90 % ongelmistani poistui, kun pudotin painoa ja aloin liikkua.
Kommentit (13)
Hengästytti aina enkä jaksanut tehdä mitään kunnolla. Jatkuvasti olotilani oli väsynyt.
ap
Ei pidä paikkaansa, tai sitten olet harvinaisuus. Tällä palstalla nimittäin kaikki ylipainoiset ovat vähintäänkin yhtä hyväkuntoisia ja terveitä kuin normaalipainoisetkin. Ja jos eivät ole, ei ne ongelmat ainakaan ylipainosta johdu.
Hyvä sinä, olen iloinen puolestasi :)
Uskon... tosin mistä painosta pudotit ja minkä verran? Silläkin on merkitystä...
Vierailija kirjoitti:
Hengästytti aina enkä jaksanut tehdä mitään kunnolla. Jatkuvasti olotilani oli väsynyt.
ap
Hieno juttu, että fyysinen olosi on parantunut. Silti vähän outo tuo "90% ongelmistani poistui". Helppo elämä sinulla, jos hengästyminen ja väsymys ovat 90% ongelmistasi.
Kauanko kesti? Miten pudotit? Minkä ikäinen olet? Millaisia ylipainon tuomia vaivoja sinulla oli? Onnea!
Toinen laihduttaja tässä kyselee :)
Ei sitten kuitenkaan päässy ku si valumaan pois päästä. ?
Siinä on se huono puoli että, se aiheuttaa saman ongelman uudestaan.
Kesti noin 2 vuotta pudotus. Ylipaino aiheutti niveloireita polvissa ja hikoilu oli jatkuvaa. Juurikin nuo kiputilat ja jatkuva puuskutus toimivat motivaattoreina. Herkut jätin kokonaan pois, koska minulle sopii parhaiten nollatoleranssi. Jos alan syödä herkkuja, niin homma saattaa lähteä helposti laukalle :) . Suurin virhe ruokavaliossani taisi alkujaan olla nuo herkut ja se, että en tehnyt itse juurikaan ruokaa. Saatoin siis syödä huomaamattani rasvaa ja sokeria vaikka kuinka paljon. Aloin tehdä itse ruokaa ja korvasin osan liha-aterioista kasvisvaihtoehdolla sekä pienensin annoskokoa. Kun painoa oli pudonnut noin 15 kiloa aloin käydä lyhyillä hölkkälenkeillä (noin 4 km). Lisäsin sitten hölkän määrää, kun jalat alkoivat paremmin kestää rasitusta. Ikää on tällä hetkellä 35 vuotta. Nuorena liikuin jonkin verran, mutta 18 täytettyäni meni seuraavat 15 vuotta liikunnan ja ruokavalion suhteen aivan sumussa. Alkoholia kului myös melko paljon. Onneksi tajusin riittävän nuorena ongelman, niin pudotus oli vielä helppoa. Myöhemmin aloin käydä myös kuntosalilla pari kertaa viikossa.
Hienoa!