Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mariskooleissa olla näin isoja eroja? kuva

Vierailija
22.03.2017 |

http://aijaa.com/0t11RH

Punaisen ja vieressäolevan vihreän korkeusero aivan silmiinpistävä. Vihreä ostettu käytettynä ja punainen sittarin kampanjan kautta, jotain kakkoslaatuako? Kiva oli siitä silti maksaa 50% luullen ykköslaaduksi kun missään ei sanottu

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä feikkejä. Itse erehdyin joskus yli kymmenen vuotta sitten ostamaan Kärkkäisellä myynnissä olleita "Mariskooleja" parikin kappaletta, kun avasin paketin oli kipoissa just nuo saumat ja värit lähti heti ensimmäisessä pesussa. Eipä yhtään vituttanut, myytiin jossain sivuhyllyllä vaan nimellä "Mariskooli", vaikka ties mitä paskaa olivat. Sain onneksi rahani takaisin kun menin näyttämään miten värit oli lähteneet...

Miksihän alapeukutatte tätä? Tosi tapaus ja sattui Oulussa!

Anna mä arvaan, maksoit niistä 5 euroa kappaleelta :D

Eikä pohjassakaan tietystikkään lukenut mitään

Vierailija
42/75 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kai tajuat että näyt itsekin tuossa kuvassa😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ovat yhtä kaukana kamerasta. Tasaisella alustalla ovat ja nuo pallorivistötkin on aivan erikorkeudella. Punainen näyttää muutenkin joltain kakkoslaadulta kun punainen on jostain "taitekohdista" ennemminkin oranssi, esim alaosan kapea kohta

Taitaa olla viimeiset mariskoolit tässä taloudessa

Aloitukseen linkitetyssä kuvassa punainen ja vihreä mariskooli eivät ole yhtä lähellä kameraa. Jos katsot mihin niiden pohjat asettuvat, huomaat kyllä sen. Kuva on toki vino, joka sekin aiheuttaa optista harhaa, mutta edes kuvan suoristuksen jälkeen pohjat eivät ole samalla kohdalla.

Kumma juttu kun ne tuolla kaapissa ovat ihan samassa kohdassa. Lopeta jo

No ota sitten meidän iloksi kuva jossa ovat tasan vierekkäin. Vai eikö onnistu, eikä korkeuseroa sitten näykään? Uhriudu nyt kunnolla, sait puoleen hintaan jotain mikä ei ollutkaan täyden hinnan arvoista, hävisitkö jotain? Ajattele jos olisit maksanut täyden hinnan...

Btw, en ole ikinä ymmärtänyt mikä mariskooleissa viehättää, rumia, käyttöarvoltaan nollaa lähentelevää lasiroskaa.

Oot kyllä harvinaisen tyhmä

Hirveetä draamaa kahdesta koriste-esineestä! 😂

Vierailija
44/75 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten saa feikki mariskooleja? Tosi nättejä, mutta en maksaisi itseäni kipeäksi.

Vierailija
45/75 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa uskomattomalta, että olet onnistunut ostamaan punaisen Mariskoolin jostakin Cittarin tarjouksesta tai heidän valikoimistaan.

Oli kakkoslaatua tai vitoslaatua, se on joka tapauksessa arvokkain kaikista Mariskooleista, niin työläs on punaisen lasin valmistus. Jos se on Iittalan tuotantoa.

Ei siinä mitään uskomatonta ole. Kaikissa Citymarketeissa on ollut parikin kertaa kampanja jossa sai kerättyä punaisen Mariskoolin puoleen hintaan. Meidän lähicittarissa oli viime joulun jälkeen myös -50% loput skoolit väristä riippumatta. Siis vuoden 2015 jouluna ei 2016.

Vierailija
46/75 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä feikkejä enää myydä?

Itse olen ostanut silloin markkaaikana ja maksoi jotain 30.

Luopuisin mielelläni jos ostaja löytyis.

Vierailija
47/75 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä feikkejä. Itse erehdyin joskus yli kymmenen vuotta sitten ostamaan Kärkkäisellä myynnissä olleita "Mariskooleja" parikin kappaletta, kun avasin paketin oli kipoissa just nuo saumat ja värit lähti heti ensimmäisessä pesussa. Eipä yhtään vituttanut, myytiin jossain sivuhyllyllä vaan nimellä "Mariskooli", vaikka ties mitä paskaa olivat. Sain onneksi rahani takaisin kun menin näyttämään miten värit oli lähteneet...

'

En maksanut, vaan jotain 15 e. Luki, että ovat alennuksessa. Olin nuori opiskelija enkä tuolloin tiennyt niiden oikeasta hinnasta tai mistään. Kyllä se on vaan väärin myydä jonkun tunnetun merkin nimellä ihan muuta tuotetta, pitäisi vähintäänkin lukea että kopio tai sitten keksiä ihan toinen nimi tuotteelle!

Vierailija
48/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

En maksanut, vaan jotain 15 e. Luki, että ovat alennuksessa. Olin nuori opiskelija enkä tuolloin tiennyt niiden oikeasta hinnasta tai mistään. Kyllä se on vaan väärin myydä jonkun tunnetun merkin nimellä ihan muuta tuotetta, pitäisi vähintäänkin lukea että kopio tai sitten keksiä ihan toinen nimi tuotteelle!

Puhutaanhan sitä crockseistakin samalla nimellä vaikka olisivat feikkejä, aurajuustoa myydään joka paikassa aurajuustona, vaikka se on vain valion nimi sinihomejuustolle. Hylamaidosta puhutaan yleisesti kun tarkoitetaan laktoositonta maitoa, vaikka se on valion merkki.

Kyllä Iittalan mariskoolin tunnistaa jo ihan siitä, että pohjassa lukee marimekko. Niissä on iittalan tarrat myöskin. Missään suomalaisessa kaupassa ei myydä mariskooleja feikkeinä, että olisi tarrat lisätty ja pohjassakin lukisi mariskooli.

Vierailija
49/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ovat yhtä kaukana kamerasta. Tasaisella alustalla ovat ja nuo pallorivistötkin on aivan erikorkeudella. Punainen näyttää muutenkin joltain kakkoslaadulta kun punainen on jostain "taitekohdista" ennemminkin oranssi, esim alaosan kapea kohta

Taitaa olla viimeiset mariskoolit tässä taloudessa

Aloitukseen linkitetyssä kuvassa punainen ja vihreä mariskooli eivät ole yhtä lähellä kameraa. Jos katsot mihin niiden pohjat asettuvat, huomaat kyllä sen. Kuva on toki vino, joka sekin aiheuttaa optista harhaa, mutta edes kuvan suoristuksen jälkeen pohjat eivät ole samalla kohdalla.

Kumma juttu kun ne tuolla kaapissa ovat ihan samassa kohdassa. Lopeta jo

No ota sitten meidän iloksi kuva jossa ovat tasan vierekkäin. Vai eikö onnistu, eikä korkeuseroa sitten näykään? Uhriudu nyt kunnolla, sait puoleen hintaan jotain mikä ei ollutkaan täyden hinnan arvoista, hävisitkö jotain? Ajattele jos olisit maksanut täyden hinnan...

Btw, en ole ikinä ymmärtänyt mikä mariskooleissa viehättää, rumia, käyttöarvoltaan nollaa lähentelevää lasiroskaa.

Jos sinulle Mariskooli on jätettä, niin ok.

mutta se on kuitenkin harvoja tuotteita, jonka elinkaari on ollut yli 50v ja jatkuu edelleen ja sen valmistaminen yli 50 vuoden aikana on osaltaan lisännyt suomalaista hyvinvointia.

Nykyään kertakäyttö-yhteiskunnassa se ansaitsee paikkansa ja kunnianosoituksen, tykkäsikö siitä tai ei.

Vierailija
50/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku säilyttää mariskooleja lasivitriinissä? 

Mä sain niitä joskus sukulaiselta, aitoudesta ei varmuutta niin toimivat mm lasten karkkikulhoina.  

Vierailija
51/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain niitä joskus sukulaiselta, aitoudesta ei varmuutta niin toimivat mm lasten karkkikulhoina.  

Ja Ming-dynastian maljakot sateenvarjotelineinä?

Vierailija
52/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se punainen hivenen matalampi. Ärsyttäisi minuakin. Todennäköiseti cittari on tilannut alunperinkin jotakin "kampanja" laatua. Cittarissa muutenkin myydään vähän sitä sun tätä, olen pannut merkille. 

Mutta muuten sanoisin, ettei noita skooleja kannata keräillä. Ne on tolkuttoman rumia ja niitä on ihmisillä ihan hirveästi. Ei ne mitään arvokkaita ole. Ainkaan enää nämä nykyisin valmistetut. Ne alkupään skoolit saattavat ollakin laadukkaampia ja arvokkaampia.

