Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus, kommentteja tilanteesta?

Vierailija
22.03.2017 |

Kaksi naista oli vuosia parhaita kavereita. Kutsutaan heitä vaikka Mintuksi ja Miiaksi. Minttu oli yhdessä erään miehen kanssa viisi vuotta. Suhde oli huono ja sen olisi pitänyt päättyä paljon aiemmin.

Vuoden eron jälkeen Mintun kaveri Miia alkaa seurustelemaan saman miehen kanssa. Heillä suhde kukoistaa, koska ovat hyvin samanlaisia ihmisiä. Minttu kuulee tästä suhteesta, haukkuu molemmat pahasti ja katkaisee heihin välit kokonaan.

Tästä on jo vuosia, ja Minttu on vieläkin raivoissaan siitä miten Miia petti hänet. Olivat ennen kämppiksiä, sielunsiskoja ja parhaimpia ystäviä. Miia haluaisi kaverinsa takaisin, mutta Minttu ei halua ollaan missään tekemisissä tämän kanssa.

Voiko rikkoutunut ystävyys palata ennalleen? Kuinka kauan Mintulla on oikeus olla asiasta katkera? Tekikö Miia väärin kun alkoi seurustelemaan Mintun exän kanssa? Mielipiteitä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin exään ei kosketa. Se on sääntö.

Toivottavasti Minttu pitää pintansa, ja lähtee vanhoista kuvioista kauas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällainen sääntö muka on?

Vierailija
4/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällainen sääntö muka on?

Se sääntö on vain pissiksiä ja wt-porukkaa varten. Aikuiset ihmiset pystyy suhtautuun asioihin kypsästi.

Vierailija
5/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkuperäinen pari oli jo eronnut, ei toinen nainen tehnyt mitään väärää. Minttu lienee tyhmä ja lapsellinen.

Vierailija
6/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Miia haluaa ystävyytensä korjautuvan Mintun kanssa, jos Minttu ei pysty olemaan onnellinen Miian puolesta? Ymmärrän, että aluksi hankalaa, mutta jos Miialla ja tällä miehellä hyvää ja onnellista jo pidempään takana ja Minttu edelleen toivoo heille eroa, niin antakoot Mintun katkeroitua rauhassa.

T. Ollut Mintun asemassa ja onnistunut olemaan onnellinen Miian asemassa olevan puolesta

Vierailija
7/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Miian puolella, on fiksu aikuinen.

Jos on Mintun puolella, on tyhmä wt.

Vierailija
8/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustatietona vielä, että Miia ja Mintun exä piilottelivat suhdettaan Mintulta muutaman kuukauden. Miia halusi kertoa Mintulle kun on "sopiva" hetki. Mintun kuultua salailusta hän alkoi epäillä että Miian ja miehen suhde olisi alkanut paljon aiemmin. Kenties jo silloin kun Minttu oli vielä yhdessä exänsä kanssa.

Ap

Vierailija
9/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää jotain sääntöjä teini-ikäisille lapsille vai mitä ihmettä? :D Minä voin rehellisesti myöntää, että seurustelen tänä päivänä exäni kaverin kanssa. Ollaan oltu jo 8 vuotta yhdessä ja kihloissa. Kaikki tullaan toimeen hyvin keskenämme ja voidaan jopa lähteä viettämään iltaa yhdessä samassa porukassa. Kuka sitä vanhoja muistelee ja minä en ainakaan suostu katumaan sitä, että löysin rinnalleni maailman ihanimman ihmisen.

Vierailija
10/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon ihmisiä. Miksi pitää juuri kaverin exään sekaantua?

Vierailija
11/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eksä oli yksinkertaisesti (henkisesti)väkivaltainen kusipää, on tosi vaikeaa olla onnellinen kaverin puolesta. Jos eksääni olisi joku kaverini kajonnut vaikka näki mitä kaikkea eksä teki, olisin katkaissut myös välit että pääsen eroon miehestä. Samaten jos olen tilittänyt kaverilleni eksän tekosista, niin olisi tosi vaikea ymmärtää mikä järki on sekaantua kerran kusipääksi todettuun mieheen. 

Tulee mieleen miten kaverini alkoi seurustella eksäni kanssa, joka oli paatunut valehtelija ja pettäjä eikä käytöstavoista tietoakaan. Yritin pitää kaveriini välejä, mutta juttu kääntyikin siten että olin kuulemma kateellinen stalkkeri joka on edelleen mustasukkainen siitä kultakimpaleesta ja oli kuulemma mulle oikein et se jätkä petti mua. Tosiaan, miksi pettää jos voi jättää ja taadadadaa. Olin asunut siinä vaiheessa yhdesäs uuden miehen kanssa ja alottanut uudessatyöpaikassa uudella paikkakunnalla, joten selkeästi havaittavissa miten elämässä ei oltu päästy eteen päin. 

Vierailija
12/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi maailman kaikista miehistä pitää se kaverin entinen aina pokata. Mua ei ole kiehtonut kavereitten miehet alkuunkaan, koska vihaan muutenkin kaikkea sisäsiittoisuutta ja haluan ihan omat ympyräni ilman mitään painolasteja. On ollut mahdollisuuksia kavereitten miehiin ja ollut mahdollisuuksia jopa kavereitten parisuhteitten aikana loikata sänkyyn mutta ei kiitos - i want my own and thats not your husband/boyfriend/fuckbuddy. 

