Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyypillisiä masennuksen oireita?

Vierailija
22.03.2017 |

Olen käynyt terapiassa nyt jo 6 vuotta ja vointi on parempi kuin silloin (harhaisuutta ja itsevihaa mm.) mutta olen turhautunut kun tuntuu että olen niin jämähtänytpaikoillejämähtänyt paikoilleni. Päivittäiseen elämääni kuuluu silti mm.seuraavia oireita, mutta en tiedä olenko masentunut vai mitä tämä on.

Alakuloisuus ja levottomuus. En ole yleensä varsinaisesti surullinen mutta en vain löydä mieleistä tekemistä ehkä pysty rauhoittumaan. Olen fyysisesti levoton enkä nauti asioista, mutta saatan silti olla ihan hyvällä tuulella.

Painon tuntu rinnassa. Vähän kuin koko ajan kuvottaisi. Täytyy päästä istumaan ja liikutan raajoja koko ajan.

En saa tartuttua asioihin. Tuntuu että tavallisessa arjessakin joku pieni asia vie huomion enkä muista tai jaksa hoitaa esimerkiksi laskuja.

Syyllisyys. Koen olevani turha, en jaksa enkä halua huolehtia itsestäni enkä tulevaisuudesta. Koen itseinhoa ja häpeää kaikesta. Silti suren että elämäni vain lipuu ohi.

Hämmennys ja sekavuus. Asiat eivät pysy mielessä enkä ymmärrä tilanteiden vakavuutta ym. (Minut on esimerkiksi pahoinpidelty mutten osaa ajatella asiasta oikein mitään). Olotilani ei ole selkeä. En oikein erota tunteitani, josko niitä edes on.

Jaksamattomuus. Väsyn fyysiseen tekemiseen mutten oikein ole varma tästäkään. Saatan olla itkuinen tehdessäni jotain ja haluan päästä pois. Haluan pois paikalta vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvinkin. En vain oikein jaksa. Aamulla jaksan istua ja meikata mutten jaksa seistä peilin edessä ja laittaa hiuksiani. Saatan kääntyä pois saavuttuani juuri jonnekin koska on vain niin paha mieli.

Tässä nyt muutama. En tunnista itseäni mistään oppikirjan kuvauksista. kun sain masennusdiagnoosin vuosia sitten olin oikeasti aivan lamaantunut ja synkkä. En tiedä onko tämä edelleen masennusta mutta erilaista sellaista. Mielipiteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo minun mielestäni masennukselta kuulostaa. Toki se voi muuttaa muotoaan ja taustalla voi olla kaikkea muutakin, esimerkiksi persoonallisuuspiirteitä tai -häiriöitä, ahdistushäiriö, lapsuuden traumoja jne. Hyvän terapeutin pitäisi kyllä havaita näitä.

Vierailija
2/3 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin selkeitä masennuksen oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Selvä, tuntuu ihan hyvältä tietää että tähän on syy. Ei ole vaan mukavaa kun joka puolelta koen paineita olla jo terve ja työkykyinen.

Onko muilla kertoa omista oireistaan ja kuinka niitä helpottaa...