Miten mennä kahville uuden tuttavuuden kanssa eron jälkeen, ilman lastenhoitajaa? Kysyy 2 lapsen yh.
Kyllä on vaikeaksi mennyt, exällä on touhuja koko ajan eikä ehdi ottaa lapsia hoitoonsa, jos haluaisin käydä treffeillä jonkun kivan tuttavuuden kanssa.
Miten te olette ratkaisseet tämän ongelman?
Kommentit (64)
Hommaat lastenhoitajan just vaikka MLL:n kautta tai sitten lapset exälle, koska onhan hänkin lasten vanhempi ja yhtälailla velvoitettu hoitamaan omia lapsiaan.
Jos mistään ei saa hoitajaa niin ehkä selittäisin avoimesti tilanteen uudelle tuttavalle ja ehdottaisin tapaamista lapsiystävällisessä paikassa. Jos uusi tuttavuus on taas sillä tavalla tuttu, että olette tavanneet kasvokkain jo aikaisemmin ja tunnet hänet enemmän kuin nettideittailun kautta, niin ehkä jopa uskaltautuisin pyytämään jopa kotiini kahville vaikka lapset ovat kotona, esim päiväuniaikaan tai illalla kun lapset ovat nukkumassa, niin saatte rauhassa keskustella.
Pääsääntönä kuitenkin kannattaa olla avoin siitä että on lapsia, koska lapset ovat osa elämääsi ja uuden kumppanin täytyy soveltua lasten kanssa olemiseen jos juttu muuttuu vakavaksi.
Jos ei paikkakunnalta löydy MLL: n lastenhoitoa, tutki paikallisia fb-ryhmiä, niissä usein opiskelijat tarjoutuu lapsenvahdiksi. Varmaan ehkä joskus muulloinkin olisi ap:lla käyttöä tutulle hoitajalle.
Jos paikkakunnalla tai lähistöllä on esim. Ikea, heillä on se lastenhuone jonne voi jättää joksikin aikaa. Helsingin Stockmannilla on lastenhoitopalvelua, muiden kaupunkien tavarataloista en tiedä. Jotkut kauppakeskuksetkin tarjoavat vastaavaa.
Meidän kaupungissa on puistotäti jonka kanssa voi jättää yli 2v lapsen kahdeksi tunniksi pientä maksua vastaan.
Ei kannata jättäytyä temppuilevan exän armoille tässä asiassa. Ja kai ex kuitenkin tapaa lapsiaan? Silloin voi kahvittelut sopia noihin tapaamisaikoihin. Jos ei tapaa, ano tukiperhettä mikäli sulla ei ole isovanhempia tms. apuna.
Jos se yhdenkin tapaamisen järjestäminen on näin ylivoimaista, niin ehkä jäät suosiolla odottelemaan lastesi 20 vuotispäivää ja palaat sitten asiaan.
Minkäikäisiä lapsia? Menette vaikka johonkin hoploppiin, mukulat saa telmiä keksenään jos ovat vähän isompia ja mamma saa treffailla rauhassa. Toivottavasti olet tapailemassa miestä, joka on hyvin lapsiystävällinen?
Vierailija kirjoitti:
Odotat että lapset kasvaa aikuisiksi. Harva mies muutenkaan hyväksyt edellisen liiton lapsia joten kannattaa olla lasten kanssa kolmistaan.
Miten ihmeessä minulla ei ole koskaan ollut ongelmana, että mies ei haluaisi koko pakettia. Aina on ollut ottajia, siitäkin huolimatta että toinen lapsistani on vammainen ja heidän isänsä hylännyt molemmat lapsensa, eli olen todellakin yksinhuoltaja. Minä niitä miehiä olen saanut torjua, kun ovat osa liiankin innokkaasti olleet suunnittelemassa tulevaisuutta minun ja lasteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ne lapset voi viedä tarhaan.
Ai päivähoito on siihen tarkoitukseen?
Kyllä. Päivähoito on lasten hoitamista varten. Varhaiskasvatukselliset seikat mukaanlukien.