Sitä paitsi olen useasti nähnyt miten nämä kunderoiset kohtelevat naisiaan, joten miksi ihmeessä haluaisin kaverini paikalle? :D 

Aloitukseen: ei kannata yrittää väkisin olla tekemisissä. Keskittyisi siihen loistosaaliseensa ja antaisi mimmin mennä menojaan. ystävyyssuhteet päättyy joskus, ja kaikelle on aikansa. 

Sitä paitsi nämä miestenkierrättäjät syyllistyvät siihen, että siitä omasta kullasta ei saisi puhua enää mitään poikkipuolista, vaikka olisi ollut millainen pässi se mies sen seurustelun aikana. Millä oikeudella pitäisi siloitella sellaisen miehen egoa, joka on yksinkertaisesti idiootti ja samaan aikaan kaverin pitäisi olla onnellinen vaikka tietää tyypin viat? 

Vierailija
13/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi Miia haluaa tämän Mintun väkisin takaisin elämäänsä ja ns. sydänystäväkseen? Eikö Miialla ole muita kavereita? Jos olisin Minttu, mulle olis varmaan aika yks ja hailee tämän pariskunnan elämä, mutten todellakaan olisi heidän kanssaan erityisesti tekemisissä, vaan jatkaisin omaa elämääni eteenpäin.

Vierailija
14/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään kun ihmissuhteet nykyään katkeavat, kun on muodikasta ajatella että minkäänlaisen lojaliteetin toivominen on lapsellista ja kaikki ystävien ja perheenjäsenten existä ja nykyisistä lähtien on vapaata riistaa. Ei meidän kaveripiirissä toimita noin, eikä me kyllä ainakaan millään muulla mittarilla olla wt-porukkaa, vaan ihan koulutettuja ja hyvätuloisia sivistyneitä ihmisiä. Joillekin se "sivistys" näköjään tarkoittaa jonkin sortin uushippihörhöilyä ja vapaata rakkautta, meillä taas on totuttu että aikuiset ihmiset osaavat ottaa vastuun valinnoistaan. Vähintä mitä tuossa vaiheessa on tehtävissä on siirtyä eteenpäin ja antaa olla. Eikä tulla nettiin ulisemaan, kuinka sen ex-ystävän nyt kertakaikkiaan täytyy leppyä kun mammaraati niin kerran käskee. Ei täydy. Kenenkään ei ole pakko olla kenenkään ystävä.

Vierailija
15/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miia kuuli mikä suhteessa meni vikaan Mintun lisäksi myös Mintun exältä. Sai tietää siis molemmat näkökulmat, ja sai silloin tietää Mintun kohdelleen exäänsä huonosti. Miiaa harmittaa menetetty ystävyys, sillä olivat todella läheisiä ennen tätä.

Ap.

Vierailija
16/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin rehellisesti myöntää, että seurustelen tänä päivänä exäni kaverin kanssa. .

Exän kaveri on eri asia kuin kaverin exä. Sinä et siis ole samassa asemassa kuin Miia ja Minttu. Sinä olet se mies tuossa ap:n tarinassa.

Vierailija
17/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tällainen sääntö lukee? Tai kenen joukoissa tämä on sääntö?

Varattuihin ei kajota, eikä kytätä toisen parisuhteita, mutta jos erosta on jo aikaa, niin miksi ei kaverin exän kanssa voisi aloittaa suhdetta. Ihme omistushaluista porukkaa, existäänkin. 

Vierailija
18/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti sattuu, jos exää kohtaan on vielä tunteita ja pitkä parisuhde takana. Ei sille voi mitään. Itse olin tuossa tilanteessa, että ystävä alkoi seurustelemaan exäni kanssa. Tiedän, että ei tehnyt mitään väärää, mutta minun oli pakko ottaa etäisyyttä. Sattui liikaa. Ei siitäkään olisi tullut mitään, että joka kerta kun olisin nähnyt tämän ystävän, mieleeni olisi tullut exä ja miten hän on mennyt eteenpäin ystäväni kanssa. Tämä ystävä ei olisi koskaan uskaltanut mainita sanallakaan exästäni, ettei satuttaisi minua, mitään yhteisiä illanviettoja ei olisi voinut pitää jne. En voinut tunteilleni mitään. Asia olisi ollut eri, jos olisin itse ollut jo kunnolla toipunut suhteesta ja jatkanut eteenpäin. Mutta en ollut, vaan exä itse jätti minut. Joten ystävyys tämän kaverin kanssa valitettavasti päättyi. 

Vierailija
19/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan on oikeus olla katkera? Sinäkö sen sille sitten ilmoitat, kun av-raati on antanut tuomionsa? Jospa jatkaisit elämääsi vaikka sen kaverin eksän kanssa, jos siltä tuntuu. Jos sinun mielestäsi olet tehnyt väärin kaveria kohtaan ja tällä on joku "oikeus" olla katkera, et sinä eikä av voi päättää sitä aikaa jolloin viimeistään sinulle on annettava anteeksi.

Vierailija
20/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Miia, vaan kaikkien kolmen osapuolen ystävä.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän