Millaisia unia yleensä näet? Millaista unta näit viime yönä?
Minä näen töistä aika usein unia. Tiedän olevani stressaatunut töistä, mutta vielä enemmän perhe-elämästäni (mutta siitä en näe unia, outoa?)
Viime yönä en löytänyt oikeisiin osoitteisiin ja sitten kun löysin, sähläsin siellä oikein urakalla enkä tiennyt mitä pitää tehdä. Minuun oltiin todella tyytymättömiä ja asiakas soitti työkaverilleni, ettei enää halua minua sinne ikinä. Sitten avaimeni katkesi ja kun olin menossa toimistoon hakemaan uutta, olinkn jossain vuoristoradan tyylisessä kyydissä joka ei mennyt perille. Joku huusi minulle, että kaikki asiakkaani karkaavat jo, olen myöhässä, tee jotain! En päässyt kyydistä pois, se meni kovaa vauhtia. Siihen tuli joku Jafar - tyyppinen "henki" hohottelemaan ja jotenkin kelasi aina taaksepäin sitä kohtaa, missä olin sen laitteen kyydissä. Sitten keksin, että jos sitä voi kelata, niin ehkä Jafar voisi kelata minut ihan sen päivän alkuun niin aloittaisin työpäiväni uudelleen ja välttyisin katastrofilta.
Sitten uni loppui.
Kommentit (27)
Yleensä näen unta paikoista joissa olen ennen asunut tai ihmisistä joiden kanssa olen paljon tekemisissä tai julkkiksista. Viimeyöna olin lapsuudenkaupungissani ja jostain syystä oli hermostunut koska en löytänyt oikeaa bussia. Kävelin puiston viereistä kävelykatua ja katsoin kelloon, 18:30. Kadun toisella puolella pyöräili supermalli Lily Cole.
Milloin mitäkin unia.. en hirveen usein nää mitään painajaisia saati muista, mitä unta olen nähnyt. Toissayönä näin outoo ja ahdistavaa unta. Olin menossa naimisiin jonkun naisen kanssa vaikka se tuntui väärältä, ahdistavalta ja olen hetero. Olin kai päätynyt siihen ratkaisuun, koska halusin vaan seurustella/mennä naimisiin ja olin liian ujo miesten kanssa, niin naisen kanssa oleminen tuntui vaan helpommalta. Oli ahdistava uni :D
Harrastan balettia ja näen tosi paljon balettiunia. Siis sellaisia missä pyörin 10 piruettia putkeen, hypin monen metrin korkuisia grand jetejä ja jalka nousee todella kevyesti 180 astetta. Unissa tunnen oikein miten helppoa kaikki on ja kuinka lihakset työskentelee ja kuten joku kertoi edellä, herätessä en aina tiedä oliko se totta vai unta! Totuus on valitettavasti että olen aika surkea tanssija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin unta, että lähellä sijaitsevassa isossa saaressa oli kirottu kultti, joka teki pahaa ihmisille. Nuori nainen meni kysymään lähteeltä voisiko kirouksen purkaa ja tämän piti kerätä nappi jokaisen kulttiin kuuluvan vaatteista. Naisen kädet olivat täynnä nappeja, mutta hänen rakkaansa oli siinä vaiheessa jo saanut surmansa. Lehdossa kaksi miestä valmisti vainajille jonkinlaista aidattua aluetta, jossa oli lavitsat kullekin ruumiille ristin muotoon asetettuina.
Näen usein melko erikoisia unia.
Oo, tämä oli aika upea. Näin sen mielessäni näinkin lyhyen kuvauksen perusteella. Luet varmaan fantasiakirjallisuutta; entä kirjoitatko itse?
Luen kyllä mielelläni aina kun ehdin, kaikenlaista. En itse kirjoita.
Tässä unessa oli sellainen "muinaissuomalainen" tunnelma, vähän niin kuin vaikka Sauna-elokuvassa.
Näin viime yönä unen, että meille muutti jostain syystä x lemmikiksi krokotiili. Se oli pöydän alla horroksessa ja pelkäsin, koska se herää, kun sitten se pitää ruokkia.
Minulla alitajunta tekee aikamoisia sekoituksia, jossa on mukana päivänaikaisia keskusteluja, äskettäin luettua ja koettua sekä telkkarista nähtyä alitajunnan omalla tvistillä. Muutaman kerran olen nähnyt jatkokertomusta monena yönä peräkkäin tai muutaman yön välein, joko kronologisessa järjestyksessä tai mielivaltaisessa, jolloin se jatkokertomus avautuu vasta, kun kaikki osat on nähty.
Viime yönä keskustelin valokuvien skannauksesta jonkun asiantuntijan kanssa ja etsin epätoivon vimmalla kahta kuvaa, joiden skannausta olin epäröinyt aivan todellisessakin elämässä, sillä ne olivat heikkolaatuisia luultavasti huonosta filmimateriaalista johtuen. En osannut selittää asiantuntijalle kunnolla, millä tavalla kuvat olivat heikkoja enkä toisaalta löytänyt niitä mistään, vaikka niiden piti olla olohuoneen pöydällä (kuten todellisuudessakin!), mutta niin vain olivat kuvat kadonneet jonnekin. - Aamulla piti heti tarkistaa, ovatko kuvat tallella. Kyllä ovat!