Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko käytöstavat ja toisten huomioiminen "out"? Esimerkki bussista

Vierailija
22.03.2017 |

Mummullani on eräs harrastus sellaiseen aikaan, jolloin on ruuhkaa. Ihmettelin miksi hän on alkanut mennä reilusti aiemmalla bussilla, niin selitti kuinka ruuhkabussissa ei saa paikkaa. Oli joutunut pari kertaa seisomaan koko matkan.

Nyt kun olen itse ollut hänen kanssaan liikenteessä, niin olen huomannut saman, eli minä olen joutunut erikseen pyytämään joltakulta paikkaa mummulleni. Eihän mummu itse kehtaa. Saman huomaa muuallakin, esim. kaupassa ei avata ovea vanhukselle.

En nyt välttämättä ajattele, että tämä johtuisi ihmisten tietoisesta ilkeydestä, mutta ollaanko nykyään niin kiinni älyluureissa ettei kiinnitetä lainkaan huomiota muihin tai osata reagoida tilanteisiin?

Mummuni on 91-vuotias hento mutta itsenäisesti kulkeva vanhus. Oikeasti: 91-vuotias seisoo heittelehtivässä bussissa ja ympärillä jengi lojuu penkeillään ja räplää puhelinta!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät vaikka kaikilla istuvilla nuoremmilla on 30 diagnoosia ja ovat työkyvyttömyyseläkkeellä.

no nykyään ei opeteta tapoja missään kun opettajat nykyään väittävät , että se on kodin tehtävä, mutta opi sitten kun 80% vanhemmista on jotain introvertteja hulluja

Vierailija
2/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tulosta liiallisen yksilöllisyyden korostamisesta. Joka paikassa pitäisi muka pyrkiä huomioimaan kaikkien yksilölliset tarpeet. Se on johtanut siihen, että jokainen ajattelee vain sitä, mitä juuri minun pitää missäkin tilanteessa saada. Ei muista väliä, kunhan penkki on oman peffan alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään mummeleita. Ovat ilkeitä.

Vierailija
4/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän sellaista nykyään on.. Kerran kun olin raskaana bussissa, ainut joka tarjosi minulle paikkaa oli vanhus.

Vierailija
5/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos antaa vanhukselle bussissa paikkansa, niin siitä tietty otetaan kuva ja laitetaan someen kuvatekstillä "olenko ainoa joka muka tajuaa antaa paikkansa mummolle, wtf?". Sitten iltapäivälehti tekee jutun "Mikko, 21, antoi vanhukselle istumapaikan bussissa" ja jutussa on hymyilevä kuva Mikosta, joka kertoo vaatimattomasti että "toimin vain ihan refleksinomaisesti sen kummemmin miettimättä, toivottavasti muutkin haluavat tehdä arjen pieniä tekoja muiden hyväksi". Lovely.

Vierailija
6/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin on. Teini oli pitänyt ovea auki kahdelle mummolle ja kertoi näiden ylistäneen häntä kuin olisi tehnyt jotain suurtakin.

Vierailija
7/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä tiedät vaikka kaikilla istuvilla nuoremmilla on 30 diagnoosia ja ovat työkyvyttömyyseläkkeellä.

no nykyään ei opeteta tapoja missään kun opettajat nykyään väittävät , että se on kodin tehtävä, mutta opi sitten kun 80% vanhemmista on jotain introvertteja hulluja

Paitsi juovuksissa. Tuolloin niistä tulee extrovertteja itseilmaisijoita.

Mutta ei sekään taida käytöstapojen opiksi olla.

Vierailija
8/8 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään samaan bussiin nousi äiti pieni vauva kantorepussa vatsan päällä. Kukaan ei antanut paikkaa, että he olisivat päässeet istumaan. Itsekin jo seisoin käytävällä, joten en voinut antaa omaani. Mihin ihmeeseen ovat hyvät käytöstavat hävinneet? Niin no, tietysti on tyyppejä, joilla niitä ei ole koskaan ollutkaan. Kun on pipetillä annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän