eron syitä? Minulta kysyttiin yksissä bileissä miksi otin avioeron, ja aloin sitten siinä humalassa avautumaan pienelle porukalle eron taustoista ja exän huonosta käytöksestä. Jälkeenpäin sain kuulla, että olin antanut itsestäni hyvin tökerön kuvan joillekin heistä, koska olin puhunut exästäni niin pahasti. He siitä kysyivät, minä vain olin rehellinen.
Saako exää mollata?
Kommentit (9)
Saattoi bileiden tunnelma vähän läsähtää.....
Vierailija kirjoitti:
Yksityiskohtana voin kertoa, että keskustelu käytiin erillisessä huoneessa pienessä porukassa ja hyvässä hengessä. Väänsin lähinnä aiheesta vitsiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiskohtana voin kertoa, että keskustelu käytiin erillisessä huoneessa pienessä porukassa ja hyvässä hengessä. Väänsin lähinnä aiheesta vitsiä.
Ap
Hyvässä hengessä ilmeisesti ainoastaan vain sinulle, kun kerran tökerön kuvan annoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvässä hengessä ilmeisesti ainoastaan vain sinulle, kun kerran tökerön kuvan annoit.
Sitä juuri ihmettelen, että mistä se kuva tuli. Exästä puhuminen negatiivisesti on tabu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä juuri ihmettelen, että mistä se kuva tuli. Exästä puhuminen negatiivisesti on tabu?
Todennäköisempi syy on kuitenkin se, että olit paskavammainen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Todennäköisempi syy on kuitenkin se, että olit paskavammainen idiootti.
Millähän tavalla? En mielestäni sanonut mitään erityisen pahaa exästä. Mutta sekin vähä oli liikaa? Ei minulla ainakaan aiheuta mitään negatiivisia tunteita, jos joku puhuu pahaa exästään. Ehkä jos puhuisi siitä paljon ja oma-aloitteisesti, mutta kysyttäessä ei.
Ap
No jos vaan jatkoit ja jatkoit ja jatkoit eksästä puhumista vaikka itse kysymykseen olut jo vastannut niin sitten ymmärrän. Muuten en. Ei kannata kysyä jos ei halua vastausta.
Ei saa mollata. Huomasithan sen jo itsekin muiden reaktiosta. Useimmat ihmiset kun tajuavat, että erossa on aina kaksi puolta. On sinun näkemyksesi ja entisen kumppanisi näkemys. Jos yrittää selittää itsensä puhtaaksi kaikesta, mikä meni parisuhteessa vikaan ja laittaa kaiken entisen kumppanin syyksi, antaa itsestään katkeran kuvan muille ihmisille. Kyselyt kannattaa ohittaa nopeasti eikä alkaa eron syitä sen enempää selvittelemään muille ihmisille. Jonkun hyvän uskotun ystävän kanssa voi sitten käydä omia tuntojaan enemmän läpi, mutta bileissä "hyvässä hengessä" entisen kumppanin mollaaminen ei ole ok-käytöstä.
"Minä olin vain rehellinen", kusipäiden ja kunnianloukkaajien tekosyy kautta maailmanhistorian.