Minulla auttoi oma perhe. Nolo hetki tosin syntyi kun mies oli kuukausien jälkeen ensimmäisen kerran meillä yötä ja olis itse aamulla suihkussa kun ovikello soi. Siellä oli oma isäni lapsen kanssa. Sai sitten tavata tapailemani miehen lopulta :D
Siinä itse sitten vaan takaisin suihkuun huutelemaan hoitoaine ja mies parka jäi kaksin olohuoneeseen istumaan lapsen kanssa. Kumpikin toipui ja nyt asutaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämmöinen pitäisi nyt olla niin kauhea asia kuitenkaan, kai eronneetkin saavat yrittää tavata uusia ihmisiä?
Ap
Näin kateellisena ja katkerana mulkkuna sanon, että eronneet on eläneet ainakin 10 epätoivoisen ikisinkun elämän edestä sitä elämää jota ne sinkut olisivat halunneet elää, joten eikö ole aika antaa mahdollisuus niille ikisinkuille eikä tulla sotkemaan parisuhdemarkkinoita. Teillä on kuitenkin helevetisti ennakko-odotuksia ehdokkaan suhteen ja varsinkin lapsellisilla eronneilla aivan järjettömät vaatimukset elämisen ja olemisen suhteen koska lapset määrää kaikesta mitä se eronnut ja eronneen kanssa yhteen yrittävä epätoivoinen hölmö sinkku tekevät.
Ikisinkun kannattaa katsoa peiliin jos tuntuu siltä että muut solmivat parisuhteita ja itse jää aina rannalle itkemään.
Eikö se lasten isä ota lapsia luokseen ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vaikeaksi mennyt, exällä on touhuja koko ajan eikä ehdi ottaa lapsia hoitoonsa, jos haluaisin käydä treffeillä jonkun kivan tuttavuuden kanssa.
Miten te olette ratkaisseet tämän ongelman?
Lapsenhoitaja. Mikä tuossa on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Odotat että lapset kasvaa aikuisiksi. Harva mies muutenkaan hyväksyt edellisen liiton lapsia joten kannattaa olla lasten kanssa kolmistaan.
Höpö höpö, mulla on 3 lasta enkä oo vielä edes eronnut ja silti miehiä olisi jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, mulla on 3 lasta enkä oo vielä edes eronnut ja silti miehiä olisi jonoksi asti.
Tarkennetaampa vielä että alta 3v ovat lapset.
Isä ei ota siis ja ei ole lapsenhoitajaa, niinkuin sanoit, ja ulos pitäisi päästä.
Tuohon ongelmaan ei ole ratkaisua, kai sen itsekin tajuat. "Ratkaisu" olisi että lukitset lapset kaappiin siksi aikaa, mutta sellaisesta joutuu linnaan.
Lapsenhoitajan etsiminen taas olisi hyvä ratkaisu sen sijaan että toteaa vain että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kyseessä kaksi ala-aste ikäistä lasta? Hop-Lop voi olla jo vähän heille taakse jäänyttä aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kyseessä kaksi ala-aste ikäistä lasta? Hop-Lop voi olla jo vähän heille taakse jäänyttä aikaa?
Jos tapaaminen muutenkin on mahdollista järjestää päiväaikaa, eikö sitä voi järjetää silloin kun lapset on esim. koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaaminen muutenkin on mahdollista järjestää päiväaikaa, eikö sitä voi järjetää silloin kun lapset on esim. koulussa?
Tuossa voisi olla ideaa, pitää sitten ehkä ottaa töistä vapaapäivä.
Missä vaiheessa olette yleensä esitelleet lapsenne uudelle sulho-ehdokkaalle, jos ei ole halunnut vielä tuoda lapsia näytille?
Ap
En suosittele ottamaan lastenhoitajaa mukaan treffeille, etenkään, jos on hyvännäköinen.
Tämä on ainakin minulle se tosi tärkeä juttu, haluaisin tutustua ensin tapaamisehdokkaaseen rauhassa netin kautta tai puhelimella. Onko edes lähellekään samat mieltymykset. Turhaa jotenkin tapaaminen jos on täysin eri maku kuin itsellä ja noin yleensäkin. Menee sokkotrffien puolelle.