Vierailija
53/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Ming-dynastian maljakot sateenvarjotelineinä?

En puhuisi samana päivänäkään mariskooleista ja Ming-dynastian maljakoista vaikkei nekään silmääni erityisesti hivele. :D

Vierailija
54/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Cittarin keräysleimoilla Pentikin satiinipussilakanat. Luulin saavani laatulakanat, mutta paskan marjat: satiinin kiilto ja liukkaus lähti heti ekassa pesussa, kangas on sellaista kovaa kahisevaa puuvillaa mihin ei edes silitys tehoa, sähköiset jna. Eli nuo oli ainakin ihan sekundaa.

Vierailija
55/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että vihreä on feikki, siinä näkyy lasipurse.

Mariskoolithan on puristelasia, joten kaikissa niissä on pienet purseet muotin saumojen kohdassa näkyvissä. Halpa massatuotantomenetelmä. Eiväthän ne todellakaan mitään käsintehtyjä designtuotteita ole, vaan laadultaan keskinkertaista arkitavaraa. Yksilöllisiä niistä tekee enintään nuo laatuvaihtelut.

Vierailija
56/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://aijaa.com/0t11RH

Punaisen ja vieressäolevan vihreän korkeusero aivan silmiinpistävä. Vihreä ostettu käytettynä ja punainen sittarin kampanjan kautta, jotain kakkoslaatuako? Kiva oli siitä silti maksaa 50% luullen ykköslaaduksi kun missään ei sanottu

Lasissa tulee helposti tollasta heittoo. Kuuluu lasin olemukseen.

Osta halpaa puristelasia jos haluat tarkkaa mittaa :)

Mariskoolit on halpaa puristelasia. Siksi ne ovat niin paksuja ja niissä on ne saumapurseet.

Vierailija
57/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samaisessa vitriinikaapissa kaikki muutkin käytössä olevat lasiesineet. Karkkikulhoina nuokin ovat, mutta en mä niitä sentään astiakaapissa viitsi säilytellä. Samoin kivituikut, vitriinistä minä ne nappaan käyttöön silloin kun tarvitsee. Meillä on kissoja niin ei niitä voi hyllyilläkään säilytellä, koska eivät säilyisi ehjinä.

ap

Vierailija
58/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se punainen hivenen matalampi. Ärsyttäisi minuakin. Todennäköiseti cittari on tilannut alunperinkin jotakin "kampanja" laatua. Cittarissa muutenkin myydään vähän sitä sun tätä, olen pannut merkille. 

Mutta muuten sanoisin, ettei noita skooleja kannata keräillä. Ne on tolkuttoman rumia ja niitä on ihmisillä ihan hirveästi. Ei ne mitään arvokkaita ole. Ainkaan enää nämä nykyisin valmistetut. Ne alkupään skoolit saattavat ollakin laadukkaampia ja arvokkaampia.

Olisivatko ne aikanaan Saksassa valmistetut kaikkein arvokkaimpia ja laadukkaimpia?

Mariskoolin muottihan on "lainattu" Saksasta aikana, jona tekijänoikeudet eivät olleet ihan niin iso juttu kuin nykyään.

Vierailija
59/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivatko ne aikanaan Saksassa valmistetut kaikkein arvokkaimpia ja laadukkaimpia?

Mariskoolin muottihan on "lainattu" Saksasta aikana, jona tekijänoikeudet eivät olleet ihan niin iso juttu kuin nykyään.

Mariskoolin malli on tullut Suomeen joskus 1800-luvulla saksalaisten lasinpuhaltajien mukana. Onko tullut muotti, vai onko vaan muuten kopioitu malli, siitä ei liene tarkempaa tietoa. Kipon suunnittelijasta tai suunnittelijoista ei ole tietoa, eikä sitä ole miksikään arvolasiksi tehtykään, vaan sehän on muottiin prässäämällä tehtyä arkitavaraa. "Alkuperäiset" tuskin ovat sen arvokkaampia, kun ovat olleet massatavaraa alun perinkin.

Suomessa niitä on vain Marimerkon brändillä onnistuttu myymään korkeammalla hinnalla.

Vierailija
60/75 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset Iittalan kastehelmi-jälkiruokakulhotkin näytti kaupassa eri sävyisiltä. Jotkut oli tosi tummia, jotkut kirkkaampia. Piti pitkään verrata ja valkata suht samansävyiset neljä kippoa.