Kokeilkaapa joskus bussimatkalla sellaista, että laitatte kännykän taskuun ja sen sijaan katselette ulkona olevia ihmisiä ja kevään saapumisen merkkejä
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kokeilen sitä. Ikä vaikuttanee?
N48
Luultavasti, minäkin olen samanlainen :)
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En omista älypuhelinta, joten eipä siinä kännykässä ole muuta tuijottamista kuin kellonaika. Tosin se ei mahdu taskuun, käykö laukku? Mahtuuko muuten muka ne valtavat älypuhelimet jonkun TASKUUN?
Sekoitatko nyt älypuhelimet ja tabletit keskenään?
En sekoita. Puhelimeni on puolet pienempi kuin älypuhelin, eikä sekään mahdu taskuun. Tai mahtuu, mutta niin huonosti, että putoaa kävellessä.
Kevät on masentavan harmaata aikaa ja ilmeisesti lisääntyvä valo saa minut hieman itsetuhoisaksi ja ahdistuneeksi. En todellakaan katsele ulos yhtään enemmän kuin on pakko ennen kuin tämä kamala vuodenaika on ohi. Bussissa siis katseeni on tiukasti kännykässä ja keskityn lukemaan kirjaa, en mihinkään harmaaseen synkkyyteen joka ulkona vallitsee.
Mä pelaan ajan kuluksi. Samat maisemat nähty junasta n.20v. ajan. Talvisin ulkona on pimeää.
T.46
Ainahan minä teen noin. Paitsi että syksyllä kun matkustan en katsele kevään merkkejä.
Kännykän tihrustaminen on rasittavaa. Netinkäyttö on paljon helpompaa läppärillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tämäkin vilpittömältä vaikuttava avaus koettiin jonkinlaisena riidanhaastamisena?
Koska latteiden ja itsestäänselvien neuvojen jakeleminen toisille on ärsyttävää ja holhoavaa. Voi olla, että aloittaja tarkoittaa pelkkä hyvää, mutta voi myös olla, että hän tällä neuvollaan haluaa korostaa omaa erinomaisuuttaan ja arvostella muita.
Luuleeko hän todella olevansa ainoa ihminen, joka on huomannut kevään tulon?
En tarvitse neuvoja vaan päätän itse, milloin katselen luontoa, kaupunkia ja kanssaihmisiä, milloin hoidan asioita puhelimellani ja milloin kenties vain huvikseni surffailen. Suon saman vapauden myös muille.
En selaa kännykkää bussissa, vaan kuuntelen musiikkia ja katselen maisemia.
Eniten ärsyttää kävelylenkillä he, jotka ottavat puhelimen mukaan. Eivätkö todellakaan voi nauttia luonnosta ilman somea?
ei kiinnosta, kevät on vuorokauden vittumaisin aika.
Vielä vähemmän kiinnostaa jotkut tuntemattomat ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaihtelua elämäänne.
En mä käytä kännykkää bussissa. PItemmällä matkalla mukana on läppäri tai kirja.
Älykännyt on tylsiä.
Koitapa ap sellaista, että laitat puhelimen taskuun ja katselet ulkona olevia ihmisiä ja kevään merkkejä etkä kirjoittele tällaisia av-palstalle.
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Bussissa oli huvittavaa, kun nuori nainen Skypetti vanhempiensa kanssa, ja hän laittoi kannettavansa hetkeksi edessä olevalle penkille, tavaroita siirtäen. Siellä ne vanhemmat odottivat, kamera osoitti minua päin. Olisin voinut vilkuttaa taustalta muuta en kehdannut. :D
Miks? Johan olen sitä tehnyt elämästäni about 20 vuotta. Kyllä siinä ajassa kaikki tarpeellinen tuli jo nähtyä.
No jaa, eilen satoi Helsingissä räntää, tänään kauhea tuuli ja vesisade aamulla. Siinäpä kevään merkkejä.
Työmatkamaisemat on tuijotettu moneen kertaan vuosien aikana. Sitäpaitsi inhoan kevättä.
Tuijottelen siis puhelintani, joka mahtuu hyvin farkkujen taskuun, vaikka on älypuhelin.
Mulla ei ole nettiä puhelimessani, niin eipä sitä tule tuolla ulkona tuijotettuakaan.
Mun on hirveän vaikea käsittää, miten ihmiset ei pysty olemaan ilman somea ja ylipäätään ilman nettiä kodin ulkopuolella. Mä en ole jäänyt mistään paitsi vaikka en sinne nettiin pääsekään 24/7. Jos joku laittaa mulle vaikka whatsapp-viestin sillä välin kun olen kaupassa, niin aivan hyvin ehdin lukea sen vasta kotona.
Kokeile itse bussin sijasta kulkea vaikka pyörällä tai kävellen. Itse teen niin, ja kevään merkkejä, tuoksuja ja ääniä havaitsee paljon paremmin kuin likaisen bussin ikkunan läpi.
Silloin harvoin kun kuljen bussilla luen mieluummin lehteä kännykästä, sori vaan.
Ai pitäisi katsoa puhelimen sijasta ikkunasta ulos muita ihmisiä? Miksi ihmeessä? Todennäköisesti niilläkin on kaikilla puhelimet kädessä.
Tervetuloa nykyaikaan.
No vau, kylläpä olikin loistava ehdotus, kuinkas keksitkin!
Tai ainakin pyöräillessä pidätte sen laukussa/taskussa! Jumalauta tänään juuri melkein jäi joku 11v es-jonne auton alle.
Kokeilepa joskus nostaa perseesi sieltä bussin penkiltä ja vaikka kävellä jonnekin! Liikunta tekis hyvää monelle.
Sekoitatko nyt älypuhelimet ja tabletit keskenään?